Geld & Recht alle pijlers

Wat kost een auto per maand?

19-01-2014 09:30 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op dit moment nog in de orienteerfase voor het kopen van een auto (automaat). Het gaat mijn eerste auto worden. Nieuw lijkt me onverstandig en daarnaast niet haalbaar met mijn budget.



De aanschaf is een eenmalige uitgave, maar daarna kost een auto natuurlijk ook gewoon geld, los van de benzine.



Waar moet ik rekening mee houden, hoeveel zal ik maandelijks kwijt zijn?
Don't stop dreaming...
Alle reacties Link kopieren
quote:dizzyy0 schreef op 19 januari 2014 @ 12:05:



Verder hoef ik de eerste 3 jaar niet te keuren

.Is veranderd, eerste 4 jaar hoeft er niet gekeurd te worden
Alle reacties Link kopieren
quote:_justme32_ schreef op 19 januari 2014 @ 14:48:

[...]





Dat weet ik niet, ik denk dat de techniek wat ingewikkelder en duurder is dan handgeschakeld?



Automaat vind ik zelf gewoon logischer, bedoel ik ga de was ook niet op de hand doen.Mensen die net hun rijbewijs hebben zou ik niet adviseren nieuw te kopen, leer eerst maar eens echt rijden
Alle reacties Link kopieren
automaten zijn niet duurder om te maken. Er worden er alleen veel minder nieuw van verkocht in Europa.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Alle reacties Link kopieren
Wauw als ik dat allemaal lees heb ik altijd geluk gehad met mijn seat arosa. Erg zuinig in gebruik ook.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, als ik dit zo lees heb ik altijd veel geluk gehad met mijn seat arosa. Erg zuinig in gebruik ook.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden vroeger twee auto's. Mijn auto heb ik verkocht en nu hebben wij maar één auto. Soms denk om deze auto ook te verkopen om zo geld te besparen.
Alle reacties Link kopieren
quote:pearle schreef op 19 januari 2014 @ 16:21:

[...]





Mensen die net hun rijbewijs hebben zou ik niet adviseren nieuw te kopen, leer eerst maar eens echt rijdenDat hoor ik inderdaad vaker, vandaar ook dat ik in eerste instantie niet aan een nieuwe auto dacht, buiten dat het ook niet in mijn budget zal vallen.
Don't stop dreaming...
Alle reacties Link kopieren
quote:_justme32_ schreef op 19 januari 2014 @ 11:35:

Ben wat aan het rondkijken maar zie dat een automaat aanzienlijk duurder is dan een handgeschakelde, dus denk dat een kleine auto nieuw dan ook net niet in mijn budget valt.



Stadsautootjes worden helaas vaak voorzien van een pre historische 4 traps automaat. Daardoor verbruiken ze meer = meer CO2 uitstoot = veel meer belasting op de aanschaf. Daarom zijn ze in ons land veel duurder



Moderne automaten verbruiken meestal minder dan een handbak, daarom kan BMW Nederland nu stunten met de actie dat ze op vrijwel al hun modellen een 8-traps automaat gratis aanbieden.



Hybrides = meestal cvt automaat, rijdt ook erg aangenaam en zuinig.
Alle reacties Link kopieren
Tip: Ga voor een 2ehands vw golf met dsg automaat, heb zelf zo'n 7 traps automaat in mijn auto en het rijdt heerlijk. Schakelt supersnel en je merkt niet datie schakelt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een opel; Agila(splinternieuw gekocht in 2011 voor 11.000 euro).

Ik betaal

33 wegenbelasting

70 all risk verzekering

Ik tank 1x per maand voor 60 euro, omdat we meestal de lease auto van mijn man gebruiken.

vanaf dit jaar is íe 3 jaar oud en krijgt íe elk jaar een kleine beurt voor 100 euro(incl apk)
Alle reacties Link kopieren
quote:slobberbone schreef op 19 januari 2014 @ 12:11:

[...]





Lijkt op het eerste gezicht wel zo maar die Aygo schrijft veel meer af dan die 206 dat vergeten veel mensen nogal

Whahaha, als je ergens bijna geen afschrijving hebt dan is het juist op de aygo, 107, C1



Ik heb op een vorige C1 in 2 jaar tijd 700 euro afgeschreven.. Dat lukt je met geen enkele 206
veroordeel wat je ziet, maar wat jij ziet .... ben ik niet
Alle reacties Link kopieren
quote:dizzyy0 schreef op 19 januari 2014 @ 12:05:

Wij hebben een toyota aygo uit 2014

Benzine tanken ook goedkoop ik rij ruim 600 km op 1 tank, wel veel snelweg. Tank vol kost +\- ¤40,-





In een Aigo zit een tank van 35 liter. Mijn Polo heeft een tank van 45 liter. Ik tank hem vol voor ± ¤ 70,-.



Ik denk dus dat die 40 euro niet klopt?
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
quote:Sense-1970 schreef op 20 januari 2014 @ 12:48:

[...]



Whahaha, als je ergens bijna geen afschrijving hebt dan is het juist op de aygo, 107, C1



Ik heb op een vorige C1 in 2 jaar tijd 700 euro afgeschreven.. Dat lukt je met geen enkele 206



Is nu wel ander met de wegenbelasting op de C1 en dan moet je ook nieuwe terugkopen.



Als je die 1999 206 en daar nog 5 jaar in gaat rijden schrijf je echt wel minder af, in die 5 jaar dat kost die 206 niet eens wat jij hebt afgeschreven met de C1
Alle reacties Link kopieren
quote:Fame schreef op 19 januari 2014 @ 10:44:

Ik lease privé. Alles inclusief excl. brandstof voor 219 per maand.Dit doe ik ook, voor mij ¤175 (ik heb er reclamestickers op). Benzine is nu ¤110 euro per maand. Het is een hele zuinige auto waardoor ik veel geld bespaar.
Alle reacties Link kopieren
quote:merano schreef op 20 januari 2014 @ 14:55:

[...]





In een Aigo zit een tank van 35 liter. Mijn Polo heeft een tank van 45 liter. Ik tank hem vol voor ± ¤ 70,-.



Ik denk dus dat die 40 euro niet klopt?Ik tank bij onbemande tank ongeveer voor 50/55 euro vol. Ook 35 liter tank, waarmee ik 750 kan rijden (veel N wegen).
Alle reacties Link kopieren
Autokosten hangen van heel veel factoren af. Als je 'n beetje handig met Excel bent, reken je het zelf zo uit. De ANWB-site is soms wat lastig.

Tip: de Chevrolet Spark 1.0 LS BiFuel. Kost nieuw (!) rond de 10000,= en er zijn voldoende tweedehands voor 7000-8000,=.

Niet onbelangrijk: deze rijd op LPG met 0.77 euro per liter en acceptabele wegenbelasting.
Alle reacties Link kopieren
Weet je, iedereen kan je vanalles adviseren maar uiteindelijk moet je het gewoon treffen.



Mijn 1e Opel was een paar jaar oud maar bleek onder de roest te zitten en had nog wel meer zaken die niet in orde waren.



Daarna een Toyota Corolla uit 1985 (!!!) gekocht en dat ding deed het ALTIJD, was echt niks mis mee. Nee, om te zien was het geen blitse auto maar hij liet me nooit in de steek. Scheelt ook wel dat de vorige eigenaar een automonteur wad die het ding ook perfect bij hield.
Alle reacties Link kopieren
En nog even over de verzekering: als je nog maar net een rijbewijs hebt dan heb je nog geen schadevrije jaren opgebouwd en betaal je dus de volle mep. En ik meen me te herinneren dat beginnende bestuurders sowieso meer betalen aan verzekering maar dat kan ik mis hebben.



Met dertien schadevrije jaren betaal ik per maand 20 euro en dat is allrisk. (En het was drie euro minder voor WA. De moeite niet echt waard en als mn auto nu total loss raakt dan krijg ik iig nog de dagwaarde en anders heb ik niks. Wat niet handig is nu ik geen werk heb en dus weinig verdien.)
Alle reacties Link kopieren
laat maar, niet goed gelezen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven