Morgen naar school fietsen?

27-10-2013 20:57 233 berichten
Laten jullie morgen je kind naar school fietsen, met de verwachte herfststorm? Puberdochter wil gebracht worden en beweert dat het levensgevaarlijk is om te fietsen. Ál haar vriendinnen worden morgen ook gebracht. Nu komt het me verschrikkelijk slecht uit om haar te brengen en halen, het kost me minstens 3 kwartier per keer en met nog een afspraak halverwege de dag, is mijn hele (werk-) dag naar de maan.

Ik heb gezegd dat ik er nog over nadenk en in ieder geval morgenochtend afwacht (misschien valt het mee met de storm), maar als ik nu echt de enige ontaarde moeder ben moet ik misschien maar al ja zeggen
Het zou wat mij betreft echt afhangen van hoe het morgenochtend is en van de route.



Om heel eerlijk te zijn twijfel ik of ik zelf wel ga, Ik ben meer dan 2 uur onderweg naar school, 2 treinen, bus en fiets. Als het ergens plat komt te liggen kom ik met geen mogelijkheid thuis...
Alle reacties Link kopieren
Ik moet toch nog steeds werken en zoon heeft toch nog steeds toetsweek morgen.

En code oranje is het hier maandelijks.
Alle reacties Link kopieren
Goede vraag.

Treinen rijden morgen ook al aangepast, maarja NS die pakt elke weersbriesje aan om de dienstregeling aan te passen dus dat zegt niet zo veel.
Tuinstoelen liggen in de schuur, we zijn er klaar voor.... Vrees alleen voor de oude perenboom :( als t een storm zoals 1990 wordt dan gaat die boom t niet redden hier.
quote:CharlotteAnnaSophie schreef op 27 oktober 2013 @ 22:30:

Mijn kinderen zullen wel stront verwend zijn maar van mij hoeven ze dus echt niet op de fiets als het hard regent, waait, sneeuwt of glad is. Ik vind het gewoon niet nodig. Als er een andere oplossing is waarom niet?



Misschien omdat je dan strontverwende kinderen (je zegt het zelf al) krijgt die nergens tegen bestand zijn?

Of dat ze later verplicht bij de NS moeten gaan werken omdat dat de enige werkgever is die rekening houdt met regen, wind, een sneeuwvlokje of een ijsblokje? Dat moet je toch niet willen.
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 oktober 2013 @ 22:26:

[...]

je bent zelf van je fiets gewaaid en denkt eraan om je dochter morgen met de fiets te laten gaan? Apart...Gut, het zit jou nogal dwars he. Nou inderdaad, ik vind mijn eigen bezigheidjes veel belangrijker dan de veiligheid van mijn kind. Wil je dat horen?
Ik werd vroeger wel gebracht als het stormde. Moest ook een eindje door de polder. Mijn ouders deden ook weleens 's morgens de fiets in de auto, dan kon ik zelf naar huis fietsen.



Ik ga morgen zelf ook niet fietsen. Zou mijn kind ziekmelden als ik dacht dat het te gevaarlijk was en er geen andere optie was. TO's dochter kan gewoon met de bus.
Trouwens in de storm van 2007 zijn wel degelijk doden gevallen, helaas.
Zijn toch ook wel wat reacties van mensen die zeggen dat hun man om 6 uur weg is, en ze zelf geen auto hebben. Vinden die vaders het niet belangrijk dat hun kinderen veilig aankomen dan? Of worden alleen moeders erop aangekeken dat ze hun werk belangrijker vinden dan de veiligheid van hun kinderen?
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 27 oktober 2013 @ 22:28:

[...]



Heb je ook een B plan voor als het ov niet rijd?Jazeker, dan kan ik hem zelf nog brengen met de auto van de buren, of hij blijft thuis, dat kan ook nog (al hebben geen van beiden mijn voorkeur, maar ik heb altijd een plan B,C,D... ) ...
Ik denk dat iedereen hier meer dan prima in staat is om te beslissen en te bepalen wat het beste is voor hun kinderen.

Als men er moeite mee heeft dat ik zoon thuis houd, so be it.

Het kind heeft nog nooit 1 dag overgeslagen, want nooit ziek. Ook houd ik hem niet thuis omdat ik graag eerder met vakantie ga.

Het is speciaal onderwijs waarbij de meerderheid met de taxi komt, en ik denk zomaar dat veel kinderen niet gaan komen daardoor. Hem met de bus laten gaan is geen optie, zelf brengen ook niet.



Grappig; want er wordt moeilijk gedaan over 1 dagje niet naar school gaan...terwijl er toch nog steeds ouders zijn die hun kind(eren) ziek melden, omdat ze eerder op vakantie willen....

Hier gaat het om veiligheid, niet om vakantie!



Ik heb de leerkracht al ingelicht, mooi op tijd en gewoon met eerlijke reden.
Alle reacties Link kopieren
Als ik niet zou werken dan zou ik het gewoon aankijken.



Kind hoeft hier maar 10 minuten, gewoon door de woonwijk op fietspaden. Kan evt. Zelfs lopen.

Dus ik zou het aankijken.

Vorig jaar met al die sneeuw en ijzel moesten ze ook gewoon fietsen en ja dat is inderdaad allemaal gevaarlijk.
Eiland, waarom ziek melden? Denk je echt dat een school niet begrijpt dat je je kind op deze dag thuis houdt? Ik zou dan kiezen voor eerlijk zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 27 oktober 2013 @ 22:45:

Zijn toch ook wel wat reacties van mensen die zeggen dat hun man om 6 uur weg is, en ze zelf geen auto hebben. Vinden die vaders het niet belangrijk dat hun kinderen veilig aankomen dan? Of worden alleen moeders erop aangekeken dat ze hun werk belangrijker vinden dan de veiligheid van hun kinderen?Geen idee en het maakt me ook geen moer uit wat een ander doet. Mijn kinderen gaan niet drie kwartier heen en drie kwartier terug op de fiets met windkracht 7-11.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
En dan mag kind vervolgens op dinsdag onthouden dat ie moet liegen..want niet echt ziek. Dat vind ik dan weer vreemd.
quote:betjebig schreef op 27 oktober 2013 @ 22:45:

Zijn toch ook wel wat reacties van mensen die zeggen dat hun man om 6 uur weg is, en ze zelf geen auto hebben. Vinden die vaders het niet belangrijk dat hun kinderen veilig aankomen dan? Of worden alleen moeders erop aangekeken dat ze hun werk belangrijker vinden dan de veiligheid van hun kinderen?Daar was ik er een van en nee vader vind dat niet onbelangrijk. Ik heb het net even opgezocht en sinds mijn geboorte (in 1979) zijn er 4 stormen geweest die vergelijkbaar zijn met de storm die nu voorspeld wordt (waarvan de laatste in 2007) en daar zijn inderdaad helaas wel doden bij gevallen. Bij die laatste storm is man zelf gestrand aan de andere kant van het land, heeft toen in een legerkazerne mogen overnachten omdat het ov ermee gestopt was en man heeft dus net besloten dat hij het risico niet gaat nemenom ruim een uur heen en een uur terug te gaan forenzen morgen. Hij blijft dus thuis en hij zal dochter brengen/halen, omdat hij zijn (en haar) veiligheid dus zeker wel belangrijk vind.
Enn, en die drie kwartier worden gerust nog veel meer met zoveel windkracht. Gelijk heb je!
Alle reacties Link kopieren
quote:wittegeit schreef op 27 oktober 2013 @ 22:41:

[...]





Misschien omdat je dan strontverwende kinderen (je zegt het zelf al) krijgt die nergens tegen bestand zijn?

Of dat ze later verplicht bij de NS moeten gaan werken omdat dat de enige werkgever is die rekening houdt met regen, wind, een sneeuwvlokje of een ijsblokje? Dat moet je toch niet willen.Dan kweek jij toch van die bikkels die door storm en wind 15 km gaan fietsen over verlaten en onverlichte landwegen? Mijn kinderen hoeven dat niet.. Mijn werkgever (niet de NS) heeft overigens haar strontverwende werknemers in 2007 verzocht niet naar kantoor te reizen/ eerder naar huis te gaan omdat ze de veiligheid van haar werknemers belangrijker vonden dan aanwezigheid op kantoor. Er zijn dus in ieder geval twee werkgevers in Nederland waar je als watje aan de slag kan.
Als ik dochter thuis zou houden zou ik dat ook gewoon uitleggen aans chool. Sterker nog we hebben bij aanmelding (dochter is halverwege groep 5 van school gewisseld) ook aangegeven dat ze bij heel extreem weer wellicht niet zou kunnen komen en de directeur had daar ook gewoon begrip voor. Ook kinderen hebben weleens last van overmacht. Als ik dan het lijstje van dergelijke zware stormen zie en het dus gemiddeld 1x in de 7 jaar voorkomt, dan denk ik dat het niet zo heel vreemd is dat kinderend aar dan een keer voor thuiszijn.
Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen, maar als het morgenochtend echt heel hevig is breng ik haar wel.
Precies Sunemom. Knappe directeur of leerkracht die daarover zou zeuren. Ik denk dat ze hier echt begrip voor hebben. Zo niet, dan jammer. Ziek melden (en dan gelijk een halve klas ofzo) is zo doorzichtig als de pest. En je geeft niet echt het goede voorbeeld dan.
Modus, hier ook. Had toentertijd een werkgever die wilde dat we op tijd naar huis gingen, zodat we iig nog thuis konden komen.

Ik had collega's die om 22.00 thuis waren, die gewoon 5 uur lang vertraging hadden. En de dag erna gewoon weer aan het werk...
Alle reacties Link kopieren
quote:betjebig schreef op 27 oktober 2013 @ 22:56:

Ik denk dat het allemaal wel mee zal vallen, maar als het morgenochtend echt heel hevig is breng ik haar wel.Tuurlijk, je bent haar moeder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eerst de paniekreacties achterwege laten.

Hoe vaak wordt er niet gewaarschuwd en is vervolgens niet veel meer dan een klein stormpje ( ik woon aan de kust, dus alles is hier al erger dan elders).

Mijn advies is dus de paniekvoetbal achterwege te laten en alle opties open te houden om vervolgens pas te beslissen als het daadwerkelijk nodig is.
Ik werd zelf vroeger ook altijd gebracht met noodweer en ben echt geen verwend nest hoor.

Nu doe ik het weer voor mijn kinderen. Niks mis mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven