Gezondheid alle pijlers

Wat te doen tegen kriebelhoest?

07-01-2014 00:09 30 berichten
Ik ben op het moment heel erg verkouden en vooral de nachten zijn een drama. Ik word om de zoveel tijd wakker omdat ik een hoestbui heb omdat mijn keel heel erg kriebelt. Ik hoest dan echt de longen uit m'n lijf soms en inmiddels doen mijn rug en borstbeen pijn door het vele hoesten. Ik heb gemerkt dat water drinken helpt dus staat er een fles water naast mijn bed maar dat heeft weer als nadeel dat ik er 's nachts veel uit moet om naar de WC te gaan.



Heeft iemand misschien tips wat ik zou kunnen doen? Het lijkt me niet dat de slaapkamer te droog is want ik heb condens op het raam. Open zetten kan ook niet want dat wordt te koud/ teveel herrie buiten.
Alle reacties Link kopieren
Nu heb ik nog een vraagje over die codeïne waar bepaalde forummers het over hebben.. Is dat dat dafalgan codeïne? Hem, ik moet weer zo'n nacht tegemoet gaan, en als ik weet dat dafalgancodeine zou kn helpen tegen mijn komende hoestbuien s'nachts, dan zou ik dit ook eens gebruiken naast de siroop en de twee hoofdkussens:-)
Ik heb Noscapect gehaald bij kruidvat en ik ben benieuwd. Dadelijk weer even innemen want de laatste keer was ruim 4 uur geleden dus het mag weer.



Zal die andere dingen ook onthouden voor het geval dat
Alle reacties Link kopieren
quote:woedie schreef op 07 januari 2014 @ 21:03:

Nu heb ik nog een vraagje over die codeïne waar bepaalde forummers het over hebben.. Is dat dat dafalgan codeïne? Hem, ik moet weer zo'n nacht tegemoet gaan, en als ik weet dat dafalgancodeine zou kn helpen tegen mijn komende hoestbuien s'nachts, dan zou ik dit ook eens gebruiken naast de siroop en de twee hoofdkussens:-)Ik heb ff gegoogeld; dafalgan codeine is codeine met paracetamol.Ik denk dat dit ook wel helpt bij hoestbuien.Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij goed helpt is een handdoek nat maken met warm water, uitwringen, Vicks op je borst en natte handdoek om je nek.



Goed neusspray wil ook nog weleens werken.
Alle reacties Link kopieren
Ok, dank je, miedo, ik waag het erop:-)-dan slaap ik misschien ook eens goed, (ik slaap hier bij mijn dochter in het ziekenhuis, dat is niet zo de meest slaapgunstige situatie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven