Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
dames, ik heb een nieuw topic aangemaakt. Heb de OP wat aangepast. Heb de knechten benoemd, bommel, gouden bananen en andere dingen wat up to date gemaakt.



Missen jullie nog belangrijke zaken?
Alle reacties Link kopieren
Ben er!

Ik vertelde gister toch zo enthousiaist helemaal voor het event te gaan........ik ben het de rest van de dag compleet vergeten! Veel te druk met sinterklaas geweest. Zonde, zonde.... 1 dag verloren. Zou ik het nog kunnen redden? Of geen beginnen meer aan?
kan je wel redden hoor Joda, je hebt niet zo gek veel gewassen nodig. Ik ben ook klaar met de gewassen wacht op de DI. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wow.. een nieuw topic!



Ik heb van het event net level 6 ingeleverd en ik moet zeggen dat ik er wel een beetje 'verdrietig' van ben, dat al m'n langdurige gewassen nu op zijn Als je eenmaal begonnen bent met inleveren, kun je eigenlijk niet meer ophouden, maar het zet me qua quests echt terug.



Afijn, we gaan nu dus vrolijk door.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Al weer 1 vol gekletst!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
ik zit er weer middenin, ga er helemaal voor! yoehoeee i have the spirit back!
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk zo'n nieuw topic.....



De adventskalender komt 1 december ook weer in het spel....



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... p?t=320122
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 28 november 2013 @ 10:50:

Wow.. een nieuw topic!



Ik heb van het event net level 6 ingeleverd en ik moet zeggen dat ik er wel een beetje 'verdrietig' van ben, dat al m'n langdurige gewassen nu op zijn Als je eenmaal begonnen bent met inleveren, kun je eigenlijk niet meer ophouden, maar het zet me qua quests echt terug.



Afijn, we gaan nu dus vrolijk door.Daar heb ik zo veel last van, zit bij elk level te twijfelen, zal ik wel of niet inleveren. Pff wat een luxe probleem heb ik last van.
Na het lezen van jullie berichten besef ik pas hoeveel voorraden ik wel niet heb. Ik mis de gewassen niet die ik heb ingeleverd en de dieren eigenlijk ook niet.

De DI komen nog niet zo snel maar nu ik weer dieren en bomen heb staan gaat het weer wat sneller.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heerlijk om dat alles zo op voorraad te hebben. Heb ik met fruit en dieren ook wel, maar gewassen niet. Bloemen ook niet.



De film doet het bij mij ook ineens niet meer. Of er is geen film in deze categorie beschikbaar, of blanco pagina, maar wel een boodschap dat ik over 15 minuten pas weer een film mag kijken Jammer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
ik blijf hangen op de dropitems. De rest heb ik wel. Kunnen jullie me wat sturen? alle beetjes helpen.



Leuk, de adventkalender. Daar genoot ik vorig jaar wel van. Elke dag toch een leuke verrassing.
Alle reacties Link kopieren
@Joda, ben je in het spel ook Joda? Want dan kan ik je wel wat toesturen.
Alle reacties Link kopieren
Hier is het event klaar, gelukkig wel, ik was per ongeluk bovenste ook aan het inleveren......en ik dacht, toch maar even nog een keertje de FAQ lezen, toen dus maar heel snel gestopt
Alle reacties Link kopieren
Ach jeetje, Wiesje! Gelukkig op tijd opgemekt, anders had je nog wel even kunnen vullen.
Alle reacties Link kopieren
Je wil geen top 500 boerin worden Wies
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
quote:Rosetrea schreef op 30 november 2013 @ 12:38:

@Joda, ben je in het spel ook Joda? Want dan kan ik je wel wat toesturen.ja. jo-da
Alle reacties Link kopieren
De DI's blijven achter, zoals gewoonlijk. Maar we hebben nog een paar dagen. Waarom moet je het bovenste level niet inleveren?
Alle reacties Link kopieren
@Azur..... niet doen hoor, Azur, die bovenste invullen.......

Heeft niets met het event te maken. Dat is er alleen voor, als je bij de top-500 boeren wilt komen. Maar ik heb al gezien, dat je dan meer als 30.000.000 moet inleveren aan produkten, gereedschappen, dieren of gewassen..... echt belachelijk. Gelukkig had ik nog maar iets van 250.000 of iets meer ingeleverd. pffffffffffff.......
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht juist, ha fijn, iedere paar dagen een Baha-banaan. Maar ik kan al niets meer inleveren. Denk dat er al 500 zijn geweest. Of zou dat onzin zijn denken jullie, die 500? Gewoon een lokkertje zodat iedereen zo vlug mogelijk zo veel mogelijk inlevert? Ben nu dus klaar met het event en heb 36 uur knechten. Overal kleine veldjes neergelegd en zaaien en oogsten maar.
Alle reacties Link kopieren
Maar je hebt mooi wel je event af. Voor degenen, die nog hazelnoten nodig hebben...... hebben jullie al je luikje geopend van de adventskalender??

Ik had vanmorgen 20 gouden hazelnoten er bij.....
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ervan komen dat ik dit event gewoon afkrijg. Ik heb 's avonds wel lange gewassen gezet en heb dus steeds voldoende hazelnoten. Alleen het laatste nog inleveren. Nog 2800 plantjes dus ofzo. Dat is wel te doen in 40 uur
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Heb je het event al bijna af, Dreamer????
Alle reacties Link kopieren
Nu nog 1400 plantjes Wies, gaat lukken

Had vandaag veel minder tijd dat verwacht en dat kostte 2x oogsten, denk ik. Jammer, want ik had wac ingezet.



Maar dát ik 'm afkrijg, vind ik al heel wat
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik moet nog 275 plantjes, heb er nu 'lang' gewas in voor de nacht en moet morgenvroeg naar het ziekenhuis met dochter.. gaat goekomen.. (maar het wordt kiele, ben ik bang)



en dan 36 uur knechten!
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven