Uitgerekend januari 2014

27-04-2013 10:01 872 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat zijn er een boel babies geboren! Lis, Kroes, Elein en Miss Kelpie van harte gefeliciteerd! Ik hoop dat het allemaal goed gaat met jullie en dat jullie genieten van dat kleine hoopje mens. Laat je lekker verzorgen in de kraamweek, daarna moet je er alleen tegenaan

Hier gaat alles ook goed met ons ventje. Hij heeft wel veel last van darmkrampjes, dus 's avonds is het vaak huilen geblazen, maar hij groeit als kool en gelukkig loopt de bv nu ook goed. Ik had een tijdje kloven, maar na de hulp van een lactatiekundige gaat het nu super, dus zeker een aanrader als een van jullie problemen hebben met bv. Fijn weekend allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde.

Ze wilde op een gegeven moment de hele tijd drinken, dan dronk ze vijf minuten, viel in slaap voor vijf minuten, weer vijf minuten drinken enz. En zo was ik dan drie uur bezig en dan wist ik niet wat ik als tijd van laatste voeding moest aanhouden en hoe lang ik maximaal kon wachten. Daar was ik dus gauw klaar mee want zij raakte over de zeik en ik ook. Alles leuk en aardig dat voeden op verzoek maar ze weet volgens mij vaak zelf niet eens wat ze wil (slapen eten of alleen zuigen) dus ik ben haar gaan helpen. Nu moet er minimaal 2,5 uur tussen een voeding zitten en overdag maximaal 4 uur. Ik laat haar dan minimaal een kwartier en maximaal 25 min per borst drinken. Na 1 borst verschoon ik haar omdat ze anders in slaap valt en zo blijft ze alert. Als ze al na een uur komt of als ze goed heeft gedronken en nog steeds meer wil, dan ga ik ervan uit dat het zuigebehoefte is en laat ik haar op een vinger sabbelen tot ze gaat slapen. Ook al gaat ze dan huilen dat ze wil eten, dan geef ik gaar niet en dan is ze toch na 5 minuten wel stil. Dit werkte heel goed de afgelopen dagen. Vandaag ging het weer mis omdat ze bij een voeding niet goed had gehapt en ze dus wel had gezogen maar niks binnengekregen en daarna was ze te moe om alsnog goed te drinken. Toen kwam er ook nog eens bezoek tussendoor en zat er veel tijd tussen de ene en de andere borst. Dus nu is ze weer in de war. Deze dagen heb ik echt nog nodig om me te concentreren op die voedingen en dat goed te krijgen. Dat kost een hoop energie en dat is niet erg, maar ik moet wel opletten dat we de kans krijgen om dit echt goed op de rit te krijgen. Andere dingen moeten dan nog maar even wachten. Lastig hè dat er niet meteen een briefje komt of je het nou goed doet.....vind ik wel in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Lis, ohhh die spierpijn in armen inderdaad! Vandaag, 7e dag heb ik de baby pas naar beneden durven tillen. Nu hebben we ook wel een vrij enge trap, dus ik wou zeker zijn dat m´n armen weer normaal waren.



BV gaat hier goed, ook voornamelijk door een geweldige kraamhulp. Bij de eerste kraamverzorgster ging de BV redelijk, na paar dagen kwam iemand anders door een duobaan en die wist zó verschrikkelijk veel over BV dat het véél makkelijker ging.



Paar tips van haar, misschien heeft iemand er wat aan (al is elke baby natuurlijk weer anders):

- Je hebt fout aanhappen (dat voel je wel en doet zeer en zal iedereen haar los halen), redelijk aanhappen (geen pijn en drinkt goed, maar tepel had iets verder in de mond gekunt) en goed aanhappen (baby met héle grote mond aan laten happen zodat hij heel veel tepel heeft). Dit laatste is héél fijn qua drinken en voor je tepels, maar is best moeilijk om goed te krijgen met aanleggen en ook best vermoeiend omdat het aanleggen dan even kan duren en je steeds het hoofdje moet ondersteunen en bij een grote mond heel snel naar je tepel moet brengen.

- Baby goed wakker maken voor een voeding. Dit deed ze door armpjes strekken, over gezichtje wrijven, mutsje af, etc. Als ze al goed rond hapt is ze natuurlijk al wakker en is het niet nodig. En tussen de 2 borsten door verschoon ik (of papa) haar luier ook, dat helpt inderdaad geweldig qua alert maken.

- Als ze toch inslaapt aan de borst stimuleren met over wangetje aaien, in nekje aaien of handpalmpje zodat ze blijft drinken. Aan de kaak kan je zien in hoeverre ze drinkt, het liefst moet hele gebied mee bewegen tot aan haar oor. Niet alleen het mondje, dan zuigt ze zonder echt te drinken en moet je ook weer stimuleren. Als ze kwartier gedronken heeft en na stimulatie niet meer drinkt met pink zorgen dat ze los laat.



Verder ben ik totaal geen BV expert, ik praat de kraamverzorgster na, maar was zelf erg blij met die tips.



Verder voed ik elke 3 uur (of eerder als ze dat aangeeft maar dat is vrij zeldzaam hier) en moet dat volgens kraamhulp blijven doen tot ze 8 pond is. Wel mag ik 's nachts er nu 4 uur tussen laten.



Meestal moet ik haar wakker maken voor een voeding, maar gister kwam ze ook even élk uur. En aangezien voeden al snel 3 kwartier duurt is dat inderdaad continu. Toevallig, of misschien juist daarom viel het bij mij samen met stuwing dus ik vond het wel prima om haar steeds aan te leggen. Was echt verbaasd dat ze elke keer ook gewoon echt dronk Na zo'n nacht had ik me wel verslapen. Kraamhulp had sleutel en maakte me wakker en ik zo: "voeding van 7 uur ga ik zo geven" en pas na wat verder praten met haar bedacht ik me dat ze altijd om half 9 komt en ik dus in slaap was gevallen haha. Maakte gelukkig niks uit.



Met bezoek voedt ik trouwens ook gewoon. Gister met dat elk uur zal bezoek wel raar opgekeken hebben (ik al beetje proberen uit te leggen dat dat echt alleen die dag zo vaak was), en kraamverzorger was ook nog m'n borsten aan het masseren (pijnlijk!) om voor te doen hoe je harde plekken weg moest krijgen Maar normaal gesproken kan het wel iets discreter.



En ik kwam zelf nog ergens achter... tijdens BV niet de hele tijd naar de baby kijken! Heb ik de eerste dagen wel gedaan, of naar mobieltje wat er naast lag, en nu enorme spierpijn in m'n nek. Dus ik moet er nu op letten vaker voor me uit en rond te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Wij kregen nog als tip om de baby even zonder aanraken en zonder deken op bed te laten liggen als alle andere pogingen tot wakker maken mislukken. Dat werkt hier prima.

Luier verschonen doen wij ook tussen 2 borsten in en soms daarna nog een keer

Spierpijn niet gehad, maar na 8 min persen had ik dat ook niet verwacht.

Aanhappen: zoon doet niet aan grote happen. Ik ga dus akkoord met middelgrote happen. Niet pijnlijk en zoon kan alsnog klokkend drinken en krijgt genoeg binnen. Scheelt tijd en frustratie bij ons beiden. Hij drinkt zo gulzig dat mijn borst na 5 min zo ongeveer leeg is (met kolven haal ik er 60-80ml per borst uit en ga er van uit dat zoon dat ook drinkt, iig de eerste borst, 2e is vaak sneller klaar maar niet heel leeg)

Hij hapt wel beter aan nu hij ook flessen bv aangeboden krijgt trouwens.



We zitten hier weer op +/- 3 uur tussen voedingen yeah. Zoon is een stuk wakkerder, nog steeds heel makkelijk, slaat al tegen speeltjes aan, maakt een onwijs lief geluidje als hij geniest heeft en heeft dezelfde aangeboren gave als Mufje. Hij sjanst er nu al op los, lacht naar voor hem onbekenden & gooit zijn ogen en wenkbrauwen in de strijd.



Ik heb trouwens denk ik spruw, had ontzettend jeukende borsten & steken achter mijn tepels. Heb er gisteren medicijnen voor gekregen en moet zoon ook behandelen, ook al heeft hij geen symptomen. Maar goed ook, gezien de kans op herbesmetting.



Ow en maat 56 is te klein aan het worden. Sommige broekjes zijn ineens niet meer te lang of zelfs al te kort, een aantal shirtjes is bijna te strak & wat mouwen aan de korte kant. Gewoon na 3 weken al!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn dat het zo goed gaat met iedereen, en miss_kelpie gefeliciteerd!!



Lis, mijn bevalling is helaas een medisch feestje geworden, omdat mijn dochter een veel te hoge hartslag liet zien bij de controle CTG. Ik had heel erg gehoopt zonder inleiden te bevallen, maar ik heb gelukkig wel de regie kunnen houden en kijk daarom terug op een (op dat laatste half uurtje vacuümpomp na ) leuke bevalling eigenlijk. Leuk om een keer meegemaakt te hebben! Het is tijdens de bevalling nog even een paar keer spannend geweest (nu veel te lage hartslag bij haar, ook na een wee), maar het is helemaal goed gekomen en ze is een blakende 7 ponder!



Hulde voor jullie borstvoedingsinspanningen trouwens! Ik heb uiteindelijk voor flesvoeding gekozen. Ik was al niet enthousiast over het idee van borstvoeding maar heb het een paar keer geprobeerd en ik vond het echt zo vreselijk voelen, een drinkende baby dat ik bang was met een naar gevoel richting mijn baby van voeding naar voeding te leven. Het feit dat ik toen 48 uur op was en niet inzag hoe ik elke drie uur (of vaker) voor voeding op ging draaien gaf de doorslag. Ik heb wel een paar lepeltjes colostrum gegeven, geef FV op verzoek, en zorg dat we veel huid-op-huid contact hebben.



Verder is het een vrolijke actief ding. Ze slaapt 's nachts van voeding naar voeding (+/- 4 uur) maar is overdag wel heel veel wakker. Meestal ligt ze om zich heen te kijken, maar vandaag had ze een huildag. Best vermoeiend!



Zijn jullie al buiten geweest?
Alle reacties Link kopieren
Elein, ik sleur zoon overal mee naar toe. We zijn zelfs al een flinke wandeling wezen maken over lutters zand (soort van natuurgebied) met zoon in de draagdoek.



Vanmiddag had ik een lekkende borst bij schoonoma thuis. Heel fijn, mijn halve shirt kleddernat.
Alle reacties Link kopieren
quote:Stukje_Cake schreef op 26 januari 2014 @ 22:13:

Elein, ik sleur zoon overal mee naar toe. We zijn zelfs al een flinke wandeling wezen maken over lutters zand (soort van natuurgebied) met zoon in de draagdoek.

Klinkt heerlijk!



Mijn dochter is nog niet zo goed in haar temperatuur vasthouden, en met 36.4 °C en een gevoelstemperatuur buiten van -9 vanmiddag durfde vriend het niet aan. Wel jammer, want er ligt hier sneeuw en dat leek me erg idyllisch We zijn al wel een paar dagen geleden even naar een winkel geweest. Dochter vond het heerlijk in de wagen, en ik ga kijken of ik haar morgen in de draagdoek kan knopen
Alle reacties Link kopieren
Elein, ik heb een tricot slen & die is flink warm. Maar als zoon moeite had met zich warm houden, was ik ook niet gegaan...



Mijn zusje is overigens vorige week bevallen met 34 weken zwangerschap. Haar dochter doet het hartstikke goed. Nu zit er echt weinig tijd tussen onze kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Elein, ik heb een tricot slen & die is flink warm. Maar als zoon moeite had met zich warm houden, was ik ook niet gegaan...



Mijn zusje is overigens vorige week bevallen met 34 weken zwangerschap. Haar dochter doet het hartstikke goed. Nu zit er echt weinig tijd tussen onze kinderen.
Elein fijn dat je nog wel de regie heb kunnen houden bij je bevalling. Jouw dochter is dus ook met een vacuümpomp gehaald jammer. Let wel even op dat als ze veel last heeft van haar nek dat je ernaar laat kijken. Dit zie je vaak zodat ze overstreken, huilen om blijkbaar niets, een voorkeurshouding en nog een aantal dingen. Het is namelijk een van de kenmerken van kindjes die gehaald worden met de vacuümpomp.

Voor een tricot doek gewoon even op marktplaats kijken. Daar hebben ze voor 20 euro.

Ik sleep meneer ook overal mee naar toe. De eerst keer buiten was na een week. Wij mochten naar buiten zodra zl zijn temp binnen de 36,5-37,5 hield. Week 2 zijn we bij mijn werk langs geweest en week 3 een tripje naar Duitsland. Ik ga ook vaak naar mensen toe.



Dames wat doen jullie het goed met die borstvoeding. Hier heb ik waarschijnlijk door een hormoonschommeling veel last van misselijkheid en weinig energie door borstvoeding geven. Ik was ook in 2 weken tijd mijn zwangerschapskilo's plus nog 3 extra kwijt ondanks dat ik heel de dag at. Ik ben nu dus over gegaan naar 3-4 kolven en eenmaal aanleggen. De lactatischdeskundige vind het heel interessant, want er zijn er niet veel die dit krijgen. Het kan minder worden geduurden de tijd, maar tot nu toe niet het geval.



Stukje cake nu al uit maat 56? Hier is maat 50 nog gewoon goed. Bij sommige kleding zelf te groot. Hij kan ook zijn geboortepakje nog gewoon aan.



Nucky je zal nu ook wel bevallen zijn.



Buikkrampen heeft hier ook erg thuis gehouden. Waren we niet meer van zijn nek wakker nu van de krampjes. We hebben van alles geprobeerd cinababy, inflacol, probiotica en nu hebben we abu simplex wat wel helpt. Voor dit laatste moet je alleen wel naar Duitsland, waar het gewoon zo over de toonbank verkocht wordt. Meneer heeft zijn eerst buitenlandse reis er dus ook al op zitten. We hebben er gelijk namelijk een dagje weg van gemaakt.



We hebben vandaag ook een klein feestje want hij is een maand oud. Vrijdag bij cb geweest ik ben er niet achter wat ik er van vind. Wat handig is dat bij houden hoeveel hij weegt en hoe lang hij is. Hij is nu 3 cm gegroeid en 400 gram aangekomen dus goed. Alleen begon ze te zeiken over dat we langs een osteopaat waren geweest en de manier van voeden, want ik moest toch meer aanleggen want nu was het geen bv maar ook geen kv.

Verder heeft zl de neiging om nu naar zijn zij te draaien wat veel te vroeg is. Hij spant zijn spieren veel aan en heeft ook nog eens veel kracht en dan ligt hij in eens op zijn zij. Dit was dus ook niet goed en moesten we mee naar de fysio. Ik vraag het de osteopaat(doorgeleerde fysio) wel volgende keer.

Verder gaat het hier eigenlijk heel goed alleen vind ik het jammer dan vriend weer aan het werk is. Het is nu een stuk minder gezellig thuis en ik verveel me ook wel eens als het slecht weer is zodat ik niet naar buiten kan. Ik denk dat het vervelen ook komt omdat ik al zolang thuis zit waarbij ik niets mocht doen. Nu dat ik alles weer kan wil ik ook dingen doen. Onze zoon moet nu gewoon overal mee naar toe. Van de week ook de eerst verjaardag en meneer vond het geweldig al die mensen en geluiden.
Alle reacties Link kopieren
He dames!

Ik kom ook weer een keer buurten :-)



Ik merk doordat we ook een fbgroep hebben, ik minder actief hier ben. Toen ik zwanger was zat ik soms de hele dag op viva, nu af en toe eens. Ik ben ook vaak op pad dus geen tijd :-)



Hier gaat het lekker! Zoon is al boven de 4500 gram! Maat 50 ligt al in een doos, hij heeft nu maat 56 en ook kleinvallende 62 aan.

De borstvoeding gaat goed, zoonlief meld zich overdag elke 3-4 uur en 's nachts elke 4-5,5 uur. Hij komt daardoor sinds 3 dagen op 6 voedingen uit. 'S avonds clustert hij vaak, maar daardoor laat hij wel een langere pauze tussen de voedingen 's nachts.

Ik kolf elke ochtend 1x na de voeding om een voorraadje op te bouwen.

Zoonlief lacht als je tegen hem praat en maakt veel gezichtuitdrukkingen. Hij kijkt echt vrolijk nu,zo schattig!

Hij ligt nog amper in de box, dat zijn wat veel prikkels en hij slaapt nog de hele dag.

Ik ben alweer lekker actief met huishouden, vriendinnen bezoeken en wandelen. Ik probeer het juist wat in te perken voor zoon, qua prikkels, het is soms toch wat veel voor hem. Ik denk dat dat komt omdat hij zo vroeg kwam. Hij had nu 3-4 weken oud moeten zijn ipv 7,5.



@stukje-cake gelukkig laat zoon weer wat langer tussen de voedingen! Elke twee uur is niet niks!
Alle reacties Link kopieren
Leoni, als het minder wordt met kolven, kun je toch zelf regeldagen inlassen? Gewoon een paar dagen extra kolven tot je weer voldoende bv aanmaakt. Zo doen onze kinderen het ook.



Zoons geboortepakje: het truitje past nog prima, de mouwen hoeven alleen niet meer omgeslagen te worden. Het broekje gleed eerst over zijn voetjes heen en was te lang, nu heeft hij hoog water. Maat 50 had ik niet gezien de voorspelling van zijn lengte/gewicht.



Jomi, klinkt lekker vrolijk jouw zoon!
Alle reacties Link kopieren
Leoni dank voor de tip, maar ik denk dat het wel goed met haar gaat. Ze is goed in een andere houding te leggen, huilt weinig (behalve gisteren, man wat een dag, leve de gisteravond geprobeerde puckababy!) en als ze op m'n buik ligt tilt ze haar hoofd graag op om rond te kijken. Ik denk dus dat ze geen last van haar nek heeft (ze was er ook binnen 2 weeën uit dus lang is er niet aan haar gesjord), maar ik zal het in de gaten houden, dank je!



Bij ons is het eerste CB bezoek volgens mij een huisbezoek van de wijkverpleegkundige. Ik ben heel benieuwd hoe zwaar/ lang ze nu is. De eerste maat 50 rompers kunnen al opgeborgen worden, maar in haar 56 outfit is het net een skater-girl zo ruim



Hoe gaat het fysiek met jullie trouwens? Mijn (kleine) knip is zo goed als genezen, maar ik durf nog niet te fietsen. Ben vergeten te vragen hoe lang je daar beter mee kan wachten
Zaterdagagmiddag is ook onze dochter geboren! Ze was net op tijd want zondag zouden ze gaan inleiden omdat ik 42 weken zou zijn.



Bevalling begon met het breken van de vliezen in de middag, vervolgens meteen weeen die de hele nacht duurden. Rond vijf uur zijn we naar het ziekenhuis gegaan, daar een pompje gekregen, en aan het begin van de middag is ze dan eindelijk geboren. Moet zeggen dat het me niet meegevallen is. Vond het echt behoorlijk zwaar, komt ook doordat ik ontzettend moe was door slaapgebrek en ik veel persweeen heb moeten wegpuffen. Dat laatste was verschrikkelijk.



Maar het resultaat is echt fantastisch natuurlijk. Dochter drinkt al goed, heeft goede stembanden maar slaapt ook lekker. We zijn dus enorm gelukkig. Nu nog een beetje herstellen en proberen uit te rusten. Goed te lezen dat het met iedereen zo goed gaat en de baby's het goed doen.



Miss kelpie, gefeliciteerd! Herken jouw verhaal over het gejammer wel, dat heb ik ook gedaan bij het weg'puffen' van de persweeen. Kon alleen maar kreunen en kermen, had er keelpijn van. Maar kon het anders niet opvangen. Ook zo jammer dat die kracht weg was toen ik echt moest persen. Hoorde van verloskundige dat dat wel vaker voorkomt trouwens. Oh ja en dat vasthouden van je eigen benen, had ik ook de kracht niet meer voor. Wel moeten doen helaas maar god wat was dat zwaar.
Elein zo te lezen heeft jouw dochter er geen last gelukkig. Bij ons is er eerst ook een wijkverpleegkundige langs geweest, maar die heeft niet gewogen of gemeten. Dit was alleen een intake gesprek en kijken hoe meneer reageren en eruit zag.



Ik was ook snel pijnloos van mijn knip. Of het echt al genezen is weet ik niet. Heb morgen een controle afspraak. Ik moet eigenlijk alles behalve de eerst 4 weken niet in bad. Ik moet vooral zitten op mijn hechting ivm goede doorbloeding, dus ik denk dat fietsen ook wel mag.



Nucky als laatste maar ook jij gefeliciteerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Nucky, gefeliciteerd!



Onze kleine man is ook vorige week geboren! Precies op de uitgerekende datum net als zijn grote zus. Ik zal later uitgebreider reageren en vertellen. Nu op naar bed!
Alle reacties Link kopieren
Cc, gefeliciteerd! Wat toevallig 2x op de ud!



Leoni, ik heb niet met een spiegel gecheckt maar ik denk dat bij mij de knip en scheur hersteld zijn. De laatste hechting is er sinds deze week ook uit. Het litteken voelt ook glad.

Fietsen is wel iets anders dan zitten, bij fietsen schuur je toch wel heen en weer op het zadel.



Nucky, vervelend dat je zo lang die weeën op hebt moeten vangen. Dat was ook wat ik zo vervelend vond bij Mufjes bevalling: steeds moeten wachten terwijl je lijf aangeeft dat het verder wil, maar het zkh personeel nog niet zo ver is.
Alle reacties Link kopieren
Nucky gefeliciteerd!

Ja persween wegzuchten..pff wat een klus is dat!

Hopelijk herstel je snel van de bevalling!



Cc: jij ook gefeliciteerd! En 2x op de ud! Dat is echt heel bijzonder!



Ik had na een paar dagen al het gevoel hersteld te zijn beneden, alleen jeukten de hechtingen door het herstel. Dit werd minder toen de hechtingen verwijderd waren.

Ik heb wel gekeken met een spiegel na twee weken en toen zag alles er normaal uit.

Ik voel nu niks bijzonders meer, alleen voelt het weleens vreemd aan mn bekkenbodem als ik nies, hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
Jomi, na Mufjes bevalling verloor ik steeds iets urine bij het niezen. Uiteindelijk heb ik er Fysio voor gehad (bekkenbodemspieren bleek constant erg gespannen te zijn). Dit keer geen last van gehad, wel van een beginnende blaasontsteking.



Zoon heeft een verkoudheid opgepikt, t arme ding zit 's avonds vol snot. Gelukkig had ik er rekening mee gehouden, toevallig heb ik maandag een neusjes uitzuiger gekocht (van otrivin, omdat je zelf moet zuigen, gaat het zoveel makkelijker en sneller dan een neuspeertje) en gelukkig gaat het daarmee goed en komen we zo de nacht door. We hebben het hoofdeinde van de wieg ook omhoog gezet zodat zoon beter kan ademen.
Stukje cake wat sneu dat die kleine verkouden is.

Het klopt wel wat je zegt dat fietsen iets anders is, maar ik moest juist veel beweging hebben over mijn litteken misschien is fietsen ook wel goed.



Jomi hier af en toe een trekkend gevoel bij niezen of een plotselingen beweging. Volgens de gynaecoloog zag mijn litteken er goed uit was alleen stug en dat was normaal. Dit laatste kon het gevoel geven.



Cc ook hier gefeliciteerd!! Wel apart hoor allebei je kindjes op de uitgerekende datum. Laat nog eens horen hoe het gaat met je nu er 2 kleintjes rond lopen. Hier is namelijk de vraag ook gerezen wanneer een eventuele tweede ivm leeftijd en eventueel langdurig traject.



Ik heb de eind controle gehad bij de gynaecoloog en alles was goed. Het litteken was goed aan het genezen alleen is het nog wat stug.

Ik had ook niets anders verwacht, maar voor ons was de afspraak ook vooral belangrijk om te weten wat wij moeten doen als we een 2de willen. We hoeven ivm het slechte zaad niet eerst weer een jaar te wachten alvorens we naar het zkh gaan. Wij mogen als we eraan toe zijn ons melden en dan kunnen we weer het IVF traject in.
Alle reacties Link kopieren
Leoni, ik zou dan iig wachten tot de hechtingen eruit zijn. Denk ik.

Helaas staat de fiets hier nog een poos te wachten, Mufje is te groot voor het voorzitje & zoon te klein. We hebben wel een baby-mee (ijzeren constructie voor op de bagagedrager waar maxicosi in kan), maar dan wordt het fiesten alsnog recreatief omdat Mufje dan bij man op de fiets moet (we willen een zadel en voetsteuntjes voor bij man op de middenstang, achterzitje gaat niet).



Fijn dat jullie geen jaar meer hoeven te proberen voor je door mag. Hier zit 3 jaar en 2 maanden tussen Mufje en Zoon en op zich is dit wel prettig. Mufje is al vrij zelfstandig en kan overal zelf in klimmen (autostoel enzo). Daarbij hoefden we geen 2e ledikant/commode etc aan te schaffen.
Alle reacties Link kopieren
Nicky en cicietta van harte gefeliciteerd met jullie baby's! Ik hoop dat de eerste dagen goed zijn gegaan en het allemaal goed gaat.



Hoe is het het de rest van de baby's en de dames?



Hier is het allemaal weer in rustiger vaarwater. De euforie van de eerste week was echter vorige week ver te zoeken. Ze was in een week maar 35 gram aangekomen. Ik had ook al het idee dat ze steeds honger had maar ik kreeg het met de bv niet goed aangevuld. Ze at niet genoeg, kon dan niet slapen en was dan niet uitgerust genoeg om te drinken, een lekker cirkeltje dus. Maar ik wist ook niet of het genoeg was of alleen een vermoeden van mij. Dus toen ze na een week werd gewogen was ik flink over de

zeik. Advies gekregen om bij te gaan voeden met een flesje. Dat pikte ze goed op, ze kwam veel meer tot rust en de afgelopen 5 dagen is ze 250 gram aangekomen! Dat is toch een stuk beter. Ze had ook wel wat in te halen. Nu gaan we het flesje weer proberen af te bouwen en kijken hoe het deze week gaat. Ze laat ook al af en toe 5 uur tussen voedingen. Haar tussendoor wakker maken heeft geen zin want dan valt ze weer in slaap met voeden en is ze alleen maar chagrijnig. maar het schijnt ook gewoon te kunnen ze mag zelfs s nachts al 8 uur er tussen laten. Hoewel ik nu al na 4 uur zenuwachtig word of het nog wel goed gaat. Haha ik heb een baby die heel veel slaapt en dan vind ik dat weer eng.... Ik heb nu gelukkig wel meer vertrouwen dat het goed gaat en dat geeft ons allebei rust. Eens kijken hoe het de komende dagen gaat en of ik wat vaker naar buiten kan of naar iemand toe want dat is er nog niet veel van gekomen.



Ik heb overigens goede ervaringen met het cb. Er kwam iemand langs die haar heeft gewogen en die was niet meteen in paniek over weinig groeien maar ze stelde me gerust en gaf goede praktische tips. Voelde me echt gesteund. We mochten de weegschaal een paar dagen thuis houden voor vinger aan de pols en na 6 dagen kwam ze weer om te kijken hoe het ging. Hoe is dat bij jullie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven