Gezondheid alle pijlers

moedervlek weg laten halen. litteken

14-11-2013 21:37 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik heb een moedervlek weg laten halen. Achter op mijn been.

Ik denk drie of vier hechtingen.

Aankomende woensdag gaan de hechtingen eruit.

Weet iemand goede cremé of iets anders waarmee ik direct het litteken kan behandelen zodat hij zo mooi mogelijk zal worden?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben..hoor het graag. Dank je.
Bio-Oil
Alle reacties Link kopieren
quote:Jibba schreef op 14 november 2013 @ 21:38:

Bio-OilHeb je er ervaring mee?
Is dit topic wat voor jou?

Littekencrème: Biodermal, emu-oil, bio-oil??
p-cl-e creme
Alle reacties Link kopieren
Zelfvertrouwen helpt het beste.
Niks, geen van die middeltjes werken echt.
Alle reacties Link kopieren
Fucidine, dat kreeg ik destijds nadat ik een moedervlek had laten weghalen, geen litteken te zien.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Niets, maar ik heb mijn moedervlekken laten halen door een plastisch chirurg, 2 in mijn gezicht en 1 op mijn rug.

Zie je zonder creme een jaar na dato helemaal niets meer van
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Bio oil maar of het echt helpt? Ik heb alle littekens (en dat zijn er veel) mee ingesmeerd direct na de operaties, zeker 4 maanden vol gehouden maar ik kreeg vorig jaar op vakantie de vraag of ik door een raam was gevallen ofzo? Was niet leuk maar het hoort bij mij, fraai is anders maar liever een lijf vol littekens dan huidkanker denk ik dan maar........
Alle reacties Link kopieren
Ik wou dat ik me ook druk kon maken om het litteken...

Vraag me meer af hoe ik de komende 2 weken wachten doorkom...
Maak je niet druk! Ik heb ik in het verleden ook moedervlekken laten verwijderen en daar zie je nu niks meer van Alleen als je weet waar ze gezeten hebben zie je het. En geloof mij nou maar op het strand gaan ze echt niet inzoomen op je benen om te kijken of je een litteken hebt ;)
Alle reacties Link kopieren
Een creme werkt niet. Alleen bij open wonden kan het wat versneld helen.

Daarbij zijn littekens mooi.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 2? jaar terug een moedervlek naast mijn neus weg laten halen. Daar zie je nu echt niets meer van. Eigenlijk al bijna vanaf het begin niet, terwijl de vlek zelf zeker 8mm doorsnee was.



Als advies kreeg ik mee dat ik het litteken 2x per dag moest insmeren met bio oil. Dat heb ik wel een dag of 4 volgehouden, ik was echt te lui.
Alle reacties Link kopieren
Wat Summerdance en Stukje_Cake zeggen. Ongeveer twee jaren geleden drie moedervlekken in het gezicht laten weghalen. Advies was om een dure olie (ben merk ff kwijt kon je alleen bij apotheek kopen) te halen en in te smeren maar vond ¤ 150,- voor een beetje olie beetje veel.

Wel bio oil geprobeerd, twee dagen toen was ik het alweer vergeten en litteken zie je niet.
Alle reacties Link kopieren
calendulabalsem 75%

gekocht in een oud apotheekje/drogisterijtje. Alles nog heerlijk ouderwets.

Ontzettend vet spul, maar werkt heerlijk. 1 a 2 keer per dag insmeren. Geen jeuk en geneest mooi.



Op mijn voet gebruikt waar ik 2 grote wonden heb gehad. Inmiddels zijn ze niet verdwenen maar wel mooi bijgekleurd naar mijn huid. Zie ze dus nog wel iets, maar het grote geheel is mooi ingekleurd.
Alle reacties Link kopieren
Hydraterende creme (met vitamine E), bijv van de kruidvat, voorzichtig inmasseren.
Alle reacties Link kopieren
Het zal bij een open wond de genezing wat kunnen versnellen (tegen zweren en nog wat), maar het litteken zal zonder dat spul even (on)zichtbaar zijn.

Als die moedervlek is weggehaald naaien ze dat mooi dicht en heb je echt geen dure zooi nodig.
Klein potje litteken creme van Kruidvat doet wonderen! 2x per dag insmeren!
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik regelmatig Calendulan creme van vsm.

Daarmee geneest het sneller en minder littekenweefsel. Dat maak ik zelf wat meer aan als een gemiddeld mens en bij mij werkt dit goed.
Het is afhankelijk van hoe het gedaan is. In mijn gezicht, op mijn borst en buik zijn er moedervlekken weggehaald door middel van lepelen en dicht branden, daar zie je in mijn gezicht niets van, op buik en borst een witte vlek, maar niet storend. Op mijn rug is het gehecht en zie je het nog steeds. De dubbele hechting lijkt niet opgelost en zie je door de huid komen. Ik heb altijd met olie gesmeerd en daardoor is de huid wel mooi.
Alle reacties Link kopieren
Bio oil, het zorgt er niet voor dat het litteken niet zichtbaar meer is (bij mij iig niet...) maar door het insmeren/ masseren zorgt het er wel voor dat je litteken niet hard wordt.
Alle reacties Link kopieren
Dermatix alleen te verkrijgen op recept. Google er maar eens op want het werkt anders dan de hier al genoemde middeltjes. Ik heb er goede ervaringen mee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven