Cadeautip meisje van 4??

23-08-2013 10:56 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb van t weekend een verjaardag van een meisje die 4 wordt. Wat is een leuk cadeautje?? Ongeveer 15,-. Is kleding leuk? En wat is hip in kleuterland? Of speelgoed leuker? En wat dan...? Heb geen kinderen dus.. help!
Mijn 4 jarige zou een broek vreselijk vinden, maar een rok daarentegen geweldig!! Playmobil, stiften, kleurboek, klei, visnet, hengel...zou ze ook prachtig vinden.
Alle reacties Link kopieren
Iets simpels is meestal het grootste succes. Járen geleden heb ik de kinderen van vrienden rond Pasen allebei een setje plakkaatverf met daarbij plastic eieren cadeau gedaan, er was ook een rekje bij waar ze de beschilderde eieren in konden zetten. Kostte een habbekrats (bij de Zeeman gekocht ofzo). Ze vonden het gewéldig en nu, jaren later, hebben die (nu volwassen) kinderen het er nog over dat ze dat toen zo leuk vonden.



De meeste kinderen stikken tegenwoordig zowat in het (dure) speelgoed dat ze al hebben, doe gewoon iets simpels.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuorrebout, 10 minuten geleden

Mijn 4 jarige zou een broek vreselijk vinden, maar een rok daarentegen geweldig!!Hier andersom. Roze glitterjurken vind ze ook niks aan. (Ik wel!)
Alle reacties Link kopieren
Knutselspullen: mooi papier, glitterlijm, stempels, stickers.



Pyama van Dora of prinsessen. De meeste moeders vinden dit niet mooi maar de meeste meisjes vinden dat heel,leuk.



Mooi sprookjesboek, of Jip en Janneke ofzo.



Strijkkralen.



Pinipon, zoeblie's
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Wolkia schreef op 23 augustus 2013 @ 11:50:

Zijn meisjes van 4 nog niet zo met kleding bezig? Een leuke skinny is ook wel leuk toch? Of een jeansrokje..? Het kind is 4! Geen 14! Die wil toch gewoon iets leuks om mee te spelen. Ik heb ook geen kinderen maar zou het niet in mijn hoofd halen om kleding te kopen voor zo'n klein meisje. Voor een baby/peuter dan weer wel, die snappen er toch nog weinig van, maar een 4-jarige is helemaal blij dat ze allemaal cadeautjes gaat krijgen en dan krijgt ze iets waar ze niks mee kan...
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Ideeën:



Theeservies

Poëziealbum, maar ik ben een jaren 90 kind dus weet niet of dat nog hip is:P idem voor een vriendenboekje

Knutsel-rubber

Mooi doosje voor melktandjes

Setje kleding voor de barbie

Nijntje boekjes, mocht ze al bezig zijn met leren lezen

Kralen set om kettingen van de maken (van die wat grotere kralen, want fijne motoriek zal nog niet heel goed zijn)

SPullen voor in de zandbak

Speelgoed voor in bad
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Ja, een vriendenboekje is hier een grote hit, hoort echt bij de basisschool. Knutselspullen is ook vaak goed (zijn ouders ook blij mee, dat gaat op).



Nijntjeboeken lijkt me niet hoor, daar zijn ze met vier wel op uitgekeken!
Alle reacties Link kopieren
Vriendenboekje is ze te jong voor. Ze kunnen nog niet schrijven op die leeftijd.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Verkleedkleren van de hema!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 23 augustus 2013 @ 12:47:

Vriendenboekje is ze te jong voor. Ze kunnen nog niet schrijven op die leeftijd.Oh, dat doen de ouders. Ik kreeg die krengen al mee toen dochter nog geen 2 was. Heb er zelf nooit aan meegedaan. Flauwekul.
Alle reacties Link kopieren
Toegangskaartje voor een indoor speeltuin of zwembad doet het ook altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 23 augustus 2013 @ 12:47:

Vriendenboekje is ze te jong voor. Ze kunnen nog niet schrijven op die leeftijd.



Bij ons in groep 1 zijn ze heel populair! De hele klas komt er in, geschreven door de ouders maar samen met kind ingevuld. Ik vind het wel leuk, voor later.



De mijne kreeg trouwens ook nog een spelletje: Uno junior. Spelen we vaak samen.
Alle reacties Link kopieren
kleren zou ik niet doen! Doe dan inderdaad GOEDE potloden, dat moet voor 15 euro wel lukken



Mijn zoon kreeg van vrienden van mij dikke wascokrijtjes van Bruynzeel en een tekenblok voor zijn 4e verjaardag.







Als ze van tekenen houdt dan heeft ze daar echt wat aan, of van die dikke potloden



Komt wel goed, schatje!
'eigen' servies (dus: leuk bord, beker, bestek). Kreeg ik ook ooit, is jarenlang met veel liefde gebruikt.



Een kwartetspelletje van Dora of van een ander Disney-figuurtje (ik had vroeger Winnie the Pooh kwartet, helemaal geweldig, want toen ik ouder was, bleek er een heel verhaaltje op die kaartjes te staan, ieder kwartet was een verhaaltje).



Knutselspullen waren hier ook altijd in trek. Strijkkralen vond ik erg leuk. Zakje kralen, paar figuurtjes erbij en eventueel een pakje papier, en moeder heeft een paar regenachtige middagen geen kind aan d'r (behalve dan dat ze die figuurtjes moet strijken, maar ach, als moeder dat nou even een beetje inplant en gewoon zelf ook gaat strijken, is dat geen moeite ).



Verder bestaat er van Herome Kindernagellak (af te wassen met water) en was ik vroeger heel erg dol op 'verhaaltjes'. Mijn ouders werden er doodmoe van om me steeds voor te lezen. Gelukkig voor hen kwam Pluk van de Petteflat toen op hoorspel uit, in bandjes en CD's. Ik geloof dat ik die helemaal grijs gedraaid heb. Nu is dat hele hoorspel uitgegeven op cd's, in 1 cover. Ook de losse delen zijn nog steeds te krijgen, zij het tweedehands. Kan ook heel nuttig zijn, zeker als ze familie aan de andere kant van het land hebben wonen en vaak onderweg zijn.



Was overigens ooit rond Pasen jarig, en mijn moeder zei dat ik 'knutselspullen' wilde. Kwam iedereen met zo'n eierverfding aanzetten...
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7474 schreef op 23 augustus 2013 @ 12:58:

[...]





Oh, dat doen de ouders. Ik kreeg die krengen al mee toen dochter nog geen 2 was. Heb er zelf nooit aan meegedaan. Flauwekul.Nah wat stom zeg. Daar wacht je toch mee totdat ze zelf kunnen schrijven, is toch veel leuker.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
quote:DrMelfi schreef op 23 augustus 2013 @ 12:44:

Ja, een vriendenboekje is hier een grote hit, hoort echt bij de basisschool. Knutselspullen is ook vaak goed (zijn ouders ook blij mee, dat gaat op).



Nijntjeboeken lijkt me niet hoor, daar zijn ze met vier wel op uitgekeken!Sorry was in de war. Bedoelde Botje-boeken, voor kinderen die net leren lezen. Weet eigenlijk niet eens of die nog wel bestaan Het waren iig hele korte verhaaltjes, op van die dikke kartonnen bladzijden.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Wat het hier altijd heel goed doet, zijn stickerboekjes om bijv poppetjes mee aan te kleden. Bij de hema heb je een blok met plaatjes van poppetjes en dan sjabloontjes en stickers van kleertjes en tasjes ed erbij. Bij de speelgoedwinkel heb je ze ook van top models oid. Altijd weer een groot succes.
Alle reacties Link kopieren
Bij bulbby hebben ze leuke vriendenboekjes met een vak om erbij te tekenen

http://www.bulbby.com/nl//uploads/image ... oekje1.JPG



En bij de lidl verkopen ze nu heel erg leuke waskrijtjes, met een beetje water wordt het verf

Ik geloof 3 euro ofzo, tekenblok erbij, helemaal klaar
Alle reacties Link kopieren
stoepkrijt of iets anders kleins met een cadeaubon erbij.



Oja, de intertoys heeft tegenwoordig ook kindersieraden. Met van die drukknoopdingen erop.
quote:Wolkia schreef op 23 augustus 2013 @ 11:50:

Zijn meisjes van 4 nog niet zo met kleding bezig? Een leuke skinny is ook wel leuk toch? Of een jeansrokje..?Mijn dochter van 3,5 houdt heel erg van wijde rokjes en jurken, maar is desondanks niet echt blij met zo"n rokje, dat is in haar ogen geen cadeau.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en als je toch perse iets van kleren wil geven, doe dan zoiets lelijks met Dora of Hello Kutty er op. Daar worden meisjes vaak wel heel blij van (in tegenstelling tot hun moeders...).
Alle reacties Link kopieren
Spam
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 02-11-2013 04:37
Reden: Spam is niet toegestaan
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Een boek van marianne busscher, prachtige verhalen.

Pinypon

Playmobil

Verkleedkleren

Een spel zoals wie is het of roodkapje spel

Knutselspullen



Onze dochter zou wel blij zijn met kleding, een nieuwe jurk vind ze prachtig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven