Geld & Recht alle pijlers

Tweedehands auto gekocht met ruitschade

29-12-2013 23:35 131 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eergisteren heeft mijn vriend een Opel Corsa 1.2 uit 2005 gekocht bij een dealer in Bemmel. De auto is tweedehands dus dat er wat gebruikersspoortjes zouden zijn wisten we, maar die waren zo niet te vinden.

Nu komen er gisteren achter dat er een paar krasjes aan de binnenkant op de voorruit zitten, balen! Ze zijn nauwelijks te zien als het donker is (vrijdagmiddag was het donker weer, dus vandaar dat we het waarschijnlijk niet gezien hebben, stom, maar het was echt niet duidelijk zichtbaar!), maar als we overdag met een beetje zonneschijn rijden, zit ie toch een beetje in het zicht en is het lichtelijk irritant!



We hebben de auto meteen meegenomen, dus geen rijklaarmaakkosten etc. betaald en dus ook geen garantie of niks. M'n vriend heeft pas 1,5 jaar een eigen auto met dus eigen verzekering en heeft ongeveer anderhalve week geleden door een kettingbotsing zijn auto total loss gereden. Hij is WA verzekerd (AR is echt te duur) dus ruitschade wordt niet vergoed en de krasjes zijn er niet met een of ander wonderspul (ach, het is 2013 hè) eraf te krijgen.



Ook zagen we wel bij de dealer dat er wat bubbeltjes zaten aan de rand van de ruit, maar de dealer keek er even naar en verzekerde ons dat dat slechts lucht was en dat dit tussen de lijm zat, dus dat zou niet gaan uitbreiden o.id.



Nu zijn we gisteren even naar de kwikfit gereden om te vragen wat zij ervan zeiden. Ze zeiden dat het geen lucht was, maar vocht! En dat dat op een bepaalde termijn wel groter gaat worden. Lekker dan!



Er moet dus een nieuwe ruit in, wilt hij de kras en het vocht weg hebben, maar dat kost ons dus een eurootje of 300-400! We willen nog even wachten omdat het nu nog geen groot probleem is enzo, maar balen doen we wel.



Enig idee of ik toch de dealer aansprakelijk kan stellen voor het niet juist informeren? De krassen lijkt me niet dat hij daar nog iets mee te maken heeft, want dat hadden we zelf moeten opmerken. Maar hij heeft ongelijk gehad over die luchtbelletjes wat dus vocht blijkt te zijn.



Wat zijn onze kansen?



P.s. Ja, ik weet dat het ontzettend stom is dat we die krassen niet gezien hebben, maar je moet bij zo'n aanschaf ook op zó veel dingen letten dat zoiets heel gemakkelijk ontglipt. En we weten zelf niet veel van auto's af plus we hadden zo last-minute niemand mee die alle ins & outs weet van auto's. Dus toen de dealer zei dat die luchtbelletjes geen probleem waren, namen wij dat natuurlijk aan voor waar.
Ik hoop altijd dat karma aan mijn kant staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:hollebollegijs schreef op 09 januari 2014 @ 22:21:

[...]





Vertel.................. wij verkopen ze en in vergelijking met de andere 3 merken uit ons assortiment is de C1 nagenoeg probleemloos.

Er waren wat aanloopproblemen maar dat heeft ieder nieuw type maar die zijn er bijna allemaal uit.



Het is bijna 100% Toyota en dat zijn sowieso probleemloze auto's





Lees zelf maar:



http://www.autoblog.nl/ni ... asion-aankoopadvies-60787



Ook zag ik veel gevallen van contactslot problemen en als laatste ook met motor.



Toyota is allang niet meer 100% beste voortuigen bouwden ze in de jaren 90



Bovendien wil je in dat segment rijden zijn er veel betere alternatieven nu bv I10 of Citigo zelfs de Picanto is meer auto
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 10 januari 2014 @ 12:54:

[...]





Lees zelf maar:



http://www.autoblog.nl/ni ... asion-aankoopadvies-60787



Ook zag ik veel gevallen van contactslot problemen en als laatste ook met motor.



Toyota is allang niet meer 100% beste voortuigen bouwden ze in de jaren 90



Bovendien wil je in dat segment rijden zijn er veel betere alternatieven nu bv I10 of Citigo zelfs de Picanto is meer auto





Totale achterhaald verhaal, journalistiek prutswerk.



Waterpomp waren de eerste types en komt al jaren niet meer voor, koppeling komt een enkele keer voor afhankelijk van de rijstijl en de waterlekkages worden zelfs voor auto's buiten de garantie gratis gerepareerd.



Roest en uitlaten heb ik nog nooit gezien.

Achterkleppen die los waaien? En ruitjes die loslaten?

Daarom gebruiken ze in het artikel ook het woord "schijnen" helemaal zeker is de schrijver dus ook niet.



Dat van die sloten komt voor maar enkel bij oudere auto's 6 / 7 jaar



We hebben er gemiddeld 2 per dag in de werkplaats staan dus kan een redelijk beeld vormen, de betrouwbaarheid was ook de reden er zelf een te kopen.



Je noemt de I 10 als alternatief, we zijn ook dealer van Hyundai en hebben in de praktijk meer problemen met de I10 hoog verbruik, geluiden enz. al moet ik zeggen dat de laatste bouwjaren weer beter zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dit alles ook gelezen bij eigenaars van een c1 en ook dat water debacle komt ook nog steeds voor.



Normaals mijn afweging was de goede wat de goede rij nu 4 jaar in oude Daihatsu al meer dan 50000 km gereden en buiten normaal onderhoud geen problemen. Top autoootje
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 11 januari 2014 @ 09:14:

Nee, dit alles ook gelezen bij eigenaars van een c1 en ook dat water debacle komt ook nog steeds voor.



Normaals mijn afweging was de goede wat de goede rij nu 4 jaar in oude Daihatsu al meer dan 50000 km gereden en buiten normaal onderhoud geen problemen. Top autoootje





Klopt, absoluut een topmerk.

Jammer dat Daihatsu in Europa gestopt is.



Mensen gaan voor snel & flitsend ipv betrouwbaar.

Goed voor hun imago, slecht voor de portemonaie
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Klopt is gewoon een japanse auto,wij hebben nu voor de 3 keer een nieuwe c1 gekocht als auto erbij,en zijn nog nooit in de garage geweest voor een probleem,alleen die 1 op 23 haal je nooit bij ons eerder 1oop18 maar we letten er eigelijk ook niet zo op.quote:hollebollegijs schreef op 09 januari 2014 @ 22:21:

[...]





Vertel.................. wij verkopen ze en in vergelijking met de andere 3 merken uit ons assortiment is de C1 nagenoeg probleemloos.

Er waren wat aanloopproblemen maar dat heeft ieder nieuw type maar die zijn er bijna allemaal uit.



Het is bijna 100% Toyota en dat zijn sowieso probleemloze auto's
Alle reacties Link kopieren
Nu hier toch wat kenners reageren.



Hoe staat de Nissan Note bekend?

En de keuze tussen Nissan Note of een Hyandai I20 / I30, wat prefereert dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven