Dagje weg met zusje van 14

10-11-2013 22:08 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Forummers,



Ik lees al een tijdje mee met de meest interessante onderwerpen en heb nu (eindelijk) een onderwerp gevonden waar ik het viva-forum voor zou kunnen inschakelen. Hier komt 'ie



Ongeveer 1-2x per jaar neem ik mijn zusje mee op een leuk dagje weg. Nu was het eerder nog wel makkelijk om iets te verzinnen, maar ik raak nu zo'n beetje mijn inspiratie kwijt (ook omdat ze nu 14 is, dus geen kind meer, maar ook geen volwassene). Even een kleine samenvatting van de activiteiten die we (mijn vriend en ik) tot nu toe met haar hebben gedaan:

- Pannenkoekenboot in Amsterdam

- Madame Tussauds

- Sail Amsterdam

- Skiën in Snowplanet

- Zelf foto's maken (soort fotoshoot)

- Dagje Artis



Hebben jullie leuke ideeën / uitjes / workshops (prijs maakt op zich niet uit) die we met haar op een zondag zouden kunnen doen in de omgeving van Amsterdam/Haarlem?



Groetjes!
Op die leeftijd weten ze toch zelf wel wat ze leuk vinden om te doen? Gaan shoppen is bij meiden van die leeftijd vaak 'n no-brainer. Gaan shoppen en gaan eten/lunchen. Geven jouw ouders geld mee om haar 'n dag te entertainen?

Misschien vind ze de Efteling ook wel leuk.
quote:betjebig schreef op 10 november 2013 @ 22:56:

Ik zou het Rijksmuseum doen, hartstikke leuk. Corpus zijn wij geweest. Op zich heel leuk om eens te zien, maar de gemiddelde 12+-er leert er niets nieuws meer.

Daar had je mij niet blij mee gemaakt, zeker niet als puber! En ben nu nog geen fan van musea.



Doe samen 'n indoor skydive experience:

http://www.indoorskydive.com/nl



Of ga samen paardrijden.
quote:-janie schreef op 11 november 2013 @ 01:28:

Haha als ik een grote zus had gehad die me mee wilde nemen op een zussendag en ik eindigde in het Rijksmuseum op m'n 14e zou ik echt not amused zijn..,





Hi, hi, als ik mijn kleine zusje van veertien had meegenomen naar het Rijksmuseum en ze was 'not amused' geweest. Dan was ik ook not amused geweest en was het onze laatste zussendag geweest!



Mijn kinderen hebben die leeftijd, en als we zoiets gaan doen, staan ze niet altijd te trappelen. Maar nu praten ze er nog over! In vind dat je de Nachtwacht gewoon gezien moet hebben! Wij doen zo'n uitje dan ook ongeveer twee keer per jaar. Één in het buitenland tijdens de vakantie en één in Nederland.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lieve zus ben jij zeg!!

Had ik maar zo'n zus.



Al eerder gezegd maar iets van high tea en dan bioscoop of theater?

Of samen beauty dagje met pedicure massage enz lekker tutten?



In ieder geval heel veel plezier samen!
Alle reacties Link kopieren
Klimmen in het Amsterdamse bos:)?!
Alle reacties Link kopieren
Even voor een ander geluid (ik had gegruweld van 'make up dagje'/ 'shoppen' etc. - nog trouwens):



- Quad rijden (bijv in spaarnwoude)

- Karten

- Indoor klimmen/ abseilen

- Lasergamen

- Geocashen/ GPS tochten

- Stadstocht/-spel (veel VVV kantoren bieden wel een soort Da Vinci code/ Cluedo achtig spel aan), en daarna lekker eten



Overigens kan je ook op veel plaatsen bonbons maken. Misschien net iets makkelijker dan taart
Alle reacties Link kopieren
Is zo'n outdoor klimpark iets? Saplaza zit vlakbij Ikea in Haarlem en in Alkmaar zit De Hoornse vaart.



Trouwens, het Rijksmuseum vinden mijn pubers van 12 en 15 een pracht.
...
Alle reacties Link kopieren
Een dagje naar beeld en geluid in Hilversum is echt leuk om te doen,een echt kijk en doe museum.

Hier kan je echt een paar uur in rondbrengen.
Alle reacties Link kopieren
Houdt ze ook van die fantasyboeken die nu zo'n hype zijn onder kinderen van die leeftijd? Mijn dochter is helemaal gek van The Hunger Games, Immortal Instruments en dergelijke. De première van de tweede film van The Hunger Games komt eraan en mijn dochter kan ik met niets anders blijer maken dan haar naar de voorpremière mee te nemen (film 1 +2!)



Het Rijksmuseum vonden mijn dochters trouwens ook fantastisch. Daarna taart eten bij De Taart van m'n Tante
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Een dagtocht naar Parijs en dan over Champs Ellyssee slenteren en de Eiffeltoren beklimmen . Zo'n bustocht heb je voor een paar tientjes.
Alle reacties Link kopieren
Net ook al genoemd: museum voor Beeld en Geluid op het mediapark in Hilversum. Zoon + vriendje (én ik) vonden dat super! Wel de Hillywood tour erbij reserveren (dan kom je ook in de studio's!).
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus deed dat vroeger ook altijd met mij. Dan nam ze me mee naar de efteling en daarna gingen we nog uit eten. Echt superleuke herinneringen aan!



Laatst ook weer gedaan, maar nu op eigen kosten (inmiddels zijn we 34 en 40 jaar :-D). Net zo gezellig als vroeger en net zo hard gegild samen als toen.
Alle reacties Link kopieren
Efteling blijft leuk. Workshop sieraden maken, bonbons maken of mozaieken lijkt mij ook leuk op die leeftijd.



Wat iemand al zei, klimmen in een klimhal? Bij Sloterdijk zit er eentje.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven