Entertainment alle pijlers

films die je liever niet had gezien

18-10-2013 20:10 548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik haak even in op het liedjes-topic van NYC.



Welke film had je liever nooit willen zien?



Ik: the Shining. Doodenge film en sommige scenes vergeet ik helaas nooit meer.
ET!!!!



In ieder geval spijt dat ik die op zo'n jonge leeftijd gezien heb (denk 5-6 ofzo), want het is wel een goede film. Had daar echt een panische angst van en dat werkt zelfs nu nog een beetje na. Als iemand hem nadeed met z'n vinger naar me toe begon ik al te huilen. Nachtmerries dat ik gehad heb van dat rotbeest, niet normaal... Tot mijn 16e ofzo kon ik daar geen foto van zien zonder me rot te schrikken.



Heb dat een keer gegoogled omdat ik dacht 'ik kan toch niet de enige zijn' en er is echt veel te vinden over die angst. Op facebook is zelfs een groep voor ET getraumatiseerden

Daarop las ik dat er een meisje was wiens broer haar had wijs gemaakt dat ET bij hen in de kelder leefde. Als ze ruzie maakten sloot hij dat meisje lachend op in de kelder gedurende 5 min. waarin ze doodsangsten uitstond. Moet er niet aan denken!
En voor de rest heb ik hier al enkele van mijn favoriete films zien voorbij komen: the fountain, requiem for a dream,...



Die gore horrorfilms kijk ik eigenlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
leuk topic



Echt zieke films kijk ik niet (meer) maar 'vroeger' heb ik wel voor die tijd echt ranzige films gekeken:



Hell Raiser

Faces of death (dat vond ik nou ziek!)

Evil death

Saw (eerste deel ging nog wel, maar daarna...)



Verder was Mullholland Drive echt zonde van de tijd. Ik snapte er echt niets van.. (weet iemand de plot?, kan ik ook weer slapen)



Overigens geweldig klassieke 'horror' (weet nou nooit of het een horror of een enge thriller is):

The Excorcist

Poltergeist

Jaws (zo fout dat hij leuk is!)

en mijn favoriet Se7en
Alle reacties Link kopieren
Se7en vond ik voor die tijd (midden jaren 90) qua stijl heel vernieuwend, hij staat ook in mijn top 10.



The others vond ik ook mega creepy maar wel goed.

Iemand beschreef die foto albums haha..sinds bepaalde films vind ik oude foto's (die soms zomaar op een rommelmarkt liggen van volstrekt vreemde mensen) echt vreselijk beklemmend eng...net zoals antieke poppen, die kijken je altijd zo aan bah, bah, bah..



Ik las dat er ook een deeltje 2 is van Insidious...ik hoef hem niet te zien maar deel 1 vond ik wel goed. De regisseur is er heel erg in geslaagd vanaf de eerste seconde al die vreselijk beklemmende creepy sfeer neer te zetten...dat is een gave op zich wat mij betreft.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:Smurfje76 schreef op 28 oktober 2013 @ 20:00:

leuk topic

Verder was Mullholland Drive echt zonde van de tijd. Ik snapte er echt niets van.. (weet iemand de plot?, kan ik ook weer slapen)



Geen conventioneel plot, meer een soort droomlogica met spiegels, portals, doppelgängers en parallelle realiteiten. Moet je goed opletten.



In de categorie 'goed eng': Don't Look Now. Tip als je voor de rest van je leven een panische angst wil cultiveren voor kleine meisjes met rode regenjasjes.
Thread, een Britse serie uit de jaren 80 over een atoomoorlog en de gevolgen daarvan.



Youtubefilmpjes waar je eerst naar een gezellig ingerichte kamer kijkt en opeens iets heel engs in het beeld opdoemt wat een schrikreactie geeft.



Trailer van Mirrors waarin een vrouw die in de spiegel kijkt zelf haar kaken ontwricht.



En idd. "don't look now', vooral het dwergje in de eind scene ergens
Alle reacties Link kopieren
quote:Diztel schreef op 28 oktober 2013 @ 23:10:



Youtubefilmpjes waar je eerst naar een gezellig ingerichte kamer kijkt en opeens iets heel engs in het beeld opdoemt wat een schrikreactie geeft.

Ik vind van Signs (verder niet eng) dat amataurfilmpje waarop ineens een alien te zien is wel eng. Alsof je echt een alien op het nieuws ziet..



En treads, daar zag ik 10 seconden van en die vond ik al eng. Toch maar niet doen, zo'n nucleaire holocaust
Alle reacties Link kopieren
Murdoch, dank voor je uitleg. Niet helemaal mijn genre dus.



Nog een aantal 'zonde van de tijd' films



Texas Chainsaw Massacre (goor!)

Titanic (gaaaaaap)

House of wax (de remake, echt zo slecht!)



The Mist vond ik overigens fantastisch, was echt ontgoocheld door het eind!
Alle reacties Link kopieren
Gravity al zijn de meningen hier over verdeeld



En iron monkey 2
quote:saartjuhzes schreef op 28 oktober 2013 @ 23:14:

[...]

Ik vind van Signs (verder niet eng) dat amataurfilmpje waarop ineens een alien te zien is wel eng. Alsof je echt een alien op het nieuws ziet..



En treads, daar zag ik 10 seconden van en die vond ik al eng. Toch maar niet doen, zo'n nucleaire holocaust Dat amateurfilmpje van Signs ja!! Schrok me kapot!!
Alle reacties Link kopieren
quote:Houston77007 schreef op 25 oktober 2013 @ 14:51:

Grappig, een tijdje geleden was het halve forum upset vanwege de (zieke) gedachten van een medeforummer. Nu vinden we het normaal dat er forummers (bewust kijken naar films met marteling en seks met kinderen).Het verschil is dat een film nep is en de gedachten van een forummer wel eens waar kunnen zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Murdoch schreef op 26 oktober 2013 @ 20:48:

Misschien had ik dit filmpje beter niet kunnen kijken net. De laatste beelden van een meisje opgenomen door de beveiligingscamera in een lift voor ze onder mysterieuze omstandigheden zelfmoord pleegde. Wazige shit.

Het lijkt wel of ze dronken of stoned is.

Zelfmoord lijkt me onwaarschijnlijk trouwens. De deur, naar het dak, was op slot en het alarm stond er op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Scamp schreef op zondag 03 november 2013 20:32 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="Murdoch in "films die je liever niet had gezien"" class="messagelink">Murdoch schreef op 26 oktober 2013 @ 20:48</a>:</b>

Misschien had ik <a href="http://motherboard.vice.com/nl/read/de- ... ernet-ooit" class="link">dit filmpje</a> beter niet kunnen kijken net. De laatste beelden van een meisje opgenomen door de beveiligingscamera in een lift voor ze onder mysterieuze omstandigheden zelfmoord pleegde. Wazige shit.</div></blockquote>

Het lijkt wel of ze dronken of stoned is.

Zelfmoord lijkt me onwaarschijnlijk trouwens. De deur, naar het dak, was op slot en het alarm stond er op. Als ik het zo bekijk denk ik dat ze niet alleen was. Ze is aan het kuiten met iemand buiten het beeld. In en uit de lift, kletsen en teasen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Desperate_Housewive schreef op 27 oktober 2013 @ 13:29:

2 Girls 1 cup is fake trouwens, als dat het minder erg maakt. Anders ff 2 guys 1 cup kijken, misschien dat je er dan anders tegenaan kijkt Tik op google maar eens "1 man 1 jar" in.. Hij lijkt me niet fake, wel tamelijk gruwelijk..
Alle reacties Link kopieren
quote:Murdoch schreef op 26 oktober 2013 @ 20:48:

Misschien had ik dit filmpje beter niet kunnen kijken net.Heb ooit gehoord van dit verhaal en is inderdaad een maf verhaal met een raar filmpje... Vond deze niet zo heel eng, maar ben dan wel ontzettend nieuwsgierig naar wat er nu precies gebeurd is toen... Wat deed ze daar?.. Ze leek wel psychotisch in dat filmpje..
Alle reacties Link kopieren
quote:boogster schreef op 03 november 2013 @ 21:08:

[...]



Heb ooit gehoord van dit verhaal en is inderdaad een maf verhaal met een raar filmpje... Vond deze niet zo heel eng, maar ben dan wel ontzettend nieuwsgierig naar wat er nu precies gebeurd is toen... Wat deed ze daar?.. Ze leek wel psychotisch in dat filmpje..Nee hoor... ze was in love en aan het spelen/teasen/flirten met iemand. Had volgens mij een flinke borrel op en het erg naar haar zin.
Ik denk eerder psychotisch, maar hoe je het ook uitlegt, het blijft een eng verhaal dat van geen kanten klopt.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me nog een scene herinneren uit 'misery', als Kathy Bates de enkels van haar slachtoffer breekt. Brrr... beklemmende film was dat!



En de verkrachtingsscene uit 'the accused'. Heb de film nooit meer weer willen zien.
SPRINGBREAKERS

wat een slechte kut film zeg!!!

Ik keek m mee voor mijn dochter, maar echt vreselijk!!
Alle reacties Link kopieren
Piranha 3DD.. omg wat erg.. Naakte vrouwen met grote cups is waar de film om draait, sleeecht acteerwerk, slecht verhaal, en of ie nog spannend is.. ik weet het niet, heb m niet af gekeken.
If we don't get lost, we'll never find a new route
Kiiwi, jij had bij die ti(e)tel een subtiel arthouse drama verwacht?
Alle reacties Link kopieren
Vorige week the collection gezien. Ik had meteen een nachtmerrie. Veel te gruwelijk, snap niet hoe mensen zoiets kunnen verzinnen.
quote:patries31 schreef op 07 november 2013 @ 12:24:

SPRINGBREAKERS

wat een slechte kut film zeg!!!

Ik keek m mee voor mijn dochter, maar echt vreselijk!!Ik denk dat je je hebt laten misleiden door de titel. Naar die regisseur ben ik eigenlijk wel benieuwd, hij heeft ook Gummo en Trash Humpers gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven