Deel je lekkerste smoothie recept!

05-01-2014 20:46 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort een super-de-luxe blender aangeschaft met het doel om lekkere en gezonde sapjes te maken. Nu heb ik al wat dingetjes geprobeerd maar het komt er toch vaak op neer dat ik alles wat er op de fruitschaal ligt in de blender pleur en dan is het resultaat een hele aparte smaaksensatie



Dus ik hoor graag van jullie je allerbeste, gezondste of lekkerste smoothie! Is er ook iemand die smakelijke groene (groente) smoothies maakt? Ik ben benieuwd naar jullie suggesties!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu net gemaakt:



Yoghurt, kwark, honing, blauwe bessen, frambozen, banaan en goji bessen.



Superlekker!
Alle reacties Link kopieren
quote:Barones schreef op 05 januari 2014 @ 22:39:

[...]



Ik gebruik het nu een paar jaar en voel me er heel goed bij

Helaas is er nog weinig bekend volgens mij met gebruik van superfoods in combinatie met zwangerschap. Ik zou sowieso idd even goed gaan inlezen en je laten adviseren door de verkoper en misschien zelfs een overleg met je arts hierover hebben.Chiazaad wordt afgeraden bij gebruik van medicijnen tegen hoge bloeddruk
Alle reacties Link kopieren
quote:bloempje86 schreef op 07 januari 2014 @ 10:31:

[...]





Chiazaad wordt afgeraden bij gebruik van medicijnen tegen hoge bloeddrukGoed om te weten. Thanx!
Hier waakt de enige echte Barones
Alle reacties Link kopieren
@AnnaRaven, Klinkt goed! ipv kokosmelk gebruik ik soms een klein beetje kokosolie en ipv het tarwegraspoeder pers ik mijn eigen gekweekte tarwegras shotjes voor in de smoothie.



Wat een lekkere suggesties allemaal zeg!
Hier waakt de enige echte Barones
Omdat ik wel benieuwd ben naar andere variaties, maar even een upje Ik probeer ze op het moment wat 'groener' te maken, door wat meer groenten en minder fruit te gebruiken.



Vanmorgen een smoothie gemaakt van spinazie, boerenkool, biet, paar snoeptomaatjes, banaan, kiwi, lijnzaad, chiazaad, zonnebloempitten, gojibessen, rauwe cacaopoeder, tarwegraspoeder en wat water.
Alle reacties Link kopieren
Blauwe bessen, wilde perzik, avocado en karnemelk.



Maar ik maak heel vaak een snelle smoothie van 1 banaan en een halve liter volle biologische yoghurt. Zo simpel maar zo lekker! Nog lekkerder met een flinke lepel kokosolie erdoor.
Mijn favoriet (smaakt echt net als een milkshake, lekker romig door de advocado en zoet door het fruit en de melk):



Amandelmelk, advocado, spinazie, rood fruit uit de friezer, gebroken lijnzaad, munt.





PS Elke dag spinazie schijnt niet zo goed te zijn. Ook voor smoothies geldt dat afwisseling het gezondst is.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Komt wel goed, schatje!
Alle reacties Link kopieren
2 appels, 2 peren, een banaan en 2 stengels bleekselderij, een beetje water en wat kaneel, erg gezond en erg lekker!

Teveel spinazie is inderdaad niet goed, dit geld ook voor andijvie, gewoon afwisselen! Ben benieuwd naar de verdere reacties!
Where there is a will, there is a way!
Ik heb laatst bramen, bosbessen, bleekselderij en boerenkool bij elkaar gegooid. Was een erg lekkere combinatie!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze vandaag gemaakt: Mango, banaan, spinazie en dan met water verdunnen.

De mango en banaan (geschild) komen uit de vriezer, dat is zowieso een tip je kan echt elk fruit in porties invriezen, en heb je het gelijk goed koud. Ik vries zelfs cocus melk in in van die vrieszakjes waar je water in kan doen. Alleen mijn groente is altijd vers.



Mijn vraag of er nog meer groenten zijn die prima passen in een groente smoothie. Ik gebruik voornamelijk nu sla, spinazie. Andijvie, bleekselderij en wortel vond ik niet zo lekker hoe ik ze gemaakt had, maar miss smaakt een andere combi natuurlijk beter.

Maar kan je bv ook courgette of bloemkool erbij doen zodat je goed kan afwisselen?
Alle reacties Link kopieren
Ha wat leuk dat er weer nieuwe recepten bij zijn gekomen! In mijn 'groene' smoothie van vanmorgen zat: 1 hele avocado, een halve komkommer en 2 kiwi's (en een beetje water ter verdunning).
@djchick: Je hebt al veel geprobeerd qua groente zie ik! Misschien dat gekookte biet nog een idee is? Maakt het ook wat zoeter, ik vind het altijd erg lekker. Bleekselderij is ook niet mijn favoriete groente, maar toen ik het combineerde met bramen en bosbessen vond ik het echt lekker! Had haast niet door dat het er in zat. Verder kan je boerenkool ook nog eens proberen, dat verkopen ze tegenwoordig in van die handige mini blokjes (doos uit de diepvries). Courgette of bloemkool zou ik zelf niet zo snel proberen, maar wie weet, wellicht is het wel lekker!
Alle reacties Link kopieren
Banaan

Sinaasappel

Kiwi

Peer

Andijvie of spinazie

Karnemelk.





Banaan

Aardbeien

Frambozen

Karnemelk



Banaan

Mango

Sinaasappel

Spinazie

Karnemelk.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Ben er nu een aan het drinken met Avocado, amandelen, banaan en melk. Volgende keer zonder melk denk ik maar hij is erg lekker!
Alle reacties Link kopieren
Voor een powerstart doe ik door een smoothie van (bevroren) banaan en yoghurt/kwark/(amandel)melk ook een paar scheppen havermout. En voor het lekker een lik pindakaas of - nog lekkerder - hazelnotenpasta.



Met de staafmixer gaat 't trouwens ook prima.
Alle reacties Link kopieren
Hazelnotenpasta? Dat moet amandelpasta zijn.
Alle reacties Link kopieren
Superlekker:



Cranberry's, mango, frambozen, appel, een beetje powerfruit ( merk Coolbest, smaak pomme granate + raspberry), wat sojamelk, paar druppels stevia.



Alles in de blender, en koud drinken!
Elke les, waar je van leert, maakt het pad vrij voor nog waardevollere lessen. Elke les, die je negeert, komt steeds weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Delicious: banaan met hazelnoot almhof yoghurt beetje melk en chai mix mnmmnmm
Alle reacties Link kopieren
.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-08-2015 13:39
Reden: spam verwijderd!
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven