goed lijf betere (meer..) sex

19-06-2008 12:38 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lees hier veel over geen of minder zin , weinig sex of weing variatie vaak door drukte, kinderen werk etc. Welke rol speelt persoonlijke presentatie dwz goed verzorgd of niet nu in dit verhaal.

Maakt een goed lijf nou verschil ?

gr Kwin
Voor mij wel...als ik mij goed verzorgd voel, goed getraind ben heb ik meer zin om helemaal los te gaan, het licht aan te laten en mij van alle kanten te laten bekijken :-]
Mijn lief moet wel een beetje een lekker lijf hebben van een bierbuik zou ik echt niet opgewonden raken.

Als het over een paar jaar allemaal een beetje uitzakt vind ik dat niet zo'n probleem omdat je daar geleidelijk aan kan wennen. Denk dan dat ik zelf ook niet meer superstrak ben.

Ik merk ook dat als ik voor mijn gevoel een paar kilo ben aangekomen dat ik mij dan minder vrij in bed gedraag. Voel mij dan gewoon minder aantrekkelijk.
Als ik een eerste keer met een vrouw vrij vindt ik het wel opwindend als ze er mooi strak en verzorgd uit ziet. Naar mijn mening speelt het uiterlijk dan meer mee. Maar als je al een tijdje met elkaar een relatie hebt wen je sowieso aan elkaar. Dan is wat je DOET meer van belang.

En eerlijk: als ik heftige sex heb met een leuke vrouw dan kijk ik echt niet graag in de spiegel! Leid me veel te veel af ;-)

( en dat dan weer niet uit bewondering... ik ben veel te zelf kritisch)
Ik denk dat dat de kern is, je lekker voelen.

En veel dames (en ook wel een aantal heren) voelt zich nu eenmaal lekkerder als ze er goed uitzien.
Een lijf hoeft zeker niet perfect te zijn. Oke, 100 kilo overgewicht vind ik wat minder, maar perfect hoeft niet. Goed verzorgd wel. Dat is een vereiste. Ik voel mij ook aantrekkelijker als ik mijn lijf goed verzorg en een lekker luchtje op heb.
Kwin, bedoel je of je eigen lijf mooi en goed verzorgd moet zijn, of dat van je sexpartner?

Ik ga ervan uit dat je het eerste bedoelt. En dan is mijn antwoord: ik vind mezelf erg lekker om te zien, en dus kan ik ook ongegeneerd van sex genieten. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat voor iedereen zo is, maar voor mij persoonlijk wél (voordat er mensen gaan roepen dat OOK mensen met vetrollen van sex kunnen genieten :-))
.
Je moet jezelf aantrekkelijk voelen, dat is vrij subjectief en voor iedereen verschillend. Als je lekker in je vel zit heb je meer zin in seks en hebben anderen ook meer zin in seks met jou. Volgens mij heeft dat niet zoveel te maken met maatje 36 of een strak six-pack.
Mariannannas, ook mensen met vetrollen kunnen zichzelf lekker om te zien vinden.
Absolut maat een lekker lijf een verschil, ikzelf sport erg veel...... erg veel, dat kun je dus ook aan mijn lijf zien, niet dat ik helemaal afgetraint ben, maar wel dat ik veel sport. Iemand die minder sport voelt zich hierdoor algauw minder aan iemand die wel belang hecht aan zijn/haar lijf....... en nee, dit is geen arrogantie, dit is iets wat ik heb meegemaakt. En dan moet er wel een echte klik zijn will je dat niet opmerken. Dat kan voorkomen, maar eerder bij iemand met wie je al eerder iets mee had.
Daar heb je helemaal gelijk in, Eowynn. Ik denk dat de heren zich over het algemeen daar minder druk om maken dan de dames.
Maat 36 betekent ook niet meteen aantrekkelijk. Ken genoeg vrouwen met maat 34/36 die iets heel onaantrekkelijks over zich hebben. Ken ook genoeg vrouwen met maat 42/44 of meer die juist heel sexy zijn door die ronde vormen. Gewicht is minder belangrijk dan vorm vind ik zelf. Mooie ronde vormen kunnen heel aantrekkelijk zijn, kijk naar een Beyonce of een Marilyn Monroe, maar bijvoorbeeld van dat flubbervet zeg maar (weet ff geen ander woord) dat is inderdaad minder aantrekkelijk in het algemeen. Maar ook daar is een "markt" voor.

Zelf heb ik geen grote maat, maar ik ben wel klein waardoor ik snel wat ronder lijk. Meer een soort zandlopertje dan een twijgje. Ook geen punt, als het maar niet flubbert ;-)
Een verzorgd uiterlijk, zeker van zichzelf en prestaties in bed... vind ik NET iets belangrijker dan een 6-pack..

Een bierbuik hoeft van mij ook weer niet, maar als die persoon happy is met zichzelf (en mijn oog het ook prettig vind)... dan is het helemaal goed
Ja heel eerlijk: voor mij liever een Beyonce dan een Keira Knightly. Grote borsten of kleine maakt mij dan weer minder uit. Sinds een relatie met een Afrikaanse kan ik een mooi rond kontje ook erg waarderen. Maar ik heb ook al eens een heeeeeel lekkere relatie met een uber-vet meisje gehad. ECHT niet mijn ideaal maar ze was gewoon ZO enorm leuke griet (die zich gewoon lekker voelde in haar vel en niks geen complexen door anderen liet aanpraten) dat ik echt niet om haar heen kon (no pun intended ;-) ) Dus mijn punt: uiterlijk stimulerend? Ja maar niet het enige in mijn leven.

Ter verduidelijking: ik ben echt geen vet-fetishist Mijn ideaal qua vrouwelijke uiterlijkheid is eerder strak, beetje gespierd en fit...
Als je jezelf maar aantrekkelijk vindt, straal je dat uit en wordt je automatisch een stuk mooier!
In het frans hebben we daar een mooi woord voor "l'amour propre", dus echt wel letterlijk de liefde die je voor jezelf voelt.

Ik vind een mooi, slank, verzorgd en sportief lichaam belangrijk ja, voor mezelf en voor de man. Het spel van aantrekkelijk zijn en aantrekkelijk gevonden worden dus.
Ik sportte een paar jaar geleden heel intensief en nu helemaal niet meer. Ik ben nog steeds slank, maar niet meer zo strak. Ik heb nog steeds even goede seks met mijn man. Ook als ik 2 weken mijn benen niet heb geschoren heb ik net zulke goede seks. Mijn man kan het werkelijk niks schelen, vindt het altijd mooi. Als je je zelf zeker voel, kan je je laten gaan en is de seks goed. Sommige moeten helemaal strak en slank, geschoren en geknipt zijn om zich zeker en mooi te voelen en een ander niet zo.
Ik ben best kritisch naar mezelf, omdat ik dat kán zijn.

Ben de 30 nog niet gepasseerd, alles gaat nog veelal zonder moeite.Dus de dingen die ik wel kan beïnvloeden door te fitnessen, en uiterlijke verzorging, doe ik dan ook graag. Simpelweg omdat ik geniet van mijn lijf, en het resultaat.

Hele onzekere dames streven naar acceptatie, maar acceptatie is zo'n enorm breed woord. De éen accepteert zichzelf bij 110 kilo, want die heeft er al 60 verloren. De ander zou zich daar doodongelukkig voelen.

Ik heb tot 2 weken terug 4 maanden lang niet gesport, voelde me er niet onzekerder door. Maar als je in bed merkt dat je been niet meer zo moeiteloos in alle posities kent, weet ik wel dat ik mijn oude 'shape' weer terugwil.

En bij een vrouw vind ik het vaak tussen de oren zitten, Een man ziet die 283739 dingen die je anders had willen zien vaak nog geen eens.
Ik denk dat lekker in je vel zitten zeker wel van invloed is, maar bij mij heeft het ook veel te maken met wat ik allemaal aan mijn hoofd heb.
- Er goed uitzien is mooi meegenomen, maar het koppie moet ook willen.

- Met een gezonde geest alleen kom je wel al een eind ver en zullen die enkele kilootjes teveel wellicht niet van tel zijn.

- Als je noch het één, noch het ander hebt, kan ik me niet inbeelden dat je volop van seks kunt genieten.

- Conclusie: Een gezonde geest in een gezond lichaam, en de seks kan niet meer stuk.
Op een iets dikker lichaam zou ik niet eens afknappen. lelijk gebit of hoofd wel.
Inderdaad dat is ook waar, dat is het eerste wat je ziet ; maar als dat dan goed meezit, kijk je met plezier verder ;-)
Ik hou niet eens van mannen met een wasbord. Geef mij maar een heerlijk romig lichaam
Waarom gaat elke discussie in no time over dik vs dun? Daar ging het de topicopenster hier misschien helemaal niet om?
Dik...dun..het zegt me allemaal niks meer. Wat me wel wat zegt is of iemand lekker ruikt. Als een man niet lekker ruikt..is het per direct exit. Net als een dikke bos haar om zijn pielemans.

In mijn ervaring...ik heb zelf maat 52, vinden veel mannen vollere dames opwindend. Ik zit nooit om aandacht verlegen, al denk ik dat uitstraling ook meespeelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven