Mode & Beauty alle pijlers

stoppen met make-up dragen

06-01-2014 20:28 425 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb altijd wel make-up gedragen, maar het valt me toch steeds meer op dat je het bij heel veel mensen ontzettend goed ziet zitten, en had zo het gevoel bij mij ook dus heb er voor gekozen ermee te stoppen. voel me best kaal maar opzich wel fijn. voelen jullie je ook fijn als je natural bent? x
Alle reacties Link kopieren
Mooi, die make up bij Pinky! Zou het zelf absoluut niet voor elkaar krijgen zo trouwens, ben er eigenlijk niet zo handig mee.



En gaan we er nu ook al eetstoornissen bij halen? Echt... Natuurlijk, sommige mensen die make up dragen hebben een eetstoornis, er zijn ook heel veel vrouwen die géén make up dragen die een eetstoornis hebben hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 07 januari 2014 @ 17:27:

Ik heb ook even teruggelezen maar waar staan de reacties waarin mensen zeggen dat zij niet naar buiten Durven zonder makeup?!? Volgens mij is dat alleen gezet door de niet make up dragers.. Dat zij het belachelijk vinden dat.. Enz enz.

Er zijn mensen die geschreven hebben dat ze niet zonder make-up de deur uitgaan.

Dat ze dat niet durven is mijn interpretatie.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik heb alleen de eerst een laatste pagina gelezen, dus heb de discussie even gemist.



In het weekend laat ik de make - up weg tenzij ik ergens naartoe moet. Het viel mij laatst op dat mijn man zo vaak zei dat ik zo mooi ben als ik geen make - up draag, dus ik ben het gaan minderen. Niet dat ik plamuur, maar ik draag wel dagelijks een BB - creme wat ik afmaak met wat poeder, een lijntje boven de ogen, mascara en wat vaseline op de lippen. Ik heb grote, grove porien in mijn gezicht en voel mij beter met een egaal uitziend huidje.
Alle reacties Link kopieren
quote:gojohnnygo schreef op 07 januari 2014 @ 16:24:

Gewoon even ter illustratie; http://www.pinkypolish.nl ... ing-foundation/#more-8048 Het meisje wat de blog Pinky Polish bijhoudt, heeft van haarzelf hele lichte wimpers en wenkbrauwen. Ik snap dat je dan vindt dat je gezicht wat 'kaal' is zonder make-up. Deze post gaat toevallig over een foundation (zie jij 'm zitten op de 'eindfoto'? Ziet er toch gewoon mooi egaal uit? Verre van een masker en dan is dit nog een relatief dekkende foundation..), maar let vooral eens op haar ogen. Die komen toch mooi uit met een laagje mascara? Wenkbrauwen geven een gezicht karakter. (zoek maar een foto's op van bekenden waar ze zijn af gephotoshopt...) Zij werkt ze iets bij, waardoor haar gezicht ook wat meer 'body' krijgt.



Natuurlijk wil dit alles niet zeggen dat, ook als je van jezelf lichte wimpers/wenkbrauwen hebt, je DUS make-up op moet! Maar het laat wel zien wat sommigen hier bedoelen; het gevoel dat je opfrist van een laagje make-up.



Ik vind haar zonder make-up echt veel stralender, echter. Haar ogen sprankelen meer op die eerste foto.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op dinsdag 07 januari 2014 17:31 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="masque in "stoppen met make-up dragen"" class="messagelink">masque schreef op 07 januari 2014 @ 17:27</a>:</b>

Ik heb ook even teruggelezen maar waar staan de reacties waarin mensen zeggen dat zij niet naar buiten Durven zonder makeup?!? Volgens mij is dat alleen gezet door de niet make up dragers.. Dat zij het belachelijk vinden dat.. Enz enz.</div></blockquote>

Er zijn mensen die geschreven hebben dat ze niet zonder make-up de deur uitgaan.

Dat ze dat niet durven is mijn interpretatie. Jaa zo kun je er alles wel van maken.. Kun je ook zeggen dat ze zonder make up gegijzeld worden en daarom niet buiten komen..;) Maar nee bij mij heeft niet zonder make up naar buiten gaan niets te maken met niet durven.. Mis-interpretatie dus...
quote:masque schreef op 07 januari 2014 @ 17:30:

[...]



Waar lees je dat? Behalve als argument van mensen die make up onzin vinden?quote:Nouschi schreef op 06 januari 2014 @ 21:11:

Ik ga de deur niet uit zonder en 's winters zéker foundation.quote:scarry schreef op 06 januari 2014 @ 21:47:

Ik ben gek op make-up, ik vind het heel vrouwelijk, al die poedertjes, kleurtjes, kwastjes en elegante doosjes. Ik vind het ook echt mooi staan.



Vrouwen zonder make-up... Wat zal ik zeggen? Een enkeling kan het hebben, maar de meesten zien er een beetje ongezellig uit. Niet aan te raden, to be honest, al zal iedereen zeggen dat je het niet nodig hebt (dat is namelijk politiek correct).



Waarmee ik niet wil zeggen dat je altijd dik in de make-up moet zitten. Ik zit ook regelmatig in mijn pyjama zonder make-up aan de ontbijttafel. Met een beetje mascara op naar de bakker. Maar naar een feestje pak ik wel meer uit.quote:mademoisellef schreef op 07 januari 2014 @ 09:40:

Een jaar geleden had ik nooit gedacht dat ik zonder make-up naar m'n werk zou durven. Een maand geleden ben ik ermee gestopt. Ik was beetje ziek en had geen zin om me op te maken. Het was zo chill, ik kon gewoon in m'n ogen wrijven, je kan evt. janken zonder dat het uitloopt en 's avonds eraf halen (los van sowieso huid reinigen) hoefde ook niet meer.

Sindsdien ben ik om, ik heb maar één iemand erover gehoord (dat ik er ziek uitzag die eerte dag, maar dat was ik toen ook een beetje). Ik drieg sowieso alleen maar eyeliner en mascara, ben te lui voor de rest.

Voor een feestje daarentegen pak ik graag uit, maar dat vind ik toch anders.quote:stokske schreef op 07 januari 2014 @ 09:43:

Zonder make up lijk ik net een biggetje. Kleine oogjes met van die blonde wimpertjes, geen wenkbrauwen.



Nee zonder wenkbrauw- , oogpotlood en mascara ga ik de deur echt niet uit.



Ik heb collega's die nooit make up dragen, ik vind het zonde.quote:clemance schreef op 07 januari 2014 @ 09:59:

Het heeft toch ook te maken met gevoel voor decorum, met moeite doen, voor jezelf, en voor een ander. Daar is niks mis mee. Anders zou iedereen de hele dag in een huispak van Roy Donders over straat sjouwen, op slippers. Doen we toch ook niet? Het heet niet voor niks een huispak. quote:jessicaaa schreef op 07 januari 2014 @ 09:45:

Nou ik heb echt een blotenbillen gezicht zonder hoor. In de winter heb ik een getinte dagcreme op (anders ben ik een spook) een klein lijntje op mn ogen en een beetje mascara. Vind het echt mooier zo dan zonder



Genoeg?

Sommigen durven niet naar buiten zonder, anderen denken heel negatief over hun natuurlijke uiterlijk (WTF is een blote billen gezicht? En er uit zien als een biggetje??). Zo zonde.



Anderen voelen zich naakt of halen er decorum (!!) bij.
quote:vivanoordje schreef op 07 januari 2014 @ 17:30:

Mooi, die make up bij Pinky! Zou het zelf absoluut niet voor elkaar krijgen zo trouwens, ben er eigenlijk niet zo handig mee.



En gaan we er nu ook al eetstoornissen bij halen? Echt... Natuurlijk, sommige mensen die make up dragen hebben een eetstoornis, er zijn ook heel veel vrouwen die géén make up dragen die een eetstoornis hebben hoor!Als mijn vriendin er bij zou lopen als 'Pinky' dan zou ik haar met alle liefde onder een kraan afspoelen. Als zij denkt het dagelijks nodig te hebben om zich zo te plamuren dan zou ik haar met alle liefde doorsturen naar een psycholoog. Ik wil een vrouw van vlees, sproeten en zo nu en dan een puistje. Geen wandelende make-up doos!
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk meid. Knip ook meteen je haar kort (misschien zo'n prachtige Libelle permanent iets voor je?) en ga zedige bloemetjesjurken, dikke panties en loafers dragen. Je mag nu ook best 20 kilo aankomen.

Mannen zijn daar allemaal gek op.



Ik gok zomaar dat je al een vent aan de haak hebt en hem wat kinderen hebt laten maken? Jouw kostje is gekocht?
quote:crisiswhatcrisis schreef op 07 januari 2014 @ 17:53:

Tuurlijk meid. Knip ook meteen je haar kort (misschien zo'n prachtige Libelle permanent iets voor je?) en ga zedige bloemetjesjurken, dikke panties en loafers dragen. Je mag nu ook best 20 kilo aankomen.

Mannen zijn daar allemaal gek op.



Ik gok zomaar dat je al een vent aan de haak hebt en hem wat kinderen hebt laten maken? Jouw kostje is gekocht?Zal ik deze ook aan het rijtje toevoegen?
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp niet dat sommige vrouwen zo prat gaan op het niet of heel weinig dragen van make-up. Alsof het iets is om trots op te zijn. Je kunt je mooi kleden, heerlijk ruiken, prachtig gekapt gaan voor weinig geld. Waarom dan zo'n glimmend gezicht met non-existente wimpers?
Alle reacties Link kopieren
quote:crisiswhatcrisis schreef op 07 januari 2014 @ 17:53:

Tuurlijk meid. Knip ook meteen je haar kort (misschien zo'n prachtige Libelle permanent iets voor je?) en ga zedige bloemetjesjurken, dikke panties en loafers dragen. Je mag nu ook best 20 kilo aankomen.

Mannen zijn daar allemaal gek op.



Ik gok zomaar dat je al een vent aan de haak hebt en hem wat kinderen hebt laten maken? Jouw kostje is gekocht?
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
En Uggs! Vooral: Uggs!
Alle reacties Link kopieren
quote:crisiswhatcrisis schreef op 07 januari 2014 @ 17:53:

Tuurlijk meid. Knip ook meteen je haar kort (misschien zo'n prachtige Libelle permanent iets voor je?) en ga zedige bloemetjesjurken, dikke panties en loafers dragen. Je mag nu ook best 20 kilo aankomen.

Mannen zijn daar allemaal gek op.



Ik gok zomaar dat je al een vent aan de haak hebt en hem wat kinderen hebt laten maken? Jouw kostje is gekocht?

Ik neem maar aan dat je het tegen mij hebt?

Hiermee illustreer je wel heel mooi wat ik bedoel: make-up is blijkbaar nodig om een vent aan de haak te slaan.

Hoezo voel je je daar lekkerder door, hoezo is het vrijwillig?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:scarry schreef op 07 januari 2014 @ 17:58:

Ik begrijp niet dat sommige vrouwen zo prat gaan op het niet of heel weinig dragen van make-up. Alsof het iets is om trots op te zijn. Je kunt je mooi kleden, heerlijk ruiken, prachtig gekapt gaan voor weinig geld. Waarom dan zo'n glimmend gezicht met non-existente wimpers?

Waarom alles zo pimpen?

Ik vind het over het algemeen gewoon echt niet mooi.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:crisiswhatcrisis schreef op 07 januari 2014 @ 18:05:

En Uggs! Vooral: Uggs!Als je het nog steeds tegen mij hebt: Uggs hebben ze niet in mijn maat. Godzijdank.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Make up wordt nou eenmaal gebruikt om je seksuele beschikbaarheid ten toon te spreiden, evolutionair gezien doen kleurrijke, glimmende lippen, een blos, en grote ogen het gewoon lekker. Dus als dat doel is bereikt kan de kleurdoos dicht (pun geheel intended).



Maar zonder dollen, iedereen maakt er maar gewoon lekker haar eigen mooiste kleurplaat van als ze daar zin in heeft. Persoonlijk heb ik er soms best zin in, maar om iedere dag er mee bezig te zijn, nou nee. Je moet er zo aan denken de hele tijd. Ik vind ook heel vaak de voor foto mooier dan de na foto met van die make overs (zo ook weer hier boven). Maar ieder haar ding.
Alle reacties Link kopieren
quote:gojohnnygo schreef op 07 januari 2014 @ 16:24:

Gewoon even ter illustratie; http://www.pinkypolish.nl ... ing-foundation/#more-8048 Het meisje wat de blog Pinky Polish bijhoudt, heeft van haarzelf hele lichte wimpers en wenkbrauwen. Ik snap dat je dan vindt dat je gezicht wat 'kaal' is zonder make-up. Deze post gaat toevallig over een foundation (zie jij 'm zitten op de 'eindfoto'? Ziet er toch gewoon mooi egaal uit? Verre van een masker en dan is dit nog een relatief dekkende foundation..), maar let vooral eens op haar ogen. Die komen toch mooi uit met een laagje mascara? Wenkbrauwen geven een gezicht karakter. (zoek maar een foto's op van bekenden waar ze zijn af gephotoshopt...) Zij werkt ze iets bij, waardoor haar gezicht ook wat meer 'body' krijgt.



Ik vind die foundation wel mooi bij haar, maar die eyeliner vind ik wat too much. Zelf trek ik trouwens de grens bij nephaar, nepborsten, nepwimpers, neptanden, etc. Daar houd ik niet van.



Maar goed, ieder zijn meug.
Alle reacties Link kopieren
quote:k3_bengeltes schreef op 07 januari 2014 @ 16:54:

Natuurlijke schoonheid, dat is toch het mooiste aan een vrouw!! Ik ben dan wel gezegend met een mooie huid. Ik heb nooit droge plekken of puistjes/pukkeltjes. Ik heb alleen heel veel sproetjes op mijn gezicht, maar die geven mij ook een ander soort schoonheid dan andere dames! Vroeger was ik er heel erg ontevreden over maar nu zie ik in dat het eigenlijk wel speciaal is om sproetjes te hebben. Het maakt mij schattig (zegt mijn man). Ik zou best eens willen weten hoe ik er zonder sproeten uit zie. Kan je dat met foundation voor elkaar krijgen?Subtiele makeup kan je natuurlijke schoonheid juist accentueren. Mooie ogen bijv. gaan nóg meer spreken met wat oogmake-up.
Alle reacties Link kopieren
hahah mijn enige vraag was of mensen zich ook fijn voelen als ze natural zijn , grappig al die reacties mensen moeten zich niet zo aaangesproken voelen denk ik. als je van make-up houd blijf je het toch lekker dragen en als wij dat niet willen doen we het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:gojohnnygo schreef op 07 januari 2014 @ 16:24:

Gewoon even ter illustratie; http://www.pinkypolish.nl ... ing-foundation/#more-8048 Het meisje wat de blog Pinky Polish bijhoudt, heeft van haarzelf hele lichte wimpers en wenkbrauwen. Ik snap dat je dan vindt dat je gezicht wat 'kaal' is zonder make-up. Deze post gaat toevallig over een foundation (zie jij 'm zitten op de 'eindfoto'? Ziet er toch gewoon mooi egaal uit? Verre van een masker en dan is dit nog een relatief dekkende foundation..), maar let vooral eens op haar ogen. Die komen toch mooi uit met een laagje mascara? Wenkbrauwen geven een gezicht karakter. (zoek maar een foto's op van bekenden waar ze zijn af gephotoshopt...) Zij werkt ze iets bij, waardoor haar gezicht ook wat meer 'body' krijgt.



Natuurlijk wil dit alles niet zeggen dat, ook als je van jezelf lichte wimpers/wenkbrauwen hebt, je DUS make-up op moet! Maar het laat wel zien wat sommigen hier bedoelen; het gevoel dat je opfrist van een laagje make-up.



Zelf ga ik rustig zonder make-up de deur uit, maar voel me toch mooier met een beetje make-up. Ik kan er ook echt van genieten om me op te maken. Ik kan hier rustig drie kwartier mee bezig zijn als ik de tijd heb, juíst om het zo licht en naturel ogend aan te brengen; want dat is een kunst op zich. Een kunst die die meisje met een laag pancake foundation in een totaal verkeerde kleur (foundation is NIET bedoeld om je een mooi bruin kleurtje te geven!) niet beheersen.ik beoordeel dat niet op foto's aangezien het van een afstandje is en vaak minder duidelijk zijn dan in het echt, en ik denk dat als ik dicht bij dr zou staan het wel zou kunnen zien. (denk ik misschien ook niet kan het niet beoordelen eigenlijk haha)
Alle reacties Link kopieren
Nu moet je er niet ineens luchtig over doen, Loveeeex.



Je voelt je fijn bij een natural look. Maar voelen wij ons fijn bij jouw natural look? Wij moeten er tegenaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
quote:scarry schreef op 07 januari 2014 @ 19:15:

Nu moet je er niet ineens luchtig over doen, Loveeeex.



Je voelt je fijn bij een natural look. Maar voelen wij ons fijn bij jouw natural look? Wij moeten er tegenaan kijken.Dan kijk je de andere kant op als je dat niet fijn vind, kan je nagaan hoe simpel het leven toch kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:loveeeex schreef op 07 januari 2014 @ 19:04:

hahah mijn enige vraag was of mensen zich ook fijn voelen als ze natural zijn , grappig al die reacties mensen moeten zich niet zo aaangesproken voelen denk ik. als je van make-up houd blijf je het toch lekker dragen en als wij dat niet willen doen we het niet.

Ik vind het heerlijk zonder makeup, ik zie er zonder ook goed uit en sinds ik die rotzooi nog maar een enkele keer gebruik heb ik geen jeukende kapotte huid en geen tranende ogen meer , geen vlekken van mascara,geen gedoe en jeuk meer met die reinigingsdoekjes

En ik stoor me in het geheel niet aan het feit dat ik geen make up op heb, en als een ander er zich aan stoort dat ik zonder die troep op mijn gezicht op straat ben : zonde van je tijd en stemming,er veranderd nl niks.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb blonde wimpers en ga echt nooit zonder mascara naar buiten

Foundation bb Cream ) meng ik met dag crème en ziet er heel natuurlijk uit. Verder zeker 10 x per dag nieuwe lipstick heb ze door het hele huis liggen en in elke tas&jas zitten
Alle reacties Link kopieren
Elke dag mascarA (blonde wimpers) bb creAm gemengd met dagverse en lipstick die ik zeker 5 x per dAg bijwerk heb ze overal in huis liggen en in elke jas&tas oké je ziet dat ik opgemaakt ben maar vind dat verzorgd niet overdreven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven