45 Taarten Allerhande

25-09-2013 19:51 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lekker truttig topic!



Heb Allerhande net door zitten bladeren... ben niet altijd even enthousiast, maar wat staan hier leuke dingen in!



Die citroentaartjes! En die whiskey-chocolade taart!



Wie heeft er al iets gemaakt?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Jemig, waar laten jullie al die taarten? Wij zijn hier maar met zn 2-en en mijn vriend heeft het na 1 of 2 stukjes wel weer gezien. Daarom bak ik vrijwel nooit taarten.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moondancer, 4 minuten geleden

Jemig, waar laten jullie al die taarten? Wij zijn hier maar met zn 2-en en mijn vriend heeft het na 1 of 2 stukjes wel weer gezien. Daarom bak ik vrijwel nooit taarten.

Bij mijn moeder. Als ik bak, gooi ik de rest bij mijn moeder af, daar komt altijd wel iemand op de koffie die zin heeft in taart. Als ie mislukt is, geef ik hem aan mijn schoonmoeder.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Moondancer schreef op 12 oktober 2013 @ 16:41:

Jemig, waar laten jullie al die taarten? Wij zijn hier maar met zn 2-en en mijn vriend heeft het na 1 of 2 stukjes wel weer gezien. Daarom bak ik vrijwel nooit taarten.



Morgen hier een verjaardag, vandaar dat ik taarten aan het bakken ben. En anders neem ik ze naar mijn werk en verzin ik spontaan een (onzinnige) reden om op taart te kunnen tracteren! Omdat we al een maand geen jarige hebben gehad, omdat het de 40e maandag van het jaar is etc.



Zo....de cheesecake staat in de oven. Ben benieuwd! Stond alleen dat je de witte chocolade en creme fraiche in de magnetron moest doen, alleen.....die heb ik niet! Ik heb dus maar heel voorzichtig de witte chocola au bain marie laten smelten, toen van het vuur afgehaald en vervolgens de creme fraiche er bij gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga donderdag de bruidstaart maken!! Als het wat is dan is dat over 2 maandjes onze echte bruidstaart ?
quote:Moondancer schreef op 12 oktober 2013 @ 16:41:

Jemig, waar laten jullie al die taarten? Wij zijn hier maar met zn 2-en en mijn vriend heeft het na 1 of 2 stukjes wel weer gezien. Daarom bak ik vrijwel nooit taarten.meenemen, naar het werk, maar meestal is er niet genoeg over
Ik heb vandaag de witte chocolade cheescake met bosvruchtensaus gemaakt, ik ga zo proeven, jummie
Alle reacties Link kopieren
Vosje78,

Is er nog over? Hier viel hij bij de verjaardagsgasten erg in de smaak! Een blijvertje dit recept!
Alle reacties Link kopieren
@ jlsecret, hoe was de Whiskeychocoladetaart?



Nog wat over misschien?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Nog iemand de ricottacakejes geprobeerd? Ze zagen er wel erg leuk uit, maar ze bleken vrij smakeloos, helaas. En dit terwijl ik de lemoncurd ook nog zelf heb gemaakt, die was ook echt wel smakelijk, maar proef je niks van terug. Meer erin doen kan eigenlijk ook niet, want het beslag was al vrij klef (heb ze ook langer moeten bakken).



Alle reacties Link kopieren
Ik heb de miljonairs short cake en de bokkepootjes taart gemaakt.

De eerste erg machtig maar allebei heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Roz__ schreef op 07 oktober 2013 @ 14:00:

Voor degene die de peer-speculaastaart heeft gemaakt: wat voor bakvorm heb je gebruikt? In het recept staat eentje met een losse bodem, maar heeft de vorm van een cakevorm.

Nu kun je die gebruiken maar dan plet je je peren als je hem eruit haalt. En zo'n lage quicheschaal is weer te laag denk ik?



Nu heb ik wel een cakevorm-ding gevonden met losse bodem maar die kost 34 euro. En dat vind ik wel een beetje duur 'om even een taart uit te proberen' Ik heb een silliconen cakevorm gebruikt. Kost bijna niets bij de Action, Xenos heeft ze ook.
quote:koekkie schreef op 13 oktober 2013 @ 18:24:

Vosje78,

Is er nog over? Hier viel hij bij de verjaardagsgasten erg in de smaak! Een blijvertje dit recept!



Ja er is nog bijna 3/4 over. Hij is erg machtig, maar wel heel lekker.

De rest gaat morgen mee naar het werk.
Alle reacties Link kopieren
Die short bread is inderdaad machtig net als de cheesecake, maar beiden wél erg lekker!



Die ricotta cakejes stonden nog op mijn bak lijstje, maar die hoef ik dus niet te maken? Scheelt weer tijd!
quote:koekkie schreef op 14 oktober 2013 @ 23:26:

Die ricotta cakejes stonden nog op mijn bak lijstje, maar die hoef ik dus niet te maken? Scheelt weer tijd! Nee! Juist wel! Ik ben benieuwd of het aan mij ligt
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de banoffee taart gemaakt. Wij vonden hem heerlijk maar heb wel wat tips: Je moet een blikje gecondenseerde melk laten inkoken tot een caramel, hoewel dit heerlijk smaakt zou ik adviseren niet het hele blikje over de bodem te doen, wij vonden het veel te zoet. Ook zou ik wat meer noten erdoor doen, die proefde je nu nauwelijks. Waarschijnlijk wel als je al minder karamel gebruikt.

Ook zou ik geen koffiepoeder meer aan de slagroom toevoegen, dit vonden wij te overheersend. Voor de kinderen had ik slagroom zonder koffiepoeder geklopt en dat vonden we lekkerder, je proeft de banaan dan veel beter.
Wat heb ik verkeerd gedaan?



Ik heb de witte chocolade cheesecake gemaakt, helemaal gedaan volgens recept.



Maar de bovenkant is bruin! Zo kan ik hem niet serveren voor de verjaardag die ik vanavond ga vieren :'(



Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?



Het lijkt me dat je de bruine bovenkant proeft ook al giet ik er slagroom op. Ik baal hier zo van, al het werk voor niks...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook de witte choco cheesecake aant maken. Nu de bodem en de vruchten, vanavond de rest. Ben benieuwd of ie ook bruin wordt.



Waarom moet die braadslee met water er onder? Mag je zoiets ook op de bodem van de oven zetten ipv op zo'n rek? Anders past het niet..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je op die manier stoom in je oven krijgt, waardoor je taart minder uitdroogt. Als dat de reden is, hoeft de taartvorm niet boven de braadslee, maar kun je ook een klein ovenschaaltje heet water naast je taart zetten.



Op de bodem van de oven lijkt me riskant, dat wordt heter dan op een rooster...
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.
Alle reacties Link kopieren
Dankje, het lukt wel om een kleine schaal op een rooster te zetten, maar dan staat de taart behoorlijk hoog in de oven. Ben benieuwd!



Waarom moet deze cheesecake eigenlijk gebakken, de meeste maak je toch zonder oven of niet?
Alle reacties Link kopieren
Die van mij is ook bruin. Beetje omelet kleur.
Alle reacties Link kopieren
Hollandse kwarktaarten bak je niet, maar cheesecake dacht ik wel.
En wij ons maar afvragen waar die afvalberg vandaan komt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven