Roemenen en Bulgaren, daar komen ze

08-12-2013 20:11 143 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Nog een week of drie. En dan komen ze. De Roemenen en Bulgaren. Zij zullen zich massaal melden in het welvarende westen en misbruik maken van sociale voorzieningen.



Hoe zeer er lidstaten tegen de openstelling van de grensen hebben geageerd, het is te laat. Een nieuwe golf armoedzaaiers zal ons land overspoelen. Frauderen, criminaliteit. We gaan het allemaal meemaken. Net zoals de Polen, die hier in kleine getalen naar toe zouden komen en achteraf een in een enorme stroom onze kant op kwamen gebeyrt het nu weer. Honderdduizende mensen komen hier heen. Mensen die niets, maar dan ook niet zullen bijdrage.



Maken jullie je net zo veel zorgen als ik?



Stukje leesvoer staat hier.

http://www.trouw.nl/tr/nl ... emenie-en-Bulgarije.dhtml
Alle reacties Link kopieren
quote:swa schreef op 08 december 2013 @ 21:06:

Ik bedoel het niet rechtstreeks naar jou, maar geef toe.



Wilders-aanhangers en daarmee ook mensen die BANG zijn dat ze zelf wat tekort gaan komen als er weer eens een nieuwe groep mensen aan onze bevolking wordt toegevoegd zijn vaak tja.... hoe heetten ze ook al weer? Henk en Ingrid-achtig. Need I say more?



Bovendien: weleens bedacht dat het de economie ook een flinke BOOST kan geven, al die extra consumenten?Maar eerst moeten ze dan geld hebben om te besteden.
quote:thistle schreef op 18 december 2013 @ 09:10:

Ik heb een tijdje in een van de uithoeken van die landen gewoond. Zat er met mijn neus bovenop hoe een heel gezin in een hutje van 2x2 zonder ramen woont. Ben je een Roma, dan wordt je al van jongs af aan ingeprent dat je niks waard bent. En echt, dan ga je dat wel geloven. Een kind dat zwanger is van opa, een vader die is doodgeslagen omdat hij een kapotte autoradio heeft verkocht. Een leven is niks waard, ook het jouwe niet. Vind je het gek dat die mensen hier naar toe komen? Ze hebben letterlijk niks te verliezen, want je bent zelf al niks waard. En dus laten ze zich ook hier in veel te kleine huisjes proppen en gaat er uiteindelijk niet eens zo heel veel geld richting eigen land.

Maar moeten we hierbij ook niet naar ons zelf kijken? Als we een huis laten bouwen, dan zoeken we toch de goedkoopste aannemer? En omdat we allemaal het goedkoopste pak koffie willen, moet er ook op de goedkoopste manier getransporteerd worden?

In Roemenie wonen heel wat zeer vakkundige mannen. Voor iets meer dan een kartonnen flut-tafeltje van de Ikea koop je een in Roemenie gemaakte houten tafel. En die tafel staat nog wel overeind na 5 jaar. En als die timmerman een tafel verkoopt voor een net bedrag, dan heeft die timmerman ineens een waardevol leven. En mensen die waarde hechten aan zichzelf, die verkrachten hun kleindochter niet, slaan de buurman niet in elkaar voor niks.

Door nu zo krampachtig te zeggen dat ze hier niet mogen komen houden we die cultuur alleen maar in stand. Door ze hier een waardig werk-leven te geven met een normaal loon, met een normale behuizing, lost het probleem zich vanzelf op. Dan komt er ook een eerlijke concurrentie tussen alle bedrijven en heb je dus niet dat een langer bestaande aannemer er aan onderdoor gaat omdat een ander bedrijf onderbetaalde slaven in dienst heeft. Allemaal die idiote Nederlanders die er geld aan willen verdienen door ze 'op te hokken' en onder te betalen. Die lui die moderne slavernij bedrijven, die zouden ze moeten verdrijven naar die hutjes van 2x2 meter.Ik neem aan dat jij er geen bezwaar tegen hebt dat er links en rechts naast je asociale roma- of sintigezinnen komen wonen. Je zal de pech maar hebben
Alle reacties Link kopieren
quote:momodoe schreef op 18 december 2013 @ 10:36:

Je meent het serieus? Om roma's hierheen te halen en ook nog een woning te geven, terwijl er voor de Nederlanders amper een woning beschikbaar is.



Alsjeblieft zeg, laat in godsnaam die zigeuners daar!Ja, dat meen ik serieus! Maar... dan zullen ze dus net als jij en ik ook aan de regels moeten voldoen. Dus niet zomaar met zeven man in 1 woning, wat ik hierboven las. Niet wonen op een recreatiepark. Gewoon keurig op die zelfde wachtlijst als jij en ik , dus ook zeven jaar wachten op een huis. En ook het zelfde minimumloon. Eerlijke concurrentie. Dan kost die roma stucadoor dus net zoveel als die nederlands stucadoor. Tsja, dan kunnen ze zich onderscheiden door beter of sneller werken, maar niet meer door een oneerlijke prijs. Plus dat die moderne slavendrijvers met hun tandpasta-toeslag dan ook het nakijken hebben. En vooral aan die laatste mensen irriteer ik me mateloos. Een beetje de slechte situatie van mensen misbruiken om ze nog verder uit te buiten, met als doel er zelf beter van te worden.
En lekker op kosten van de mensen die wel hun zorgpremie betalen teren. Allemaal onverzekerd, maar wel massaal, veel en vaak gebruik maken van ziekenhuizen. Waarom betalen wij eigenlijk nog trouw premie.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag artikel in de Engelse krant gelezen: Engeland streeft Nederland voorbij met de meeste mensen in een land. Ik denk dat we na januari vast wel weer "winnaar" zijn in deze categorie.

Blij moeten we er niet mee zijn. Aan de andere kant zouden we het zelf wrs ook doen als ons de kans werd geboden om een halfjaarsalaris per maand te verdienen met een simpele baan.
quote:lammy schreef op zaterdag 21 december 2013 19:13 En lekker op kosten van de mensen die wel hun zorgpremie betalen teren. Allemaal onverzekerd, maar wel massaal, veel en vaak gebruik maken van ziekenhuizen. Waarom betalen wij eigenlijk nog trouw premie.Mijn schoonzus vertelde me vd week, ze werkt op EH in een ziekenhuis dat elk weekend er Polen binnengebracht worden, zijn niet verzekerd maar ze zijn verplicht om ze te helpen. En zijn niet verzekerd, daar word ik boos om, geen gemeentelijke belasting betalen, geen autobelasting en nog onverzekerd ook. En wij maar betalen :(
Alle reacties Link kopieren
HA HA ben ik blij dat ik aan de andere kant van de wereld woon
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Laten we wel aardig blijven, Bulgaren zijn ook mensen, wist je dat?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag een antwoord willen op de vraag waarom? Waarom deze 2 landen? Waarom geen vergunning meer nodig? Is hier zoveel werkgelegenheid? Waarom?
Alle reacties Link kopieren
Waar? Waar? Zitten er lekkere kerels bij?
Alle reacties Link kopieren
Hu maar wat ik dan niet begrijp. Wij krijgen toch een boete als wij onze zorg niet betalen? Waarom hun dan niet?
Uquote:autumn schreef op 03 januari 2014 @ 23:16:

Waar? Waar? Zitten er lekkere kerels bij?



Kan je wel adres van mijn sportschool geven. Genoeg oostblokkers. Helaas, maar dan ook heel erg helaas stinken ze allemaal gruwelijk. Of het door bepaalde voeding komt of gewoon niet gewassen zijn. En dan dragen ze ook nog mouwloos hemd, van nylon nogal liefst.

Zweten doe je meestal in de sportschool, er zitten veel verschillende nationaliteiten, maar oostblokkers herken je echt aan de vieze geur.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook voor vrees ja.
quote:Bergje65 schreef op 02 januari 2014 @ 00:11:

Ik zou graag een antwoord willen op de vraag waarom? Waarom deze 2 landen? Waarom geen vergunning meer nodig? Is hier zoveel werkgelegenheid? Waarom?Even nieuws volgen of googlen is teveel werk voor jou?
Alle reacties Link kopieren
De goeien blijven daar, de slechte komen hier... Wij zijn welvarend, uuuh ja oke.. (Verl mensen onder armoedegrens, werkloosheid)

Dan gaan wij lekker naar Roemenie, ik zal vooraan staan dan, ben gek op het land!



Vraag me niet om uit te leggen waarom ik gek ben op Roemenie, was liefde opt eerste gezicht!
Alle reacties Link kopieren
http://rechtsactueel.com/ ... roma-nederland-oplichten/



Met het hele dorp in de bus naar Nederland, kassa!
Alle reacties Link kopieren
quote:thistle schreef op 18 december 2013 @ 09:10:

Ik heb een tijdje in een van de uithoeken van die landen gewoond. Zat er met mijn neus bovenop hoe een heel gezin in een hutje van 2x2 zonder ramen woont. Ben je een Roma, dan wordt je al van jongs af aan ingeprent dat je niks waard bent. En echt, dan ga je dat wel geloven. Een kind dat zwanger is van opa, een vader die is doodgeslagen omdat hij een kapotte autoradio heeft verkocht. Een leven is niks waard, ook het jouwe niet. Vind je het gek dat die mensen hier naar toe komen? Ze hebben letterlijk niks te verliezen, want je bent zelf al niks waard. En dus laten ze zich ook hier in veel te kleine huisjes proppen en gaat er uiteindelijk niet eens zo heel veel geld richting eigen land.

Maar moeten we hierbij ook niet naar ons zelf kijken? Als we een huis laten bouwen, dan zoeken we toch de goedkoopste aannemer? En omdat we allemaal het goedkoopste pak koffie willen, moet er ook op de goedkoopste manier getransporteerd worden?

In Roemenie wonen heel wat zeer vakkundige mannen. Voor iets meer dan een kartonnen flut-tafeltje van de Ikea koop je een in Roemenie gemaakte houten tafel. En die tafel staat nog wel overeind na 5 jaar. En als die timmerman een tafel verkoopt voor een net bedrag, dan heeft die timmerman ineens een waardevol leven. En mensen die waarde hechten aan zichzelf, die verkrachten hun kleindochter niet, slaan de buurman niet in elkaar voor niks.

Door nu zo krampachtig te zeggen dat ze hier niet mogen komen houden we die cultuur alleen maar in stand. Door ze hier een waardig werk-leven te geven met een normaal loon, met een normale behuizing, lost het probleem zich vanzelf op. Dan komt er ook een eerlijke concurrentie tussen alle bedrijven en heb je dus niet dat een langer bestaande aannemer er aan onderdoor gaat omdat een ander bedrijf onderbetaalde slaven in dienst heeft. Allemaal die idiote Nederlanders die er geld aan willen verdienen door ze 'op te hokken' en onder te betalen. Die lui die moderne slavernij bedrijven, die zouden ze moeten verdrijven naar die hutjes van 2x2 meter.Ik ben in heel veel andere landen geweest en heb daar soms ook heel veel misstanden gezien. Maar het lijkt mij niet de oplossing om onze grenzen dan maar wagenwijd open te zetten voor al die mensen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
quote:politiehier schreef op 14 januari 2014 @ 17:48:

http://rechtsactueel.com/ ... roma-nederland-oplichten/



Met het hele dorp in de bus naar Nederland, kassa!Ging blijkbaar allemaal heel gemakkelijk en dat gebeurd allemaal in Nederland.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven