Polyamorie/polygamie

29-12-2013 15:42 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft hier ervaring mee? Mijn vriend en ik zijn best open ingesteld naar elkaar toe en hebben hier al meerdere keren over gesproken. Ik heb geen enkele probleem met het feit dat hij nog een andere vrouw erbij zou nemen en zie er eigenlijk vooral voordelen aan verbonden. Maar waar vind je nou een dame die hier ook voor openstaat? Ben erg benieuwd naar jullie meningen en wellicht ervaringen wat dit betreft...
What's in it for you en wat hebben jullie (beiden) te bieden?

Het is natuurlijk wel een goedkope/makkelijke vorm van extra seks, hulpje in de huishouding, kinderopvang.
Idd Naara, en dat komt door de plek waar dit topic staat en de OP.
Alle reacties Link kopieren
Stel dat je dit op het emotionele vlak allemaal geregeld krijgt, dan zul je zien dat de praktijk lang zo makkelijk niet is. Onze maatschappij is niet ingericht op verbintenissen van meer dan twee volwassenen. Wie heeft waarover zeggenschap, wie is waarvoor aansprakelijk, wie gaat wat betalen en vooral: wie heeft waarop recht als de relatie stopt?



De voorbeelden die jij waarschijnlijk kent, zijn mensen voor wie het geloof een grote rol speelt. Hun religie promoot dan vaak niet alleen polygamie maar scheiden is in die culturen meestal geen optie. Dat maakt dat ze anders in zo'n relatie stappen maar vooral dat het behoud van de relatie een heel andere prioriteit heeft.

En het probleem met polygamie zit 'm niet in het begin van zo'n relatie maar wel in het eind.
Alle reacties Link kopieren
De betreffende extra intellectuele vrouw kan direct beginnen met de lessen Nederlandse taal. Ze wilt namelijk heel veel.
Anton Heijboer had vroeger zo'n relatie. Zijn vrouwen schenen gelukkig te zijn met hun leven. Ik begreep niet waarom iemand met die onappetijtelijke man zou willen vrijen. Misschien deden ze het voor het interessante, dat samenwonen, want er werd veel over hen gesproken. Ze hadden ook een aardig huis in de natuur, misschien speelde dat een rol.



Als je je niet kan inleven dan krijg je na een bepaalde tijd het "gooi 't maar in m'n pet"-gevoel. Er zijn nu eenmaal vreemde types.
Alle reacties Link kopieren
En zou het dan de bedoeling zijn dat jullie met zijn drieën in één bed slapen, of moet de man om en om bij één van zijn vrouwen kruipen? En als het jouw " beurt " is en jij hebt geen zin, mag hij dan een slaapkamerdeur verder?

Ga jij mee naar haar ouders met Kerst?

Mogen jullie om de beurt voorin zitten met autorijden?



Ik zie alleen maar praktische bezwaren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Heijboer had vermoedelijk nooit iets van zijn schilderijen verkocht zonder zijn vreemde privéleven. Dus de gratis PR zal een rol hebben gespeeld.
quote:jsv schreef op 29 december 2013 @ 17:22:

De betreffende extra intellectuele vrouw kan direct beginnen met de lessen Nederlandse taal. Ze wilt namelijk heel veel.dat gebeurd niet





ach, misschien zoekt ze een intelligente vrouw om haar eigen slechte spelling te corrigeren?
Alle reacties Link kopieren
quote:marialiduina schreef op 29 december 2013 @ 16:25:

Deze vrouw is hooggeschoold, intellectueel, weet goed wat ze wilt en wat ze absoluut niet wilt. Binnen dit soort relaties is het belangrijk goed en open met elkaar te kunnen blijven praten. De dame in kwestie moet dan ook goed in contact staan met haar gevoelens. Samenwonen is niet noodzakelijk, als zij hier niet voor open staat gebeurd dit uiteraard niet. Ik zou er zelf geen problemen mee hebben.

Ik vind hooggeschoold en dan zulke (domme) spelfouten maken toch niet helemaal bij elkaar passen.



Maar dat ligt aan mij.

Uiteraard.



Verder: waarom een man wel met meerdere vrouwen, maar niet de vrouw met meerdere mannen?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis, 1 uur geleden

What's in it for you en wat hebben jullie (beiden) te bieden?

Het is natuurlijk wel een goedkope/makkelijke vorm van extra seks, hulpje in de huishouding, kinderopvang.









Voor hulp in de huishouding en kinderopvang zou ik dan nog sneller kiezen voor een au pair.



TO, ben je zo bang om hem kwijt te raken. Wat zit hier achter, want ik zie zo snel niet wat jouw voordeel is deze situatie.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:marialiduina schreef op 29 december 2013 @ 16:25:

Deze vrouw is hooggeschoold, intellectueel, weet goed wat ze wilt en wat ze absoluut niet wilt. Binnen dit soort relaties is het belangrijk goed en open met elkaar te kunnen blijven praten. De dame in kwestie moet dan ook goed in contact staan met haar gevoelens. Samenwonen is niet noodzakelijk, als zij hier niet voor open staat gebeurd dit uiteraard niet. Ik zou er zelf geen problemen mee hebben.Je hebt het nu maar steeds over de ander. Maar wat wil jij?
Alle reacties Link kopieren
Heb wel eens dat programma Sisterwives gekeken op TLC.



Klinkt allemaal leuk hoor, al word ik er persoonlijk een beetje onpasselijk van dat een vent elke nacht bij een andere vrouw ligt. Maar wat heb ik een medelijden met de kinderen.



Ten eerste omdat ze nooit de aandacht van hun vader krijgen die ze verdienen. Daarnaast omdat er toch door minder ruimdenkende mensen anders naar wordt gekeken. Denk hierbij aan wegpesten, zelfs wettelijke achtervolgingen.



Ik snap niet dat je ten eerste jezelf in zo'n positie wilt stellen maar al helemaal geen kinderen.



Bezint eer ge begint
Alle reacties Link kopieren
Jammer dat sommige mensen zo gaan muggenziften;-)

Ik weet dat onze maatschappij niet ingericht is op een relatie met meerdere vrouwen, het is zelfs verboden. Ik besef dat het in praktijk lastig is om alles rond te krijgen, vooral wanneer er kinderen in het spel zouden komen. Wat betreft religie, dat speelt hier geen rol. We zitten een beetje richting het agnosticisme.



Ik begrijp dat veel mensen hier andere opvattingen over hebben en daarin staan ze vrij, maar ik zie zelf het probleem niet zo. Ik denk dat het juist een heel mooi iets kan zijn. Het is gewoon rationele verbintenis waarbij je elkaar ondersteunt en aanvult.
Ik denk eigenlijk vooral dat een polygame relatie zoals jij je die voorstelt vanzelf moet groeien, dus dat je hem niet uit de grond moet willen stampen zeg maar. Als het gewoon zo gaat is er weinig mis mee lijkt me, zo lang alle partijen er maar hetzelfde in staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:marialiduina schreef op 29 december 2013 @ 19:16:

Jammer dat sommige mensen zo gaan muggenziften;-)

Ik weet dat onze maatschappij niet ingericht is op een relatie met meerdere vrouwen, het is zelfs verboden. Ik besef dat het in praktijk lastig is om alles rond te krijgen, vooral wanneer er kinderen in het spel zouden komen. Wat betreft religie, dat speelt hier geen rol. We zitten een beetje richting het agnosticisme.



Ik begrijp dat veel mensen hier andere opvattingen over hebben en daarin staan ze vrij, maar ik zie zelf het probleem niet zo. Ik denk dat het juist een heel mooi iets kan zijn. Het is gewoon rationele verbintenis waarbij je elkaar ondersteunt en aanvult.



Denk je? Volgens mij is de zo'n relatie echt niet alleen rationeel maar vooral ook emotioneel. Dat vereist volgens mij toch een hele investering. Mensen die je ziet op sisterwives zijn hier mee opgegroeid. Ze hebben het gezien bij hun ouders en andere familieleden. Daarnaast denk ik ook dat je gewoon niet alles ziet. Af en toe hoor je daar ook opmerkingen waarvan je denkt daar zit veel meer achter. Aan de andere kant zo'n grote familie is natuurlijk ook een veilige haven. Juist voor kinderen denk ik dan

Een relatie tussen 2 personen is al complex maar een relatie tussen meerdere personen lijkt me erg moeilijk.

Onze maatschappij is er niet op ingericht en dat kan ook al heel confronterend zijn.

Het levert denk ik dus wel de nodige problemen op maar goed dat is een keuze die je maakt. Als dit is wat bij jullie past?
It's never too late start living!
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 29 december 2013 @ 17:47:

[...]









Voor hulp in de huishouding en kinderopvang zou ik dan nog sneller kiezen voor een au pair.



.maar TO wil juist iemand die aan haar kinderen en inkomen gaat meebetalen, zodat ze parttime kan gaan werken
Alle reacties Link kopieren
quote:marialiduina schreef op 29 december 2013 @ 16:25:

Deze vrouw is hooggeschoold, intellectueel, weet goed wat ze wilt en wat ze absoluut niet wilt. Binnen dit soort relaties is het belangrijk goed en open met elkaar te kunnen blijven praten. De dame in kwestie moet dan ook goed in contact staan met haar gevoelens. Samenwonen is niet noodzakelijk, als zij hier niet voor open staat gebeurd dit uiteraard niet. Ik zou er zelf geen problemen mee hebben.Ben je nu aan het hengelen?
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
quote:marialiduina schreef op 29 december 2013 @ 16:11:

Het gaat niet om de seks,...... Als we samen gaan wonen zouden we de huishoudelijke taken kunnen verdelen, ook zouden we samen de kinderen kunnen opvoeden en iedereen zou parttime kunnen gaan werken. Dan hebben we nog steeds genoeg geld en genoeg vrije tijd over om daarvan te genieten. Open communicatie is belangrijk. Als er eens ruzie zou komen zou de 3e persoon kunnen bemiddelen.



Goed dit is allemaal vrij kort door de bocht, maar ik geloof wel dat dit met de juiste dame zou kunnen werken. Alleen nu nog een dame vinden die hier hetzelfde over denkt;-)Zou een wonen in een commune iets voor jullie zijn? Daar wordt vaak ook afgesproken om de zorg van de kinderen en huishoudelijke taken te verdelen onder de bewoners.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Dus je moet een man delen, en als beloning doe je dan samen het huishouden en zorg je samen voor de kinderen?

Ik zie de lol er niet van in. Beter een aupair en een werkster en meer quality time met je eigen man.



Zo'n sisterwife heeft toch alleen maar voordelen voor de man? Die kan iedere avond met een andere vrouw naar bed toe.
quote:single-lady schreef op 29 december 2013 @ 21:46:

Dus je moet een man delen, en als beloning doe je dan samen het huishouden en zorg je samen voor de kinderen?

Ik zie de lol er niet van in. Beter een aupair en een werkster en meer quality time met je eigen man.



Zo'n sisterwife heeft toch alleen maar voordelen voor de man? Die kan iedere avond met een andere vrouw naar bed toe.[



En dan kan de andere lekker een keertje overslaan



Ik zie hierin toch ook iets van een "samenmoetenwehetleukvinden" constructie. In Nederland is Anton Heyboer de enige, naar mijn weten, die meerdere vrouwen had. Weet je, ik denk dat het wel kan, maar dan is er geen echte liefde in het spel. Dat geloof ik gewoonweg niet. Dan heb je het gezellig samen en deel je de taken. Dat is dan inclusief de sekstaken.
Alle reacties Link kopieren
volgens mij is dit utopia en moeilijk te realiseren in de praktijk.



ik heb er ook wel es over gedacht (maar dan met 2 mannen) oh, wat lijkt me dat leuk en gezellig!

2 mannen die met elkaar overweg kunnen (mijn man is biseksueel) en die mij, en onze kinderen, op handen dragen.



ben der vrij dicht bij geweest maar ik denk toch dat het in de praktijk behoorlijk tegenvalt, ik neem nu genoegen met af en toe een triootje (met een man dus) en de volgende ochtend ben ik weer uit utopia, in het dagelijkse leven ,wat niet slecht is hoor maar wel volgens de norm.
Als ik programma's zoals Sisterwives op tv voorbij zie komen krijg ik niet de indruk dat de vrouwen het makkelijk hebben. Ze kiezen er bewust voor, maar er zijn behoorlijk wat dingen die ze zwaar vallen.

Zoals toen bleek dat de eerste vrouw niet meer zwanger werd, en de andere vrouwen kind na kind baarden, ik kan me niet voorstellen hoe zwaar dat is als 'eerste vrouw'
Alle reacties Link kopieren
quote:marialiduina schreef op 29 december 2013 @ 16:25:

Deze vrouw is hooggeschoold, intellectueel, weet goed wat ze wilt en wat ze absoluut niet wilt.







Hoe krijg je het voor elkaar: hooggeschoold en twee (!) keer het woord wilt in 1 zin....



Vraag me serieus af of TO een visakte heeft...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven