single parents, deel 22

13-01-2014 19:34 3108 berichten
Hey, we moesten een nieuw deel openen.

Bij deze
Woehaha Scarlet, wel stoer hoor heel wat anders. Het geeft toch niks dat anderen kunnen zien dat je naar de kapper bent geweest. Hier een lekker rustige zaterdag, beetje hangdag. Straks nog wel naar een verjaardag, dus moet toch even van de bank af zo.



C is weer gestopt met roken mbv medicijnen, maar de gevolgen zijn dat hij er heel onrustig door slaapt. Die is dus kapot.



Ik ben net via Google op een erg leuke camping gestuit voor de zomervakantie. In de Dordogne. C vond het ook leuk. Morgenavond zoonlief even peilen, dan kan er geboekt worden.

We denken er over om pleegzoon mee te vragen, als hij wil tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik hier ook bij schrijven.

Ik sta er ook alleen voor,nogmaar kort en kan wel wat steun en advies gebruiken.
Dat zou natuurlijk erg leuk voor m zijn (wanneer hij wil natuurlijk) als jullie hem mee zouden vragen. Mag je hem meenemen naar het buitenland? Collega van mij heeft sinds kort 2 pleegkindjes, maar ik dacht dat zij zei dat dat niet mocht? Of is dat alleen in het begin? (zij hebben ze pas een paar maanden). Wat vervelend zeg, dat C.zo'n last heeft van die bijwerkingen. Hopelijk alleen in het begin, anders schiet dat natuurlijk ook niet op.



Bloempje, natuurlijk! Vertel eens iets over jezelf?

Hoeveel kids heb je en je bent dus nog maar kort alleen?



Morgen gezellig een dag met mijn vriendin op stap. Het plan is om naar de Winterefteling te gaan, maar omdat dat voor ons een heel eind rijden is, eerst vanmiddag even kijken wat het weer van plan is morgen. Ik las iets over winterse buien, maar ook wel zon. tja, lastig. Het is natuurlijk ook niet leuk om daar rond te lopen in de regen.
Die winterse buien zijn volgens mij alleen in het noorden des lands. Hier geen sneeuw in ieder geval en ook geen regen, dus winterefteling voor jullie?

Volgens mij mogen we pleegzoon gewoon meenemen, hij gaat met zijn pleegouders ook skieen in Tsjechië. Heeft het niet te maken met het gezag? Biologische ouders van mijn pleegzoon hebben namelijk geen gezag over hem.



Welkom bloempje.

Hoe kort is kort?

Wellicht kunnen wij als oude rotten in het alleenstaande moederschap een beetje bijstaan.

Dus voel je welkom en vraag maar raak.
Helaas is het hele uitstapje niet doorgegaan. Mijn vriendin heeft al een poosje last van haar nek, maar er nu ook hoofdpijn bij gekregen. Omdat het een eind rijden is en zij zou rijden is dat sowieso natuurlijk niet te doen en om dan ook nog een dag rond te slenteren..Jammer, maar dan gaan we een ander xtje. Alleen dan geen winterefteling meer, dat was deze week voor het laatst.

Heb nog even getwijfeld of ik alsnog zou gaan werken (ook gezien de hectiek afgelopen week), maar heb het toch niet gedaan.Ik moet woensdag ook tot 17.00 uur werken, dan heb ik het gelijk gecompenseerd met vandaag. Nu lekker de douche gesopt en de keuken, boodschappen gedaan, was gedraaid en nu lekker op de bank. Welbesteed dagje! Morgen aansluitend aan het werk de borrel bij jarige ex collega, gezellig met onze hecht co en ex collega's clubje. Jammer genoeg kon mijn ex manager niet.

Ik zag dat je de zomervakantie geboekt hebt! Hoera! Is het die camping geworden die jij gespot had? Heeeeerlijk vooruitzicht!

Zou best kunnen dat het met gezag te maken heeft ja, haar pleegkinderen wonen verder gewoon bij de biologische ouders.
Ik had een lange dag vandaag. Ben vanavond met die 2 broertjes naar hun moeder in het revalidatie centrum geweest. Was heftig voor ze, maar voor die koppies offer ik graag mijn vrije avond op.

Nu lekker languit op de bank en relaxen....



Ja, zomervakantie is geboekt. We gaan naar Frankrijk. Heb daar een safari tent gehuurd. Ik heb al contact gehad met de pleegmoeder van mijn pleegzoon en zij was erg enthousiast dat hij met ons mee mag. Volgens haar zou hij dat geweldig vinden. Moeten alleen nog even schriftelijk toestemming vragen van zijn voogd van bjz. Als zij toestemming geeft mag hij mee en volgens zijn pleegmoeder zou het geen probleem zijn,



Mijn auto is nog niet terug van de garage. Zaterdag weggebracht voor de keuring en een beurt. Er moesten nieuwe remschijven op en die zouden vandaag pas binnen komen. Ik rij nu in een leenauto, een Opel station..
Gelukkig heb ik mijn eigen vertrouwde bakkie weer terug. Weer helemaal in orde en goed gekeurd. Ben er blij mee.

Ook lekker gewerkt vandaag. Beetje op tijd thuis, dus al voor 3 dagen boodschappen kunnen doen. Fijn is dat.

Wat zeiden ze op het werk van je haar Scarlet?



C belde gisteren met goed nieuws. Hij heeft eindelijk gesprek met HMR gehad. Concurrentiebeding is niet van toepassing. Hij gaat voor eind van de maand zijn ontslag indienen, zodat hij per 1 maart bij nieuwe werkgever kan beginnen. Fijn, wat meer rust in de tent hier.
Joehoe Scarlet..... Waar zit je? Leef je nog?😉
Ha,dat is nog eens goed nieuws wat betreft c.! Het eind van de Zwitserland tripjes is dus in zicht. Gelukkig!

Iedereen is en was erg enthousiast over mijn haar, gelukkig!

Ik begin er zelf ook steeds meer aan te wennen, alhoewel ik het toch nog een beetje vreemd vind, als ik in de spiegel kijk.

Ben wel benieuwd hoe het nu met uitgroei gaat en of dat dan heel erg te zien is. Nou ja, dat zien we dan wel weer. Nu nog ff niet, haha.

Gisteren hadden we de borrel bij de zieke ex collega. Was erg gezellig met de hele club. Maar toch ook dubbel. Want hoewel hij nu in een goede periode zit (de tumor is klein gebleven en geen uitzaaiingen) is het zeker dat het weer terugkomt. Ze weten alleen niet wanneer. Kan 3 maanden zijn, kan 3 jaar zijn. Da's toch ook wel een soort zwaard van Damocles wat dan boven je hoofd hangt..bah. Vandaag had hij nog een mailtje gestuurd hoe ontzettend leuk hij het had gevonden dat we er waren en het was echt een verrassing voor hem, hij wist van niets.

Wist jij trouwens dat ze bij Ikea ontzettend lekkere taartjes verkopen? Zij hadden een paar taartjes (zijn niet heel groot), echt zaaaaalig! Als ik weer bij Ikea kom ga ik daar zeker iets van inslaan (diepvries vlgs mij). Vandaag een erg lange dag achter de rug, ik "mocht" weer tot 17.00 uur, gisteren natuurlijk aansluitend naar de verjaardag. Ik voel me nu erg lui en ga niets meer doen!
Hier ben ik!:)
Woehaha, ze is terug! Ik had je gemist gisteren ?. C heeft zijn ontslagbrief klaar liggen, ik hoop echt dat het dan voorbij is. Hij ligt trouwens met griep op bed. Dat is weer een voordeel dat hij niet thuis is, worden wij niet aangestoken in ieder geval.



Ik ben druk geweest vandaag. Hele huis is weer schoon, bedden verschoont, badkamer gesopt. Lekker hoor.



Jij had een leuk feestje dus gisteren. Lastige zaken he, zo'n tumor die dan er wel zit. Beetje vergelijkbaar met mijn moeder. Dat is ook afwachten. Dat afwachten duurt inmiddels al 5 jaar, dus dan vergeet je het soms ook een beetje.
Vandaag mijn oude laptop op het werk omgeruild voor een nieuwe. Nou ja nieuwe, andere... Maar wel met het juiste besturingssysteem. Op kantoor werkt het prima, thui is een ander verhaal. Ik kan inloggen, maar de laatste stap, om ook daadwerkelijk in het systeem te komen, lukt nog niet. Morgen maar eens samen met de helpdesk proberen.



Verder weer druk geweest vandaag. Om 9 uur al een gesprek in Amersfoort met de leerplicht en eind van de middag weer naar Soest. Morgen nog 2 huisbezoeken, dan lekker weekend. Pleegzoon komt, dus die kunnen we gaan vertellen dat hij mee mag op vakantie. Ook C is morgenavond weer thuis en als het goed is, is dit de laatste week Zwitserland geweest.

Hopelijk is hij dan wel weer opgeknapt als ie thuis komt, zodat ie jou/jullie niet ajansteekt. Maar fijn zeg, als dit idd de laatste week Zwitsterland zou zijn geweest.

Ja heerlijk he, bijna weekend. Ik ben er weer aan toe, haha.

Schiet lekker op met dat inloggen zeg. Hopelijk lukt het morgen. Wij krijgen vanaf maandag ook een nieuw programma (1 vd velen) We kunnen er nu al mee werken, vanaf maandag moet het, maar ik ben maar vast begonnen. Tot nu toe lukt het allemaal, maar wel wennen zeg, het gaat allemaal nog niet zo vloeiend, maar dat komt vast nog wel. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer het al een aantal jaren zo goed gaat, je wel eens vergeet wat er gebeuren kan. Maar de spanning bij de controles is er natuurlijk niet minder om en het lijkt mij ook dat je dan bij elk pijntje of dingetje gelijk het ergste denkt. bah.

Heeft jouw moeder dat ook?

Ben jij eigenlijk nog met die shakes bezig? Ik kreeg vandaag die 2 gratis potten, hoera, kan ik een maand van aan de shake.
Mijn knul is trouwens gisteren naar de dokter geweest voor zijn knie. had er toch wel veel last van. Hij is doorverwezen naar fysio en heeft volgende week donderdag zijn 1e afspraak. Hopelijk helpt het en kan hij weer volop sporten. De ha dacht dat hij een zgn jumpers knee had, schijnt een typische, vooral bij basketbal en volleybal voorkomende sportblessure te zijn. Iets met de pees tussen de knieschijf en het scheenbeen. Als ik het zo op internet lees kan het een nogal hardnekkige blessure zijn, dus ik heb op de valreep (kon nog tot 31/1) de aanvullende verzekering van mijn knul wat uitgebreid, zodat ie meer fysio vergoed krijgt. Pff, de dingen waar je al rekening mee moet houden..Waar is de tijd gebleven, dat je gewoon verzekerd was (ziekenfonds), iedereen hetzelfde (tenzij je particulier was) en je je daar veel minder druk om hoefde te maken..
Ja Scarlet, dat gevoel heeft mijn moeder ook nog steeds. En die onzekerheid na een onderzoek, zal ook nooit verdwijnen.

Nu dan weer dat plekje wat ze op haar rib hebben gezien. Het is ienieminie, en is waarschijnlijk niks, maar geeft toch weer enige mate van spanning.



Vandaag via de helpdesk getracht om in te kunnen loggen thuis, maar ze zijn onbereikbaar, continu in gesprek.

Maandag maar nieuwe poging.



Pleegzoon is inmiddels gearriveerd, C nog niet. Hij zou niet zo gek laat zijn, dus ik wacht rustig af.



Goh die knul van je. Tegenwoordig heb je geen verwijzing meer nodig voor de fysio he, je mag gewoon zelf bepalen of je er heen wil. Had hij geen aanvullende verzekering? Ik zorg dat ik altijd fysio in mijn pakket heb.
Bah, toch weer even die onzekerheid, tot ze echt weten wat dat plekje nu weer is. Naar hoor.

Is C. weer opgeknapt of mag je hem nu gaan verplegen? haha.

Ik wilde toch ook de huisarts even naar die knie laten kijken, misschien had z m anders nog foto's laten maken oid, als ze iets vreemds had ontdekt, wanneer komt mijn knul nou bij de huisarts, haha, da's echt nooit. Ik geloof dat hij haar voor het laatst gezien heeft toen hij een jaar of 7 was. Hij heeft wel fysio in zijn pakket, maar nu recht op meer behandelingen. Tot nu toe heeft ie eigenlijk het geluk gehad dat hij ondanks dat ie al zoveel jaar sport nog nooit iets heeft gehad. Maar dat zou nu zomaar wel eens anders kunnen worden (hahaha, hij wordt ook een dagje ouder natuurlijk LOL)

Heerlijk, het is weekend! Lekker, na weer zo'n drukke week op het werk
Hier ging de wekker gewoon om 7 uur. Mijn knul moest voetballen. Helaas dik verloren, voor de 3e keer dit seizoen van dit team.

Er was ook niks aan in de stromende regen en kou.

Nu lekker thuis bij de verwarming, ik heb groentesoep gemaakt



C is nog niet helemaal opgeknapt. Hij was vannacht onrustig waardoor hij mij uit mijn slaap hield. Ik ben er maar even uit gegaan en gaan strijken.

Hij heeft ook depressieve gedachten van die medicatie tegen het roken, dus echt te genieten is hij niet. Niet om vrolijk van te worden.

Hij heeft ook weer knallende ruzie met zijn moeder gehad. Erg gezellig dus hier😔
Ben je echt midden in de nacht gaan strijken? hahahaha

Dat is wel erg zeg, van die depressieve gedachten? Dat kan toch niet de bedoeling van die medicatie? Is het één van de bijwerkingen of heeft hij er alleen last van? Of is het een ontwenningsverschijnsel? Al met al geen lolletje dus. Is er niet iets anders wat hij kan proberen?

Het was echt geen pretje denk ik om vandaag langs de lijn te staan of te voetballen, bah. Ik had het zelfs binnen af en toe gewoon koud. Hier een rustige zaterdag. Over 2 weken is al het concert van de ladies of soul in Ziggo dome. Zin in!
Nee Scarlet, het kan een bijwerking van het medicijn zijn. Het staat in de bijsluiter.

Het maakt wel dat ik vannacht weer amper heb geslapen door zijn onrust en hij maar chaggie zit te zijn.



Gisterenavond met de jongens naar bounz in Amsterdam geweest. Daar wilde mijn knul zo graag een keer heen.

Het is een soort sporthal met de hele vloer en de wanden vol met trampolines. Ze vonden het erg leuk.

Vandaag een lekker rustige zondag gehad.
Wat naar zeg, dat het een van de bijwerkingen is. Dat blijft toch hopelijk niet zo? Misschien kun je beter uit voorzorg al anders anders gaan liggen? (of hij, natuurlijk). Niet leuk!

Dat klinkt gaaf zeg, dat bounz. Zeker wel lekker moe daarna allebei. Hoe vond je pleegzoon het dat hij met jullie mee gaat op vakantie? Lekkere kalme dag hier, heerlijk in het zonnetje liggen lezen (acher glas natuurlijk he..haha), beetje gestreken, dat was het wel. Opgeladen voor een nieuwe drukke werkweek, met woensdag weer een leuk feestje, weer een collega 25 jaar in dienst en ook zij geeft een "aangeklede"borrel. Gezellig.
Het moeilijke bij pleegzoon is, dat hij zo moeilijk te peilen is. Hij laat bijna geen emoties zien. Hij zegt dat hij het heel leuk vindt, maar ik zie dat niet aan hem. Hij toont trouwens ook nooit boosheid of pijn. Kan aan zijn hechtingsproblematiek liggen trouwens. Zijn pleegmoeder is wel heel enthousiast voor hem.



Vanavond een gesprek met C gehad. Hij geeft wel toe dat hij een wrak is en verwacht dan van mij steun, terwijl hij me aan de andere kant afstoot door z'n negatieve gedoe. Daarbij praat hij niet over wat hem dwars zit, dus vind ik het moeilijk om hem te steunen. Hij is ook zo vreselijk trots.... Dat maakt het soms wel moeilijk hoor.



Maar goed, ook dit zal wel weer een fase zijn.



Vandaag alleen cliënten van het Dorpsteam gehad. Lekker in de buurt dus, maar wel complexe zaken. Ik ben er druk mee.



Jij woensdag dus al weer een borrel. Gezellig! Of komen je collega's inmiddels je neus uit?
Ja, dat is natuurlijk erg moeilijk, om hem te steunen wanneer je niet precies weet wat hem dwarszit. Vindt hij het dan moeilijk om hulp te vragen of zijn zwakte te tonen? Maar ja, wat is dan zwak..Hulp vragen is juist helemaal niet zwak. Vindt hij dat hij het allemaal alleen moet kunnen? Oh nee, hij verwacht wel steun..pff, lastig zeg! Is accupunctuur niet iets voor hem? Voor het stoppen met roken, bedoel ik dan.Eigenlijk is het niet te doen:ergens is hij te trots om hulp te accepteren (of te vragen), maar hij verwacht dan wel dat jij hem steunt. Maar dan moet hij jou ook wel het gevoel geven dat hij het waardeert en er iets mee doet. Misschien help het hem ook dat hij niet steeds weer naar Zwisterland moet en gewoon vaker bij jou/jullie kan zijn.

Lastig ook, je pleegzoon. Heeft dit ook te maken met zijn verleden? Dat er met emoties niets gedaan werd thuis, ik bedoel dat het niet uitmaakte of hij ergens heel blij om was of juist niet,omdat zijn gevoel min of meer genegeerd werd?

Jaaa, weer een borrel. Nee hoor, nog steeds gezellig, haha. Dit is met de hele afdeling en niet alleen het clubje oudgedienden.
Nou scarlet, zowel bij C als bij pleegzoon heeft het alles te maken met hun verleden. Pleegzoon heeft een hechtingsstoornis, komt door het vroege verlaten van zijn biologische ouders. Het kind zat op zijn 3e jaar al in een kindertehuis.

En ook C heeft nooit geleerd over zijn emoties te praten of om hulp te vragen, daar was thuis geen ruimte voor.

Dat hij niet steeds meer naar zwiterland moet gaat hem zeker helpen. Geeft natuurlijk al veel meer regelmaat en daardoor rust.

Ach, gelukkig ben ik heel flexibel..... hahaha, al zeg ik het zelf.

Het scheelt ook dat hij zijn sociale contacten weer wat kan onderhouden nu hij meer thuis is. Hij is nu naar zijn neef en gaat zaterdag even naar een vriend.



Ik ga zo mijn knul nog even helpen met rekenen huiswerk. Of te wel, hem zo ver zien te krijgen dat hij aan zijn huiswerk gaat.
Daar was ik weer! Supergezellig feestje gehad in een ontzettend leuke kroeg (nieuw), we hebben maar gelijk besloten dat dit onze nieuwe hangout bij feestjes wordt..De borrel was van 4 tot 7, maar natuurlijk hingen er tegen 8en nog een aantal mensen, waaronder ik, mijn oude baas en mijn ene huidige baas (niet mijn "nieuwe") en nog een stel, die nog niet echt zin hadden om naar huis te gaan.

Dus met dat stel een andere kroeg opgezocht en daar nog een hapje gegeten, wat de baas heel schattig betaalde. Zeer geslaagde avond! Daar (na de nodige wijntjes) dus ook het idee geopperd om met een clubje collega's carnaval te gaan vieren dit jaar, ik ben benieuwd of we dit van de grond gaan krijgen. Lijkt me wel weer lache na zoveel jaar! Al moet ik eerlijk zeggen dat ik vanmorgen, toen ik toch wel wat brak uit bed stapte, het gevoel had dat noooooit meer te kunnen volhouden, dat gecarnaval. whoehaha.

Ik zag dat Pec zondag tegen Ajax moet. haha, ben benieuwd..
Haha Scarlet, jij had dus een klein katertje na een wel heel gezellig feestje? top.

Ik voel me ook brak en dat zonder feestje. Hoofdpijn, ik heb het de hele dag al koud en de darmen zijn ook van slag. Ik zou eigenlijk naar Ajax-Groningen gaan vanavond, maar we hebben net besloten om lekker thuis te kijken.

Zondag tegen pec ja. 2 wedstrijden die ze op papier moeten kunnen winnen.



C is naar een beurs vandaag, geen idee hoe laat hij thuis is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven