Hoeveel werken jullie buiten de deur

29-12-2013 19:49 140 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naar aanleiding van het 'hoeveel kinderen en waarom' topic, ben ik eigenlijk heel benieuwd hoeveel jullie werken (jijzelf en eventuele partner) naast een hoeveelheid kinderen. Zelf zou ik denk ik graag 3 kinderen willen, maar zie dat niet goed gecombineerd met huidige werkweek van mij en partner. Momenteel hebben we 1 kind en over 3 maanden verwachten we de 2e. Ik werk 32 en partner 36 uur. Dat vinden we goed te doen. Hoe zit dat bij jullie? Hoeveel kinderen en hoeveel werken en lukt dat een beetje?
quote:itsme26 schreef op 30 december 2013 @ 13:18:

Oh en de laatste keer sprak ik een heel verbaasd iemand. Ik vertelde dat itsman zelf kookte. Waarom ik als vrouw niet alvast zijn eten klaarmaakte.



Ah nee, dat meen je niet!



Bij mijn man thuis kookte schoonvader en deed ook de boodschappen, en nog, hij is inmiddels in de 80. Hij had wel een baan waarbij hij in de avonden werkte en dan kookte hij voor hij naar zijn werk ging. Schoonma helpt hem wel bij feestelijke gelegenheden, maar verder zit ze lekker voor de buis te wachten tot het eten klaar is.



Dus mijn man is het gewend dat koken een mannentaak is. Hij doet het dan ook veel vaker dan ik. Terwijl bij mij thuis toch exclusief door mijn moeder gekookt werd.
Alle reacties Link kopieren
Hier hebben er nogal wat wisselingen van werk en verhuizingen plaats gevonden. Nog zes thuis wonende kinderen. Tot de geboorte van de derde heb ik (veel meer dan)fulltime gewerkt en mijn man tijdelijk helemaal niet en tijdelijk parttime. Daarna is mijn man 45 uur per week gaan werken en ik ben parttime (28 uur in de week) gaan werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:boomklever schreef op 30 december 2013 @ 13:35:

Een middelbare school met een continurooster? Hoe moet ik dat zien? Blijven ze op school om huiswerk te maken? Of zijn de lessen zo geroosterd dat ze geen vrije uren tussendoor hebben?



Dat laatste had mijn school 25 jaar geleden ook, maar daardoor was er een heel beperkte keus qua vakkenpakketten.Ik was wel elke dag uiterlijk om 15 uur uit. Het had zijn voor- en nadelen. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het nu, met al die profielen, nog zo geroosterd kan worden.Dat laatste ze beginnen elke dag op een vaste tijd en zijn elke dag op een vaste tijd klaar. Huiswerk wordt na de laatste les al op school gemaakt. Als ze thuis is is ze dus echt 'vrij'.
"As je denk dat je mooi ben dan ben je een embersiel leleike kuthoer"
Alle reacties Link kopieren
Ik 26 uur mijn man 36 uur. We hebben geen opvang nodig. Kunnen we allemaal zelf.
Alle reacties Link kopieren
quote:adorabull schreef op 30 december 2013 @ 13:54:

[...]





Dat laatste ze beginnen elke dag op een vaste tijd en zijn elke dag op een vaste tijd klaar. Huiswerk wordt na de laatste les al op school gemaakt. Als ze thuis is is ze dus echt 'vrij'.Ook in de bovenbouw? Lijkt me niet echt de optimale manier om ze voor te bereiden op een vervolgopleiding waar ze het toch echt allemaal helemaal zelf uit moeten zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Man werkt fulltime, ik 24 uur per week, 2 kinderen (tieners). Ik werk in mijn eigen stad.
Alle reacties Link kopieren
Mijn werkt meer dan 40 uur. Om de zes weken een zaterdag waar hij een vrije dag voor terug krijgt.

Ik werk 30 uur waarvan 3x9 op kantoor en 3 uur thuis. Wel heel flexibel in te delen in die zin dat ik voor een aantal zaken naar kantoor moet en daarna voor de files uit naar huis kan en daar verder kan werken.

Ook werk ik regelmatig een hele dag extra thuis.



Onze tweede is onderweg en de eerste is 2,5 en gaat twee dagen naar kdv en 1 dag naar schoonmoeder.



Man werkt in stad waar we wonen, ik in stad 45 km verderop maar als kind bijv ziek is kan mijn man niet weg om hem op te halen. Ik kan mijn spullen pakken en gaan.



Overigens heb ik een contract van 36 uur en neem dus 30 uur ouderschapsverlof op. Hier kan ik nog zo'n 3 jaar gebruik van maken
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel dus 6 uur verlof ipv 30
Alle reacties Link kopieren
Qua tijden en kinderen niet meer van toepassing. Man ft in ploegen ik nu niets (bah).

Vroeger was het echt een uitzondering hoor, man was als enige vader vaak mee op uitjes van de basisschool. Handig ploegen. Ik was vaak werken. Man kreeg wel vaak reacties als moet jij nu op je kinderen oppassen en moet je koken etc.

Als man van zusje en mijn man het op de heupen krijgen gaan ze, bij voorkeur bij een familie bijeenkomst, klagen bij onze moeder, dat ze rare dochters heeft en de heren zo zielig zijn,, moeten zelf wassen, strijken, koken stofzuigen.

Nog vroeger was het heel erg, mijn moeder had voor haar trouwen een echt dik betaalde baan, verdiende veel meer dan mijn vader en bij hele hoge uitzondering mocht ze haar baan houden toen ze trouwden. Na haar eerste zwangerschapsverlof (had ze ook nog kunnen regelen) moest ze eruit, getrouwde vrouwen met kinderen mochten alleen maar in de fabriek werken anders niet.
Alle reacties Link kopieren
Wij werken beide 36 uur. Ik soms iets meer, maar dan thuis en in de avond (als het kind slaapt). Mijn man werkt 's nachts, dus wij hebben zelden (dankzij een zeer makkelijk kind) oppas nodig
Alle reacties Link kopieren
quote:tekenis schreef op 29 december 2013 @ 19:59:

[...]





Small, medium and Large

Ik heb er 2 in de kinderopvang. Ooit 3 tegelijk in de opvang en dat was financieel wel heftig.



Mijn kinderen zijn vooral lief en makkelijk. Het is af en toe wel zwaar, maar vergis je niet. Gebrek aan keuzes geeft ook vrede. Ik lig nooit in het weekend in bed hopende dat een partner mij laat uitslapen. Ik hoop nooit dat mijn partner het eea van me overneemt. Ik hoop nooit dat een partner klusjes voor me doet. Dat scheelt mega veel stress, dat hopen, verwachten. Iets wat gewoon moet gebeuren, doe je gewoon zonder nadenken.

Een rete goede flexibele oppas is wel een must.



Dit is wel heel herkenbaar. Ik heb de eerste 5 jaar van de kinderen ook feitelijk alles alleen gedaan. Man was van 7 tot 19 uur de deur uit en regelmatig ook een week weg naar het buitenland. Ik was gewoon gewend om alles alleen te doen en verwachtte en hoopte ook op niks anders meer. Geeft veel rust. Nu nog steeds is man veel weg en als hij er wel is, doet hij ook niet zoveel. Dus dingen die ik belangrijk vind, doe ik en de rest doe ik dus gewoon niet.

(dingen die dus bij ons in huis weleens blijven liggen zijn, de tuin, zijn strijkgoed, klusjes in huis etc.
[quote]sugarmiss schreef op 29 december 2013 @ 20:34:

[...]





Hoe krijg je dat voor elkaar? Als je een normale werkweek werkt van 5 dagen dan werk je 6 per dag. Tel er een half uurtje lunchpauze bij op en je zal toch ook wat reistijd hebben aangezien het wel heel toevallig is als je pal naast de BSO werkt.



Hoe dat kan? Ik ben docente in het voortgezet onderwijs en kan dus veel in de avonden werken (toetsen nakijken, lessen voorbereiden, lesmateriaal ontwikkelen etc)

Op maandag en vrijdag ben ik van 8 tot 17 op school (maandag hebben ze bso, vrijdagmiddag haalt mijn man ze uit school) en dinsdag, woensdag en donderdag ben ik op mijn werk onder schooltijd en werk ik s'avonds nog een paar uur.
Alle reacties Link kopieren
quote:itsme26 schreef op 30 december 2013 @ 13:15:

[...]





Ik moet daar altijd op lachen. Ik werk onregelmatig waardoor de zorg hier echt bijna fifty/fifty is. Hoe vaak ik wel niet hoor hoe knap het wel niet van itsman is dat hij voor de kinderen zorgt. En dat het wel heel zwaar is voor hem want hij werkt natuurlijk ook.



Dat ik 32 uur werk en dat dit werk fysiek zwaarder is vermelden we maar niet meer. Mijn arme man heeft het al zwaar genoeg Het is echt bizar inderdaad, hoe verschillend er nog naar de taken van mannen en vrouwen wordt gekeken. En je andere post over dat koken heb ik ook gezien. Lijkt op wat ik meemaak. Het afgelopen jaar zei een collega nog dat mijn vrouw enorm boft dat ik kan koken. Wat mij heel normaal lijkt.
Alle reacties Link kopieren
Man werkt 40 uur en ik 28 uur, 3 kinderen, 3 ochtenden VSO en 2 middagen BSO, gaat prima.
Hier 1 kind van 7 maanden. Man en ik werken beiden 4 dagen. Volgens mijn contract 32 uur en zijn contract is 36 uur. In praktijk draait hij meer uren, vaak 's avonds. Ik probeer me aan contracturen te houden, maar maak soms ook meer uren. Zoon gaat 2 dagen naar de opvang, en is 3 dagen thuis, met oma, man of met mij. Bevalt heel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven