Ons kitten is weg...

31-10-2013 16:28 73 berichten
Lieve allemaal....

Sinds gister is ons kitten poesje weg. Ze speelt weleens in de achtertuin maar rent daarna altijd snel terug naar binnen. Ze is inmiddels 6 weken bij ons, dus het naar buiten gaan konden we gaan proberen. Wij deden het wel onder toezicht.

Maar nu is ze gister dus ontsnapt. En dramaqueen als ze is, had ik haar allang terug verwacht of in elk geval dr hysterische miauw moeten horen.

Niks van dat alles. Ze staat inmiddels bij Amivedi, en heb ook briefjes door de bussen van de buren gedaan. En bij meerdere mensen aangebeld. Als dit nog langer duurt, komen er ook foto's op straat te hangen.



Maar ik word hier helemaal gek. Heb vandaag de hele dag buiten gezocht en als een debiel dr naam geroepen. De vreselijkste beelden schieten aan me voorbij. Ja, ik ben gewoon echt gek op haar.

Voor hetzelfde geld is ze gewoon lekker op jacht oid. Alle vorige uit-probeer-keren ging ze een stukje de poort in en kwam ze binnen 5minuten terug. Ze weet wel waar we wonen, dus.

Bij elk opwaaiend blaadje in de tuin schiet mijn hart omhoog.



Het wordt zo weer donker en kouder en ik kan het gewoon niet uitstaan dat t kleintje straks niet warm op schoot ligt. Al kan ik er weinig aan doen verder, vandaag.



Pff ik wilde gewoon even mijn angst met jullie delen. Tegen mijn kindjes hou ik me groot, maar moest het even kwijt.....
Alle reacties Link kopieren
Kun je de tuin niet ommuren en dan met 2 draden stroom afzetten? Dan kan ze niet uit je tuin.
Gelukkig maar dat ze terug is!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig is ze er weer! En meteen volgende week even een chip in haar nek laten zetten hoor! Is zo gepiept en kost niet veel.

Kan gewoon zo zonder verdoving. Hebben ze bij mijn jongste kater ook gedaan. Bij de oudste heb ik het tijdens de castratie laten doen, maar dan moet je ze wel tot aan castratie binnen houden.
Hoe oud is het kitten, ik hoop minimaal een half jaar? Een jonge kat buiten laten is onverantwoord, die kennen nog geen gevaar. Oudere katten trouwens ook niet, maar die zullen zich minder snel in de ellende storten.
en meteen morgen laten steriliseren, de kans is groot dat ze al gedekt is. Een sterilisatie kan bij een vroege zwangerschap nog worden uitgevoerd.

Belachelijk om een ongecastreerde kitten buiten te laten lopen. dit gaat totaal niet over dierenliefde
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 november 2013 @ 00:26:

Hoe oud is het kitten, ik hoop minimaal een half jaar? Een jonge kat buiten laten is onverantwoord, die kennen nog geen gevaar. Oudere katten trouwens ook niet, maar die zullen zich minder snel in de ellende storten.18 weken, te jong nog m.i.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 november 2013 @ 00:28:

en meteen morgen laten steriliseren, de kans is groot dat ze al gedekt is. Een sterilisatie kan bij een vroege zwangerschap nog worden uitgevoerd.

Belachelijk om een ongecastreerde kitten buiten te laten lopen. dit gaat totaal niet over dierenliefde



Nee joh wie had t over dierenliefde? Ik rijg dr aan t spit met de kerst. Bedankt iig dat jij mij zo goed kent!



On topic, ons katje is gecontroleerd en veilig en wel. Steriliseren maguiteraard nog niet, tot die tijd blijft ze binnen!
Als je haar naar buiten wil doen kan je haar ook aan de lijn doen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat ze terug is maar nooit een niet geholpen poes naar buiten laten. Straks is ze wel zwanger en zit je met een uber tienerpoezen moeder. Daar ben je dan lekker klaar mee. Naast de overdracht van verschillende kattensoa's.



En laten chippen! Maar fijn dat ze weer ligt de knrren
Niet zwanger!bij da geweest!
Alle reacties Link kopieren
Kan je dat zien na een dag?
Aangezien zevrijwel meteen is meegenomen door iemand uit de buurt, thanks for asking
Natuurlijk kan je dat niet zien na 1 dag. Om zeker te zijn laat je de kat meteen castreren
Voor je eigen rust, zou ik wel zorgen dat de katten niet meer weg kunnen. Afgeschermde tuin, kunnen ze frisse neus halen en weer naar binnen gaan Lekker veilig.

En dat afschermen is dan echt mijn idee, niet ingegeven door tuinierende buren of moeders die balen van poep in de schelpen-zandbak.
quote:roosv1989 schreef op 02 november 2013 @ 00:38:

[...]





Nee joh wie had t over dierenliefde? Ik rijg dr aan t spit met de kerst. Bedankt iig dat jij mij zo goed kent!



On topic, ons katje is gecontroleerd en veilig en wel. Steriliseren maguiteraard nog niet, tot die tijd blijft ze binnen!

Als de kat naar buiten mag dan mag castratie ook.

Dat hoor je te weten als kattenliefhebber.

Bij de poes heet het ook castratie.



Hier info van kattenbescherming.nl



Vroegcastratie is het castreren van kittens tussen de 8 en 16 weken oud. In België en Nederland is vroegcastratie nog niet zo bekend, maar steeds meer dierenartsen zijn er voorstander van. In de Verenigde Staten en Groot-Brittannië hebben dierenartsen reeds tientallen jaren ervaring, waardoor de voor- en nadelen goed gekend zijn.



Met moeder en nestgenootjes naar de dokter

De operatie kan al gebeuren vanaf de leeftijd van 8 weken, op voorwaarde dat bij katertjes de balletjes voelbaar zijn. Dit lijkt misschien zielig - het gaat immers om kleine, schattige hummeltjes - maar de praktijk wijst uit dat kittens er weinig hinder van ondervinden.



Het hele nest gaat namelijk mee naar de dierenarts, waardoor de kittens die geholpen moeten worden weinig stres hebben. Ze worden wakker tussen hun broertjes en zusjes en kunnen lekker warm tegen hun moeder aankruipen.



Bovendien herstellen kleintjes veel sneller van de ingreep dan iets oudere katten. Een paar uur na de operatie huppelen ze alweer vrolijk rond. Ze schijnen ook minder last van pijn te hebben dan volwassen katten die geholpen worden (al kan ook hier de nodige pijnbestrijding na de operatie verlichting brengen).



De operatie zelf duurt gewoonlijk minder lang dan bij castratie op de ‘normale’ leeftijd. Doordat er bij jonge dieren minder buikvet aanwezig is, zijn de organen beter zichtbaar voor de dierenarts. Dit samen met het feit dat de geslachts organen minder ontwikkeld zijn en dus minder doorbloed, maakt dat het risico op complicaties daalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:roosv1989 schreef op 02 november 2013 @ 00:45:

Aangezien zevrijwel meteen is meegenomen door iemand uit de buurt, thanks for askingWaarom ben je dan naar de DA gegaan?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou haar ook zo spoedig mogelijk laten castreren. Met 7, 8 maanden zoals iemand hier zei, is te laat. Een poes kan als ze 6 maanden is al zwanger worden! En misschien zelfs wel eerder. Zo jong zwanger, dat wil je je kat echt niet aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Weet je wat pas zielig is? Een baby die baby's krijgt, met een beetje pech overleeft ze dat niet eens op haar leeftijd.
quote:Mylene_Valerie schreef op 02 november 2013 @ 00:51:

[...]





Waarom ben je dan naar de DA gegaan?en waarom heeft die DA het dier niet meteen gechipt en gewezen op vroeg-castratie. Afijn niet zo geloofwaardig allemaal
quote:tulpje1977 schreef op 02 november 2013 @ 01:23:

Ik zou haar ook zo spoedig mogelijk laten castreren. Met 7, 8 maanden zoals iemand hier zei, is te laat. Een poes kan als ze 6 maanden is al zwanger worden! En misschien zelfs wel eerder. Zo jong zwanger, dat wil je je kat echt niet aan doen.3 of 4 maanden kan ook hoor, ook al als ze nog niet zichtbaar krols zijn geweest
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 02 november 2013 @ 01:28:

[...]



en waarom heeft die DA het dier niet meteen gechipt en gewezen op vroeg-castratie. Afijn niet zo geloofwaardig allemaalJa als je toch consultkosten kwijt bent kan je het beter meteen allemaal laten doen. Daarom vroeg ik ook wat ze dan bij de DA heeft gedaan, snap dat niet helemaal.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
raadsels raadsels
And riddles it will be.

DegEnen die mij oprecht hebben geholpen bedankt!

Verder prima wat iedereen vindt en denkt, ik hoef mij geloof ik niet te verantwoorden. Of iemand mij gelooft of niet, daar lig ik verder echt niet wakker van.



Ik ga weer lekker van mijn katje genieten! fijn weekend allemaal!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven