verjaardag op 1ste kerstdag

16-12-2013 12:29 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje is geboren op eerste kerstdag en nu staat zijn 1ste verjaardag voor de deur.

Nu heb ik een discussie met mijn man over wanneer het vieren.

Ik wil t graag eerder vieren zodat zijn verjaardag en kerst apart zijn maar mijn man is van mening dat zijn verjaardag gewoon met kerst gevierd moet worden.

Wat zouden jullie doen? Eerder vieren ofniet?
Ik zou het met het gezin gewoon op de dag zelf vieren, en visite later uitnodigen.



En wat klop zegt, als een verjaardag op een woensdag valt, nodig je de visite ook meestal pas in het weekend uit.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook verjaardag op 1e kerstdag, mijn zoon wordt alweer 2! We vieren het s ochtends voor de familie en we gaan eind vd naar schoonfamilie om kerst te vieren. Vrienden ed komen op de 24e in de middag. Vorig jaar ook zo gedaan en is prima bevallen. Hij is nu eenmaal op die dag geboren en dan vieren we het ook gewoon! Als hij wat ouder wordt zien we dan wel weer.
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon wordt 4 deze Kerst, wij hebben het de 1e 2 jaar gewoon op die dag gevierd met alle familie en er meteen een kerstdiner op laten volgen waarbij iedereen iets te eten meenam.

Inmiddels wonen wij alweer bijna 2 jaar in het buitenland en is er geen familie hier, hoeven we dus met niemand rekening te houden.

Wel vieren we het kinderfeestje dit jaar iets eerder omdat hier de 6 weekse schoolvakantie begint voor Kerst, en iedereen veelal weg is naar familie/op vakantie.

Hij krijgt wat extra cadeautjes met Sinterklaas, zodat er voor hem op die manier ook nog een 'extraatje' in zit.
Alle reacties Link kopieren
quote:elisabeth1984 schreef op 16 december 2013 @ 12:34:

Ik zit er zelf aan te denken om het elk jaar de zaterdag voor kerst te vieren omdat er veel visite komt die met kerst al andere plannen hebben.

En om de reden dat het mij voor m'n zoontje niet fijn is dat hij kerst en verjaardag niet apart kan zienLijkt me een goed voorstel.
Alle reacties Link kopieren
Voor de directe familie ed gewoon een dag in de buurt kiezen. Voor het kind zelf zou ik gaan nadenken over een vaste andere datum. Die van mij is ook op een rot datum jarig. Op die dag kan het gewoon niet echt gevierd worden. Daarom heb ik besloten om een andere dag zijn vaste verjaardags dag te maken. Makkelijker met school ed.
Alle reacties Link kopieren
het is alsof we een heel jaar moeten bijkomen van 2 dagen... stel je niet zo aan
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Een familielid van mij is ook op eerste kerstdag jarig. Vroeger vierde het gezin kerst altijd op kerstavond (dan aten ze ook het kerstdiner en zo), zodat ze de verjaardag gewoon op de 25e konden vieren. Tegenwoordig viert de jarige de verjaardag het ene jaar wel, het andere jaar niet. Zo heeft het gezin ook nog eens een kerst die niet in het teken van die verjaardag staat.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het in het gezin 's ochtends klein houden, en structureel op 25 juni gaan vieren voor familie en vrienden. Mooi weer, kan je zoontje altijd zomerspeelgoed en winterspeelgoed vragen (met sint in december), en zit je niet met het kerstprobleem.



Mocht mijn kind onverhoopt met kerst komen (nu 38+3) dan zou dit mijn voorkeur hebben.



Edit: mosterd na Mimsey
Alle reacties Link kopieren
Een half jaar later vieren vind ik eigenlijk nergens op slaan. Vooralsnog heeft hij niks door dus gewoon op eerste kerstdag en als hij wat ouder is in een weekend ervoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:itsme1973 schreef op 16 december 2013 @ 20:46:

hier hetzelfde



met kerst is iedereen te druk

een week ervoor of een week erna is niet leuk, vooral niet als ze ouder worden

in de zomer werkte hier ook niet (mensen die vonden dat kind dan niet jarig was en niet kwamen, kind wilde zelf graag hele verjaardagen vieren ipv halve)



nu dus gewoon op de dag zelf, wie het belangrijk vindt komt wel (of komt op een ander moment, ook goed)Ik ben een week voor kerst jarig. Nooit problemen mee gehad, niet met familie, niet met vrienden. Gewoon mijn eigen dag, mooi tussen Sinterklaas en kerst in. Ik kwam wat vroeger dan verwacht, moeder was uitgerekend op oudjaarsdag. Ben ik even blij dat ik eerder wilde komen en zo mijn eigen feestdag heb!
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren alle verjaardagen op de zaterdag ervoor of erna. Totaal geen behoefte om verjaardag op dag zelf te vieren.

Mijn dochter wordt de 30e 1 jaar. Wij vieren het dus de 28e.

Snap mensen niet die het met kerst willen vieren. Mensen hebben toch andere plannen? Ik zou iig niet komen opdagen en sla normaal geen verjaardag over.
Ik vind het toch altijd een beetje eng om je verjaardag eerder te vieren. Net of je het onheil dan uitlokt en je verjaardag niet eens haalt. Bij voorkeur vier ik het dus erna, maar het is wel eens voorgekomen dat het toch eerder werd. Vooral bij de kinderen, anders kunnen ze zomaar nog twee weken moeten wachten op hun feestje (omgangsregeling).
Alle reacties Link kopieren
Wat een rottijd om jarig te zijn, had je 'm niet nog een paar weken binnen kunnen houden?

Mijn zoon is ook op een rottijd jarig. Op zijn verjaardag zelf feliciteren wij hem, krijgt hij een klein kadootje en iets van een gebakje. We maken hem er op attent dat zijn grote feest op een andere dag is omdat er anders niemand kan komen. Vanaf 3 begon hij dat te snappen. Wij vieren dus 3 keer. Een klein beetje op zijn echte verjaardag. Een familie feest op een latere datum én een schoolfeest op wéér een andere dag, meestal eerder, omdat het familie feest meestal in een tijd valt dat school vrij is.

Hij vind het heeelemaal niet erg.

De eigen verjaardag overslaan vind ik niet kunnen.
Alle reacties Link kopieren
Mijn nichtje is op die dag jarig. Altijd supergezellig! Tante nodigde altijd de hele familie inclusief neven, nichten en aanhang uit en alle kennisen. Vanaf jaar 1 gedaan. Dus in plaats van de ouders gingen we altijd naar tante, geen probleem! Misschien alleen voor tante omdat er 30 a 40 man kwam. Iedereen kwam en ging zo uitkwam.



Nu is nichtje inmiddels 19 en vieren ze het met eigen gezin en een aantal familieleden die nog steeds komen en veel vriendinnen van nichtje. (vooral vriendinnen vinden het leuk omdat ze dan niet lang naar familie hoeven).
Alle reacties Link kopieren
In de Creoolse cultuur is het gebruikelijk om de "grote" verjaardagen (de nullen en de vijven, dus 5, 10, 15, 20, 25 etc) groots te vieren en de tussenliggende jaren gewoon klein zonder al te veel poespas. Dat zouden jullie ook kunnen doen, dat je 1 keer in de vijf jaar het wel gewoon op eerste kerstdag viert en dan gelijk groots uitpakt. Kan me namelijk wel voorstellen dat het voor een kind niet zo leuk is als het nooit op zijn echte verjaardag wordt gevierd.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Mijn neefje is tweede kerstdag jarig. Zij vieren het altijd voor die tijd, zodat hij echt een eigen verjaardagsdag heeft en lekker in het zonnetje gezet word. Met kerst vieren ze het als gezin nog een klein beetje, maar gaan dan/daarna ook lekker naar familie/vrienden om kerst te vieren. December is en blijf nou eenmaal een drukke maand voor veel mensen, het kind kan er ook niets aan doen dat hij dan jarig is. Daarbij zal je altijd mensen houden die om wat voor reden dan ook niet willen/kunnen komen.



Hoe hebben jullie het nu uiteindelijk elisabeth1984?

Enne nog van harte hè!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven