Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Nah, bijzonder. Ik kreeg net een mailtje van iemand, die in mijn vriendenlijst staat. Ik stuur hem af en toe cadeaus, omdat ik van hem (haar?) ook ooit cadeaus kreeg. Nu zegt deze persoon, dat hij/zij mij niet in de vriendenlijst heeft staan en dus niets terug kan sturen.



Tsk
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat apart, dreamer!

Ik was gisteravond klaar met verzamelen. Ik heb het vanmorgen pas ingeleverd, omdat ik dan langer profijt heb van de knechten.
Alle reacties Link kopieren
Vind het ook een beetje stom om die 36 uur bij het laatste level te geven. Geef dan een coupon.



Ik kan die adventskalender nergens vinden!
Alle reacties Link kopieren
Ja, dat vind ik met die knechten wel vaker. Die geven ze altijd laat, wanneer je het event bijna klaar hebt. Zo jammer.



Maar goed, ik heb ze
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
De eventkalender kun je aanklikken onder het klokje
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ah gevonden. Dank je.
Alle reacties Link kopieren
Dit week-end weer myst.stekjes...... ook voor Baha!!!



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... ost3799238
Alle reacties Link kopieren
En ook nog voor een ieder de eventkalender van december....



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... p?t=306338
Alle reacties Link kopieren
Leuk myst. stekjes.
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie de stekjes uit de adventskalender al staan????
Alle reacties Link kopieren
Oh verhip, heel kalender vergeten. Ga gelijk heen



Ik koop verder geen stekjes. Heb maar TG voor 2 stuks en het valt vaak toch tegen. De bios doet het nog steeds niet weer goed
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Die stekjes uit de adventkalender zijn niet voor baha, dat is jammer.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb bij beide gekocht. Ik heb een toverboom en een geitemelkboom. En een paranoten voor baha. Nog wel meer maar dat zijn gewone. Leuk hoor.

Helaas doet bij mij de bios het ook niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Gisteren deed bij mij de bios het 1x



Uit de gratis stekjes heb ik een bloemendraadboom, die had ik nog niet, een lijsterbes en een beuk. Die had ik dus al wel.



Verder vooral niet aan de pc, dus lekker langdurende gewassen erin.
Later is nu
Ik had een peerXl, een eierboom en een geitenmelkboom. Was erg tevreden want had die geitenmelkboom nog niet.



Leuk die kalender verder een beetje saai vind ik het op de boerderij.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ze nog niet gezaaid, ook ik langdurige gewassen, ben druk. Nog anderhalve week werken en dan ben ik tussen kerst en oud en nieuw vrij
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Alle reacties Link kopieren
die trein is er ook weer. Vond ik eerder heel erg leuk. Nu wat minder, want de bomen die je terug krijgt heb ik allemaal al in 6-voud.
Alle reacties Link kopieren
Al enkele dagen kan ik gewoon 4 filmpjes met een kwartier tussenpauze bekijken. Het maximum dus.......

Toch wel prettig, iedere dag 3 TG's er bij!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb één keer de boomtrein gedaan voor een supermestboom en die heb ik gewoon gekregen



Filmpjes gaan weer beter. Wel nog vaak de melding 'geen film in deze categorie"
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
De winter komt er aan op de farm.......



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... ost3802709
Alle reacties Link kopieren
Leuk (de enige plek waar ik sneeuw leuk vind )



Ik zag ook dat ik duivenvoer kon maken, dus er komt een duif, neem ik aan?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt, die komt in de volgende myst.stallen in het spel.....



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... p?t=320480



En aankomend week-end is er weer een baby-boom....



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... p?t=320461
Alle reacties Link kopieren
Dinsdag is er een happygewassendag.......



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... ost3804346
Alle reacties Link kopieren
yeh! babyboom. Dat vind ik echt het allerleukste event.



ik heb niet zo gek veel supervoer en aangezien het nog steeds crisis is op de boerderij qua tulpenguldens, kan ik ook niets kopen. Geeft niet, ik doe rustig aan met wat ik heb en verder probeer ik fokdieren te verkopen op de markt. Even mijn boerenduiten opkrikken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer een beetje teleurgesteld in het babyboomevent. Krijg wel m'n 'inzet' (half) terug, maar sla geen stappen over, ofzo.

Hele tijd braaf het volgende dier en 2 terug. Nou.. poehpoeh..



Vandaag wel lekker knechten in de advent
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven