geen felicitaties van schoonouders

14-11-2013 21:53 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even mijn frustraties uiten. Onze zoon is vandaag 6 jaar geworden. Zijn verjaardag vieren we morgen. Mijn ouders hebben gebeld om te feliciteren, maar mijn schoonouders hebben niks van zich laten horen.

Wij nemen hun dit erg kwalijk. Ik weet nu al dat ze morgen weer met een of andere smoes komen. Bah mijn man en ik balen hier erg van. Ons zoontje was er ook sneu van.
quote:Lady-Voldemort schreef op 15 november 2013 @ 09:53:

[...]





Maar jij bent waarschijnlijk geen zes.

Als de volwassenen er niet zo'n onnodig drama van maken, doet 'n kind dat ook niet. Die weet dan niet beter of hij is een hele week jarig omdat zijn verjaardag verspreid gevierd wordt met deze en gene.
quote:elninjoo schreef op 15 november 2013 @ 10:07:

[...]



Als de volwassenen er niet zo'n onnodig drama van maken, doet 'n kind dat ook niet.Eens hoor, dat schreef ik ook al. Ik vond alleen het gemak waarmee diegene haar eigen standpunt projecteerde op een zesjarige een beetje opmerkelijk. Zo van 'wat een gezeur zeg, ik denk toch ook niet dat er een krokodil onder mijn bed ligt?'
Alle reacties Link kopieren
quote:elninjoo schreef op 15 november 2013 @ 10:07:

[...]



Als de volwassenen er niet zo'n onnodig drama van maken, doet 'n kind dat ook niet. Die weet dan niet beter of hij is een hele week jarig omdat zijn verjaardag verspreid gevierd wordt met deze en gene.Mijn verjaardag werd ook vaak min of meer gespreid gevierd. Ik ben een paar dagen voor Kerst jarig en dan had iedereen het druk-druk-druk met voorbereidingen en boodschappen en de Kerstborrel van de zaak. De grootouders waren er meestal wel op de dag zelf, maar vaak kwam er dan een plukje ooms en tantes op de zaterdag ervoor, weer een andere plukje op de zondag ervoor, en weer anderen, soms ook nog iemand op mijn verjaardag zelf, en een aantal wachtte tot de verjaardag van mijn vader (die is de dag na Kerst jarig), want dan waren ze er tóch en dan konden ze mij ook wel alsnog feliciteren. Ik vond het nooit leuk, want je had geen één dag dat het nou écht van A tot Z jouw feestje was.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel raar dat opa en oma niet even bellen om hun kleinkind te feliciteren. En ik kan me ook voorstellen dat en klein jochie daar verdrietig om is.
quote:Summerdance schreef op 14 november 2013 @ 21:56:

Al moet ik zegen dat ik de opmerking hij is er sneu van dan wel weel geinig vind.



Die hou ik erin: ik ben er sneu van Vind ik leuk!
quote:pejeka schreef op 15 november 2013 @ 10:21:

[...]





Mijn verjaardag werd ook vaak min of meer gespreid gevierd. Ik ben een paar dagen voor Kerst jarig en dan had iedereen het druk-druk-druk met voorbereidingen en boodschappen en de Kerstborrel van de zaak. De grootouders waren er meestal wel op de dag zelf, maar vaak kwam er dan een plukje ooms en tantes op de zaterdag ervoor, weer een andere plukje op de zondag ervoor, en weer anderen, soms ook nog iemand op mijn verjaardag zelf, en een aantal wachtte tot de verjaardag van mijn vader (die is de dag na Kerst jarig), want dan waren ze er tóch en dan konden ze mij ook wel alsnog feliciteren. Ik vond het nooit leuk, want je had geen één dag dat het nou écht van A tot Z jouw feestje was.Ik ben ook vlak voor kerst jarig (23e), maar ik voelde me wel altijd echt jarig hoor. Mijn verjaardag zelf was namelijk de dag dat we uit eten gingen (mijn ouders en ik) en als ik 's ochtends uit bed kwam hingen er slingers op enzo. Visite op de dag zelf zou dus helemaal niet zijn uitgekomen omdat we dat als gezin vierden. Maar in het weekend kwamen dan de opa's en oma's en ik had 'n kinderfeestje op 'n zaterdag, dus ik kwam niets te kort qua feestjes.
Wat leuk dat je schoonouders morgen je zoon persoonlijk komen feliciteren. Dat is toch veel belangrijker dan een belletje vandaag.

Kijk naar wat je hebt en niet naar wat er ontbreekt. Lijkt me ook een fijne les om mee te geven aan je zoon, jij geeft daarin het voorbeeld.
Alle reacties Link kopieren
quote:rosaaa schreef op 15 november 2013 @ 08:40:





Voor een kind van 6 is zijn verjaardag de belangrijkste dag van het jaar en als iemand als papa, mama, opa, oma of de juf die dan vergeet doet dat pijn. Ik zie dat bij mijn leerlingen ook.



Waar het om gaat is dat opa en oma NIET vergeten hun kleinkind te feliciteren, hen is duidelijk gemaakt dat de verjaardag een dag later gevierd wordt en komen dan dus feliciteren.



Ik moest erg lachen om de "schoonmoeder-lijst", ik moedig mijn zoon ook altijd aan naar leuke mannen te kijken.



En dit pluk ik maar zo uit de lucht hoor; maar als TO zich zo op kan winden over dit gevalletje, zou ze maar zo zo'n schoondochter kunnen zijn die tegen opa en oma zegt (als ze vandaag zouden bellen) oooh, maar we vieren het morgen hoor!!!
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Alle reacties Link kopieren
quote:ElleMichelle schreef op 15 november 2013 @ 09:27:

[...]



Weet je wat pas pijn doet,als je 65+ bent en je kinderen vrijwel nooit meer komen omdat ze het zo drukdrukdruk hebben en geen zin en tijd hebben om ff te bellen of een kaartje te sturen.Zie Geer en Goor van gisteren,3 van de 4 kinderen ziet die vrouw nooit.Dat doet pas pijn.

Als de verjaardag van het kind het belangrijkste uit zijn leven is waarom houden de ouders het dan op die belangrijkste dag?

Omdat het die ouders beter uitkomt het de volgende dag te houden.Dan moeten ze ook niet klagen dat schoonouders het kind de volgende dag feliciteren.He-le-maal waar
Alle reacties Link kopieren
quote:ElleMichelle schreef op 15 november 2013 @ 09:34:

Ik ga straks tegen mijn zoons zeggen dat ik graag schoonzoons wil en geen schoondochters,daar hoor je nooit zo'n gezeur van over schoonmoeders/schoonouders. Zelf ook wel eens overwogen... Zul je net zien dat mijn zoon met een of ander hysterisch exemplaar thuiskomt die 24/7 wil feesten en van de ene tent naar de andere kruipt...
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind helemaal niet dat je overdrijft of zeikt! Is toch heel normaal dat je je klein kind feliciteert of niet dan? En dan uiteraard op de dag zelf, voor een kind van 6 best heel belangrijk lijkt me!!
quote:missmysterious31 schreef op 15 november 2013 @ 20:47:

Ik vind helemaal niet dat je overdrijft of zeikt! Is toch heel normaal dat je je klein kind feliciteert of niet dan? En dan uiteraard op de dag zelf, voor een kind van 6 best heel belangrijk lijkt me!!



Maar de ouders van dit kind hebben zelf bepaald dat de verjaardag niet op de dag zelf gevierd wordt.

Blijkbaar dus toch niet belangrijk genoeg, anders vier je het wel op de dag zelf. Dus dan niet zeuren als iemand niet belt, je viert het immers later. Je kunt niet verwachten dat iedereen twee keer komt feliciteren.

Bovendien merkt een kind van 6 er niks van als er niet gebeld wordt.

Maar ja als mama zich aanstelt en er 'sneu' van is zal een kind dit kopieren.
Alle reacties Link kopieren
quote:missmysterious31 schreef op 15 november 2013 @ 20:47:

Ik vind helemaal niet dat je overdrijft of zeikt! Is toch heel normaal dat je je klein kind feliciteert of niet dan? En dan uiteraard op de dag zelf, voor een kind van 6 best heel belangrijk lijkt me!!



Ik denk dat hij nog niet eens weet hoe hij het woord belangrijk moet spéllen, laat staan dat hij van zichzelf weet wat het woord betekent.

Wordt ingegeven door ouders/omgeving.

Zolang je er als ouder geen drama ophef over maakt zal dat kind echt niet weten of het belangrijk is of niet.

Laat dat kind er verder buiten.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind wel dat opa en oma op de dag zelf gewoon even kunnen bellen. Dan is de verjaardag dus dan voelt je kind zich ook jarig. Even bellen is toch niet zoveel moeite. En dan mogen ze natuurlijk alsnog langskomen de dag erop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven