Damian (14 jaar) al een maand vermist.

27-01-2014 00:26 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=129544







Waarom is er nog geen Amber Alert uitgegaan ?

Het ventje is nu al een maand vermist.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Geen idee, zag het wel meerdere malen op fb voorbij komen. Van oorsprong een oosterling. Dus ik denk wel dat veel mensen het zien?



Ook niet op de AA app?
Als je een Amber Alert uitstuurt voor elk uit een instelling weggelopen kind dan verliest de alert zijn kracht helaas.
Alle reacties Link kopieren
Eens met Lilly. Waarschijnlijk is hij weggelopen. Zoon van een vriendin van mij is (alweer) vermist. Ook geen AA omdat het duidelijk is dat het iet onder verdachte omstandigheden is.

Als je kijk,op zoekjemee.nl kan je zien dat er heel veel kinderen vermist zijn. Wordt geen alert voor uitgegeven omdat ze "weten" dat het op eigen initiatief is
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar wel eens op tv een verklaring voor gehoord maar kan het niet vinden, ik weet niet meer hoe wat waar.



Wel zie ik op de site deze verklaring;



Waarom wordt er niet bij iedere vermissing een AMBER Alert verstuurd?



Een AMBER Alert zet het hele land op zijn kop. De foto van het AMBER Alert-kind is dan direct overal te zien. Dat kun je niet iedere dag doen, want dan zou het mensen niet meer opvallen. Er zijn dus strikte criteria opgesteld; alleen bij de meest urgente vermissingen wordt een AMBER Alert verstuurd. Het gebruik van AMBER Alerts bij minder risico opleverende vermissingen zou het speciale effect van het systeem wegnemen. Maar wat dan bij andere vermissingen? Iedere dag raken er in Nederland immers kinderen vermist. Gelukkig worden ze na kortere of langere tijd vrijwel allemaal levend teruggevonden. Het gaat dan vooral om kinderen die weglopen. Natuurlijk kan ook bij dat soort vermissingen publiciteit helpen om het vermiste kind terug te vinden. Daarom vragen we ook aandacht voor deze kinderen, via de Twitter en Facebook.



Hier meer over te lezen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik verbaasde me ook al dat hij bij Vermist niet ter sprake kwam afgelopen vrijdag.
Hier is ook een instelling in de buurt waar iedere maand minstens 2 jongeren verdwijnen. En af en toe lees je in het lokale krantje dat er weer 1 terug is gevonden.



Heb hier nog nooit wat over gehoord in de landelijke media
Alle reacties Link kopieren
Alleen al dit jaar al vijf vermiste kinderen die nog niet teruggevonden zijn. Elke keer een amber alert heeft geen zin helaas.



http://www.politie.nl/vermist/vermiste-kinderen
Alle reacties Link kopieren
Verschrikkelijk idee he, dat die kinderen (waarschijnlijk) niet in een veilige omgeving zijn nu.
Alle reacties Link kopieren
Zou best kunnen dat die jongen gewoon weggelopen is en terug is gegaan naar familie / vrienden. Als hij daar onderdak heeft dan heeft het natuurlijk niet zo verschrikkelijk veel spoed om hem te vinden. In ieder geval niet zo veel spoed als een kind dat op weg was van school naar huis maar nooit thuis is komen opdagen.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie ook vaak kinderen met buitenlandse ouders, Marokkaans, turks Egyptisch etc. Zou best kunnen dat ze gevlucht zijn om eerwraak te ontwijken. Of ze zijn ontvoerd naar ouders land van herkomst. En vindt ze dan maar weer terug.
Alle reacties Link kopieren
ik word hier heel triest van! ik denk idd ook dat het gros in het land van afkomst zit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven