fietsstoeltje achter

24-06-2008 09:40 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net als zoveel autostoeltjes, zijn er ook zoveel fietsstoeltjes. Welk fietsstoeltje voor achter voor mijn vierjarige dochter is veilig, makkelijk en comfortabel? Normaal kijk ik altijd wel op kieskeurig maar kan over fietsstoeltjes weinig vinden. Wellicht kunnen jullie mij helpen een keuze te maken?
Heb je haar 4 jaar voor op je fiets gehad dan?



Ik heb beide kinderen met bobikes vervoerd, waren prima stoeltjes.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zowel voor (mini, nu niet meer in gebruik) als achterop (maxi) de Bobike.

Volgens mij is dat een heel veilig stoeltje.



Zelf vind ik hem gewoon prettig. De kleine man (3,5) zit er heerlijk op en hij zit stevig in de gordel. Je hebt hem ook met een iets hogere achterkant, schijnt te zijn om het hoofdje tegen te houden mocht er iets gebeuren waardoor het hoofje naar achter klapt. Anti-wiplash zeg maar. Ik vond dit wel erg overdreven dus wij hebben een 'gewone' bobike (maxi)

Het is ook heel erg belangerijk dat de voeten niet tussen de spaken kunnen komen. Volgens mij hebben fietstoeltjes ook een veiligheidskeurmerk.



Verder vind ik wel handig dat de stoeltjes zonder al te veel gedoe te verwijderen zijn van de fiets en (met een extra adapter) over te zetten op de andere wij hebben dus 1 stoeltje die we voor beide fietsen kunnen gebruiken.



nadeel van dit stoeltje, ik vind hem niet goedkoop. Maar we hebben er veel plezier van.



Succes
Alle reacties Link kopieren
Ik prop die van ons nog wel eens in de stoel voorop, dat vind ie zo gezellig. Weliswaar met zn knieen tegen het stuur (gaat net, heb een mamafiets, dus breed stuur) hahaha



We hebben trouwens voor achterop wel een verlenger gekocht (op mijn vriend's fiets) want anders zat hij wel erg dicht op t zadel. Dit ligt volgens mij aan de fiets waar je m op wil doen.

Denk er ook aan om een beschermer op de veren van je zadel te zetten. Daar wil je geen vingers tussen.
Wij hebben voor onze dochters ook altijd de zitjes van Bobike gebruikt, zowel voor voor- als voor achterop. Prima stoeltjes!!
Alle reacties Link kopieren
@misschicken: Ja mijn (nu nog) 3 jarige dochter zit nog steeds voorop. (mamafiets), gaat prima, alleen dan wel zonder schoenbeschermers, want dat zit niet meer zo lekker. Echter nu mijn andere dochter voorop kan,wordt het dus echt tijd voor een achterzitje. Ik hoop dat mijn oudste dat net zo leuk vind als voor. Het is toch effe anders, wat minder contact denk ik, vandaar dat ik ook voor haal een hellempie aan ga schaffen. Je ziet ook wel eens stoeltjes die helemaal "dicht" zijn zegmaar. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen. Iemand daar nog ervaring mee? En inderdaad trouwens goeie tip, om twee bevestigingdingen te kopen dat ze ook bij mijn vriend kan. In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties, ik kom er nog op terug.
In Duitsland zijn de Römer-fietsstoeltjes als beste getest, zowel in 2004 als in 2007. Deze krijgen een cijfer 8 (in Duitsland een 2), in tegenstelling tot de "beste koop" in Nederland, een 5,6. Dit was voor mij reden om in Duitsland een fietsstoeltje te kopen, ik gebruik mijn Römer Jockey Relax nu al drie jaar naar volle tevredenheid.



De Consumentenbond test in haar gidsnummer van mei 2004 acht fietskinderzitjes, te weten vier zitjes voor achterop in de leeftijdsklasse van ca. 9 maanden tot 6 jaar (de Bobike Maxi SC, de Topeak Baby seat, de GMG T30 club en de Belleli Sittybike Special), twee zitjes voor achterop voor de leeftijd van ca 5 tot 9 jaar (de Bobike junior en de GMG R911-1) en twee zitjes voorop de fiets voor de leeftijd van ca. 9 maanden tot 3 jaar (Bobike Mini 2 en GMG T11 club). De conclusie luidt: 'Bijna de helft van de geteste fietskinderzitjes is onvoldoende veilig; geen enkele voldoet aan de Europese norm, die over enige tijd wet wordt. Voorzieningen om twee kinderen tegelijk achterop mee te nemen verdienen geen aanbeveling'. En verder zegt de test: 'Het aanbod wordt beheerst door de merken Bobike en GMG. De resultaten houden niet over. Van de zitjes die voldoende veilig zijn verdient er maar één het Testoordeel 'goed'. Dat heeft een gangbare prijs en is onze enige beste koop'. Het betreft de Bobike Maxi SC voor de leeftijd van ca. 9 maanden tot 6 jaar. De prijs bedraagt ongeveer ¤ 60,-. De onvoldoende veilige kinderzitjes zijn de Belleli Sittybike Special, de Bobike junior en de GMG R911-1. De fabrikanten van Belleli Sittybike Special en G.M.G. R911-1 hebben inmiddels toegezegd maatregelen te nemen.



De Consumentengids van augustus 2004 meldt in vervolg hierop: 'De fabrikant van Belleli Sittybike Special' heeft zijn zitje afdoende verbeterd. De kleine inzittende kan zijn vingertjes niet langer beknellen tussen het zitje en de bevestigingsstangen. De verbetering maakt het zitje ook stabieler, want minder draaibaar.



De fabrikant van de G.M.G. R911-1 heeft de bevestiging verbeterd, waardoor het zitje niet langer helemaal kan losraken, mocht de bevestigingsveer het begeven. Maar aan een andere tekortkoming van dit zitje doet hij niks - het mist een voorziening die voorkomt dat de voeten van het kind tussen de spaken komen. Laat maar jasbeschermers monteren, is zijn advies. Dit zitje blijft daarom 'onvoldoende veilig'. Hetzelfde geldt voor de Bobike Junior om dezelfde reden.'






link naar fietsstoeltjes



http://www.smartbaby.cz/images/sklady/Jockey_Relax_Black_smart_na256.jpg
Alle reacties Link kopieren
Eeven uppen want ik heb een vraag;



Ik zoek voor 5 jarige dochter zo;n ruggesteun-stoeltje en losse voetsteuntjes (ze groeit nu écht uit de bobike) Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
quote:schuddebuikje schreef op 22 april 2010 @ 10:46:

Eeven uppen want ik heb een vraag;



Ik zoek voor 5 jarige dochter zo;n ruggesteun-stoeltje en losse voetsteuntjes (ze groeit nu écht uit de bobike) Iemand tips?



Bij Halfords.
Ik up dit bericht even.

Voor onze tweeling willen we twee fietsstoeltjes voor achterop aanschaffen. Hiervoor zaten/lagen ze in een fietskar, nu ze goed kunnen zitten willen we ze dus graag achterop hebben. We doen veel lopend, dus met de fiets is meer een gezinsuitje dan een noodzakelijk kwaad. Wel is het de bedoeling dat ze er een hele tijd in kunnen zitten (ze zijn nu 16 maanden en wegen ongeveer 9 en 10 kilo).



Waar moet ik op letten?

Welk merk is goed (ik ben geen merkenmeisje, vind vooral veiligheid belangrijk)?



Iemand tips? Bedankt alvast.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven