Garlic zoom, werkt ie?

27-10-2013 17:16 38 berichten
Ik zag laatst bij oil and vinegar de garlic zoom. Zag er handig uit, maar is het dat ook echt? Heeft iemand hem en werkt het zoals de reclame zegt?

Ik heb nu een bordje met uitstekende puntjes, daar haal je de knoflook overheen en dan is het puree. Nadeel is alleen dat je het teentje met je vingers vast moet houden en na 2 dagen stinken je vingers nog (ja, ook na wassen met metaalzeepje). Ik gebruik nu dus weinig knoflook, omdat ik het zo'n gedoe vind. Maar die garlic zoom ziet er wel handig uit. Graag bevindingen dus
Alle reacties Link kopieren
Tegen stinkende vingers helpt zout. Even je vingers insmeren met zout en je ruikt niets meer.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Ik geniet ervan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zowel dat 'puntige schoteltje' waar TO het in OP over heeft als dat Action-ding (al heb ik 'm duurder van een markt toen ie net uit was) en ze bevallen me beide. Toch altijd tube pasta en zo'n grinder achter de hand.



Gewone pers vind ik niks, vooral qua schoonmaken van dat treefje.
Alle reacties Link kopieren
Tegen knoflooklucht aan de handen (en alle andere sterke luchten) helpt het heel goed om de handen in te smeren met tandpasta, even in laten trekken en daarna wegspoelen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 oktober 2013 @ 20:39:

Dat kan ik ook nog doen ja! Maar ik ga morgen eerst eens even langs action. Probleem is ook dat ik knoflook met de hand niet fijn genoeg krijg naar mijn idee. Ik moet niet van die stukjes knoflook in mijn eten hebben, het liefst heb ik die puree zoals met dat bordje. Dan verdeelt de knoflook ook goed door het gerecht.

Gut, ben wel pietjeprecies



Ik gebruik knoflook vaak om de olie, die ik bij het koken gebruik, op smaak te brengen.

Later haal ik ze er weer uit.

Dat kan prima met hele teentjes en zelfs met het schilletje er nog om heen.

Maar dan moet je wel iets meer gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Mss een vijzel gebruiken voor je knoflook? En dat van stinkende handen ken ik. (Ook dat van bij natte huid (bijv douchen): dacht dat ik daarin de enige was!) Ik was mn handen na knoflook snijden/pletten enz met citroensap. Gewoon uit zon knijpflesje/knijpcitroentje. Beetje op mn handen, wassen zonder water/handen wrijven en dan afspoelen! Werkt bij mij prima.



En ik heb de indruk dat zon chinese knoflook (een stuk ipv losse teentjes) voor minder stank aan mn handen zorgt. Heb zon knoflook gekocht bij de Lidl.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gewoon een vijzel.

En stamp en het velletje is los en kun je weggooien.

Daarna stampen tot fijn.

Met een theelepel er uit scheppen en je raakt nooit meer knoflook aan met je vingers.
Alle reacties Link kopieren
http://www.youtube.com/watch?v=b9XvEVoJ4_4



Lijkt mij een ramp om schoon te maken, of de knoflook uit te peuteren.
Alle reacties Link kopieren
Zeep van de Aldi gebruiken; Mildeen cremezeep geurneutraliserend
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat draaiding van de Action, meestal past niet alles daar in wat ik nodig heb want ik gebruik véél knoflook!

Meestal gebruik ik gewoon de vijzel, daar past tenminste wat in.

Knoflookhanden vind ik trouwens helemaal niet vies.
Naar aanleiding van dit topic, ben ik naar de Action gegaan voor dat knoflook-draai ding! Ik ben bij een XXL action geweest en een kleinere action, maar ze hadden het niet, wel gevraagd maar enigste wat ze hadden was zo'n pers ding. Ik ga nu vorige reacties ervaringen kopen, een vijzel het gaat mij niet om de knoflook geur, maar het gemak, ik vind zo'n knijpding maar niets, idd alles gaat eroverheen. Dus helaas draaidingen kan ik niet meer kopen, of weten jullie een andere winkel?? Zo'n zoom wil ik niet, lijkt mij lastig schoonmaken.
Hier ook niet meer bij de action, ben bij 2 geweest maar alleen nog een gewone pers idd. Ik ga dan ook maar voor een vijzel denk ik ja.
Alle reacties Link kopieren
Na het snijden van knoflook houd ik mijn handen even kort onder de kraan en haal ze daarna een tijdje over de kraan zelf (ooit ergens gelezen) en mijn handen stinken nooit meer! Verder gebruik ik gewoon een knoflookpers :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven