Welke naam past bij .......

13-01-2014 12:35 3259 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die op zoek is naar een naam die past bij de naam van een ouder broertje of zusje, de hond of de parkiet, hierbij een topic om daarover te brainstormen.



Nieuwe topics hierover zullen worden gesloten, onder verwijzing naar dit topic.



Oude topic; Welke naam past bij....
Alle reacties Link kopieren
Caitlin vind ik ook heel leuk. Alleen de dochter van mijn schoonzus heet al zo, dus dat is geen optie!



Faylinn oid vind ik ook wel mooi. Misschien moet ik daar maar eens op verder borduren!
Jaylinn, Jailey.





Madelief,

M



Mara

Mathilde(a)

Florance

Fiene

Roos





J



Sebastian/ Sebastiaan

Rowan

Ronan

Floris

Stijn

Daniël

Marijn
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een dochter genaamd Nora. Nu moeten we nadenken over de naam van onze tweede. We weten nog niet wat het wordt.

Wat vinden jullie van Isis voor een meisje? En Morris voor een jongen?



de 'is' op het einde bij beide namen is trouwens toeval maar vraag me ook af of het kan bij onze achternaam: eindigend op een us.



Graag jullie mening!
Alle reacties Link kopieren
Morris vind ik super leuk, Isis te hard voor een meisje. Iris vind ik wel prachtig. Of iske, maar daar moet je van houden..



Qua combi met achternaam, als het een achternaam is van twee lettergrepen, net als de voornaam, weet ik niet of het wel zo mooi vind staan.
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Isis en Morris staan beide op mijn lijstje, vind ze prachtig! Heb alleen bij de naam Morris de associatie morsdood. Daarom twijfel ik zelf aan de naam Morris. Nora ook erg mooi, prima combinatie!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Forum-dames,

Willen jullie ook met mij meedenken?

We hebben een zoon die Max heeft en ik ben nu in verwachting van een dochter. We zoeken een naam die hetzelfde uitgesproken wordt in het NL en in het Duits. Niet te moeilijk en een beetje stoer.

Namen zoals Yara, Fenna en Lotte staan op ons lijstje.



Wie heeft nog mooie en originele ideeën?
Alle reacties Link kopieren
quote:traptree schreef op 19 januari 2014 @ 12:17:

Wij hebben een dochter genaamd Nora. Nu moeten we nadenken over de naam van onze tweede. We weten nog niet wat het wordt.

Wat vinden jullie van Isis voor een meisje? En Morris voor een jongen?



de 'is' op het einde bij beide namen is trouwens toeval maar vraag me ook af of het kan bij onze achternaam: eindigend op een us.



Graag jullie mening!



Bij kindernamen is het echt hoe het klinkt bij de achternaam maar ik doe een poging.



Geen Morris maar Milan? Morgan?

En bij Nora als meisje Fleur? Ilona? Isabelle? Ivy? Isa? Mischa?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Traptree, Isis en Morris vind ik allebei geweldig (staan ook op mijn lijstje, maar worden het niet, want allebei eindigende op een -s... en onze achternaam begint met een -s, dus dat wordt 'm niet).



Aapje, ik vind Lotte erg goed bij Max passen! Wat denk je van Sophie? Of Anne/Anna?
Alle reacties Link kopieren
quote:Aapje schreef op 20 januari 2014 @ 11:27:

Hallo Forum-dames,

Willen jullie ook met mij meedenken?

We hebben een zoon die Max heeft en ik ben nu in verwachting van een dochter. We zoeken een naam die hetzelfde uitgesproken wordt in het NL en in het Duits. Niet te moeilijk en een beetje stoer.

Namen zoals Yara, Fenna en Lotte staan op ons lijstje.



Wie heeft nog mooie en originele ideeën?Britt?
Alle reacties Link kopieren
@ aapje

Fenna vind ik leuk,al vind ik Yara en Lotte ook niet lelijk.

ideetjes



Imke

Lise

Silke

Tirsa

Vera

Anouk

Bente

Jolien

Stella

Dagmar
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het meedenken!



Anne/Anna: vind ik ook wel mooi. Eens bespreken met man

Sophie: niet stoer genoeg.



Britt: vind ik echt helemaal niets, sorry



Imke niet helemaal mijn ding

Lise zo heet een nichtje al

Silke zo heet ook al een nichtje...

Tirsa nee

Vera spreek je in het Duits anders uit

Anouk nog een nichtje

Bente ja, komt op het lijstje

Jolien vindt man niet mooi

Stella geen leuke associaties mee.

Dagmar hele andere uitspraak in het Duits
Alle reacties Link kopieren
quote:Aapje schreef op 20 januari 2014 @ 11:27:

Hallo Forum-dames,

Willen jullie ook met mij meedenken?

We hebben een zoon die Max heeft en ik ben nu in verwachting van een dochter. We zoeken een naam die hetzelfde uitgesproken wordt in het NL en in het Duits. Niet te moeilijk en een beetje stoer.

Namen zoals Yara, Fenna en Lotte staan op ons lijstje.



Wie heeft nog mooie en originele ideeën?



Finja

Lena

Jana

Stella
Alle reacties Link kopieren
Oh, sorry voor Stella...
Alle reacties Link kopieren
Mylene: hmm van de meeste namen ken al iemand die zo heet, Fleur vind ik te kak en Ivy moet op zn engels uitgesproken worden. Ik wil graag een Nederlandse naam.



De achternaam is 3 lettergrepen. Heb het nu een paar keer opgelezen en hardop gezegd en volgens mij klinkt het niet heel raar. Vooral Isis klinkt in combinatie met achternaam best goed.



Ik merk dat ik mn zinnen nu eigenlijk heb gezet op Isis. Vriend moet even wennen maar zegt geen nee .



Alleen Morris, daar twijfel ik over. Vond jongensnamen bij dochter ook al zo moeilijk...
Alle reacties Link kopieren
Max en...



Evi

Kim

Mare

Faye

Cleo

Elin

Sara
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



zouden jullie mijn testcase willen zijn?

wij zijn enorm aan het stoeien met de namen voor ons tweede kindje.

we weten niet wat het wordt dus zoeken een jongens en een meisjesnaam.

Onze zoon heeft xavier. Nu hebben we al meerdere namenboeken doorgewerkt maar DE naam nog niet gevonden. altijd hebben we wel een ja maar en meestal is dat, ja maar dat past niet bij xavier.

en nu wissel ik per dag zo'n 10 keer tussen schijt aan dat het niet past en dat kan echt niet..

mijn vraag aan jullie: wat vinden jullie van de combi's en hebben jullie suggesties voor leuke namen bij xavier ( liefst geen te buitenlandse namen of te sjiek)



komtie:

xavier en abel

xavier en hidde

xavier en noa (meisje)

xavier en nienke

xavier en ronja



ben benieuwd!



groetjes, geertje
Alle reacties Link kopieren
dat zijn inderdaad namen die ik niet gelijk bij Xavier zou verwachten,eerder iets frans of spaans.

maar de namen op zich zijn wel leuk!

suggesties

Dion

Leon

Mathis



Dian

Jolie

Isanne

Jonna
Alle reacties Link kopieren
Xavier en abel, Noa en ronja vind ik goed passen, de andere twee echt niet.



Wat ik er verder mooi bij vind:

Olivier of oliver

Jarrick

Yorick

Jarmo

Chris/Christian

Vic



Laury

Marly

Marel (met accent grave)

Florien

Nadia

Nicola

Rozan

Lindy

Yara
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:digijuf schreef op 20 januari 2014 @ 21:02:

[...]





Finja

Lena

Jana

Stella



Tessa

Luna

Maud

Marit
Alle reacties Link kopieren
Xavier en Noa vind ik nog wel bij elkaar passen maar de andere slaan nergens op. Gewoon schijt aan hebben en een mooie naam kiezen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Spreek je Xavier uit op z'n Spaans of zoals je het schrijft?



Van de namen die je noemt vind ik de combinatie met Abel en Ronja de beste.

Hidde en Nienke klinken in mijn oren vrij Noord-Nederlands en daardoor minder passend bij Xavier. En Noa hoor ik al zo vaak.
Alle reacties Link kopieren
hallo!



bedankt voor jullie reacties!! daar kan ik wel wat mee!

@cejo, tja franse/spaanse namen passen inderdaad goed maar dan wordt het zo thematisch. en op xavier na heb ik niks met franse/spaanse namen. isanne vind ik leuk. ga ik onthouden.



@tinkerbell, leuke namen. vooral marly en laury! en rozan ook.



@ nouschi: bedankt voor je nuchtere blik.. je hebt gelijk. zowel qua namen als dat het niet uitmaakt. ben normaal ook wel zo maar ja.. zo'n naam blijft zo lang hangen...



@marrie: je spreekt het oud zoals je het schrijft. dus met ks. al maken we er wel een zachte ks van. in geen vier op het einde maar vie-ee.

ja.. dat van noa zat ik ook al mee. dus die is de wel van het lijstje af. en terug op het reservelijstje.



ben nog steeds aan het twijfelen.al ga ik denk toch voor een meer bijpassende naam. al moet ik dan wel emotioneel afscheid nemen van hele mooie namen...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt denken: dan past het maar niet bij Xavier.



Dus Xavier en Hidde, kan jou het schelen, als jij het mooi vindt, zou ik het gewoon lekker doen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik vind je namen allemaal mooi. Ik vind Noa dan wel weer mooi voor een meisje en ik ken er ook maar 1 (en dat is een volwassen vrouw van nu in de 30).
Alle reacties Link kopieren
quote:baklava schreef op 17 januari 2014 @ 15:29:

Hallo,



wij hebben al een dochter genaamd Leila en verwachten een tweede.



Voor een meisje dachten we aan Nadia, Zohra, Zara of Elif. Voor jongens hebben we nog geen idee.



Heeft iemand nog andere meisjesnamen suggesties, en ideeën voor jongensnamen?



Bedankt!



Ik vind Leila en Nora mooi samen, of Leila en Aicha (of ben je Turks? Dan wordt het denk ik eerder Aysen, al vind ik dat een minder mooie naam qua klank. Ayse daarentegen vind ik wel mooi. Leila en Ayse, ook wel leuk dat het dan niet allebei op -a eindigt?).



Jongensnamen vind ik ook lastig. Yasin of Yunus? Staat ook mooi met Leila vind ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven