Is 8 mb gnoeg? Snel heid van mijn provider

20-11-2013 16:24 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik zit er over te denken om over te stappen naar een andere provider. De huidige povider bevalt al een jaren niet.

Nu heb ik gebeld met mijn nieuwe provider en die hebben een heel leuk aanbod, maar... ze zeiden dat er op mijn adres maar 9 mb ( snelheid van htinternet) binnen kan komen. Nu is dat best raar want ik betaal bij mijn huidge provider voor 60 mb.

Nn schijn ik die 60 mb te delen met mijn straat en dan blijft er minder over.

Dat zou ik toch wel schandalig vinden. Betaal ik al jaren voor iets wat ik niet krijg.

Ik heb al honderd keer gebeld met mijn huidige provider en nu ik zeg dat ik wi overstappen kan er ineens vanalles.

Dus ik ben er klaar mee.

Ik wil graag overstappen maar vroeg me afof 8 mb genoeg is. De nieuwe prvider beweert van wel, omdat ik de 8 mb met iemand hoef te delen, maar ja,,,,,, ze kunnn mij op dit gebied van alles wijs maken..

Wie heeft er verstand van en kan mij goed adviseren?
Don't worry be happy
Alle reacties Link kopieren
8mb is wel erg weinig. Minimaal is een abo toch 10mb, dacht ik. Delen met straat klinkt ook zeer vreemd, dan moet niet kunnen. Probeer eens de speedtest te doen, dan weet je zeker of de nieuwe provider geen onzin verkoopt.

speedtest
Ik heb een abo van 8 mb en daar zit zelfs interactieve tv bij op. Wij redden het er prima mee: forummen, mailen, youtube, uitzending gemist, alles. Downloaden doen we weinig. (Officieel bestaat mijn pakket trouwens niet meer - want ze zeggen dat 8 mb te weinig is voor tv, maar daar geloof ik geen zak van want het werkt gewoon. )
Alle reacties Link kopieren
Hoi ravel

Dank voor je speedtest. Ik heb hem uitgevoerd. Download is 17mb upload is 5.

Ik heb ook al eens eerder zo'n test gedaan en toen was het 12 en 4 dus wel meer dan 8, maar geen 60 en ook heel wisselend.
Don't worry be happy
Alle reacties Link kopieren
Hoi Jojo



Als je via wifi test kan het een stuk lager zijn dan direct via een kabel in verbinding met je modem. Ook kan het kanaal waarop je zit de verbinding minder snel maken. Dat kanaal kan je via je routerlogin/modemlogin veranderen.

Als je youtube wilt kijken etc is 8 mb genoeg inderdaad.

Je kunt je provider vragen wat hun meetsnelheid is. Dan ligt het probleem niet bij hen, maar in je modem/router/instellingen pc.

60 mb is vaak helemaal niet nodig. Ik heb 20mb en kan prima snel downloaden. Je kunt ook kijken of je provider een minder snel pakket heeft.

Ik zou zelf voor meer dan 8mb gaan, minstens 10 omdat je dan wat sneller dingen binnen kan halen. maar Pampas heeft goede ervaringen met 8mb ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb via upc nu 120 mb maar 8 is wel extreem

Laag als je meer wil dan alleen computeren
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu een abonnement van 25, maar gaan overstappen omdat we hier bij lange na niet aankomen. Meestal een snelheid van 8-10 en dat merken we wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog eens gebeld met kpn mijn nieuwe provider en die beweren bij hoog en bij laag dat 8 mb heel goed is maar zij leveren via adsl en dat schijnt dan weer veel sneller te zijn dan kabel.

Zij beweren dat er heel veel providers zijn die hoge snelheden aanbieden, maar dat ze dat niet waar kunnen maken.

Dus tja...wat moet je nu geloven. En weer kreeg ik het verhaal van delen met je straat. Kpn levert per adres. Ziggo per straat. Nou mooi is dat. Oplichters eigenlijk, ten minste als kpn gelijk heeft.

Ik zal het ook eens bekijken aan de router bedankt voor de tip.
Don't worry be happy
Alle reacties Link kopieren
Met ziggo deel je niet met je straat. ik heb een 20mb abo en mijn straat deelt niet mee.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van goedkoopste ABO van KPN overgestapt naar ziggo. Op papier drie keer zo snel internet... Spijt, want het is prut. KPN was sneller en veel stabieler. In 5 jaar tijd twee keer storing gehad en daarvoor financiële compensatie. Ziggo is vaak langzaam of ligt er gewoon even uit :(
Alle reacties Link kopieren
hoi ienepienetje, dat is ook mijn ervaring met ziggo. Zo onstabiel als de pest. En bejoorlijk duur ook!

Ik denk dat ik idd de sprong maar ga wagen! Vind het best spannend want met zo'n overstap gaat het 9 van de 10 keer mis. Maa ik ben straks wel 30 euro minder kwijt!!
Don't worry be happy
Alle reacties Link kopieren
bij ADSL ben je afhankelijk van de afstand van de wijkcentrale waar jouw aansluiting in zit, tot aan je gangkast waar dat signaal binnenkomt. Dat levert vaak op dat je weliswaar een zwaarder abonnement hebt, maar het signaal zwak binnenkomt.

Kunnen ze helaas niks aan doen.

Kijk hier: http://www.providercheck. ... tand-tot-telefooncentrale



Bij ons zat de dichtstbijzijnde centrale op meer dan 1,5 km. Ondanks het feit dat we dik tevreden waren over XS4ALL en al jaren klant, hebben we ons adsl abo direct opgezegd toen er bij ons glasvezel aangelegd werd. Daar kon XS4ALL niet op leveren dus overgestapt naar een andere provider.
Er is natuurlijk een heel verschil of je internet hebt via de kabel of via een telefoonlijntje. Via de kabel is sneller internet te creëren dan via een telefoonlijn. TO, heb je nu internet via de kabel of ADSL?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu internet via een kabel
Don't worry be happy
Alle reacties Link kopieren
Als je nu 17 mbps down hebt ga je er met ADSL in elk geval op achteruit. De vraag is overigens ook nog hoe je hebt gemeten. met een wat oudere computer en draadloos zul je zo wie zo nooit de theoretische 60 mbps gaan halen. Bij ADSL is het zeker uitkijken, de afstand tussen telefooncentrale en jou aansluiting is erg bepalend of je voldoende snelheid van je beloofde 8 mbps over gaat houden. Juist de kabel zou erg stabiel moeten zijn, weet je zeker dat er niet iets mis is met de aansluiting bij jou thuis en/of met jou computer/laptop? Wil je goed meten wat je huidige snelheid is, dan heb je een redelijk moderne pc nodig die je rechtstreeks met een netwerkkabel aansluit op je modem. Als je op een prijsverschil van ¤ 30.- rekent kan je nooit eenzelfde pakket aan diensten hebben. Zeker weten dat er buiten de internetsnelheid ook andere zaken niet zijn. Bedenk verder dat overstappen van Ziggo naar KPN betekent dat je voor elke TV een digitale ontvanger moet hebben. KPN levert ook geen analoge TV en Radio, dus dat is ook minder praktisch.
Wilde al reageren, maar Bennie21 geeft het juiste antwoord al.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven