Gruwelijk irritante uitspraken

28-10-2012 13:35 3029 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren kwamen er ineens een aantal uitspraken in me op waarbij ik dacht 'gatver wie zegt dat nou?' Kan die mensen wel slaan die zich daar dan schuldig aan maken (niet letterlijk natuurlijk, meer zo ).



Maar ongetwijfeld maak ik me zelf ook schuldig aan uitspraken die andere mensen weer zwaar irritant vinden. Ben wel benieuwd in welke ik mezelf dan ga herkennen



Ik trap alvast af:



Mensen (over het algemeen moeders) die het over 'mijn grote vriend' of (nog erger) 'die kleine boef' hebben als ze hun zoon bedoelen. Aaaaaaaaaaah



Mensen met kinderen die zichzelf enkel nog in de rol van vader of moeder lijken te zien, en dan ook nog eens op praten zoals hun kinderen. 'Ik ben een mama van 37 jaar oud en heb geen contact meer met de papa van mijn kindjes.

Zeg dan nog in ieder geval dat je moeder bent en geen contact meer hebt met de vader.



En nu jullie!
Ik spreek toch geen Chinees?!
Net nog in een topic over autorijden:

'achter het stuur kruipen'.

Vind het gewoon zo'n stomme uitdrukking. Ik kruip zelf namelijk helemaal niet achter het stuur, ik ga gewoon zitten. Kruipen klinkt alsof je stomdronken bent of dat je heel kleine bent e/o een hele grote auto hebt.
Alle reacties Link kopieren
Hahaha. Ik ben blij dat ik mij niet zo snel erger aan andermans woorden. Lijkt me vermoeiend als je bijna overal aan irriteert.
Euri.....
Alle reacties Link kopieren
Een "brusje" ....
Alle reacties Link kopieren
Volwassen vrouwen die het over hun "vriendinnetjes" hebben.
Alle reacties Link kopieren
Genieten! Zo genoten! Wat een genot!

Brrrrrrr
Alle reacties Link kopieren
- Je kinderen je 'kids' noemen. Zo'n lelijk woord!!!!

- baby als beebie schrijven, ook heel irritant en onnodig. Of beeb, nog erger

-jargon uit de zorg als: "We moeten nog een stukje naar moeder toe communiceren"



.... ik heb er nog wel meer, maar kan er nu niet op komen. Wel fijn om hier het van me af te kunnen schrijven.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yraatje schreef op 13 augustus 2013 @ 12:41:

[...]



Wat moet je dan zeggen?????



Vader en moeder?

Pa en ma??

Pap en mam?je ouders hebben toch ook een naam als het goed is?
Alle reacties Link kopieren
o ja, ik weet 'm weer:



Als mensen zeggen: " We gaan even een hapje eten samen." Terwijl ze gewoon uitgebreid uit eten gaan! Dat verkleinen van iets wat niet klein is en ook niet hoeft te zijn, zoooooooooooo stoooooom!!
Alle reacties Link kopieren
Nee "even een pilsje happen" die is pas erg!!



Hier BAM hap mijn vuist;)
Alle reacties Link kopieren
[...] Punt!



Alsof je mening de enige echte mening is en kan zijn.
Alle reacties Link kopieren
Lekker narcistisch om mijn eigen topic weer naar boven te halen , maar er kwam zojuist weer iets in mij op dat ik erg irritant vind:



Mensen die Sinterklaas 'de Sint' noemen. Je noemt de kerstman toch ook niet 'de kerst'?!



Had er net nog 1, maar ben em kwijt
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:diaantje1971 schreef op 28 oktober 2012 @ 14:03:

[...]



Zoetje, zuurtje, ik mis het bittertje, bbrrrrr, walgelijk!!!!!Ik hoorde deze week in masterchef zelf "een knappertje" voorbij komen
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Maar Sint is toch gewoon een normaal woord voor een persoon? Namelijk voor een heilige. Het is ook eigenlijk niet Sinterklaas maar Sint Nicolaas, net als Sint Eustachius.

Dus het lijkt mij grammaticaal correct om over 'de Sint' te spreken.

'De Kerst' klopt dan weer niet, want dat is geen correcte aanduiding voor een persoon maar een woord voor het feest Kerstmis.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:-tinkerbell- schreef op 15 november 2014 @ 09:44:

Lekker narcistisch om mijn eigen topic weer naar boven te halen , maar er kwam zojuist weer iets in mij op dat ik erg irritant vind:



Mensen die Sinterklaas 'de Sint' noemen. Je noemt de kerstman toch ook niet 'de kerst'?!



Had er net nog 1, maar ben em kwijt Sinterklaas is een verbastering van Sint Nicolaas. Een Sint is een heilige. Het is dus niet zo gek dat men alleen het woord Sint gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk al 487 keer genoemd in dit topic:



De kids.



Vre-se-lijk.
Broedkippetje
quote:-tinkerbell- schreef op 15 november 2014 @ 09:44:

Lekker narcistisch om mijn eigen topic weer naar boven te halen , maar er kwam zojuist weer iets in mij op dat ik erg irritant vind:



Mensen die Sinterklaas 'de Sint' noemen. Je noemt de kerstman toch ook niet 'de kerst'?!



Had er net nog 1, maar ben em kwijt Die vergelijking slaat nergens op en je er aan ergeren slaat ook nergens op want Sint is een titel van de rooms katholieke kerk. Net als dat je kan zeggen "de pastoor", "de kapelaan" en "de paus".
Alle reacties Link kopieren
Jongens, dit topic gaat niet over serieuze ergernissen en ook niet over wat wel en niet juist is. Het is enkel bedoeld om je eigen volslagen niet-redelijke ergernissen over taal te noemen. Niet zo serieus hè op de zaterdagochtend
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
quote:Blusher schreef op 15 november 2014 @ 09:53:

Waarschijnlijk al 487 keer genoemd in dit topic:



De kids.



Vre-se-lijk.Klopt, maar die blijft zo irritant dat ie best weer eens genoemd mag worden
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
Als iemand iets leuks gaat doen en je zegt, "nou veel plezier".

Hoor je tegenwoordig heel vaak, "komt goed", "gaat wel lukken".

Pfff, dank je wel zeggen is zo moeilijk.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
quote:pepexx schreef op 15 november 2014 @ 10:01:

Als iemand iets leuks gaat doen en je zegt, "nou veel plezier".

Hoor je tegenwoordig heel vaak, "komt goed", "gaat wel lukken".

Pfff, dank je wel zeggen is zo moeilijk.Je vindt het irritant als iemand je veel plezier wenst?
Alle reacties Link kopieren
quote:minnimouse schreef op 15 november 2014 @ 10:28:

[...]





Je vindt het irritant als iemand je veel plezier wenst?Goed lezen.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren
Een vrouw die gescheiden is een gescheiden "vrouwtje" noemen.

Uitdrukkingen als out of the box denken, win win situatie, quick fix, walk the talk etc. Met als stip op nummer 1: daar krijg ik energie van .
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:-tinkerbell- schreef op 15 november 2014 @ 09:59:

Jongens, dit topic gaat niet over serieuze ergernissen en ook niet over wat wel en niet juist is. Het is enkel bedoeld om je eigen volslagen niet-redelijke ergernissen over taal te noemen. Niet zo serieus hè op de zaterdagochtend 'Goedheiligman', nog erger!
You don't have to fit into the format

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven