Mode & Beauty alle pijlers

stoppen met make-up dragen

06-01-2014 20:28 425 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik heb altijd wel make-up gedragen, maar het valt me toch steeds meer op dat je het bij heel veel mensen ontzettend goed ziet zitten, en had zo het gevoel bij mij ook dus heb er voor gekozen ermee te stoppen. voel me best kaal maar opzich wel fijn. voelen jullie je ook fijn als je natural bent? x
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 10 januari 2014 @ 10:58:

[...]



Touché, maar er zit toch ook wel iets in wat ik zeg? Want wanneer is blond dan goed, en wanneer ziek?



Nee. Eerder verklaar je nog, dat je 'het zegt zoals het is', en nu noem je jezelf een dummy.



Over het algemeen worden heel bleke mensen gezien als een beetje ziekelijk. Die perceptie zit in mensen.

Maar je kunt er ook iets anders van maken, kijk maar naar Tilda Swinton (die er overigens wel met heel veel make-up uitziet alsof ze niet opgemaakt is). Tilda heeft een 'onbereikbaar' imago, en dat cultiveert ze zorgvuldig. Juist door overdrijving van het afwijkende valt ze enorm op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Melpomene schreef op 10 januari 2014 @ 11:02:

[...]





Ik ben 55, en heb niet de behoefte er te blijven uitzien als een 'jong krols wijfje'. Ik ben wat ik ben, en daar hoort ook mijn leeftijd bij.

Ik vind eerlijk gezegd nogal een generaliserende opmerking.



En dat vind ik het vreemde van deze discussie (die inmiddels een beetje op de Sint-en-Piet-ellende gaat lijken): er wordt door sommige forummers aan het wel dragen van make-up conclusies verbonden, die vooral voortkomen uit hun eigen perceptie.

Ik ben 55, ik draag make-up, en dús doe ik mee aan de trend van het eeuwig jong willen blijven. Ik moet dan ook wel weer om lachen om zo'n stereotype beeld. Het zegt alleen maar dat jij gelooft dat make-up alleen bedoeld is om potentiële partners te trekken. En dat jij gelooft, dat ik daarom nog steeds make-up draag.Aan het niet dragen van make-up werden zeker in het begin van dit topic minstens net zoveel oordelen opgehangen, daardoor ontstond de discussie.quote:Melpomene schreef op 10 januari 2014 @ 11:02:



Solomio zegt "Ik zeg het zoals het is". Oeps. Dat is geen discussie, dat is alleen maar het voortdurend en herhaald ventileren van je eigen standpunt, dat uitsluitend voortkomt uit jouw beleving en jouw mindset, zonder respect voor dat van een ander.

Wat jou blijkbaar niet opviel was dat ik dat schreef in reactie op lilaemme, die schreef dat ik het verkeerd zag.

Ik schrijf vrijwel nooit zo stellig, ik ben juist heel van de 'ik vind' en 'ik denk'. Maar in reactie op lilaemme's stelligheid over mijn mening deed ik ook even een stelligheidje.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:Melpomene schreef op 10 januari 2014 @ 11:02:

[...]





Ik ben 55, en heb niet de behoefte er te blijven uitzien als een 'jong krols wijfje'. Ik ben wat ik ben, en daar hoort ook mijn leeftijd bij.

Ik vind eerlijk gezegd nogal een generaliserende opmerking.



En dat vind ik het vreemde van deze discussie (die inmiddels een beetje op de Sint-en-Piet-ellende gaat lijken): er wordt door sommige forummers aan het wel dragen van make-up conclusies verbonden, die vooral voortkomen uit hun eigen perceptie.

Ik ben 55, ik draag make-up, en dús doe ik mee aan de trend van het eeuwig jong willen blijven. Ik moet dan ook wel weer om lachen om zo'n stereotype beeld. Het zegt alleen maar dat jij gelooft dat make-up alleen bedoeld is om potentiële partners te trekken. En dat jij gelooft, dat ik daarom nog steeds make-up draag.



Solomio zegt "Ik zeg het zoals het is". Oeps. Dat is geen discussie, dat is alleen maar het voortdurend en herhaald ventileren van je eigen standpunt, dat uitsluitend voortkomt uit jouw beleving en jouw mindset, zonder respect voor dat van een ander.



Misschien moet je eens proberen niet alles direct op jezelf te betrekken maar om de dingen in een wat bredere context te zien.

Bovendien kan het heel verhelderend zijn om te onderzoeken of bepaalde mechanismen misschien ook op jou van toepassing zouden kunnen zijn. Moet je alleen wel voor open durven staan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 07 januari 2014 @ 07:37:

[...]



Als het echt zo natuurlijk zat zou het minder opvallen en zou je er helemaal geen opmerkingen over krijgen.



Ik word gewoon boos van dit topic. Jaja, dan moet ik er niet meer lezen enzo.

Maar geen make-up dragen wordt hier wel heel negatief afgeschilderd en dat de meeste mensen dat helemaal niet kunnen hebben, omdat ze er dan ziekig uitzien.



Ik vind het echt absurd, dat make-up zo normaal gevonden wordt, dat we niet eens meer weten hoe een mens er normaal uitziet.Dit was dus de eerste negatieve reactie, Solomio.
quote:Melpomene schreef op 10 januari 2014 @ 11:13:

[...]





Dit was dus de eerste negatieve reactie, Solomio.Ik zou dit eerder een verfrissend tegengeluid dan een negatieve reactie willen noemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 10 januari 2014 @ 11:15:

[...]





Ik zou dit eerder een verfrissend tegengeluid dan een negatieve reactie willen noemen.

iets met 2 maten meten...

Hoe kun je nu zeggen in een discussie die gaat over negativiteit tegenover mensen die wel/geen make-up dragen (want zo is hij begonnen), dat juist een negatieve reactie een verfrissend tegengeluid is?
Alle reacties Link kopieren
quote:Melpomene schreef op 10 januari 2014 @ 11:06:

[...]





Nee. Eerder verklaar je nog, dat je 'het zegt zoals het is', en nu noem je jezelf een dummy.



Over het algemeen worden heel bleke mensen gezien als een beetje ziekelijk. Die perceptie zit in mensen.

Maar je kunt er ook iets anders van maken, kijk maar naar Tilda Swinton (die er overigens wel met heel veel make-up uitziet alsof ze niet opgemaakt is). Tilda heeft een 'onbereikbaar' imago, en dat cultiveert ze zorgvuldig. Juist door overdrijving van het afwijkende valt ze enorm op.We zijn niet bleek maar blank.pfff
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 10 januari 2014 @ 11:11:

[...]





Misschien moet je eens proberen niet alles direct op jezelf te betrekken maar om de dingen in een wat bredere context te zien.

Bovendien kan het heel verhelderend zijn om te onderzoeken of bepaalde mechanismen misschien ook op jou van toepassing zouden kunnen zijn. Moet je alleen wel voor open durven staan.Ah! De ultieme dooddoener.
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 10 januari 2014 @ 11:18:

[...]



iets met 2 maten meten...

Hoe kun je nu zeggen in een discussie die gaat over negativiteit tegenover mensen die wel/geen make-up dragen (want zo is hij begonnen), dat juist een negatieve reactie een verfrissend tegengeluid is?



Het is maar niet hoe het Crique uitkomt, denk ik.

Voor de reactie van Solomio waren er normale reacties, zonder negativiteit, waarin een aantal forummers een mening gaf.



Crique, ik denk dat je het eens in een bredere context moet zien. En het kán verhelderend zijn eens wat meer tot zelfreflectie over te gaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 10 januari 2014 @ 10:58:

[...]



Touché, maar er zit toch ook wel iets in wat ik zeg? Want wanneer is blond dan goed, en wanneer ziek?





Nou kan ik zeggen 'een albino ziet er over het algemeen niet zo gezond uit' maar is flauw.

Ik snap je punt uiteraard wel maar ik denk niet zo zwart/wit. Het is toch het cliché 'doen wat voor jou goed voelt' die voor mij geldt in deze discussie.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Melpomene schreef op 10 januari 2014 @ 11:23:

[...]





Het is maar niet hoe het Crique uitkomt, denk ik.

Voor de reactie van Solomio waren er normale reacties, zonder negativiteit, waarin een aantal forummers een mening gaf.



Crique, ik denk dat je het eens in een bredere context moet zien. En het kán verhelderend zijn eens wat meer tot zelfreflectie over te gaan.



Zeg dat dan, dat er alleen meningen gegeven mogen worden die overeen komen met jouw mening, en dat ieder ander geluid 'negativiteit' is.

Ik moet zeggen dat ik helaas aardig wat van mijn vooroordelen bevestigd zie op dit topic.
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 10 januari 2014 @ 11:29:

[...]





Zeg dat dan, dat er alleen meningen gegeven mogen worden die overeen komen met jouw mening, en dat ieder ander geluid 'negativiteit' is.

Ik moet zeggen dat ik helaas aardig wat van mijn vooroordelen bevestigd zie op dit topic.Als in de pot verwijd de ketel..
Alle reacties Link kopieren
@solomio

Waar pleit je nou voor? Wij die ons zo graag mooier maken beseffen juist dat de mooiste een streepje voor heeft.

Diegene die het sollicitatiegesprek in gaat met een verzorgde make up heeft eerder kans op de job (puur uiterlijk he, competenties, niveau, iq, e.d is gelijk)

Diegene die er leuk kleurig uitziet krijgt makkelijker aandacht.

(Zie grijze muis)

Zo werkt het nu eenmaal !

Waarom zou je dit willen veranderen?

Als jij hier zo demonstratief niet aan mee wilt werken om je standpunt duidelijk te maken doe je jezelf erg tekort!
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 10 januari 2014 @ 11:29:

[...]





Zeg dat dan, dat er alleen meningen gegeven mogen worden die overeen komen met jouw mening, en dat ieder ander geluid 'negativiteit' is.

Ik moet zeggen dat ik helaas aardig wat van mijn vooroordelen bevestigd zie op dit topic.



Waarom zou ik dat doen? Dat vind ik helemaal niet. Ik heb het nu al een paar keer gezegd: het maakt mij niet uit of iemand wel of geen make-up draagt. Ik draag het wel, ik vind het leuk, dat is mijn mening. En er is alle ruimte voor de mening van iemand anders. Ik denk dat je niet al mijn posts hebt gelezen. Ik heb mij werkelijk nergens negatief uitgelaten over het niet-dragen van make-up, ik heb nergens conclusies verbonden aan het niet-dragen van make-up.



Edit: Nog eens even snel doorgekeken, en de eerste drie pagina's is het redelijk gelijk verdeeld tussen dames met en zonder make-up. Ik zie in de gauwigheid al zeker zeven dames 'zonder'. Niets bijzonders duss, prima.
Alle reacties Link kopieren
Ja Solomio, ik vraag me ook af wat je nou echt zou willen? Dat alle vrouwen die make up gebruiken die make up in de klikobak gooien? En dan? Is dat dan 'beter' voor de wereld? Er zijn legio onzekere vrouwen die géén make up gebruiken, sterker nog, helemaal niets aan hun uiterlijk doen. En er zijn legio onzekere vrouwen die wél make up gebruiken en zich daar beter bij voelen. Make up gebruiken staat mijns inziens helemaal niet gelijk aan niet jezelf durven zijn, onzeker zijn, etc. Ja, voor sommige vrouwen misschien, maar de meeste vrouwen die ik ken vinden het gewoon leuk om zich een beetje op te tutten. Nogmaals, wat is daar nou in hemelsnaam mis mee en hoe zou de wereld er volgens jou dan moeten uitzien?
Alle reacties Link kopieren
Mag ik een knuppel in het hoenderhoek gooien?



Is het niet gewoon een soort van afgunst van de dames zonder make-up?





Weet je, wat mij trouwens erg opvalt, dat ik vooral van heel veel mannen veel commentaar krijg op mijn weinige gebruik van make-up.



Soms positief, gelukkig draag jij niet zoveel make-up, maar heel vaak negatief, van jeetje kind, smeer eens wat op dat koppie van je. Of als ik een keer uitgebreid opgemaakt ben, oh, wat mooi, je ziet er gelijk stukken beter uit.



Bij die laatste groep, heb ik altijd zoiets van wtf, waar bemoei jij je mee.



Mannen zijn wat dat betreft ook vaak blind, ik draag altijd naturel kleurtjes, en dus vrij subtiel. Ben ik een uur bezig met mijzelf opmaken. Primer, foundation, bronzer, highlighter, eyeliner, mascara, oogschaduw, wenkbrauwpotlood, lip stain, blusher. En dan krijg ik te horen, goh jij ziet er goed uit zonder make-up. Of dat ik ook wel eens wat make-up mag smeren.

Complimenteus voor mijn skills natuurlijk, maar ik vraag mij wel af, waar het dan allemaal nog over gaat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Melpomene schreef op 10 januari 2014 @ 11:13:

[...]





Dit was dus de eerste negatieve reactie, Solomio.

Nadat al meerder mensen geschreven hadden dat ze niet zonder make-up de deur uitgaan, dat ze er zonder make-up niet uitzien, dat bijna niemand zonder make-up kan.

Noem je dat allemaal niet negatief?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 10 januari 2014 @ 11:37:

[...]



Als in de pot verwijd de ketel..

Ik weet dat het heel flauw is om in een discussie over iemands spelling te beginnen, maar aangezien je jezelf toch al een paar keer hebt laten voorstaan op je hoge opleiding vind ik dat het nu wel even kan: doe iets aan je spelling.

De pot verwijd de ketel......
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
Er lopen hier duidelijk 2 zaken door elkaar:

1. Negatief als in zeiken/zeuren 'een negatieve reactie geven'.



2. En negatief als in 'dit is (in mijn/hun) ogen niet goed voor de mens (mensheid, mensen individueel)



Ik ga niet uitpluizen welke reactie waar onder valt. Maar Melpomme probeerd volgens mij duidelijk te maken dat Solomio een topic binnen valt onder noemer 1, het geven van een negatieve geluid in een topic dat helemaal niet zo negatief was.



En Solomio een discussie voert voor het voorkomen en het niet eens zijn met het negatieve zelfbeeld onder noemer 2.



(beetje slecht uitgelegd, maar hoop dat het duidelijk is, ik kan aanvullingen geven.
Alle reacties Link kopieren
quote:lizzebeestje schreef op 10 januari 2014 @ 12:06:

Mag ik een knuppel in het hoenderhoek gooien?



Is het niet gewoon een soort van afgunst van de dames zonder make-up?





Dat is geen knuppel, dat is gewoon een herhaling van wat al eerder is gezegd en tevens psychologie van het Viva Forum de koude grond.

Ik kan de redenering net zo goed andersom maken: is het van de make-up-draagsters niet gewoon jaloezie omdat sommigen wel zonder make-up durven/kunnen/willen?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
quote:lizzebeestje schreef op 10 januari 2014 @ 12:06:

Mag ik een knuppel in het hoenderhoek gooien?



Tuurlijk, graag.



Is het niet gewoon een soort van afgunst van de dames zonder make-up?



Hoezo? Dat is toch geen permanente toestand? Als ze afgunstig zijn dan rennen ze toch gewoon naar de Hema of de Douglas (budgetafhankelijk), dan kunnen ze vanmiddag nog strak in de lak zitten.



Weet je, wat mij trouwens erg opvalt, dat ik vooral van heel veel mannen veel commentaar krijg op mijn weinige gebruik van make-up.



Echt waar? Wat lomp.



Soms positief, gelukkig draag jij niet zoveel make-up, maar heel vaak negatief, van jeetje kind, smeer eens wat op dat koppie van je.



Nogmaals, echt waar? Wat lomp!



Of als ik een keer uitgebreid opgemaakt ben, oh, wat mooi, je ziet er gelijk stukken beter uit.



Bij die laatste groep, heb ik altijd zoiets van wtf, waar bemoei jij je mee.



Inderdaad zeg, maar dat zou ik ook bij de eerste groep al hebben. Wtf!



Mannen zijn wat dat betreft ook vaak blind, ik draag altijd naturel kleurtjes, en dus vrij subtiel. Ben ik een uur bezig met mijzelf opmaken.

Primer, foundation, bronzer, highlighter, eyeliner, mascara, oogschaduw, wenkbrauwpotlood, lip stain, blusher. En dan krijg ik te horen, goh jij ziet er goed uit zonder make-up. Of dat ik ook wel eens wat make-up mag smeren.

Complimenteus voor mijn skills natuurlijk, maar ik vraag mij wel af, waar het dan allemaal nog over gaat.



Dat vind ik knap van je. Je bent een uur (!) bezig om een onzichtbaar effect te bereiken, vervolgens krijg je na al die moeite nog steeds te horen dat je zou opknappen van een likje make-up, en jij ziet dat als een compliment voor je vaardigheden.

Dat verdient de positiviteitsprijs, al zou ik persoonlijk opnieuw wtf denken, als dit mij overkwam.
quote:Solomio schreef op 10 januari 2014 @ 12:11:

[...]



Ik weet dat het heel flauw is om in een discussie over iemands spelling te beginnen, maar aangezien je jezelf toch al een paar keer hebt laten voorstaan op je hoge opleiding vind ik dat het nu wel even kan: doe iets aan je spelling.

De pot verwijd de ketel...... Waarschijnlijk bedoelt ze dat ik een lesbiëne ben die werkzaam is in de koperslagersindustrie
Alle reacties Link kopieren
quote:Solomio schreef op 10 januari 2014 @ 12:11:

[...]



Ik weet dat het heel flauw is om in een discussie over iemands spelling te beginnen, maar aangezien je jezelf toch al een paar keer hebt laten voorstaan op je hoge opleiding vind ik dat het nu wel even kan: doe iets aan je spelling.

De pot verwijd de ketel......

Ja idd heel flauw.. maar zat er op te wachten. Gelukkig betaald viva mij niet om vautlooz Nl's te schrijven..

Daar niet van p mijn 'hoge' opleiding schrijf ik alleen Engels en Duits. Berg jezelf er zullen nog wel meer spelfouten komen.. Die ik vaak wel zie hoor, maar niet de moeite/tijd neem om te verbeteren.. Helemaal niet tijdens het mobielforumen, dan wordt je helemaal gek..



Maar ben blij dat je het hebt geventileerd, kun je weer een beetje trots zijn op jezelf, ik ben blij dat ik je met mijn spelfout een beetje een betere dag heb kunnen geven..
Alle reacties Link kopieren
quote:masque schreef op 10 januari 2014 @ 12:21:

[...]



Ja idd heel flauw.. maar zat er op te wachten. Gelukkig betaald viva mij niet om vautlooz Nl's te schrijven..

Daar niet van p mijn 'hoge' opleiding schrijf ik alleen Engels en Duits. Berg jezelf er zullen nog wel meer spelfouten komen.. Die ik vaak wel zie hoor, maar niet de moeite/tijd neem om te verbeteren.. Helemaal niet tijdens het mobielforumen, dan wordt je helemaal gek..



Maar ben blij dat je het hebt geventileerd, kun je weer een beetje trots zijn op jezelf, ik ben blij dat ik je met mijn spelfout een beetje een betere dag heb kunnen geven..Je verweet Crique(?) dat ze niet zo op de man moest spelen, maar jij kunt er ook wat van hoor. Bah.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
quote:Crique schreef op 10 januari 2014 @ 12:21:

[...]





Waarschijnlijk bedoelt ze dat ik een lesbiëne ben die werkzaam is in de koperslagersindustrie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven