Bah, nu al klaar met dat vuurwerk!

31-12-2013 15:20 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een kat vermoord door vuurwerk in zijn kont te steken... Twee jongens (waarvan een slechts 10 jaar oud) die hun hand zijn kwijt geraakt.



Ik ben er nu alweer klaar mee. Bah!
ambrosia verbod hahahaha dan zal het helemaal niks meer aan zijn , mijn vriend steekt ook knallen uit en vind het prachtig , als er verbod op komt is al helemaal geen reet meer aan nederland, het gaat al slecht haha laten mensen het nu niet helemaal verpesten
Alle reacties Link kopieren
quote:celine2906 schreef op 31 december 2013 @ 19:53:

[quote]Daantje1970 schreef op 31 december 2013 @ 18:48:

[...]

Melden, alijd melden. Natuurlijk komt de politie niet maar hoe meer meldingen van overlast, des te groter de kans dat het toch aan banden gelegd wordt.

0900 8844Net als bij een gestolen fiets: altijd melden. Je fiets heb je er niet mee terug, maar de politie kan door middel van meldingen wel bijhouden waar en wanneer er zoals fietsen gestolen worden. Idem voor vuurwerkgeknal.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Jemig er klinken hier een paar knallen in de buurt. Volgens mij zijn er zojuist een paar papiercontainers opgeblazen. Echt niet normaal meer.

Het lijkt dit jaar ook wel veel erger dan voorgaande jaren.
Ik zag een tijdje terug een docu over vuurwerkproductie in China. Dat is dus echt vreselijk, er werken voornamelijk kinderen en jaarlijks ontploffen er wat fabriekjes en sterven er dus ook honderden kinderen... Echt gruwelijk. Ik weet helaas niet meer hoe de documentaire heet maar het deed meer weer eens realiseren hoe fout Vuurwerk is. Het is eigenlijk van den zotte dat we het op deze manier toestaan in Nederland, waarom in Godsnaam al om 10.00 uur gaan knallen?
quote:barbiee schreef op 31 december 2013 @ 20:47:

ambrosia verbod hahahaha dan zal het helemaal niks meer aan zijn , mijn vriend steekt ook knallen uit en vind het prachtig , als er verbod op komt is al helemaal geen reet meer aan nederland, het gaat al slecht haha laten mensen het nu niet helemaal verpesten Ow ja dat zijn goede redenen zeg..
quote:Nemesis. schreef op 31 december 2013 @ 15:20:

Een kat vermoord door vuurwerk in zijn kont te steken... Twee jongens (waarvan een slechts 10 jaar oud) die hun hand zijn kwijt geraakt.Is dit één 'verhaal' of twee? Ik bedoel: hebben twee jongens een hand verloren door vuurwerk in het achterwerk van een kat te steken?
Alle reacties Link kopieren
Als je het hele topic leest dan zul je het weten....
Alle reacties Link kopieren
quote:rawfoodje schreef op 31 december 2013 @ 19:40:

Voor 67 miljoen euro aan vuurwerk gekocht in Nederland.. ..

Ja, echt niet normaal.

Terwijl sommige mensen nauwelijks rond kunnen komen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
Ik wil jullie niet overstelpen maar nog een rotbericht

http://www.telegraaf.nl/b ... lazen_met_vuurwerk__.html



Vuurwerk maakt meer kapot dan je lief is
Alle reacties Link kopieren
quote:barbiee schreef op 31 december 2013 @ 20:47:

laten mensen het nu niet helemaal verpesten

Dat doen die mensen zelf. Door vuurwerk naar dieren en mensen te gooien of zelfs een kat én een paar ganzen met vuurwerk de dood in te jagen.

En dan hebben we het nog niet gehad over het illegale vuurwerk waardoor je ramen er nog net niet uit liggen of al die publieke en private eigendommen die vernield worden.

Dat zijn de mensen die het verpesten.

Ik ben er helemaal klaar mee.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Alle reacties Link kopieren
De kattenhufters, breek me de bek niet open. Ik hoop dat als die rotzakken ooit aan een kind beginnen, zij op een ochtend verrast worden met een ontploft kind. Dat nog probeert te kruipen, te lopen en om hulp te vragen. Oeps, iemand heeft er een strijker in geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
In een ander topic zag ik een confronterende reportage die de schellen van de ogen doen vallen:



http://www.uitzendinggemi ... as/605-brandpunt-reporter



Hoe de voorstanders het ook wenden of keren, vuurwerk (zowel knal- als sier-) is levensgevaarlijk. Ik ben dan blijkbaar niet de enige die pleit voor afschaffing van consumentenvuurwerk, en voor vuurwerkshows waar vuurwerk door deskundigen (die de veiligheid betrachten) wordt afgestoken. Een oogarts die vuurwerkpatiënten behandelt, komt ook aan het woord en pleit voor hetzelfde: afschaffing van consumentenvuurwerk.



http://nos.nl/video/59245 ... vuurwerk-in-schiedam.html
World of Warcraft: Legion
quote:autumn schreef op 03 januari 2014 @ 23:21:

De kattenhufters, breek me de bek niet open. Ik hoop dat als die rotzakken ooit aan een kind beginnen, zij op een ochtend verrast worden met een ontploft kind. Dat nog probeert te kruipen, te lopen en om hulp te vragen. Oeps, iemand heeft er een strijker in geplaatst.Dat is wel een erg domme reactie. Hoe kun je zoiets een kind nu toewensen?
Alle reacties Link kopieren
Vanavond op het journaal artsen die vertellen dat ze verwondingen hebben gezien die overeenkomen met verwondingen van oorlogsslachtoffers.



Ik werd misselijk van de beelden.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Eens, Meivogel. Ik vind dat ook een lugubere reactie.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
quote:pliert schreef op 31 december 2013 @ 21:20:

Ik zag een tijdje terug een docu over vuurwerkproductie in China. Dat is dus echt vreselijk, er werken voornamelijk kinderen en jaarlijks ontploffen er wat fabriekjes en sterven er dus ook honderden kinderen... Echt gruwelijk. Ik weet helaas niet meer hoe de documentaire heet maar het deed meer weer eens realiseren hoe fout Vuurwerk is. Het is eigenlijk van den zotte dat we het op deze manier toestaan in Nederland, waarom in Godsnaam al om 10.00 uur gaan knallen?



Ik vind vuurwerk stom, van mij mag het verboden worden. Maar kan er, zolang het niet verboden is, als-je-blieft een fairtrade-keurmerk voor vuurwerk komen? Ook als alleen professionals nog vuurwerk mogen afsteken, zou ik graag zien dat het niet gemaakt is door kinderarbeid en andere onderbetaalde slaven in arme landen. Bah.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven