Gratis reclame of echt al eens wat gewonnen?

06-11-2013 11:27 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Facebook. Een fijn medium om up-to-date te blijven met je sociale contacten. Maar waar ook steeds meer en meer reclame voorbij komt. En dan nog al die likes en shares met daaraan verbonden acties. Je weet wel, bij zoveel likes verloten we een gratis dit of dat.



Ik stoor me regelmatig aan dit soort 'gratis reclame', maar verbaas me tegelijkertijd hoeveel mensen in mijn vriendenkring dit soort dingen toch liken of sharen. Ook van mensen van wie ik het niet verwacht. Ik vind het soms wat sneu overkomen en zou het alleen al om die reden niet doen. Maar misschien ben ik hartstikke gek en loont het enorm om zo nu en dan om wat te liken of sharen, omdat je daadwerkelijk gemakkelijk iets kunt winnen? Ervaringsverhalen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk een veel grotere hekel aan die enorme tegeltjeswijsheden die een enkele kennis met de regelmaat van de klok op haar tijdlijn dumpt... Echt, Oprah is er heilig bij!
Alle reacties Link kopieren
Ik verwijder het weer als de actie voorbij is.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Als je het alleen op je eigen tijdlijn deelt, kunnen de bedrijven ook niet zien dat jij het gedeeld hebt, dus maakt je ook geen kans op de prijs.



Ik heb zelf wel eens wat gewonnen via zo'n Like & Share-actie, maar probeer toch niet te vaak iets te delen want vind het zelf eigenlijk ook best irritant als ik van vrienden telkens Like & Share-acties voorbij zie komen, haha.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tia.Dalma schreef op 06 november 2013 @ 12:13:

Ik heb eigenlijk een veel grotere hekel aan die enorme tegeltjeswijsheden die een enkele kennis met de regelmaat van de klok op haar tijdlijn dumpt... Echt, Oprah is er heilig bij!



Herkenbaar. Of van die zogenaamd spirituele teksten, compleet met gekmakend plaatje erbij. Liefst 20 na elkaar.

Of die foto's van dierenleed, heftige ongelukken, etc.
Alle reacties Link kopieren
He schommelkind? Zo doet iedereen dat die ik ken! Zie bij alle vrienden die acties staan, maar daar krijg ik geen bericht van hoor.



Doen wij t dan allemaal verkeerd?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Woepsie wat bedoel jij dan met 'zie ik staan'. Daar gaat het toch juist om? Het komt bij mij voorbij in mijn newsfeed, van de 10 posts is toch minimaal de helft een suggested post van facebook zelf of een dergelijke actie. t Is niet dat ik het allemaal in m'n inbox krijg hoor (moet niet gekker worden!)
Alle reacties Link kopieren
Bij een vriendin bijv. Staat een actie op haar pagina. Dan klik ik bij haar op depagina toch op "like" en dan deel ik die actie naar mijn eigen pagina?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef die actie toch niet te delen naar al mijn vrienden?
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Je kunt een actie delen 'op je eigen tijdlijn', 'op de tijdlijn van een vriend', 'in een groep' of 'in een privébericht'.



Dan kun je inderdaad 'op je eigen tijdlijn' kiezen. Maar de privacy van jouw gedeelde bericht kun je instellen op: 'openbaar' delen, 'vrienden' of 'alleen ikzelf'. Als je 'vrienden' of 'alleen ikzelf' doet, krijgt het bedrijf waar jij die actie van deelt dit niet te zien, dus kun je ook niet meedingen naar de prijs.
Alle reacties Link kopieren
hmm, ik zal straks eens kijken.
Wat goed is tegen de kou, is ook goed tegen de warmte
Alle reacties Link kopieren
Is gewoon spam, en ik rapporteer het altijd. Ik adverteer zelf ook mijn zakelijke pagina op Facebook, en daar betaal ik netjes voor.
Alle reacties Link kopieren
http://tinypic.com/r/x1y1ra/5



Hier heb ik een voorbeeld gemaakt voor je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven