Dierenoppas aan huis, ervaringen?

17-06-2008 13:01 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in juli een dag of 4 weg. Degene die op onze katten zou passen blijkt bij nader inzien niet te kunnen. We zijn net verhuisd en onze nieuwe buren houden bijzonder veel afstand, dus we voelen ons er ook niet prettig bij die te vragen op de katten te passen. De meeste pensions zitten al vol.



Nu overwegen we zo'n thuisoppas voor dieren in te huren. Heeft iemand daar ervaring mee? Specifiek met Ferme Vakantieservicecentrale in Amsterdam? Of een andere in de buurt van het Gooi?

Ik vind het toch wel een beetje eng om totale onbekenden de sleutel van ons huis en de zorg voor onze poezebeesten te geven...
Alle reacties Link kopieren
Nodig ze uit voor een gesprek bij je thuis. Vraag of ze een bewijs van goed gedrag hebben (had ik wel altijd bij me om te tonen, kunnen ze bij de politie aanvragen), kijk hoe ze reageren als je vraagt naar referenties. Hoef je niet perse te doen maar iemands reactie kan ook veel zeggen.



Succes.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
En als het gesprek naar tevredenheid gaat, zou ik samen een overeenkomst opstellen wat je beiden ondertekent.

Vraag familie of bekenden of ze het een beetje de gaten willen houden.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
En vergeet niet het belangrijkste, (wat Shahla ook al zei), contract tekenen, maar ook belangrijk, de afspraken als de kat ziek wordt, ermee naar jouw eigen dierenarts gaan, dat ze wel even bellen om met je te overleggen. Zelf heb ik nooit een da meegemaakt dat je de rekening moet voorschieten dus geen geld ervoor achterlaten.

Zelf ben ik een paar keer financieel heel erg belazerd door die mensen waar ik de kat zou verzorgen, het geld er niet neerleggen, ja je kan die kat niet 2 weken aan zijn lot overlaten. Dus dat is een punt waar ik goede afspraken over zou maken.

Verder als je dieren gechiped zijn de papieren achterlaten. Als er wat is dan kunnen zij ook aantonen hoe en wat.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Hi Ellen2,

Toen ik nog een kat had, heb ik het altijd goed getroffen met diverse buren.



Ik woon in een appartement en heb ooit een briefje in alle brievenbussen gedaan (toen ik er pas woonde).

Zo kwam ik in kontakt met andere katteneigenaren en vervolgens gingen we voor elkaars katten zorgen.

De kat bleef in zijn eigen huis en werd dagelijks één a tweemaal bezocht door een kattenliefhebber. Het is altijd goed gegaan!

Ken jij geen kattenmensen in je direkte woonomgeving?



Groetjes, Beter Laat
Alle reacties Link kopieren
Tnx voor de reacties, we hebben nu iemand die vooraf komt kennismaken en ook (iig van naam) bekend is bij de dierenarts.



Beter laat, onze buren hebben zelf katten, we hebben ook direct contact proberen te leggen juist met het oog op dit soort dingen, maar ze zijn buitengewoon afwerend. Misschien heeft het wat tijd nodig, we wonen er pas net, en anders is deze vakantieoppas misschien ook een goede oplossing voor de langere termijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven