Omdat ze geen hoofddoek droeg...

25-06-2008 09:30 260 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bericht uit België

Lola, 21 jaar, werd door twee mannen overvallen. Pendelaars zagen het, maar reageerden niet.

Sint Gillis. Tot ons spreekt een verontwaardigde, verscheurde en geschandaliseerde vader. “Mijn dochter werd verkracht in het Zuidstation. In Brussel. De hoofdstad van Europa. En volslagen straffeloos.”

We zijn 12 juni. “Mijn dochter kwam terug van Waterloo. Negen uur in de avond. Toen ze de trein uitstapte, ging ze naar Bancontact. Een plek waar volk voorbijkomt. Nochtans is het daar dat het drama is gebeurd.

“Midden in een station. Hoe is zoiets mogelijk?”, gaat de papa van de éénentwintigjarige Lola verder. “Twee man hebben haar verweten dat ze geen hoofddoek droeg. Mijn dochter is mooi. Ze is blond met blauwe ogen.”

Daarna ging het snel allemaal. “Eén van de aanvallers haalde een mes tevoorschijn. Mijn dochter werd tegen de wand van de Bancontact gedrukt. Met het mes op haar keel werd ze door één van de kerels verkracht. De andere keek toe.”

Het was negen uur. Buiten is het nog licht en het station is op verre na niet leeg. “Er passeerden mensen. Mijn dochter weet zeker dat ze minstens drie mensen heeft gezien. Geen van hen maakte halt om haar te redden.”

Als de verkrachting voorbij was zijn de aanvallers in alle rust verdwenen. “Het waren twee Noord-Afrikanen. Ze hadden zich niet eens vermomd. En vertel mij niet dat ik een racist ben als ik je vertel waar ze vandaan kwamen! Mijn dochter werd verkracht omdat zij geen hoofddoek droeg. Zo is dat!”

Lola is naar een vriendin gevlucht. “Moet ik je vertellen in wat voor toestand zij was?” Een paar minuten later werd de jonge vrouw in het ziekenhuis opgenomen.

Vanzelfsprekend is er klacht ingediend. “De mensen van de politie waren zeer professioneel. Op de kleren werd beslag gelegd, en er werden DNA-stalen genomen.”

Maar helaas, de schuldigen zijn nog op vrije voeten… “In de nasleep van de dood van Joe Van Holsbeeck heeft men bij hoog en laag uitgeroepen dat er in de stations meer veiligheid zou komen. Het bewijs is er nu, met mijn dochter, dat er niets is veranderd. Camera’s op alle plekken in het Zuidstation zijn er niet, nochtans één van de drukste stations.”

Marc is bitter. “Ik heb mijn buik vol van dat België, waar werkelijk àlles kan. Zones van wetteloosheid, die zomaar worden overgelaten aan jongeren op drift. Die verkrachters wilden maar één ding: mijn dochter misbruiken, haar bezitten en vernederen, omdat zij niet was zoals zij denken dat jonge vrouwen moeten zijn… Het is een schande.”

Bron: http://inflandersfields.e...ijgen-dan-la-dernire.html
Tja, persoonlijk zie ik als vrouw weinig verschil in het verkracht worden omdat je geen hoofdddoek draagt of verkracht worden omdat je te uitdagend rondloopt in je korte rokje of het zelfs waagt als vrouw om om 02:00 's nachts naar huis te fietsen (het 'pre-moslim-excuus').

Verkrachting is van alle tijd, is heel niet door 'de' moslims dit land binnengebracht en dágelijks worden vrouwen verkracht. Ook in Staphorst, Kampen en Kesteren om maar wat dwarsstraten te noemen.

Dit individuele geval is gruwelijk, de daders zouden gepakt en berecht moeten worden, maar om nou te doen alsof dit een gevolg is van het toelaten van moslims, is van de pot gerukt. Toen er nog geen moslims in Hol-land waren, was er geen man die kraaide naar een verkrachte vrouw. Nu de vrouwen niet meer door hunzelf maar door 'de' moslims verkracht worden, is het opeens moord en brand...

En wat Labelle zegt: de grote gemene deler is het geslachtsdeel.
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
xantippe schreef op 25 juni 2008 @ 12:47:

Tja, persoonlijk zie ik als vrouw weinig verschil in het verkracht worden omdat je geen hoofdddoek draagt of verkracht worden omdat je te uitdagend rondloopt in je korte rokje of het zelfs waagt als vrouw om om 02:00 's nachts naar huis te fietsen (het 'pre-moslim-excuus').

Verkrachting is van alle tijd, is heel niet door 'de' moslims dit land binnengebracht en dágelijks worden vrouwen verkracht. Ook in Staphorst, Kampen en Kesteren om maar wat dwarsstraten te noemen.

Dit individuele geval is gruwelijk, de daders zouden gepakt en berecht moeten worden, maar om nou te doen alsof dit een gevolg is van het toelaten van moslims, is van de pot gerukt. Toen er nog geen moslims in Hol-land waren, was er geen man die kraaide naar een verkrachte vrouw. Nu de vrouwen niet meer door hunzelf maar door 'de' moslims verkracht worden, is het opeens moord en brand...En wat Labelle zegt: de grote gemene deler is het geslachtsdeel.

Eensch. Heel scherp neer gezet!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Antonio schreef op 25 juni 2008 @ 10:15:

Volgens Ayaan Hirshi Ali is er maar een Islam. Ik vind het een goede vraag, maar ik hou de vraag open: bestaat er een milde vorm van Islam.

Als mevrouw Ayaan het zo heeft gesteld als jij schrijft, heeft ze het mis. Er zijn tig stromingen in de Islam en hoewel ze in grote lijnen op elkaar zullen lijken, heb je ook wezenlijke verschillen. Verdiep je er maar eens in. Wikipedia is een goede start.

En ja, er is heus een milde islam en die groep is groter dan die van de extremistische islam. Ik ken alleen maar milde moslims en verder zijn het gewoon mensen zoals jij en ik, met of een goed karakter of een rotkarakter.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
Zamirah schreef op 25 juni 2008 @ 10:39:

[...]

Laat maar zien dan deze collumn. Het lijkt me je reinste flauwekul. Ik heb zoiets nog nooit meegmaakt in Istanbul. Ben je er wel eens geweest, Antonio? Het is een moderne stad met veel meer niet-gehoofddoekte vrouwen dan wel.

Sterker nog: de Istanbulse bevolking is enorm gastvrij.
Inderdaad, je reinste kul dat zoiets daar standaard is. Ik ben vijf keer in Istanbul geweest en ben nooit betast. Wel vaak aangesproken, uitgenodigd, vriendelijk de weg gewezen en soms lopen ze nog helemaal met je mee ook e.d.
Het valt mij altijd op dat je in TR veel en veel minder hoofddoeken ziet dan hier.
Ik verbaas me erover dat de buitenkant van de dingen zoveel verbergt.
Ik zou niet gewoon door kunnen lopen of toekijken hoe een vrouw verkracht werd. Walgelijk dat er mensen zijn die dat wel doen.

Natuurlijk, je kunt zelf ook een mes tussen je ribben krijgen dus op zich snap ik de aarzeling of de angst maar gewoonweg doorlopen en helemaal niks doen? Daar rijzen mij de haren van ten berge.
yasmijn schreef op 25 juni 2008 @ 13:08:

Het valt mij altijd op dat je in TR veel en veel minder hoofddoeken ziet dan hier.
TR?
Toch ben ik het spuugzat dat er altijd weer een groep Nederlanders is die zo nodig de allochtonen moet verdedigen.

Die ons willen laten denken dat als je op straat verkracht wordt de kans net zo groot is dat dit door een Nederlander gebeurd dan door een allochtoon.

Dit is namelijk niet zo.

Het overgrote deel van de verkrachtingen / berovingen gebeurd door allochtonen. Je kan ontkennen wat je wil maar het blijft een feit.

Aangezien het overgrote deel van de inwoners van ons land nog altijd van Nederlandse afkomst is ipv allochtoon, plegen deze mensen gewoon vaker strafbare feiten.

En als we de daden van deze mensen blijven vergoeilijken dan kunnen we inderdaad beter niet meer in korte rokjes en topjes 's avonds over straat gaan fietsen. Want dan mag je volgens deze mannen verkracht worden.

En aangezien we deze bevolkingsgroep niet willen aanpakken gaan dus steeds meer hun normen en waarden gelden.
Het korte rokjes excuus werd al in mijn jeugd gebruikt door de christelijke mannen die hun tampeloeris niet konden bedwingen, verkrachting is zo oud als de weg naar Rome en in Rome weten ze er ook wel raad mee.

Waar mannen zijn, worden vrouwen verkracht. Jaag alle allochtonen weg, hou alleen de Hol-landse mannen over en de verkrachtingen zijn voorbij???? Dream on.
Leiolepis ngovantrii: mannetjes zijn ook niet nodig omdat de dames zichzelf klonen!
Turkije, het land waar regerende politieke partijen verboden kunnen worden, omdat ze Islamitisch zijn, waar het leger garandeert dat het land seculier is en blijft, gaat het over DAT Turkije?
Stemmingmakerij op een belgische site, pure anti-moslimpropaganda.

Dat hebben ze toch helemaal niet nodig?

Ze zijn zonder dat al meer dan genoeg aanwezig.
xantippe schreef op 25 juni 2008 @ 13:19:

Het korte rokjes excuus werd al in mijn jeugd gebruikt door de christelijke mannen die hun tampeloeris niet konden bedwingen, verkrachting is zo oud als de weg naar Rome en in Rome weten ze er ook wel raad mee.

Waar mannen zijn, worden vrouwen verkracht. Jaag alle allochtonen weg, hou alleen de Hol-landse mannen over en de verkrachtingen zijn voorbij???? Dream on.

Inderdaad vroeger werden de korte rokjes ook als excuus gebruikt en er zijn ook hollandse mannen die vrouwen verkrachten.

Mischien hebben die christelijke mensen en moslims wel gelijk en zij wij hier ook te bandeloos geworden.

Maar kijk maar eens naar een gemiddelde aflevering van opsporing verzocht of lees de berichtjes in de krant.

In bijna alle gevallen wordt gesproken van een getinte dader lees allochtoon. Je kan gewoon niet meer ontkennen dat bepaalde bevolkingsgroepen zich niets meer aantrekken van Nederlandse normen en waarden en gewoon maar hun gang gaan.
Ten eerste vind ik het een slecht geschreven stuk, maar dat zal misschien ook te maken hebben dat Vlaams net even anders is als Nederlands.

Ten tweede weet ik niet waarom er hier zo wordt ingegaan op wie de verkrachters waren en waarom dat meisje verkracht is. Lijkt me minder belangrijk dan het feit dat er kennelijk mensen voorbij gelopen zijn zonder iets te doen

Ten derde ik word zo moe van dat zij (moslims) en wij (autochtonen) verhaal.
sugarmiss schreef op 25 juni 2008 @ 13:30:

[...]

Inderdaad vroeger werden de korte rokjes ook als excuus gebruikt en er zijn ook hollandse mannen die vrouwen verkrachten.

Mischien hebben die christelijke mensen en moslims wel gelijk en zij wij hier ook te bandeloos geworden.

Maar kijk maar eens naar een gemiddelde aflevering van opsporing verzocht of lees de berichtjes in de krant.

In bijna alle gevallen wordt gesproken van een getinte dader lees allochtoon. Je kan gewoon niet meer ontkennen dat bepaalde bevolkingsgroepen zich niets meer aantrekken van Nederlandse normen en waarden en gewoon maar hun gang gaan.
Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat er niets vermeld wordt over afkomst als de dader nederlands is.
Ik ben ook van mening dat het er niet leefbaarder op wordt in west Europa. Je kunt er niet omheen dat de meeste daders die in Opsporing Verzocht worden gezocht, mannen zijn van Noord-Afrikaanse afkomst. Je kunt er evenmin omheen dat er hier op koopavond in het centrum een zeer grimmige sfeer hangt door de talloze allochtonen die in groepjes rondhangen en smerige opmerkingen maken naar westerse meisjes die in hun ogen te sletterig gekleed zijn. Ik voel me op een nare manier bekeken en beoordeeld als ik met mijn kinderen naar de speeltuin ga waar ook veel zwaar gesluierde (top de ogen na is er niets zichtbaar) moslima's komen met hun kroost en ik in een rokje met een topje loop. Er wordt over je gkletst waar je bij staat, je verstaat er immers toch geen reet van maar blikken spreken boekdelen.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik het herkenbaar vind wat er in de openingspost wordt aangehaald. Ik zie het dagelijks terug in mijn omgeving. Het is dieptriest dat vrouwen niet meer normaal over straat en naar het station kunnen en dat bepaalde mannen er een vrijbrief tot verkrachting in zien. En ga nou niet roepen dat ik een rascist ben want dat is niet zo. Ik heb zeker 10 jaar naast een marokkaanse man gewoond en nooit zijn er problemen geweest. Maar zodra de islam in zijn meest strenge vorm om de hoek komt kijken, is dat niet te verenigen met westerse waarden en normen.
sugarmiss schreef op 25 juni 2008 @ 13:30:

[...]

8-O

En als die gasten gelijk hebben, dan mag verkrachting ineens?
Al loop ik naakt op straat, dan is dat nog geen excuus om mij te mogen verkrachten....
Nog daargelaten dat verkrachting niet slechts jonge, sexy geklede vrouwen treft.....
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Poezewoes schreef op 25 juni 2008 @ 13:48:

Nog daargelaten dat verkrachting niet slechts jonge, sexy geklede vrouwen treft.....
Inderdaad. Ik zie regelmatig berichten over een bejaarde die verkracht is. Heb ik hier ook nog geen topic over gezien.
Kleding, leeftijd en uiterlijk doen er inderdaad niet toe voor een verkrachter.

En wie bepaalt wat bandeloos is? Ik dacht dat we dat (in Nederland) elk voor ons zelf bepalen met de wet- en regelgeving als leidraad.
rider schreef op 25 juni 2008 @ 13:33:

[...]

8-O

En als die gasten gelijk hebben, dan mag verkrachting ineens?
Nee natuurlijk mag dat niet.
draaiorgel schreef op 25 juni 2008 @ 13:32:

[...]

Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat er niets vermeld wordt over afkomst als de dader nederlands is.

Klopt als de dader Nederlands is wordt dat er nooit bij verteld.

Maar in driekwart van de berichtjes staat met een getinte huidskleur. Daaruit kan je dan conluderen dat slechts een kwart Nederlands is. Daar kun je gewoon niets anders van maken.
shahla schreef op 25 juni 2008 @ 13:05:

[...]

Inderdaad, je reinste kul dat zoiets daar standaard is. Ik ben vijf keer in Istanbul geweest en ben nooit betast. Wel vaak aangesproken, uitgenodigd, vriendelijk de weg gewezen en soms lopen ze nog helemaal met je mee ook e.d.

Heleen van Royen, Je zal er maar mee getrouwd zijn, bladzijde 101 tot en met 103, de column heet hitsig.

Citaat: "Nooit van mijn leven ben ik zo sexsistisch, zo vrouwonvriendelijk, zo onheus bejegend als in Turkije".

Over de gastvrijheid van Turkije: hert land staat bol van de binennlandse conflicten, om een voorbeeld te noemen: u kunt maar beter geen Christen zijn. Turken die verkiezen Christen te zijn worrdt het leven goed zuur gemaakt. Mijn kleermaker Andreas, Christenturk, waarschuwt mij regelmatig voor de Islam en de Turk in het bijzonder, "een bloeddorstig volk". Voor zijn Christen zijn draait hij zomaar een jaar de bak in.

Dat verbaasd me niet: Camiel Eurlings heeft al eens schokkende berichten laten horen uit Turkije.

http://www.netwerk.tv/arc...olshoogte_in_Turkije.html

Voorts: als Turken hun thuisland gaan promoten, word ik enigzins achterdochtig. Een Turk heeft me wel eens toevertrouwd zich nooit negatief over Turkije uit te laten. Maar als je iets langer kijkt, zie je een land wat bol staat van problemen, conflicten, en waar het leger een grote mate van macht heeft.
OK, stel nu eens dat deze bijzonder objectieve, wetenschappelijke methode ( "mij vallen vooral berichten op met de term 'getinte huidskleur' DUS dat bewijst dat Marokanen misdadiger zijn dan Nederlanders" ) klopt, en stel nu eens dat van alle verkrachters in Nederland, ik doe maar een getal, 80% Marokaan is. Wat dan?

Het is natuurlijk hardstikke gezellig om vanaf de borreltafel te roepen dat de een of andere statistiek waar is, maar daar koop je verder ook geen reet voor. Dus nu concreet, wat dan?
Antonio schreef op 25 juni 2008 @ 14:05:

[...]

en waar het leger een grote mate van macht heeft.
en waar dat leger als belangrijkste vijand de Islam ziet. Wat was het nou: islam-bashen, of Turkije-bashen? wel een beetje opletten wie je precies probeert te beledigen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven