De échte voor en nadelen van kinderen

13-12-2013 23:12 289 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van volgend topic:



http://mobiel.viva.nl/forum/list_messages/215701



en de voorzet van matroesjka_:



Vraag ouders hier eens wat ze nou echt de voor en nadelen vinden van kinderen. Je vrienden zullen waarschijnlijk minder snel klagen over de nadelen van het ouderschap dan anonieme forummers.



Dus, brand los!
Alle reacties Link kopieren
quote:es1450 schreef op maandag 16 december 2013 15:35 Altijd weer leuk die bijdragen van Elninjoo.



Vind het vooral grappig dat ze altijd zo snel aanwezig is in topics over kinderen, terwijl ze naar eigen zeggen een hekel heeft aan kinderen. Ik zou zulke onderwerpen juist vermijden als ik een hekel had aan kinderen.



Zou er dan toch stiekem iets in Elninjoo zitten wat eigenlijk toch wel een kind wil?
quote:malube schreef op 16 december 2013 @ 17:02:

[...]





Vind het vooral grappig dat ze altijd zo snel aanwezig is in topics over kinderen, terwijl ze naar eigen zeggen een hekel heeft aan kinderen. Ik zou zulke onderwerpen juist vermijden als ik een hekel had aan kinderen.



Zou er dan toch stiekem iets in Elninjoo zitten wat eigenlijk toch wel een kind wil?

Ja tuurlijk, net zoals ik graag zou willen roken of nog veel liever in andermans rook ga zitten en net zo graag als ik met 'n Marokkaan wil trouwen



Als je me zo goed in de gaten houdt, zou je zien dat ik nooit op roze wolk kindertopics zal reageren, ik reageer enkel op discussie topics waar voor- en tegenstanders samen komen waardoor er pittig gediscusseerd gaat worden.
Alle reacties Link kopieren
Daar hoef ik je niet voor in de gaten te houden hoor, je bent behoorlijk aanwezig ;) Het is in ieder geval wel iets wat je flink bezig houdt.
quote:malube schreef op 16 december 2013 @ 17:37:

Daar hoef ik je niet voor in de gaten te houden hoor, je bent behoorlijk aanwezig ;) Het is in ieder geval wel iets wat je flink bezig houdt.net als allochtonen, katten en rokers, gewoon omdat je daar lekker over kunt battlen ( en ik hoef echt geen van allen in huis!)
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard
quote:anky schreef op 16 december 2013 @ 11:14:

Liubi, mijn eigen ervaringen zijn echt totaal anders. De voorbeeldsom die je noemt rekenen kinderen in de klas van mijn zoon (klas 2/ groep 4) probleemloos uit. En breuken is volgens mij ook in Nederland groep 6 stof (helemaal zeker ben ik hier niet van, maar het echte rekenen met breuken komt pas vrij laat aan bod).



Ik heb mij wel eens zorgen gemaakt, omdat mijn Nederlandse nichtjes en neefjes in Nederland zoveel sneller met lezen en schrijven gingen, maar bij het begin van groep 4 was er van een verschil niets meer te merken (en dat gold overigens ook voor klasgenoten, nou niet dat mijn kinderen wonderkinderen zijn ).



Het was niet bedoeling om een discussie te starten, maar het valt me elke keer zo op dat men zo negatief is over Duits onderwijs (ook de Duitsers zelf) en dat elke keer weer die PISA-onderzoeken er bij gehaald worden.



Mijn ervaringen met de Kindergarten zijn ook totaal niet zoals jij ze omschrijft. Mijn jongste dochter, die al duidelijk aan school toe is oefent graag met letters en cijfers en daar gaan de leidsters ook gewoon in mee.



En wat merkte je dan van de status van migrantenkind? Mijn kinderen hebben die status ook (wat terecht is, want ze zijn ook geen Duitsers) en het enige wat wij er van merken is dat ze facultatief 1 uur per week Nederlands mogen volgen (Muttersprache Unterricht).



Es1450, jouw ervaringen stellen me weer een beetje gerust .



Oh wat grappig, maar jij woont geloof ik heel dicht tegen de nederlandse grens aan toch?



Ondanks dat mijn kind een "migrantenkind" is merk ik echt niet dat ze (of wij) anders behandelt worden. Ik moest alleen heel hard lachen toen zowel de kinderarts, als de erzieherin me ging vragen of ze de naamvallen al goed gebruikte. Uh ja dat kan ik zelf dus echt niet adequaat beoordelen.
.
anoniem_158240 wijzigde dit bericht op 16-12-2013 20:05
Reden: dubbel
% gewijzigd
quote:sandt schreef op 15 december 2013 @ 19:36:

[...]





Je kunt je kind niet mee laten rijden met wie dan ook. Je zou het misschien wel kunnen vragen of dit mogelijk is en of zo'n thuisblijfmoeder dat voor je wil doen. Maar als je je kind om half acht of eerder daar wilt brengen levert zo'n moeder dus een uur of langer opvang aan jouw kind, en voor niets gaat de zon op en verder niets.



Ik was zo'n thuisblijfmoeder en heb me er indertijd flink over verbaasd, wat anderen dachten dat ik wel even kon doen, zonder het ooit te overleggen. Vriendinnetje van dochter stond hier op een bepaald moment altijd op de hoek van de straat op ons te wachten. Zelf naar school fietsen durfde ze nog niet, dus ze sloot altijd bij onze optocht aan. Moeder heeft nooit gevraagd of ik dat goed vond.



Moeders worden over het algemeen geen thuisblijfmoeders om gratis de zorg van andere kinderen op zich te nemen!



Je reageert niet direct op mij, maar EN had het me voorgesteld dus ik reageer toch nog maar even.

Ik zou nooit zomaar verwachten dat iemand mijn kind wel 'even' meeneemt of opvangt. Ik wil zekere opvang van mijn kind door iemand die daar zelf voor kiest (en daar wil ik dus best voor betalen) en waar ik dus ook op kan vertrouwen.



EN, man is hier geen optie aangezien hij door de week niet thuis is, dus zorg komt op mij niet, later beginnen is lastig, ik werk niet alleen en we beginnen met een gezamenlijke bespreking, kan moeillijk gaan verlangen dat iedereen maar later gaat beginnen (en dus langer door moet werken, ze zien me aan komen...)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap echt niet dat vso en nso allemaal zo duur moeten zijn in Nederland.



In Belgie is het als volgt



De school is open vanaf 07.00 uur.

Voorbewaking van 7-8.30 kost 1 euro per kind

Voorbewaking van 7.45-8.30 kost 0.75 cent per kind



Middagbewaking van 12.20-13.30 kost 1 euro per kind en dat is inclusief drankje en koekje, kies je nog een soepje voor je kind betaal je 50 cent extra



Nabewaking van 15.30-18.00 kost 1 euro per kind

Nabewaking van 15.30-17.00 kost rond de 75 cent



Enkel de woensdagmiddag kost de opvang van 12.20 uur tot 18.00 uur rond de 5 euro per kind.



En dan krijg je hier ook nog eens 40 procent ervan terug van de belasting....

Alles op dezelfde school, ben ook blij dat ze hier gewoon schooltijden tot 15.30 uur hebben want wat moet een kind nou al om 14.00 uur thuis doen?





On topic

Voordelen: onvoorwaardelijke liefde voor hen en zij voor mij, een doel hebben

Nadelen; het breekte me soms fysiek en geestelijke op om altijd beschikbaar te moeten zijn-ben alleenstaande moeder- en in mijn eentje de verantwoordelijkheid voor alles te moeten dragen, het bezorgt me letterlijk soms slapeloze nachten
Alle reacties Link kopieren
Hanaa, dat wordt dus gesponsord door de overheid, want uiteraard zijn die bedragen bij lange na niet kostendekkend.
Alle reacties Link kopieren
quote:wendy7474 schreef op 17 december 2013 @ 08:18:

Hanaa, dat wordt dus gesponsord door de overheid, want uiteraard zijn die bedragen bij lange na niet kostendekkend.Ben blij dat het gesponserd wordt, in Belgie werken moeders ook meer en langer dan in Nederland, dat las ik ooit ergens omdat de opvang hier zo simpel en zo goedkoop is. Kinderen kunnen al met 2,5 jaar naar school en de creches zijn bij lange na niet zo duur als in Nederland. Ik betaalde toen ik alleenstaand werd voor mijn zoontje 2 euro per dag voor een hele dag creche, van 07.00 tot 18.00 uur. Toen mijn ex-man en ik beiden fulltime werkten was dat 11 euro voor een hele dag.
Alle reacties Link kopieren
Het èchte nadeel van kinderen vind ik dat ze de hele dag om drinken zeuren en dat ze vervolgens het volgeschonken glas omgooien. Per ongeluk, dus je kunt ze ook nog niet eens terecht wijzen.
quote:marly1083 schreef op 15 december 2013 @ 08:48:

Klopt himalaya

Ik schrok er gewoon van.



Het is me hier nooit erg opgevallen, maar ik heb al een hele tijd

een heel sterk vermoeden dat er aardig wat mensen zijn die zich behoorlijk op kinderen verkeken hebben.

Echter ik denk dat dat toegeven een mega taboe is... (en dat lijkt me dan ook het grootste nadeel)



Elninjoo die stiekem een kind zou willen? Dan mag je mij 3 x lek schieten...

Blijkbaar voelen mensen zich overigens best wel aangesproken door Niens directheid. Dit zegt overigens niks over andermans keuzes denk ik zo stil in mijn hoofd.



Ik word overigens wel een beetje iebel van het 'als je kinderen hebt weet je pas waar het over gaat' idee wat ik van sommige reacties een beetje krijg. Alsof wij bewust kinderlozen minder goede mensen zouden zijn...



scarry: lijken mijn katten wel. Gillen om een bak eten, 3 hapjes en 'off we go...' (gloeiende gloeidende...)
Alle reacties Link kopieren
quote:mafalda schreef op 13 december 2013 @ 23:24:

Voordeel is dat je uit de wind fiets als ze voor op in het fietsstoeltje zitten.



Nadeel de rest...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven