Gecondenseerde melk

09-02-2013 12:41 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Daar kon je toch caramel van maken?



Iets met het blikkie in zijn geheel au bain marie koken toch?

Hoe werkt dat en hoe lang moet het enzo?
668, the neighbour of the Beast
Als er geen gaatjes oid inzitten kun je het nog net zo lang bewaren als de oorspronkelijke gecondenseerde melk, maar dat is mij nog nooit gelukt.
Oeps, ik heb de etiketten weg gemikt..

Na ja, kijk morgen bij AH wel even hoelang spul ongeveer houdbaar is.

En dan niet gekoeld? Gewoon in kast?
Alle reacties Link kopieren
quote:Suze02 schreef op 02 maart 2013 @ 22:20:

Oeps, ik heb de etiketten weg gemikt..

Na ja, kijk morgen bij AH wel even hoelang spul ongeveer houdbaar is.En dan niet gekoeld? Gewoon in kast?Jaren!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Maar zo lang KAN je ze niet bewaren als ze in dekast staan. Te lekker!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:Fame schreef op 02 maart 2013 @ 22:23:

Maar zo lang KAN je ze niet bewaren als ze in de kast staan. Te lekker!



Precies, ik heb respect voor je als je ze langer dan een half jaar in de kast kunt laten staan.

En over de houdbaarheid, het is bijna hetzelfde als fudge(daar zit ook geen houdbaarheidsdatum op) en als je dan nog bedenkt dat het is ingeblikt...



Maar een tip, Suze, als je nou met een markeerstift opschrijft op welke datum je de dulce de leche hebt gemaakt, dan kom je er ook wel uit.
Dank!
Welcome!
Ik maak het 's avonds en als het klaar is laat ik het een nachtje koelen..
Hééééé, ik lepel die gecondenseerde suikermelk zo al leeg als snoepgoed, nooit geweten dat het ook kon carameliseren! Lijkt me zeker het proberen waard.



Maar hoe komt het dat het (nog) stroperiger wordt door koken? Er kunnen geen dampen ontsnappen uit dat blik of toch? Weegt het voor en na evenveel?
Als jij nou even een niet gekookt blik weegt doe ik een wel gekookte.zat trouwens helemaal vol. Op het oog niks minder.
Friese vlag heb ik.
quote:Suze02 schreef op 05 maart 2013 @ 18:52:

Friese vlag heb ik.Ik een Belgische. Ik haal die blikjes in de Aldi, die hebben ze daar soms, geen idee van welk merk. Gewichten vergelijken heeft niet veel zin zo, maar goed ik doe mijn eigen onderzoek wel. Stel je voor dat je een paar gram verliest door koken, dat kan écht niet hoor!
Alle reacties Link kopieren
Dit topic destijds even gevolgd en nu mijn eerste blikje opgezet! Over drie uur heb ik besloten zal ik eens kijken wat het resultaat geworden is!
Bij mij was het perfect gelukt, alleen vind ik het vies :$



Het lijkt totaal niet op de caramel van sundaeijs, nog steeds probeer ik die na te maken.



Heb wel voor een vlaaivulling, gecondenseerde melk gecarameliseerd door met boter in een pannetje te verhitten. Dat gaat sneller, alleen moet je er echt bij blijven, anders verbrand het erg snel.



Dus iemand hier het recept voor sundaecaramel?
Alle reacties Link kopieren
Ook lekker:

Groot glas nemem

Blikfruit erin of vers

Gecondenseerde melk voor driekwart

Flinke scheut aanmaaklimonade

Rest aanvullen met kokosmelk

Rietje erbij, alles doorroeren maar het stroperige van de gecondenseerde melk nog een beetje laten bestaan en zuigen maar. Heerlijk zoet.

Water loopt me weer in de mond.
Momodoe: dat is ook echt wat anders. Wacht, ik zoek het recept.
Ik krijg het recept niet geplakt. Het is met boter en bruine suiker.
Alle reacties Link kopieren
Hij is goed gelukt! Maar inderdaad, totaal iets anders dan de caramel van de Mac. Het is wel lekker, maar ik ga zeker geen blikje leeg lepelen. Ik ga het recept van de taart van Jamie maar eens opzoeken en het daarin verwerken.
Alle reacties Link kopieren
Dulce de leche, favoriete lekkernij van Maxima.
Alle reacties Link kopieren
Suze, dat recept staat enkele posts eerder.. Geplaatst op 9 februari (ik wist wel dat ik eerder hier gepost had, oude nick )
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Even markeren zodat ik dit topic kan terugvinden. Wil ook wel 'ns caramel proberen te maken op deze manier en dan idd iets met bananen.
Alle reacties Link kopieren
Dan is de banoffeepie een aanrader Elninjoo
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Ik heb het recept gevonden, in een pannetje

Bruine suiker, en boter erbij en roeren maar.



Alleen mijn pan zet zo snel aan :(



Iemand een tip welk merk pannetje ik kan kopen die een dikke bodem heeft?
Alle reacties Link kopieren
en bedankt,,,,nu net een afgekoeld restje uit de koelkast gepakt.



had voor een recept maar een klein beetje nodig en had de rest zo in een pannetje verwarmt totdat lichtbruin van kleur werd,in een bakje af laten koelen en nu lekker snoepen
Alle reacties Link kopieren
Momodoe, ik gebruik altijd een gewoon steelpannetje.. Je moet gewoon blijven roeren
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven