Banoffee: tips gevraagd!

25-10-2013 23:11 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wilde morgen een bannoffee taart maken. Ik heb het nog nooit gemaakt, maar dacht het heel simpel te doen met een bodem van biscuitjes, daarop karamel van gecondenseerde melk, dan een laagje banaan en daarop slagroom.



Maar nu lees ik op internet allemaal recepten waar ze het toch anders doen: bodem van chocoladekoekjes, de gecondenseerde melk in een pannetje met bruine suiker en boter (is het nog niet zoet genoeg??) of de slagroom vervangen door griekse yoghurt.



Vooral die griekse yoghurt spreekt me wel aan, omdat de taart anders misschien mierzoet wordt. Of een combi met slagroom?

Nu dus mijn vraag:

Hoe maken jullie banoffee? Is hij inderdaad zo (te)zoet? En als je wel slagroom gebruikt, doe je daar dan suiker door?

Wat is de beste bodem? Hoe lang kook je de gecondenseerde melk?

Kortom: deel hier je beste recepten!

Bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Niemand?
het klinkt best smerig
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 26 oktober 2013 @ 00:11:

het klinkt best smerig





Ik vind het vooral heel erg (mier)zoet klinken. Maar ik ken mensen die er helemaal lyrisch over zijn, dus móet ik het gewoon een keertje maken.
Ik blokkeer vanwege de naam denk ik, BANofee





Verder mierzoet, machtig en vet. Vooral likable door kinderen denk ik
Alle reacties Link kopieren
http://www.24kitchen.nl/recepten/banoffee

Pas gezien op TV zag er lekker uit. Staat nog op m'n lijstje om een keer te maken
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een recept volgen, zoals jij het wilt doen gaat het het niet op banoffee pie lijken. De BBC heeft een lekker recept in een toetjesboek staan, misschien kun je dat recept vinden op het internet?
Kijk eens bij de leukste taarten punt nl (dan dus aan elkaar)
Alle reacties Link kopieren
Karamel die van de melk is zoet genoeg, echt .

Als je de slagroom klopt kun je het beste er een zakje klopfix doorheen mengen, dan zakt het niet in als je hem gaat aansnijden.



Ik maak hem altijd met digestive koekjes.



Succes !
Alle reacties Link kopieren
quote:littleme2 schreef op 26 oktober 2013 @ 00:35:

Karamel die van de melk is zoet genoeg, echt .

Als je de slagroom klopt kun je het beste er een zakje klopfix doorheen mengen, dan zakt het niet in als je hem gaat aansnijden.



Ik maak hem altijd met digestive koekjes.



Succes !



Bedankt!

Ik ga eens kijken wat het wordt. Ben in elk geval erg benieuwd naar de karamel/dulce de leche.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandra229 schreef op 26 oktober 2013 @ 00:20:

http://www.24kitchen.nl/recepten/banoffee

Pas gezien op TV zag er lekker uit. Staat nog op m'n lijstje om een keer te makenZiet er ook goed uit! Maar hij maakt wel een hele andere saus, terwijl ik juist graag zo'n blikje wilde gebruiken... Maar die cake als bodem is dan wel weer een goed idee!
Vorige week de banoffee uit de Allerhande gemaakt. Vond de bodem wat dik en hard maar de vulling was heerlijk: (uit m'n hoofd)

- dicht blikje 3 uur koken en 1 uur afkoelen

- door slagroom zakje vanillesuiker en expressopoeder (en volgende keer klopfix idd)

- Pecannoten

- Banaan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een recept gebruikt van overeten punt com uit 2011. Kan niet mislukken en smaakt geweldig. Met bodem van bastogne koeken.
Mijn moeder maakt ook die uit de allerhande. Ik vind hem echt heerlijk!! Maar ik ben ook wel een echte zoetekauw
Ik vond het tegenvallen: heul veul te zoet
Alle reacties Link kopieren
Ik maak 'm zo:

- bodem: bastognekoek met boter

- plakjes banaan

- toffee van gecondenseerde melk (als ik minder tijd heb dan doe ik ook wel eens die basterdsuiker in een pannetje versie)

- ongezoete slagroom

- oja cacaopoeder bovenop, wel chocoladeachtig, niet zoet...jammie



Heerlijk!!
elmira wijzigde dit bericht op 26-10-2013 09:36
Reden: iets vergeten
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik maak altijd de bodem van bastognekoeken met gesmolten boter. Dan een laagje caramel van gecondenceerde melk. Daarop de schijfjes bananen en de 250ml slagroom meng ik met 4 eetlepels poedersuiker en een zakje klopfix. Als laatste nog een laag chocoladevlokken en tadaaaa.. Je hebt een heerlijke taart! Ik krijg nu regelmatig het verzoek om deze taart te maken.
Alle reacties Link kopieren
Lekker! Ik maakte het van bastogne koek en dan het blikje 2,5 uur in kokend water. Plakjes banaan en vers geklopte slagroom ik bedenk mij nu dat nootjes erop ook lekker is.
Alle reacties Link kopieren
Bastongnekoeken ga ik onthouden voor de (eventuele) volgende keer!

Ik heb 'm nu gemaakt met digestive koekjes. Blikje heb ik 2,5 uur gekookt. Ik vond de karamel alleen niet superlekker en nogal zoet. Maar misschien dat de combinatie met banaan etc wel lekker is! Morgen ga ik 'm aansnijden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven