Wat geven jullie (gezinnen met kinderen) uit aan vakantie?

29-11-2013 17:42 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben zomaar eens benieuwd wat andere gezinnen met kinderen uitgeven aan op vakantie gaan.



Wat gaan jullie doen, wanneer, voor hoel lang en wat kost dat dan ?



Bedankt voor het bevredigen van mijn nieuwschierigheid alvast!
Alle reacties Link kopieren
En jij dan TO?
Prrrr, mauw miawwwww.
Wij gaan vaak low budget op vakantie. We hebben van de zomer 3 weken gekampeerd.

Voor 2 volwassenen en baby van toen 7 maanden waren we met kamperen in tsjechie op simpele campings (3 keer verplaatst) zo'n 1200 euro kwijt totaal. Dit was inclusief benzine, eten (geen etentjes dit jaar, en supermarkt is echt super goedkoop daar) Het meeste geld waren we nog kwijt aan babyvoedingspotjes en luiers daar (erg duur daar verhoudingsgewijs en kon het niet voor 3 weken kwijt in de auto) en uitstapjes.

Nu was voor zoon zwemmen in het lokale meer of dorpen/steden in de buurt bezoeken al genoeg (en voor ons ook) dus eigenlijk maar 3 dingen bezocht waar entree voor betaald moest worden (openluchmuseum Roznov, grotten, en een stadsmuseum) Leuke is wel dat de entreeprijzen in tsjechie niet zo heel duur zijn en dat je pas moet betalen voor kinderen vanaf een leeftijd waar ze ook echt wat aan de bezochte activiteit hebben. Alles was dus gratis voor zoon, hoef je meestal in nederland niet te proberen.
Alle reacties Link kopieren
Hier iedere jaar afwisselend,soms aantal stedentrips,soms een verre reis,soms aantal dagen binnen europa of weekje niet ver (Tunesie,Turkije)

Dus het verschilt tussen 1000,- en 5000,-



Ik ben met vriend en kind.
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb maar een kleine auto en zat te kijken voor een tent: 1400 euro voor 10 dagen. Moet nog even wennen aan het bedrag.



Per dag geef ik ook best veel uit. Leuke marktjes en uit eten. Ik hou niet campingvoer. Een keer een ei eten of pasta vind ik wel best, maar ik ben niet zo creatief met twee pitten en vind het veel gedoe om de kinderen dan ook nog in de gaten te houden. Volgende zomer kan ik dat al wat meer loslaten omdat jongste dan wel door die fase heen is.
Alle reacties Link kopieren
Veel!



Ongeveer 3000 euro voor de zomervakantie, drie-vier weken kamperen met eigen kampeertuig, inclusief brandstof, tol, campings, regelmatig uit eten of een ijsje, uitstapjes, boodschappen, gewoon alles bij elkaar dus.



Daarnaast gaan we vaak in het voor en/of naseizoen nog regelmatig korter met de caravan op stap, soms weekendjes, soms een weekje in de meivakantie, soms een compleet voorseizoen. Denk dat daar ook nog wel in totaal zo'n 1000 euro per jaar aan op gaat.



In de herfstvakantie proberen we altijd een huisje te huren, dan zijn we ongeveer 600 euro voor een week kwijt.



En 1x in de zoveel jaar gaan we in een tussendoor vakantie met het vliegtuig naar de zon, dat kost dan ongeveer 2500 euro voor een week met z'n vijven. Vlucht, appartement, autohuur en (bijna) elke avond uit eten.
Alle reacties Link kopieren
1 week wintersport: ¤ 5000. Luxe hotel en bijkomende kosten van lessen en materiaalhuur.



3 weken vakantie Europa: ¤ 5000. Lekker huisje op luxe camping en veel uit eten.



4 weken vakantie ver weg: ¤ 10.000 - ¤ 15.000.



We (gezin met 2 kinderen) doen meestal het ene jaar Europa en het andere jaar een reis ver weg.
Ik schrik elk jaar opnieuw van de stacaravan huurprijzen in het hoogseizoen. 1500 per week is niks blijkbaar en ik weiger 3000 euro neer te leggen voor 2 weken voor enkel een accommodatie. Benzine, eten en uitjes komen er dan nog bij.



Daarom gaan we tegenwoordig in de zomervakantie vliegen. Dan boek ik alles los (dus vlucht, transfer en hotel) en dan zijn we voor 2 weken, alles meegerekend, rond de 3000 kwijt. Goedkoper dan het huren van een stacaravan. Bizar! Bovendien hebben we dan meer comfort: niet hoeven koken en schoonmaken ;)
Alle reacties Link kopieren
Jammer dam mensen nog steeds topics openen met zulke vragen en niet zelf eerst als TO zeggen wat zij zelf uitgeven of doen.



Dus hoe zit het bij jou TO?
Alle reacties Link kopieren
Precies Bloesem1977, is toch te gek voor woorden! Voor een simpele sleurhut 3000 euro... hell no haha!
Heerlijk naar Nederland voor 2,5 maand. De vliegreis wordt betaald. Normaal zijn we denk ik tussen 250 Euro en 2000 Euro kwijt. Ligt ook aan de bestemming.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
De afgelopen jaren waren we 1000 euro per persoon kwijt voor de zomervakantie. We gingen met zijn zessen, dus een flink bedrag. Verder doen mijn man en ik nog 1 a 2 keer per jaar een stedentrip, maar ik weet eigenlijk niet hoeveel we daaraan uitgegeven hebben.
Alle reacties Link kopieren
Wij (2 volw. 2 kids van 8 en 6) gaan de laatste jaren 2 of 3 weken naar frankrijk in de zomervakantie. Ik zit dan wel avonden te googelen om iets leuks en betaalbaars te vinden. Ik weiger dus absoluut om meer dan 100 euro per nacht te betalen voor een stacaravan/tent/huisje. En dat lukt goed hoor. We zitten dan wel op kleinere campings, zonder glijbanen en professionele animatie. Wel altijd met zwembad/meer. Afgelopen jaar 300 pw betaald voor een tourcaravan, dit jaar ws. iets meer. Maar wel weer iets leuks op het oog. Verder natuurlijk benzine, tol en eten. Afgelopen jaar in totaal 1600 uitgegeven voor 2 weken.
Alle reacties Link kopieren
Vliegvakantie van 1 week voor 2 volwasenen en 4 kinderen, buiten de schoolvakantie: ongeveer 5000 euro. Dat klinkt als veel geld, dat is het ook, maar de kinderen zijn nu jong genoeg om het nog heel leuk te vinden om met ons mee op vakantie te gaan, en oud genoeg om ook daadwerkelijk iets te hebben aan de vakantie. We kunnen het ons permitteren, dus doen we het gewoon.
Beukenootje: buiten de schoolvakantie met 4 kinderen? Hoe heb je dat geregeld
Alle reacties Link kopieren
Het beroep van mijn man valt binnen de wettelijke bijzondere-beroepsgroepenregeling, waardoor wij voor maximaal 10 schooldagen in een jaar vrijstelling kunnen krijgen van de leerplicht, om met het gezin op vakantie te kunnen.
Alle reacties Link kopieren
wij gaan camperen in nederland. Vorig jaar nog buiten het seizoen, dit jaar niet.

We gaan 3 weken luxe camperen voor 1200 euro.

Aangezien er vanalles op de camping te doen is voor de kids, komen we niet zoveel van de camping af. Soms dagje shoppen.

Dus we eten wat luxer, maar verder gewone kosten...
Alle reacties Link kopieren
quote:jessicaaa schreef op 02 december 2013 @ 17:53:

Jammer dam mensen nog steeds topics openen met zulke vragen en niet zelf eerst als TO zeggen wat zij zelf uitgeven of doen.



Dus hoe zit het bij jou TO?



Want? Jessica?



Waarom is dit jammer? Wat mis je nu dan?



Buiten dat heb ik een hekel aan mensen die reageren om het reageren en niet in gaan op de vraag van TO, zoals jij



TO ik geef ong 750 uit aan accommodatie, geen kids dus redelijk goedkoop uit!!
Ik weet het niet precies. Maar onze week wintersport is altijd duurder dan 3 weken in de zomer naar een camping in Italië.

Ik denk zo'n 2500 euro per vakantie ongeveer.
Wat maakt het uit. Wij proberen onder de 3000 euro te blijven, wil in mei graag ook nog weg en als het kan nog een keer. Vorig jaar naar new york, afgelopen jaar wintersport.
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry, dat is wel zo beleefd inderdaad..



Was om eerlijk te zijn ook een beetje vergeten dat ik dit topic geopend had.



Maar bedankt voor het bevredigen van mijn nieuwsgierigheid in elk geval, verhelderend wel.



Wij geven 2000 uit aan een vliegvakantie in het voorseizoen van drie weken waarvan 1 week bij familie en 2 in een appartementl. Dit is ex wat we daar uitgeven, Niet veel uit eten, koken meestal zelf.

Het betreft hier 2 volwassenen en twee kleine kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven