Entertainment alle pijlers

Ernst of Henny?

30-12-2013 23:32 170 berichten
Een beetje laat, maar ik dacht er ineens weer aan Eergisteren was er een ontzettend leuke documentaire op tv over Doe Maar. Op een gegeven moment hadden Ernst en Henny het over hun vrouwelijke fans, en maakte Ernst de opmerking: 'Henny kreeg de knappe meisjes, en ik de uuuh hmmm'. Nou, dat vond ik toch helemaal niet aardig, en ik voelde me er dertig jaar na dato nog een beetje door aangesproken

Wie vonden jullie leuker? En nu nog?
Alle reacties Link kopieren
quote:quattro35 schreef op 01 januari 2014 @ 18:53:



[...]







Die lelijke bleke Engelse vogelverschrikker! Wat zag je nou in hem?



Off topic: Robert Smith!

Ik beschrijf hem liever als geniale teddybeer.



On topic: Henny
Alle reacties Link kopieren
Absoluut Henny. Vond en vind veel Ernst te soft. Henny zag eruit of ie je alle hoeken van de kamer zou laten zien hihi Royalties niet delen was denk ik gewoon een ego kwestie. Ernst wilde de leider van de band blijven, en het enige machtsmiddel was die royalties. Henny was dat op alle vlakken eigenlijk (de leider).
Alle reacties Link kopieren
Quattro, ook in de muziek is de zachte g duidelijk aanwezig. Vooral bij Henny. Maar ik kom zelf uit Noord Holland, misschien is dat het?
.
quote:quattro35 schreef op 01 januari 2014 @ 18:53:

Die lelijke bleke Engelse vogelverschrikker! Wat zag je nou in hem?



He, blijf van mijn jeugdliefde af ja

Ik vond Ernst, of Georgie Davis, of Limahl, of Simon le Bon, of Christopher Atkins dan weer niks aan.
Alle reacties Link kopieren
Ernst!



Ik was 17 toen Skunk uitkwam, was nadat Frits Spits tijdens de Avondspits Smoorverliefd draaide helemaal om.

Nadat ik mijn krantengeld binnen had, naar de enige platenzaak gegaan om de LP te kopen.



Ik was wel fan, maar niet zo hysterisch, ook nooit een concert bezocht.

Zelfs het afscheidsconcert niet, had niet zo'n zin om tussen 14-jarige te gaan staan.
Pluk de dag
quote:Lady-Voldemort schreef op 31 december 2013 @ 18:45:

Mijn ouders kenden de teksten precies, ik rookte ze ermee uit namelijk. Maar gelukkig zijn ze niet zo moeilijk. Mijn oma vond het niks, dat hele Doe Maar. Maar toen ik mijn opa en oma een keer zo gek had gekregen langs Neerkant te rijden om Ernst's huis te bewonderen stond oma vooraan, helemaal toen Ernst nog zijn huisje uit kwam ook Ikzelf ben nooit meer helemaal over dat bezoekje heen gekomen, ik mocht zijn hand vasthouden en ik kreeg nog een kusje op mijn wang ook en de hele weg naar huis, en de weken daarna, heb ik doorgebracht in een hele wazige waas. Oma bleek ook nog foto's te hebben gemaakt, dus toen was het hek helemaal van de dam. Lieve oma .

Ah, wat schattig!

Ik had helemaal niks met doe maar toen. Nu wel meer met Ernst, als schrijver (boeken, geen liedjes). Het kan verkeren...
Alle reacties Link kopieren
quote:Powerwijf schreef op 01 januari 2014 @ 19:09:

Absoluut Henny. Vond en vind veel Ernst te soft. Henny zag eruit of ie je alle hoeken van de kamer zou laten zien hihi ;-) Royalties niet delen was denk ik gewoon een ego kwestie. Ernst wilde de leider van de band blijven, en het enige machtsmiddel was die royalties. Henny was dat op alle vlakken eigenlijk (de leider).



Powerwijffie, Henny was destijds ongeveer 170 cm bij 60 kilo....
Alle reacties Link kopieren
quote:impala schreef op 01 januari 2014 @ 19:22:

Quattro, ook in de muziek is de zachte g duidelijk aanwezig. Vooral bij Henny. Maar ik kom zelf uit Noord Holland, misschien is dat het?



Ben niet opgegroeid in Friesland hoor, en veel verhuisd, maar van sommige artiesten weet ik dat ze bijvoorbeeld Brabants zijn, Guus Meeuwis weet iedereen, en slager types.....maar Ernst noemde in die docu Neerkant....dat klonk al die richting op...ik googlen...gsus, praktisch in Limburg!

Die zag ik totaal niet aankomen!



(Herman Brood kwam uit Zwolle, Rob de Nijs is deels Indisch dacht ik, maar dat blijkt niet te kloppen:

http://robdenijs.nl/wp-co ... daan-kom-ZIN-magazine.pdf
Alle reacties Link kopieren
Ernst!



Geweldige documentaire. Zoveel jeugdherinneringen die terugkwamen. Ik was destijds 14 en mocht absoluut niet naar concerten. In 2000 en 2008 ben ik pas geweest.



Een vriendinnetje had destijds voor haar verjaardag een "speurtocht" georganiseerd (waren we echt te oud voor), zodat we onderweg konden pauzeren bij een discotheek waar Doe Maar net optrad. t Was veels te goed geisoleerd, we hebben er niks van gehoord Raar dat ik dat nog steeds weet...ze waren echt wel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Oh absoluut Ernst. Toen én nu.

Ik zat destijds op de huishoudschool en kan me herinneren dat de helft van mijn klas er niet was toen Doe Maar uit elkaar ging... Ik wilde ook thuis blijven, maar ik had een verstandige moeder...

Naar de concerten mocht ik sowieso niet, daar was ik te jong voor.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Ernst toen..nu niemand meer. Henny vond ik er toen altijd een beetje eng uitzien met zijn grote pupillen. Mijn neefje pestte me altijd dat Doe Maar drugskikkers waren, dat de bandjes om hun armen waren op de spuitpunten te verbergen, boos dat ik dan werd! Achteraf had ie wel een punt, als ik hoor van lijntjes op het drumstel. Jan H. Woont vlak bij mij in de buurt, we fietsten wel eens langs zijn boerderij, maar ja, dat was natuurlijk de minst spannende. Grappig om te zien dat zijn interviews bij een cafe in mijn dorp is gefilmd. Ik was ook echt te jong, 11-12, ze ook nooit gezien, pas in 2012, echt genoten. jeugdsentiment, maar wel triest dat ze nooit hun doelgroep hebben bereikt, nu denk ik pas
Allebei!!
Alle reacties Link kopieren
Gisteren de docu gekeken op uitzending gemist, erg leuk. Ik was al 20 in het jaar dat ze uit elkaar gingen en dus al te oud om fan te zijn, en het was mijn muziek ook niet, zat meer in de rock/new wave hoek, maar kan me de commotie nog levendig herinneren.

Ernst was een lekker ding, maar Henny was spannender, dus die vond ik leuker.

Het viel me wel op dat die laatste drummer, Jan Pijnenburg (ook een lekker ding vroeger) als enige niet heeft meegewerkt aan de docu, terwijl hij volgens mij een paar jaar geleden nog wel mee heeft gespeeld tijdens zo'n come back tournee.

Gebrouillleerd misschien?
Nothing happens for a reason
Volgens mij was Jan P. er nog wel bij bij de concerten in de Kuyp. Maar wil hij niet meer meedoen nu, vanwege gezondheidsproblemen. Dacht ik. Nu was René van Collum er weer bij.
Alle reacties Link kopieren
Ernst



Op onze keurige christelijke school mochten wij liedjes als "heroïne godverdomme" en "je loopt je lul achterna" niet zingen. Dat maakte het alleen maar interessanter natuurlijk (al wisten we nauwelijks wat we zongen).
Alle reacties Link kopieren
Er was ook een liedje van Kinderen voor Kinderen over Ernst herinner ik me nu, dat ging over dat liedje van "De bom".
Alle reacties Link kopieren
quote:Sanseveria13 schreef op 02 januari 2014 @ 13:04:

Er was ook een liedje van Kinderen voor Kinderen over Ernst herinner ik me nu, dat ging over dat liedje van "De bom".Dat ze wel met Ernst in de kelder wilden ziiten?
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eindelijk tijd voor de docu.

Nooit geweten dat Henny kleiner is dan Ernst.



Kan iemand een screenshot plaatsen van Ernst in het geel, met een blauwe achtergrond bij Chiel Montagne ? (liedje: Ik zou het willen doen) Hij kijkt zóóó sexy, ik moet op een dweiltje zitten, vrees ik.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
quote:adorabull schreef op 31 december 2013 @ 08:15:

Vroeger zonder twijfel echt Ernst. Nu echt Henny. Hoe moet ik dit netjes zeggen. Moedertje natuur en vadertje tijd hebben Ernst allesbehalve goed gedaan nu hij 60 is.

De spreuk; Mannen worden knapper naarmate ze ouder worden gaat voor 99% van de mannen niet op. Helaas heren.Dat méén je niet! Henny ziet er heel erg oude-mannerig uit, zou hem zo 10 jaar meer geven. Brr, net mijn opa. Ernst daarentegen ziet er nog steeds goed uit. Nou ja, dat haar, daar zou ik dan wat aan doen mocht ik er wat over te zeggen krijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 02 januari 2014 @ 20:27:

Ik heb eindelijk tijd voor de docu.

Nooit geweten dat Henny kleiner is dan Ernst.



Kan iemand een screenshot plaatsen van Ernst in het geel, met een blauwe achtergrond bij Chiel Montagne ? (liedje: Ik zou het willen doen) Hij kijkt zóóó sexy, ik moet op een dweiltje zitten, vrees ik.





Dat vond ik ook shockerend, Doe Maar in "Op Volle Toeren"....

Chiel Montagne is dan wel weer ubercool

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven