Mode & Beauty alle pijlers

stoppen met make-up dragen

06-01-2014 20:28 425 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb altijd wel make-up gedragen, maar het valt me toch steeds meer op dat je het bij heel veel mensen ontzettend goed ziet zitten, en had zo het gevoel bij mij ook dus heb er voor gekozen ermee te stoppen. voel me best kaal maar opzich wel fijn. voelen jullie je ook fijn als je natural bent? x
quote:clemance schreef op 07 januari 2014 @ 11:22:

[...]





Die opmerkingen zijn beide van mij.



En het dragen van mascara vind ik niet te vergelijken met het dragen van iets waarmee je je geloof uit wil dragen.



Maar wat is nu je punt? Inderdaad, mooie mensen worden aardiger en betrouwbaarder gevonden, verdienen meer, vinden gemakkelijker een partner. Dus als je die mooiheid een handje kan helpen, let's do so!



So what? Zo werkt dat nou eenmaal. Jij kiest in de supermarkt ook de tomaten die er het sappigst uitzien, in plaats van de ingedeukte met een scheur. Jij wil ook de mooiste, volste, groenste kerstboom, in plaats van een muffe oude. Jij gaat ook op vakantie naar de Franse Riviera in plaats van naar Syrië.



Bij wijze van spreke.



Jij trekt de nogal naïeve conclusie dat mensen altijd mooier worden van make-up.

Mooie mensen hebben niet veel make-up nodig.

Een lelijkerd wordt er niet mooi van, hooguit wat minder lelijk en dan nog alleen als je er heel handig mee bent en maat weet te houden.

Barbificatie valt bepaald niet bij iedereen in de smaak.



Als je duidelijk aan iemand kunt zien dat hij of zij onevenredig veel tijd in de buitenkant steekt duidt dat vaak ook op nogal oninteressante prioriteiten.
Alle reacties Link kopieren
Met het niet dragen van make-up draag ik dezelfde boodschap uit als met het dragen van een hoofddoek: ik ben hier niet om mooi te wezen, beoordeel mij aub op andere kwaliteiten.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 11:32:

[...]



Ik koop groente en fruit voornamelijk bij de natuurvoedingswinkel, daar ziet het er minder 'gelikt' uit ja, daar hou ik van.

En tussen de mooiste. volste, groenste kerstboom en een muffe oude zitten nog heeeeel veel schakeringen, maar ook die muffe oude heeft zo z'n charme.



Op vakantie ga ik helemaal niet, niet naar de Franse Riviera, niet naar Syrië. Maar dat is weer een ander topic.Hence het 'bij wijze van spreke'.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 07 januari 2014 @ 11:27:

[...]





Dit denk ik eigenlijk ook.

Met een beetje mascara, uit je dak gaan voor een feestje of hier en daar een puistje wegwerken is helemaal niks mis, maar als je je altijd onder een masker van verf verstopt en een half uur kwijt bent voor je je durft te vertonen dan klopt er echt iets niet.



Ik vind het vaak ook nogal onzeker overkomen, zo'n volledig geplastificeerd smoelwerk.Maar zeg eens eerlijk: Hoe vaak kom je nu echt iemand tegen met een geplamuurd gezicht? Want ik zie ze nauwelijks meer hoor (ja vroeger, toen het spul net op de markt was, en bij programma's als snog, marry, avoid. Maar dat zijn extremen). Ik kom weleens iemand tegen met veel make up, als in knallende kleuren, maar amper iemand met een plakkaatgezicht... 100x vaker zie ik iemand met mooie make-up. Mooie smokey eyes, of een strakke eyeliner. Niet iedereen die foundation gebruikt is een plamuurder..
quote:Dana schreef op 07 januari 2014 @ 11:34:

Met het niet dragen van make-up draag ik dezelfde boodschap uit als met het dragen van een hoofddoek: ik ben hier niet om mooi te wezen, beoordeel mij aub op andere kwaliteiten.Is dat wat moslima's met een hoofddoek uit willen dragen? Waarom dragen zoveel van die meiden dan zoveel make-up?
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 07 januari 2014 @ 11:33:

Solomio, ik snap jouw punt wel. Maar scheer jij jouw oksels en benen dan ook niet?Ik scheer ze soms, maar ik draag vrijwel altijd lange broeken en shirts met mouwen, dus anderen hebben sowieso geen zicht op mijn al of niet geschoren delen.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:catacarax schreef op 07 januari 2014 @ 11:33:

Solomio, ik snap jouw punt wel. Maar scheer jij jouw oksels en benen dan ook niet?



Ik scheer mijn oksels en benen niet ten 1e heb ik maar heel weinig haar onder mijn armen, op mijn benen zie je het bijna niet, maar de grootste en belangrijkste reden voor mij is dat IK er geen last van heb,als de buitenwereld het niet kan aanzien kijken ze maar de andere kant op.

Make up gebruik ik tegenwoordig nog zelden en dat bevalt me ook heel erg goed,en om wie gaat het nu om jouw lijf of het mijne?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ken anders behoorlijk wat vrouwen met een hoofddoek met (veel) make up op Dana. En waarom zou je niet mooi willen zijn? Wat is dat toch, dat mooi (willen) zijn meteen gelijk gesteld wordt aan inhoudsloos of oppervlakkig zijn? Ik vind dat eigenlijk een hele oppervlakkige aanname. Waarom kan het niet én én zijn, én van binnen én van buiten mooi?
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 07 januari 2014 @ 11:32:

[...]





Oké ik wens je veel succes met niet meer scheren en verzorgen (voor uiterlijk). Je zou zo helaas niet meer in de maatschappij passen, niet omdat dat niet zou mogen oid, maar bijvoorbeeld omdat deodorant gebruiken tegen stinken nu eenmaal gebruikelijk is. Omdat niemand graag 'zaken' doet met iemand met ongekamde haren, stinkend ed.



Oeehh en na 2 mnd graag een foto in het fototopic ;) Doe ik er 1 van mij met en 1 van mij zonder make up

Toe maar. En dan nog beweren dat make-up gebruiken geheel vrijwillig is.

Gelukkig pas ik prima in de maatschappij en doen er nog steeds mensen zaken met me. Ondanks mijn ongeschoren lijf en het nooit dragen van make-up, nagellak of hoge hakken.



Ik ben blij dat niet de hele maatschappij er zo over denkt als jij ons nu probeert aan te praten. Er zijn ook mensen die zaken als vakbekwaamheid belangrijker vinden in zakelijke contacten dan modieuze schoonheidsidealen.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:vivanoordje schreef op 07 januari 2014 @ 11:39:

Nou, ik ken anders behoorlijk wat vrouwen met een hoofddoek met (veel) make up op Dana. En waarom zou je niet mooi willen zijn? Wat is dat toch, dat mooi (willen) zijn meteen gelijk gesteld wordt aan inhoudsloos of oppervlakkig zijn? Ik vind dat eigenlijk een hele oppervlakkige aanname. Waarom kan het niet én én zijn, én van binnen én van buiten mooi?Waarom zou je niet mooi kunnen zijn zonder make up?
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 07 januari 2014 @ 11:32:

[...]





Oké ik wens je veel succes met niet meer scheren en verzorgen (voor uiterlijk). Je zou zo helaas niet meer in de maatschappij passen, niet omdat dat niet zou mogen oid, maar bijvoorbeeld omdat deodorant gebruiken tegen stinken nu eenmaal gebruikelijk is. Omdat niemand graag 'zaken' doet met iemand met ongekamde haren, stinkend ed.



Oeehh en na 2 mnd graag een foto in het fototopic ;) Doe ik er 1 van mij met en 1 van mij zonder make up

Je draaft door.

Hygiëne is iets heel anders dan make-up. En al helemaal vanuit het idee dat je zonder make-up niet goed genoeg bent.

Ik wil niet stinken, maar ik kan ook niet tegen (sterke) geurtjes, dus voor mij geen parfum, wel neutrale deodorant.

En niet 's ochtends in het OV, want dan ga ik echt tegen de vlakte van al die geurtjes.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Crique schreef op 07 januari 2014 @ 11:34:

[...]



Jij trekt de nogal naïeve conclusie dat mensen altijd mooier worden van make-up.

Mooie mensen hebben niet veel make-up nodig.

Een lelijkerd wordt er niet mooi van, hooguit wat minder lelijk en dan nog alleen als je er heel handig mee bent en maat weet te houden.

Barbificatie valt bepaald niet bij iedereen in de smaak.



Als je duidelijk aan iemand kunt zien dat hij of zij onevenredig veel tijd in de buitenkant steekt duidt dat vaak ook op nogal oninteressante prioriteiten.Wow. Wat een conclusie. En dat bepaal jij?



Dus bijvoorbeeld Lady Diana, die had vooral oninteressante prioriteiten? Koningin Noor? Jackie Kennedy? Allemaal oninteressante prioriteiten?



Maar goed, jij wil mij naïef noemen, ik vind het prima. In ieder geval verzorgd naïef, met mascara en lippenstift.



Alle reacties Link kopieren
quote:vivanoordje schreef op 07 januari 2014 @ 11:39:

Nou, ik ken anders behoorlijk wat vrouwen met een hoofddoek met (veel) make up op Dana. En waarom zou je niet mooi willen zijn? Wat is dat toch, dat mooi (willen) zijn meteen gelijk gesteld wordt aan inhoudsloos of oppervlakkig zijn? Ik vind dat eigenlijk een hele oppervlakkige aanname. Waarom kan het niet én én zijn, én van binnen én van buiten mooi?

Mooi is niet een objectief begrip hè.



En verder wat ronniemitchell zegt: is zonder make-up per definitie lelijk?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 07 januari 2014 @ 11:39:

[...]



Toe maar. En dan nog beweren dat make-up gebruiken geheel vrijwillig is.

Gelukkig pas ik prima in de maatschappij en doen er nog steeds mensen zaken met me. Ondanks mijn ongeschoren lijf en het nooit dragen van make-up, nagellak of hoge hakken.



Ik ben blij dat niet de hele maatschappij er zo over denkt als jij ons nu probeert aan te praten. Er zijn ook mensen die zaken als vakbekwaamheid belangrijker vinden in zakelijke contacten dan modieuze schoonheidsidealen.



Lezen! Het ging om niet scheren en alle andere uiterlijke verzorging, niet om make-up..

Gelukkig kun je ook vakbekwaam zijn en er goed verzorgd uitzien. Het beste van beide werelden!
Alle reacties Link kopieren
quote:clemance schreef op 07 januari 2014 @ 11:41:

[...]





Wow. Wat een conclusie. En dat bepaal jij?



Dus bijvoorbeeld Lady Diana, die had vooral oninteressante prioriteiten? Koningin Noor? Jackie Kennedy? Allemaal oninteressante prioriteiten?



Maar goed, jij wil mij naïef noemen, ik vind het prima. In ieder geval verzorgd naïef, met mascara en lippenstift.



En met een blote kont als je wat tegenwicht krijgt. Wie had het hier ook alweer over decorum...?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 11:41:

[...]



Je draaft door.

Hygiëne is iets heel anders dan make-up. En al helemaal vanuit het idee dat je zonder make-up niet goed genoeg bent.

Ik wil niet stinken, maar ik kan ook niet tegen (sterke) geurtjes, dus voor mij geen parfum, wel neutrale deodorant.

En niet 's ochtends in het OV, want dan ga ik echt tegen de vlakte van al die geurtjes.Jij wil niet stinken, ik wil er niet bleek uitzien.. (en natuurlijk ook niet stinken ;) ). Wees blij dat er op deze wereld voor ieder wat wils is..
Alle reacties Link kopieren
Ronnie Mitchel: natuurlijk kun je heel mooi zijn zonder make up, absoluut. Dat zeg ik niet. Ik reageer op Dana die aangeeft dat ze wil uitstralen dat ze niet op de wereld is om mooi te zijn. Dan vraag ik me af wat er mis is met mooi zijn of jezelf iets mooier maken met make up. En dan kun je natuurlijk over de vraag twisten of je mooier wordt van make up. En daarover verschillen de meningen hier. Prima, iedereen moet gewoon doen waar hij of zij zin in heeft.
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 11:38:

[...]



Ik scheer ze soms, maar ik draag vrijwel altijd lange broeken en shirts met mouwen, dus anderen hebben sowieso geen zicht op mijn al of niet geschoren delen.



Maar waarom zou je dat dan wel doen? Mannen hoeven dat toch ook niet als ze een tanktop aantrekken?

Ik scheer ook zelden, maar heb en wil geen relatie meer, dus mij interesseert het geen zak. Maar doe het in jouw omschreven geval ook. Nogmaals, ik snap jouw boosheid niet zo. Ik zie zat prachtige vrouwen, sommigen met make-up en sommigen zonder. Ik heb daar geen oordeel over. Ja...ik zie wel eens vrouwen die een mascara prachtig zouden kunnen dragen en vrouwen die met een tikkie minder kunnen. En beiden vind ik dan mooi.
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 11:43:

[...]



Mooi is niet een objectief begrip hè.



En verder wat ronniemitchell zegt: is zonder make-up per definitie lelijk?Nee, maar met ook niet
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zo blij dat ik aan mijn vriendinnen gewoon kan zien of ze een keer een slechte dag hebben, of moe zijn, of juist vrolijk.

Allemaal niet weggewerkt achter make-up.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
En daar schrijf je het weer Dana, dat je liever hebt dat mensen vakbekwaam zijn dan dat ze zich bekommeren om modieuze schoonheidsidealen. Dáár reageer ik dus op. Dat kan toch ook gewoon én én?
quote:masque schreef op 07 januari 2014 @ 11:37:

[...]





Maar zeg eens eerlijk: Hoe vaak kom je nu echt iemand tegen met een geplamuurd gezicht? Want ik zie ze nauwelijks meer hoor (ja vroeger, toen het spul net op de markt was, en bij programma's als snog, marry, avoid. Maar dat zijn extremen). Ik kom weleens iemand tegen met veel make up, als in knallende kleuren, maar amper iemand met een plakkaatgezicht... 100x vaker zie ik iemand met mooie make-up. Mooie smokey eyes, of een strakke eyeliner. Niet iedereen die foundation gebruikt is een plamuurder..



Ik kom dat best heel vaak tegen, vooral in winkels en achter balies enzo.

Volgens mij maken die vrouwen zich in kunstlicht op, en dan blijken ze in hard daglicht onder zo'n laagje poedersuiker te zitten, of hebben ze hun winterwit weg proberen te schminken met van van die oranjebruine dagcreme. Of ze rukken hun halve wenkbrauwen uit. Dat ziet er echt niet uit.



Minder is meer, denk ik dan.
quote:Dana schreef op 07 januari 2014 @ 11:45:

[...]



En met een blote kont als je wat tegenwicht krijgt. Wie had het hier ook alweer over decorum...?



Er staat toch een smiley achter? Dat betekent dat je het wat luchtiger op moet nemen.



Misschien is dat een mooi voornemen voor je voor 2014: niet alles zo serieus nemen en zwaar op de hand.



Alle reacties Link kopieren
Hoezo, 'weggewerkt achter make up' Solomio? In wat voor wereld leef jij? Als ik mascara en een beetje foundation op heb, zie je nog steeds gewoon dat ik moe of juist vrolijk ben hoor!
Alle reacties Link kopieren
Je noemt trouwens wel leuke voorbeelden, Clemance. Allemaal 'vrouwen van'... Er zijn ook vrouwen (en mannen) die op eigen kracht de top bereikt hebben. Ik noem een moeder Theresa, Florence Nightingale, Aletta Jacobs, Simone de Beauvoir.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven