Wij spelen al 4 delen lang Farmerama. Wie ook?

28-11-2013 01:18 2996 berichten
Hier kunnen we verder kletsen over onze, o zo geliefde boerderij.



Je hebt geen facebook account nodig. Dit staat daar volledig los van.



Je zal merken tijdens het lezen hier dat het spel een paar spel specifieke afkortingen en termen heeft. Om het iets leesbaarder te maken zal ik er alvast een paar benoemen:



SV:

suppervoer. Speciaal voer voor de dieren die je kunt geven waardoor ze sneller klaar zijn. Je hebt het voer ook nodig om te kunnen fokken. Je koopt dit voer met TG, wint het aan het rad, wint het met questen of maak je in de molen.

TG:

tulpen gulden. Een speciale punt waar je leuke dingen mee kan kopen. Zoals supervoer, supermest of speciale stallen/bomen.

Je kan komen aan TG door: CFA (cash for action) in de stad kun je enquêtes invullen, verdienen met questen of events of kopen met keiharde euro's. Je krijgt ook 1 TG als je levelt. Tevens is er een mogelijkheid tot het kijken van reclame in de stad (de bioscoop) daarmee verdien je punten die je kan omwisselen voor TG.

BD:

Boeren duiten. Het geld wat je nodig hebt in het spel. Te verdienen door verkoop aan het huis, op de markt, als prijs bij questen en te winnen aan het rad

WAC:

wortel appel chutney, een ambachtsproduct (vanaf level 40) die je 2 extra gewassen op levert per akker

PPJ:

Pompoenjam, een ambachtsproduct die je 1 extra gewas oplevert per akker.

CAT:

courgette appeltaart, een ambachtsproduct die goed is voor 60% extra EP op je gewassen.

Wortelbrood,

een ambachtsproduct dat goed is voor 20% extra EP op je gewassen

EP:

Ervaringspunten, om te levelen moet je steeds meer EP binnen halen. Je komt aan EP door dingen binnen te halen, te winnen aan het rad, winnen bij questen, buren feliciteren bij level up

BB:

Baby boom. Een vast event wat eens in de zoveel weken plaats vind waarbij je extra fokdieren krijgt

OA:

Op het famarama forum vind je de OA (officiële aankondigingen) Hier staan alle nieuwe events, questen en andere bijzonderheden

Questen:

Vaste opdrachten die je kan vinden in de stad. Ze leveren je sterren op en andere leuke items

Events:

tijdelijke opdrachten rondom een speciaal thema

Bahamarama:

Een extra veld waar je exotische gewassen en dieren kan verbouwen

GB, Gouden Bananen:

Deze krijg je elke keer als je level up gaat bij de bahamerama (5 stuks) en hiermee kan je daar je bomen, gewassen, dieren en extra grond vrijspellen. Soms ook te winnen als een beloning in een event

Sterren:

Te winnen bij het rad, als beloning bij questen en 1 bij iedere level up. Te gebruiken voor handige runnes in de boom der wijsheid die te vinden is in het bos

IGM/duifje

IGM staat voor In Game Message ook bekend als duifje. Dit betekend een berichtje binnen het spel via het postkantoor in de stad

het rad:

elke dag mag je 1 keer gratis aan het rad draaien. Levert je elke dag wat leuks op. Je hebt de gewone draaien die je gratis van Bommel krijgt maar ook party draaien die je voor 8 TG kan kopen.Bij sommige questen kun je extra party draaien winnen. Je kan die extra draaien opsparen. Eens in de zoveel tijd is er een tijdelijk event waarbij je bijzondere prijzen kan winnen en het is handig dan die extra draaien in te zetten.

Bommel:

Elke dag kan je naar bommel te herkennen aan een uitroepteken. Dat is een schaap die samen met jou een virtueel taartje eet en dan zo blij is dat hij je een prijs geeft. Dat is altijd je dagelijkse draai aan het rad en wat extra. Denk hierbij er goed om dat je kans hebt op extra EP voor een korte periode. Het is dus handig bommel pas te openen als je veel kan binnenhalen ook omdat hij zeer zelden zelfs knechten geeft voor een korte tijd.

Als je een dag niet inlogt kan bommel nog wat meer waardevolle dingen geven.

Knechten:

Deze kunnen voor jou alles binnen halen, planten, dieren verzorgen en de boerderij weer ombouwen. Je kunt ze kopen voor TG (wacht op het event voor de helft van de prijs deze komt regelmatig) of per maand (ook hier dit kan voor 10 euro ipv. 15) je kan ze winnen met events of questen (soms in een coupon vorm en dan bepaal je zelf wanneer ze ingaan) en heel soms win je ze aan het rad of bij bommel.



Iedereen mag mee kletsen en je mag alle vragen stellen als je hulp wilt!



Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Vanavond lange gewassen gezet en morgen pas na 10 uur oogsten.......dubbele EP's, toch weer mooi meegenomen
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag begint het kerstevent.......



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... p?t=320605



En de bijbehorende FAQ



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... p?t=320557
Alle reacties Link kopieren
Is er nog wel een speler die meedoet aan het event????
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik doe mee, maar mèn, wat heb je veel eventgewas nodig zeg! Vandaag een WAC ingezet, maar heb nog lang niet 1 vol.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook nog niet eentje vol, ik denk, dat ik eerst maar heel veel ga zaaien en oogsten en dan verder kijk.......



Pfffff, we hebben 19.000 strikjes nodig en 900 kado-papier!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik lees dit nu pas, ik dacht dat het aan mij lag dat we heel veel nodig hebben-. Maar zelfs onze Wiesje vindt het veel. Ik weet niet of ik heel ver ga komen. Ik ben eventgewassen vaak snel zat. En dan wil ik iets anders zien op mijn veldjes.
Ben ermee bezig en idd. veel gewassen nodig maar we hebben nog ff. Ik had last van een lange UPC storing op de dag dat het event inging dus heb helaas een achterstand.



Ben ook bezig de gewassen op de bahamarama weer wat op te krikken want dat gaat best snel. Lever veel in en maak ananastaartjes.



Ben gisteren wel geleverd naar level 90. Heb er een half jaar over gedaan maar ach.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd IBI.....

Hier vannacht nog een keer strikjes er in en vanaf morgen maar lange gewassen, want ik ben nu bijna klaar met de strikjes, alleen cadeaupapier loopt weer traag, maar dat lossen we wel op met lange gewassen.

Rose, niet de moed verliezen hoor, we hebben best veel tijd hiervoor
Alle reacties Link kopieren
Goh Ibi, dan heb ik jou dus niet als buur? Dat dacht ik wel?



Ik ga voor dat éne plusje waar je WAC kunt krijgen, maar zonder verder nog WAC in te leveren, omdat het anders niet zoveel zin heeft, natuurlijk. Het is wel lekker dat ik niet elke 2 uur hoef te oogsten en zaaien.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hee.. bij de producten staat een wasbeermasker! Leuk!



Nu eerst eens kijken hoe ik aan een wasbeer kom
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die het spel leuk vind!

Op welk level zitten jullie? Ik zit op 81 en bij bahamarama op 106.

En ik ben het met jullie eens dat er met het kerstevent erg veel moet worden ingeleverd.

groetjes
Dreamer, nee volgens mij zijn wij geen buurtjes. Misschien kan het wel. Weet je mijn naam in het spel? Je kan me een uitnodiging sturen als je wilt.



leeuwtje,

welkom! Ik ben level 90 en level 172. Hoe lang speel je het spel al?



Ik had nog 1 veldje strikken nodig en die kan ik vanavond binnen halen. Dan de dieren er weer op nou ja misschien nog 1 of 2 dagen de veldjes en even wat gewassen opkrikken.
Alle reacties Link kopieren
quote:IkBenIkenbenertrotsop schreef op 22 december 2013 @ 19:42:

Dreamer, nee volgens mij zijn wij geen buurtjes. Misschien kan het wel. Weet je mijn naam in het spel? Je kan me een uitnodiging sturen als je wilt.



leeuwtje,

welkom! Ik ben level 90 en level 172. Hoe lang speel je het spel al?



Ik had nog 1 veldje strikken nodig en die kan ik vanavond binnen halen. Dan de dieren er weer op nou ja misschien nog 1 of 2 dagen de veldjes en even wat gewassen opkrikken.ik speel het nu, denk ik, drie jaar . Dat heb ik niet zo bij gehouden. Wel speel ik zonder extra TG te kopen...
Alle reacties Link kopieren
Hee Leeuwtje, leuk, welkom

Ik zit op level 85 en 133

En ik heb 1x TG gekocht, toen ik dacht dat dit van beltegoed dat ik over had af zou gaan. Helaas.. maar goed besteed aan ananastaartrecept.



Ik heb geen idee wat jou naam in het spel is, IBI? Misschien dat iemand, die jou wel heeft, ons een berichtje kan sturen op farmarama?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 22 december 2013 @ 21:19:

Hee Leeuwtje, leuk, welkom

Ik zit op level 85 en 133

En ik heb 1x TG gekocht, toen ik dacht dat dit van beltegoed dat ik over had af zou gaan. Helaas.. maar goed besteed aan ananastaartrecept.



Ik heb geen idee wat jou naam in het spel is, IBI? Misschien dat iemand, die jou wel heeft, ons een berichtje kan sturen op farmarama?Dank je voor het leuke welkom. Op de boerderij heb ik idd een andere naam. Maar is het gebruikelijk om die ook zo in een berichtje te zetten?
Alle reacties Link kopieren
Neejoh Leeuwtje. Ik had het tegen Ikbenikenikbenertrotsop. Dat is zo'n lange nick, die korten we af
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Welkom hier leeuwtje.....

Dreamer, ik heb je een duifje gestuurd.....

@Leeuwtje, ik zit in level 93 en op Baha 192.....

Bij mij zijn de strikjes klaar, moet nog 150 cadeupapier
Alle reacties Link kopieren
quote:Dreamer schreef op 22 december 2013 @ 21:30:

Neejoh Leeuwtje. Ik had het tegen Ikbenikenikbenertrotsop. Dat is zo'n lange nick, die korten we af sorry, dat had ik niet door!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd IBI, met levelen.



Ik geef de moed niet op hoor. Ik ben nu maar eerst strikjes aan het verzamelen en dan kijk ik wat ik wel of niet kan inleveren. Ik doe het dus rustig aan.



Leuk leeuwtje dat je er ook bent!
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me nu wel af, wie "L" is met wat cijfers er achter, die op level 92 zit en waarvan ik steeds dacht dat het IBI was
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
@Dreamer, ik denk, dat jij Bibiane bedoelt, hee, die is hier ook al heel lang niet meer geweest, waar zou zij zijn???



Mijn event is weer klaar, ging eigenlijk toch wel weer snel
Alle reacties Link kopieren
Oooh, dat is Bibiane.. Kijk, dat klinkt als je het snel zegt net als IBI toch?



Event klaar.. pff.. Ik heb 3932 strikjes en 570 rollen papier, of wat is het... Heb er nu bloemkool in, trouwens.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Pffffffff, ik begin iedere keer die storm rondom mijn huis toch wel flink zat te worden hoor, ik word er zelf waarempel helemaal onrustig van, stomme ik.....
Alle reacties Link kopieren
Ik had een bericht geplaatst maar ik zat verkeerd, sorry
Alle reacties Link kopieren
En...... als we klaar zijn met dit event, kunnen we gelijk in het volgende duiken........ het oud-en-nieuw-event



http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... ost3808639



En de bijbehorende link natuurlijk......http://nl.board.bigpoint.com/farmerama/ ... p?t=320599

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven