Naar Turkije in oktober met hele familie, waarheen??

08-12-2013 20:14 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet er een leuk all-in hotel voor ons?

Gezelschap bestaat uit 10 volwassenen ( oudste is 75 en jongste 20) en 3 kinderen van dan 6, 8 en 9.

Budget is ongeveer 10.000 euro, liefst geen hysterisch groot hotel en dichtbij een stad(je). Zwembad met glijbanen zou erg leuk zijn, evenals animatie.



Geen van ons is eerder op zo'n vakantie geweest dus tips en ideeën zijn meer dan welkom...
Alle reacties Link kopieren
quote:Very__Cherry schreef op 09 december 2013 @ 11:44:

[...]



Antalya is een van de meest pittoreske Turkse steden, met ontelbaar veel authentiek Turkse huizen, pleintjes, straatjes etc.

Maar dan moet je wel de moeite nemen om Lara te verlaten natuurlijk. Lara is een van de meest verschrikkelijke hotelwijken die ik in mijn leven heb gezien.



Side is niet onaardig maar wel met een vreselijk op toeristen ingesteld centrum met weinig wat aan Turkije doet denken.



Antalya is leuk! Zeker als je de grote winkelstraat pakt waar de Turken zelf ook winkelen (dus niet alleen in de bazar blijven hangen). Heet dat niet Bulletstraat ofzo? (die Turkse straat dus).

En er is idd erg veel te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond Antalya ook leuk,had tenminste het idee dat ik in Turkije was:-)
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het Gulluck straat in Antyala.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alle tips opgeschreven, vanavond hebben ze een 'vakantie-bespreking'. Bedankt voor jullie tips tot nu toe!!
quote:iamalady schreef op 08 december 2013 @ 21:41:

Als het om het stadje gaat is Side leuker, maar dan heb je een iets langere transfertijd vanaf het vliegveld. Persoonlijk vond ik Antalya wat tegen vallen qua stadje. .

Qua 'stadje' . Antalya is een van de grootste steden van Turkije



Zoals een reactie hierboven al zei, het oude centrum van Antalya is prachtig, veel leuke authentieke winkels, de haven is ontzettend leuk om te zitten en bovendien heb je ook veel moderne winkelcentra in Antalya waar je je geld prima kwijt kan.
Alle reacties Link kopieren
quote:ztrdg schreef op 09 december 2013 @ 20:10:

[...]



Qua 'stadje' . Antalya is een van de grootste steden van Turkije .Daarom vrees ik ook dat ze Lara bedoelt.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Antalya heeft ongeveer 210.000 inwoners dus zo groot is het niet, zeker niet in vergelijking met Istanbul met bijna 17 miljoen.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
In de laatste week okt dit jaar voor het eerst all incl gedaan in Antalya, bij Delfin Imperial. Prachtig hotel, gastvrij, 6 zwembaden, waterpark, spa, wellness, 6 a la carte restaurants, vriendelijke bediening, EN! Alle dagen 30+ graden. De warmste dag was 36, iets te veel van het goede. Het koelt in okt alleen wel snel af. Je hebt 's avonds echt wel een trui aan en geen blote benen meer. Leuke uitjes in de buurt, deoude stad is mooi, oudste en meest intacte amfi theater is om de hoek, mooi watervallen te zien. Nou ja, je kunt genoeg buiten het hotel om doen.



Maarre... wanneer willen jullie gaan?

Ik neem aan dat dit voor volgend jaar is, want ondanks dat het aan de Middellandse Zee nog relatief warm is, is daar de winter ook ingetreden. Kas, Didem, Fethiye zijn ook aanraders overigens, maar ik heb daar nooit in een all incl resort gezeten. Vast genoeg leuke dingen te vinden. Trip advisor is mans best friend :-D
Wij zaten afgelopen oktober in Lara, all inn met 13 personen, 8 dagen voor 8000 euro.



Was een wat kleiner hotel (in verhouding tot de rest), aan het strand, zwembaden met glijbanen, meerdere bars en restaurants, en de hele week 25 graden gehad.



Mijn ding is het niet, maar dat was meer omdat dat hele all inn principe me niet aanspreekt. Je zit 8 dagen vrijwel opgesloten in het resort, en ik heb het vrij snel gezien als ik alleen maar naar de zee of het zwembad kan. Voor de kinderen was het wel geweldig.



Liberty Lara heette het hotel volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
quote:MarianneDavids schreef op 09 december 2013 @ 20:18:

Antalya heeft ongeveer 210.000 inwoners dus zo groot is het niet, zeker niet in vergelijking met Istanbul met bijna 17 miljoen.

Ik weet niet welke Antalya jij bedoelt, maar Antalya in Turkije heeft maar liefst 1.100.000 inwoners en is wel degelijk een Stad.



Vergelijken met Istanbul is bovendien zinloos, zelfs Rotterdam is een boerendorp vergeleken met Istanbul.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou eens kijken naar IC Green Palace.. Ben daar een paar jaar geleden geweest en was daar erg over te spreken.. Mooie groene tuin, Balinees sfeertje, mooie zwembaden, luxe en relaxte sfeer... en ze hebben er ook villa's..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven