Baby 11 maanden wil niet in eigen bed slapen

17-12-2013 23:37 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja helemaal mijn eigen schuld want ik heb hem altijd bij me in bed genomen. Omdat hij vanaf het begin al niet goed sliep en ik hem niet wou laten huilen. In bed gaf ik borstvoeding en sliep hij heerlijk. Overdag voedde ik hem in slaap.



Maar ik begin in februari aan een nieuwe baan waar ik ook soms snachts weg moet. Ik moet wel anders redden we het financieel niet. Daarnaast moet ik stoppen met de borstvoeding en merk ik aan mezelf dat ik weer wat ik-tijd nodig heb. Niemand anders dan ik kan hem nu in 'bed leggen' tenzij ze gaan wandelen met de kinderwagen maar snachts en in de regen is dat ook niet prettig natuurlijk.



Ik probeer hem nu al een aantal nachten in zn eigen bed te krijgen. Na uren huilen valt hij dan uiteindelijk in slaap maar tot nu toe helaas op mn arm waarna ik hem in zn bed til. Ik heb hem snachts nog wel in mn bed genomen omdat hij gewoon blijft huilen (+2 uur achter elkaar). Bij mij in bed valt hij wel gelijk in slaap.



Ik heb trouwens alles al geprobeerd, naast zijn bed zitten. Om de 5 minuten troosten, om de 10 minuten. Speeltje in bed, Mijn dekentje in zijn bed etc.



Sorry voor het lange verhaal.

HELP
Ik ken alles wat je zegt!

Ik zal niet teveel uitwijden over hoe wij het hier aanpakken, dan krijg ik het hele vivaforum over me heen



maar ik zeg wel, dat veiligheid zo belangrijk is voor een kleintje... wij waren niet van het laten huilen, alleen in een kamertje. Maar ja als jij niet anders kunt zal er even niks anders opzitten.



moeilijk!
Ik ken het probleem. Ben je al eens weggegaan zonder na xx minuten te gaan kijken? Blijft hij dan eindeloos huilen? Hier werkte het steeds gaan kijken namelijk averechts. Als je kindje veilig is, het warm genoeg heeft, geen honger heeft of een vieze luier kun je ook proberen hem te laten huilen tot hij slaapt. Als het goed is wordt dat steeds korter. Klinkt hard en is het ook, maar hier was het de laatste optie en het heeft binnen een week geholpen.



De mildere manier is om naast het bed te gaan zitten en geen contact te maken. Elke dag zet je de stoel verder weg tot je uiteindelijk op de gang zit. Deze manier werkte hier niet, zoon ging helemaal over de rooie zolang hij mij in beeld had.
Alle reacties Link kopieren
Geen tips, maar wel succes gewenst!



Hoop dat je een goed geïsoleerd huis hebt. Klinkt misschien stom, maar ik kan mijn huilende kind (een beetje) beter verdragen wanneer ik haar niet loeihard hoor. En ik hoop echt voor je dat het een week doorbijten is en dat het dan goedgaat.



Wat ze bij trouwens bij het consultatiebureau meegaven als tip toen ons meisje overdag niet wilde slapen: wat je ook probeert, hou het een eerst een week vol en doe niet elke keer iets anders. Bij ons was het na drie dagen met enorm veel gebrul ineens opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Je kan je kindje niet uren laten huilen, dit ten eerste.



Verder kan je gewoon BV blijven geven, je kan kolven eventueel.



En je kind kan gewoon bij jullie in bed slapen, als het straks naar de opvang gaat zal het alleen gaan leren slapen en kan je overdag proberen in zijn eigen bedje.

Voor de rest gewoon bij jullie.

Succes.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje lag mede daarom vanaf 1 jaar in een eenpersoonsbed. Hij viel namelijk altijd in slaap met een fles, maar op een gegeven moment moest hij toch echt tanden poetsen.



Bij het inslapen ging ik ernaast liggen, of zijn vader.

Als hij sliep, sneakte ik weg. Zoon gaat overigens pas ook naar bed als ik merk dat hij echt moe is, niet omdat ik vind dat hij moe zou moeten zijn.



Eerst werd hij nog regelmatig wakker 's nachts (dan ging ik er weer even bij liggen).

Maar sinds een week slaapt hij door. Woohooo!!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik niet uit je verhaal kan opmaken: kan je hem wel eventueel overleggen in zijn bed? Als je merkt dat hij slaapt?



Ik zou hem in ieder geval zeker geen uren laten huilen. Is voor hem niet fijn en voor jou ook zeker niet.

En gelukkig heb je nog even tot februari!
Alle reacties Link kopieren
Waarom kan hij niet in jouw bed blijven slapen?



Mijn zoontje krijste op die leeftijd ook moord en brand als we hem in z'n ledikant probeerden te leggen (wat pal naast ons bed stond). Nu slaapt hij iedere nacht heerlijk in ons bed, of ik er nu ben of niet... (geef ook BV).
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar. Hier ook een baby van 11 maanden die 's nachts niet goed in zijn eigen bed slaapt. Overdag gaat het prima, hij slaapt niet veel of lang, maar wel goed en rustig. 's Avonds gaat het ook wel, maar rond middernacht wordt hij wakker en dan is het grote paniek in bed. Ik heb geen energie om 's nachts urenlang te liggen huilen naar het gebrul en ik heb nog twee kinderen die ik dat ook niet aan kan doen, dus wij nemen hem ook tussenin. Hij slaapt helaas niet erg goed, net als overdag maximaal 1,5-2 uur achter elkaar, en wordt dan weer volledig in paniek wakker.



Nu is dit de tweede bij ons die zo doet, dus ik heb goede hoop dat hij net als zijn oudere broer over een paar maandjes helemaal vanzelf doorslaapt. Laten huilen, zeker als hij zo hysterisch is, vind ik voor mezelf geen optie. Hij heeft troost en geborgenheid nodig en bovendien kan ik het zelf ook niet aan om er naar te luisteren. Ik ben er van overtuigd dat elke baby op een bepaald moment vanzelf leert om de nacht door te slapen en zijn moeder niet meer zo nodig heeft, en dat moment wachten we min of meer geduldig af (niet altijd hoor, soms ben ik het zoooo zat, dat gebrul elke nacht).
..
Alle reacties Link kopieren
Waarom kun je je kind niet bij je blijven houden? Uren laten huilen zou ik zelf niet trekken.
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
quote:Biebeltje schreef op 18 december 2013 @ 08:47:

Waarom kan hij niet in jouw bed blijven slapen?



Mijn zoontje krijste op die leeftijd ook moord en brand als we hem in z'n ledikant probeerden te leggen (wat pal naast ons bed stond). Nu slaapt hij iedere nacht heerlijk in ons bed, of ik er nu ben of niet... (geef ook BV).



Omdat ze er niet is soms s'nachts en als ik naar mijn vent kijk zou ik mijn baby daar niet naast leggen zonder dat ik er ben, hij word nergens van wakker en rolt op hem ws.

En met een ouder minder is er ook een kant waar de baby uit kan vallen/ klauteren.



Vind TO verstandig, inderdaad probeer een ding langer dan 2/3x keer.



Bij mijn oudste heb ik een jaar gedoe gehad, huilen op een flat elke nacht met overlast voor de buren maakte dat ik ook snel weer bij me nam in bed.



Maar na een jaar toch in bed gelegd, elke 10 minuten even kijken en praten, na dag 5 sliep ie gewoon in zijn bedje zonder huilen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Waarom leg je je kind wel bij je in bed als je je man niet vertrouwt met een kind in bed? Dan kan hij er toch ook op rollen?
Ben je boos? Pak een doos. En geef hem een schop, of verscheur hem. Dat lucht op.
Alle reacties Link kopieren
quote:annapalona schreef op 18 december 2013 @ 09:40:

[...]





Omdat ze er niet is soms s'nachts en als ik naar mijn vent kijk zou ik mijn baby daar niet naast leggen zonder dat ik er ben, hij word nergens van wakker en rolt op hem ws.

En met een ouder minder is er ook een kant waar de baby uit kan vallen/ klauteren.



Tsja, dat is iets wat je per situatie zal moeten bekijken en zijn eigenlijk hoofdzakelijk praktisch van aard... Bij ons werkt het al ruim anderhalf jaar uitstekend (zl is nu 2,5). Je zou het bed aan 1 kant tegen de muur kunnen schuiven, een ledikantje of bedhekje plaatsen, kussens voor leggen als je weg gaat... En als hij nu al tussenin slaapt, dan zal het erop rollen door manlief wel meevallen denk ik. En met 11 maanden kunnen ze al best wat hebben en zichzelf redden in dat opzicht.



Mijn zoontje slaapt ook alleen in ons bed (begin van de avond, stukje in de ochtend, eventueel tijdens een middagslaapje), links en rechts ingedamd met kussens. Gaat prima. Mijn man wordt ook echt wel wakker als hij bovenop hem dreigt te rollen, maar meestal is het andersom en rolt zoonlief bovenop man.



Voor mij is laten huilen omdat hij moet (waarom? van wie?) leren in z'n eigen bed te slapen gewoon geen optie. Die discussie wil ik verder niet aan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Kan hij veilig zelf uit jullie bed komen trouwens? Want dan zou ik zorgen dat er wat speelgoed binnen handbereik is, er verder niet iets is wat "schadelijk" kan zijn en hem gewoon lekker z'n gang laten gaan.



Hier zit zoon na het wakker worden nog minstens een half uur zichzelf te vermaken tussen ons in.
Moet je stoppen met borstvoeding of wil je stoppen met borstvoeding? Als het je eigen keuze is, zeker stoppen, maar als je nog door wilt gaan, zijn er voor praktische problemen zeker oplossingen.





Voor nu: laat hem naar bed brengen door iemand anders. Bij jou verwacht hij borstvoeding te krijgen en bij jou in slaap te vallen. Je kunt het hem moeilijk kwalijk nemen dat hij protesteert als dat ineens niet mag

Goede kans dat het makkelijker gaat als iemand anders hem, bijvoirbeeld met een flesje afgekolfde melk, naar bed brengt.
Alle reacties Link kopieren
Zoon heeft hier ook heel lang tussen ons in geslapen. Nog niet direct als hij naar bed ging, maar wel als hij s nachts wakker werd.

Is altijd goed gegaan.

Overdag lag en ligt hij ook in ons bed. Eigenlijk vanaf het begin. In eerste instantie helemaal ingebouwd, maar dat doen we allang niet meer.



Als ik er niet naast lig, zet ik de babyfoon naast zijn hoofd. Als hij wakker wordt, gaat hij met de babyfoon spelen en zet hij een lekker muziekje op voor zichzelf. Dan weet ik dat hij wakker is.



Vanaf een maand of tien weet hij ook hoe hij uit ons bed moet (eerst met je billen), dus dat doet hij ook wel eens.
Alle reacties Link kopieren
Lees eens het boek Lekker slapen zonder huilen van Elizabeth Pantley. Daarin vind je allemaal tips voor het maken van een stappenplan om je kindje te leren om zonder jouw hulp in slaap te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen, wat een goede tips! Ik ga er mee aan de slag.



Ik moet en wil stoppen met bv. Als ik soms 3 dagen weg ben, wat gaat gebeuren met mijn werk kan ik niet kolven en is stuwing ook niet echt handig natuurlijk. Daarnaast val ik enorm af en eet ik heel veel omdat het mij nu te veel energie gaat kosten.

Ik moet m'n zoontje wel leren in z'n eigen bed te slapen want bij papa alleen in bed vind ik niet verantwoord. Die slaapt gewoon door als hij wakker is. Ik word altijd wakker als m'n zoontje wakker wordt en hij blijft ook altijd bij mij in de buurt dan.



Wordt even pittig maar ik ga met jullie tips aan de slag. Alleen vandaag even niet want hij heeft hoge koorts :( dus hij is heel netjes in slaap gevallen zonder borst maar wel naast mij. Omdat ik het niet aankon om hem nu over de toeren te laten gaan omdat ie in z'n eigen bed moest. Zodra de koorts weg is gaan we het volhouden!
Alle reacties Link kopieren
Dan heb ik het verkeerd begrepen, lastig, succes ermee!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven