Kat vermist

24-10-2013 23:14 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Sinds een aantal dagen is mijn geliefde kat vermist

Ik mis hem zo ontzettend en ben zo bezorgd ik kan alleen maar janken.

Ja, dat klinkt heel erg overdreven maar hij is echt mijn maatje, woon alleen met hem.



Ik heb al meerdere rondjes gemaakt langs alle plekken waar hij meestal komt (hij gaat nooit echt ver), eten staat klaar voor hem, heb hem veel geroepen, in de buurt gevraagd of mensen hem gezien hebben en hem geregistreerd op verschillende vermist websites.

Ik ben van plan om van het weekend briefjes in de brievenbussen te doen hier in de buurt en een briefje op te hangen bij de plaatselijke super.



Eigenlijk weet ik verder niet echt wat ik moet doen op dit moment.

Afgelopen nacht amper geslapen en ik gok dat dat vannacht weer zo gaat.



Wat ik met dit bericht wil? Mijn ei kwijt en misschien dat iemand me op kan vrolijken



Liefs, Liefbeest
Alle reacties Link kopieren
Ohhh ik lees nu dat ie terug is!!!!!!!



Wat fijn voor je!!



Lekker kroelen met je poezenbeestje en voorlopig even niet meer loslaten ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:avonturiertje schreef op 27 oktober 2013 @ 21:18:

Ohhh ik lees nu dat ie terug is!!!!!!!



Wat fijn voor je!!



Lekker kroelen met je poezenbeestje en voorlopig even niet meer loslaten ;)Hij ligt nu naast mij in zijn stoel te relaxen
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 27 oktober 2013 @ 20:44:

Ik heb een ander verhaal. Een akelig rot verhaal.

Wat er met mijn jonge hond is gebeurd, die mijn man zo belachelijk slecht had opgevoed, dat ze er steeds met zijn andere hond tussen uit peesde.



Ik zei wel 100x dat er van alles met ze kon gebeuren, en dat hij dus de deuren niet open moest laten staan. De honden hadden intussen zo'n jachtpassie ontwikkeld dat ze niet meer te houden waren. "Ze kijken wel uit" zei mijn man, "wat kan er nou gebeuren?".

Ik zei dat er vanalles kon gebeuren waar wij geen notie van hebben. En dat de jongste zou omkomen, want die was niet zo allert als de oudste.

En wat ik voorspelde is gebeurd!

Ze kwam terecht in een septic tank, vraag me niet hoe. De buurjongen hoorde haar huilen en probeerde wanhopig om met zijn arm bij haar te komen, maar het wateroppervlak lag te diep. Ze is jammerlijk verdronken.



Ik was zo woest op mijn man! Want ik zat met het verdriet!



Ik zou als ik jou was mijn tuin met twee lagen stroomdraad omheinen, dan kan de kat wel naar buiten, maar niet meer buiten de tuin en blijft hij in veiligheid.

Een ongeluk zit in een klein misselijk klotehoekje zie je.



Ja dat is echt een naar verhaal idd.....



Maar om nou te zeggen dat Liefbeest haar kat aan zn ''lot overlaat'' vind ik onzin. Katten houden ook van vrijheid en van lekker buitenspelen. Dat er gevaren zijn is het risico. Net als dat jij morgen onder een auto kan komen als je oversteekt.......

En om nou een kat met een vierjarig kind te vergelijken?? Katten kijken echt veel beter uit met oversteken dan een kind. Die hebben toch veel meer gevoel voor geluiden en gevaren. Kinderen kijken daarentegen helemaal niet uit, en rennen weg zonder na te denken...

Dus beetje een simpele vergelijking.

Als een kat de kans krijgt gewoon naar buiten te kunnen moet je ze laten gaan en lekker laten genieten.

Mijn poes komt ook lekker vaak buiten. Katten zijn erg nieuwsgierig van aard dus op avontuur en ontdekking gaan vinden ze fantastisch. Tsja risico dat er iets gebeurt, maar om die reden ga ik mijn lieve schat niet 7 dagen per week alleen maar binnen laten terwijl ze ook lekker buiten kan rondrennen en contact kan hebben met andere buurtkatten.
Alle reacties Link kopieren
quote:avonturiertje schreef op 27 oktober 2013 @ 21:36:

[...]





Ja dat is echt een naar verhaal idd.....



Maar om nou te zeggen dat Liefbeest haar kat aan zn ''lot overlaat'' vind ik onzin. Katten houden ook van vrijheid en van lekker buitenspelen. Dat er gevaren zijn is het risico. Net als dat jij morgen onder een auto kan komen als je oversteekt.......

En om nou een kat met een vierjarig kind te vergelijken?? Katten kijken echt veel beter uit met oversteken dan een kind. Die hebben toch veel meer gevoel voor geluiden en gevaren. Kinderen kijken daarentegen helemaal niet uit, en rennen weg zonder na te denken...

Dus beetje een simpele vergelijking.

Als een kat de kans krijgt gewoon naar buiten te kunnen moet je ze laten gaan en lekker laten genieten.

Mijn poes komt ook lekker vaak buiten. Katten zijn erg nieuwsgierig van aard dus op avontuur en ontdekking gaan vinden ze fantastisch. Tsja risico dat er iets gebeurt, maar om die reden ga ik mijn lieve schat niet 7 dagen per week alleen maar binnen laten terwijl ze ook lekker buiten kan rondrennen en contact kan hebben met andere buurtkatten.

Honden houden óók van buiten zijn en van alles ontdekken, dat illustreert mijn verhaal hierboven toch? Maar ik hield ze binnen en ik liet ze uit en dan mochten ze los. Ook al deed het me wel pijn om te zien hoe ze er naar verlangden om buiten te zijn en daar rond te sjouwen de hele dag.



Maar ik wist dat er van allerlei gevaren op de loer lagen.

Ik zou nooit willens en wetens een dergelijk risico genomen hebben, en het is dat ze die dag ontsnapten.



Ik hield zoveel van die hond die verongelukt is, ik had alles gedaan wat in mijn vermogen had gelegen om dat te voorkomen. Alleen was mijn vermogen te beperkt. Wat ik heb meegemaakt, dat wil je niet meemaken. Dan doe je alles om dat te voorkomen. Een dergelijk risico ga je dan niet meer nemen.
quote:liefbeest schreef op 27 oktober 2013 @ 21:19:

[...]





Hij ligt nu naast mij in zijn stoel te relaxen Wat fijn dat je kat terug is, geniet ervan.......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven