eens een vreemdganger...?

14-11-2013 11:57 116 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste iedereen,



Ik ben een man van begin veertig en heb sinds een jaar een relatie met een vrouw van ongeveer diezelfde leeftijd. Eigenlijk gaat alles vanaf het begin crescendo: verliefd geworden, elkaar steeds beter leren kennen en nu pendelen we tussen onze huizen. We zijn serieus bezig om samen te gaan wonen.



Echter, enkele weken geleden kwam er een lijkje uit de kast rollen dat me nogal deed schrikken: via-via hoorde ik dat mijn vriendin in haar vorige huwelijk een notoire vreemdganger was en dat dit min of meer een publiek geheim was in haar dorp. In de dagen nadat mij dit werd verteld begon het steeds meer aan me te knagen, kon ik me uiteindelijk niet meer beheersen en ben gaan zoeken op haar computer. Wat ik daar aantrof blies me bijna van m'n stoel: word-bestanden met lijsten van minnaars (bijna 90), mailconversaties die niets aan de verbeelding overlieten, een profiel op een sexsite (wel al oud) en zelfs een privesexfilmpjes.



Nu weet ik wel dat het niet bepaald netjes was om haar pc om te spitten, maar ik wilde er in ieder geval niet na enkele jaren achter komen bedrogen te worden en als vijftiger opnieuw datingland onveilig te maken. Er is trouwens niets wat erop wijst dat ze tijdens onze relatie vreemdgaat. Ze heeft me wel al ooit verteld dat ze in haar huwelijk een keer was vreemdgegaan met iemand die ze had ontmoet en daarvan spijt heeft, maar niets over haar bijna nymfomane dubbelleven.



Denken jullie dat het mogelijk is om te veranderen in trouwe partner wanneer je zo extreem veel bent vreemdgegaan of zou het dan zo ingebakken zitten dat ze mij na enkele jaren ook zal bedriegen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Waar is TO, BTW ?



TO werkt onregelmatige tijden, vandaar zijn afwezigheid.



Maar goed, mensen vroegen zich af of mijn vriendin een open relatie had en of de 90 contacten allemaal daadwerkelijk minnaars waren. Ik weet dat mijn vriendin geen open relatie heeft gehad, dat die contacten dateerden van tijdens haar huwelijk en van zeker 40 kon ik uit chatlogs opmaken dat ze bedpartners zijn geweest.
Alle reacties Link kopieren
En je hebt er nog niet met je vriendin over gepraat????
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je dan zelf ook je conclusie wel kunt trekken to
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:man71 schreef op 14 november 2013 @ 21:19:

[...]

Ik weet dat mijn vriendin geen open relatie heeft gehad, dat die contacten dateerden van tijdens haar huwelijk en van zeker 40 kon ik uit chatlogs opmaken dat ze bedpartners zijn geweest.Heet konijntje !
Ik denk inderdaad dat deze relatie nergens op uitloopt.

Ik zal TO niet adviseren om het uit te maken want daar vind ik mijzelf het recht niet toe hebben, ten tweede is dat grote bullshit want ik ken ze niet eens.



Wat ik wel zeg is dat als het inderdaad zo al begint het bij voorbaat al gedoemd is te mislukken naar mijn mening.

Hij ziet haar nu als een openbaar toilet zonder slot op de deur en gaat achter haar rug voor privédetective spelen.



De vrouw in kwestie veroordeel ik niet want ieder lekker zijn/haar eigen meug maar ik weet wel dat je als koppel met twee verschillende levensstijlen, normen en waarden een ongelijk span gaat beginnen dat de wagen niet lang vooruit blijft komen.
Alle reacties Link kopieren
quote:man71 schreef op 14 november 2013 @ 21:19:

[...]





TO werkt onregelmatige tijden, vandaar zijn afwezigheid.



Maar goed, mensen vroegen zich af of mijn vriendin een open relatie had en of de 90 contacten allemaal daadwerkelijk minnaars waren. Ik weet dat mijn vriendin geen open relatie heeft gehad, dat die contacten dateerden van tijdens haar huwelijk en van zeker 40 kon ik uit chatlogs opmaken dat ze bedpartners zijn geweest.





Nou.

Ze houdt er van.

En ze liegt er ook alweer om.



Dus.

Aan jou of je dit wel of niet wilt/kiest.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Bij elke ruzie kan TO haar dit voor de voeten werpen...
Alle reacties Link kopieren
quote:Louise70 schreef op 14 november 2013 @ 22:44:

Bij elke ruzie kan TO haar dit voor de voeten werpen...

Ook op andere momenten hoor.



Je kiest dit of niet. Als je hiervoor kiest zeur je niet en besef/accepteer je dat ze dit gedrag ook bij jou zal laten zien. Als je dit niet wilt zou ik op zoek gaan naar andere contacten. En dat zoeken kan vanzelfsprekend ook gewoon naast haar hè? Zij zal jouw keuze hierin vast heel erg goed begrijpen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je ook meer dan 40 chatlogs doorlezen?

Moet je bij 2 of 3 Niet genoeg weten voor jezelf?

Is
Alle reacties Link kopieren
quote:man71 schreef op 14 november 2013 @ 21:19:

[...]





TO werkt onregelmatige tijden, vandaar zijn afwezigheid.



Maar goed, mensen vroegen zich af of mijn vriendin een open relatie had en of de 90 contacten allemaal daadwerkelijk minnaars waren. Ik weet dat mijn vriendin geen open relatie heeft gehad, dat die contacten dateerden van tijdens haar huwelijk en van zeker 40 kon ik uit chatlogs opmaken dat ze bedpartners zijn geweest.



Zij is niet eerlijk tegen jou (maar wat ze voor jouw tijd heeft gedaan gaat jou eigenlijk ook niets aan).



Jij liegt ook tegen haar. Je snuffelt stiekem in haar computer, je doet alsof je van niets weet en nu klaag je dat er dingen zijn uit haar verleden die je weet, maar die ze niet met jou wil delen.



In plaats van eerlijk tegen haar te zeggen wat je gedaan hebt, en haar een kans te geven met jou te praten, ontlok je haar leugens en klaag je daarover.



Misschien heeft zij zich vreselijk uitgeleefd tijdens haar huwelijk en voelde ze zich waanzinnig alleen en gebruikt. Misschien heeft ze voor zichzelf besloten dat ze zich schaamt en dat ze dit nooit meer wil. Misschien wil ze er niet over praten omdat ze er verre van trots op is en omdat ze bang is om jou kwijt te raken, omdat je dezelfde conclusies trekt als de dames hier. Veel seks = slet = wegwezen.



En nog erger: in plaats van zelf tenminste eerlijk te zijn, gooi je het ook nog online en deel je het met willekeurige vreemden op een vrouwenforum in plaats van met haar. Wie gedraagt zich hier nou fout?
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
eens een vreemdganger altijd een vreemdganger hoeft niet...

maar: ze heeft wel tegen je gelogen.
quote:aardbei101 schreef op 15 november 2013 @ 10:58:

eens een vreemdganger altijd een vreemdganger hoeft niet...

maar: ze heeft wel tegen je gelogen.

En TO tegen haar, en TO vertrouwt haar niet



Dit wordt heel veel praten, voordat je dit herstelt.



TO, begin gewoon rustig open en eerlijk, op een niet-aanvallende manier, te vertellen wat je hebt gedaan. Alleen als jij open en eerlijk bent heb je kans dat zij het ook is.
Alle reacties Link kopieren
quote:aardbei101 schreef op 15 november 2013 @ 10:58:

eens een vreemdganger altijd een vreemdganger hoeft niet...

maar: ze heeft wel tegen je gelogen.



Hij ook tegen haar. Het grote verschil is dat zij heeft gelogen over iets dat plaatvond voordat TO in beeld was.



TO liegt ook, en niet over dingen van voor haar tijd.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
@ BWitched: het zijn veel "misschien"



Als je je waanzinnig alleen en gebruikt voelt, dat je je schaamt en dat nooit meer wilt, waarom in hemelsnaam loop je dan het kleinste risico om betrapt te worden. Zoals ik eerder schreef: naïviteit, of toch iets anders ?



Het is vreemd. Als het een vrouw was geweest die dezelfde situatie meemaakte, weet ik vrijwel zeker dat de reacties veel heftiger waren geweest.



iedereen moet het voor zichzelf weten (ook TO) maar zelf zou ik de risico niet willen lopen. Jammer dan ......
Alle reacties Link kopieren
quote:vaneeuwijk schreef op 14 november 2013 @ 22:36:



Hij ziet haar nu als een openbaar toilet zonder slot op de deur en gaat achter haar rug voor privédetective spelen.



Beste vergelijking van de dag ;)
You create your own happiness
Alle reacties Link kopieren
quote:Alisio schreef op 15 november 2013 @ 14:44:

@ BWitched: het zijn veel "misschien"



Als je je waanzinnig alleen en gebruikt voelt, dat je je schaamt en dat nooit meer wilt, waarom in hemelsnaam loop je dan het kleinste risico om betrapt te worden. Zoals ik eerder schreef: naïviteit, of toch iets anders ?



Ik heb geen idee. Misschien is ze enorm nymfomaan. Allemaal misschien, maar wij hier weten het ook niet. Ondertussen liegt TO net zo hard tegen haar als zij tegen hem en speelt hij achter haar rug om voor Baantjer.



Het is vreemd. Als het een vrouw was geweest die dezelfde situatie meemaakte, weet ik vrijwel zeker dat de reacties veel heftiger waren geweest.



Die van mij niet. Ik weet niet of de vriendin van TO promiscue is of niet, of ze zich schaamt of niet. Maar ik vind het wel raar dat hij achter haar rug om haar computer doorzoekt, prive dingen leest, en die nog eerder bespreekt met ons dan met haar zelf. Alles wat hij gevonden heeft is van voor zijn tijd, zo lees ik hier. Het gaat hem dus feitelijk niets aan. Mijn punt is dat TO zelf ook niet eerlijk is, maar dat zijn vriendin wel verwijt. Boter op je hoofd, heet dat.



iedereen moet het voor zichzelf weten (ook TO) maar zelf zou ik de risico niet willen lopen. Jammer dan ......Het is wel heel comfortabel om iemand vanachter je beeldscherm volledig af te schrijven. Beetje raar als je iemand verder niet kent en niets weet van de achtergronden van deze vrouw of van TO zelf.
Opinions are like assholes. Everybody has one.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven