Afschieten die joggers!

05-02-2014 20:21 66 berichten
Allemaal!

Maar ja, dat is maatschappelijk ongewenst gedrag, dus dat doen we maar niet.

Ik had net voor de derde keer deze week bijna een jogger onder de fiets. Ze lopen altijd op de weg, tegen het verkeer in. Het is donker, en de helft is te beroerd om knipperlichtjes om te doen, vandaar dat ze ook altijd dwars tegen de stroom inrennen, kunnen ze vooral niet zelf door een auto geraakt worden. Maar dat ze dan ook nog een grote muil hebben als je niet snel genoeg aan de kant gaat......donder toch op naar de stoep man! Koop fatsoenlijke schoenen, zodat je die ene scheve stoeptegel niet zo voelt, of ga lopen op een loopband. Waarom moet ik bijna me'n nek breken of al uitwijkend onder een auto komen...



Maar goed, al dat gemopper brengt geen renner minder op de weg, dus ik heb er niets aan. En toch blijf ik me er dood aan ergeren. Hoe laat je dit soort stomme maar terugkerende ergenissen los?



Best een stomme vraag eigenlijk, maar ik zit me nu alweer een half uur op te vreten ipv leuk gtst te kijken
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 februari 2014 @ 23:43:

Afschieten? praat jij echt in dit soort termen over andere mensen?



Wat een duffe vraag, je kan toch lezen?

Maar ja, in the heat of the moment wel ja. Ik noem dat sarcasme, maar jij zal er wel weer een complete karakterstudie uit concluderen.....
quote:kadanz schreef op 06 februari 2014 @ 06:24:

Ik snap je ergernis wel TO, ik ben na jaren pas een lichtje gaan dragen in het donker, nadat een fietser me toesnauwde dat hij me niet kon zien. Ik had hem allang gezien, maar met zijn miniscule led-lampje zag hij mij niet, ondanks de aanwezige reflectiestrips op mijn kleding. Voor jullie gemoedsrust draag ik nu een armlampje en eerlijk is eerlijk, het geeft een iets veiliger gevoel.



Toch zal ik op het fietspad blijven lopen als er geen redelijk alternatief is, en dat heeft niks met de kwaliteit van mijn schoenen te maken. Voetpaden zijn vaak schots en scheef aangelegd, dus als je je voet al niet verzwikt dan krijg je op den duur zeker een blessure vanwege de schuine loophouding.



Ook zal ik tegen de rijrichting blijven lopen. Ik wil jullie zien aankomen, ik wil jullie kunnen ontwijken als het moet, zeker als jullie als een stel tour-de-france wannabe's aan komen scheuren in een nep-peloton. Dát zouden ze moeten verbieden, die wielergroepjes die iedereen van hun sok rijden.



Maar goed, moraal van het verhaal, zorg jij voor een fatsoenlijke koplamp, dan zorg ik voor een armlampje.Als ik mij verplaats in een renner snap ik het wel hoor, want eigen belang, maar jullie draaien het echt om. Jullie lopen ergens waar je gewoon niet hoort. Een voetganger die op de weg tegen het verkeer in rent. Als je dat dan perse wilt, zorg dan dat je geen last bent voor de rest van het verkeer, en niet zorg jij maar voor nog betere verlichting.....
Ik vind skaters die met wilde uithalen van hun benen een heel fietspad voor zichzelf nodig hebben irritanter.
Alle reacties Link kopieren
quote:blanche778 schreef op 05 februari 2014 @ 21:30:

[...]





Oh ik weet dat het andersom ook geldt hoor, hondenbezitters zijn geen zeker heilige boontjes



Maar ik neem aan dat jij ook niet lekker gaat joggen in een gebied dat stikt van de honden, terwijl er genoeg paden om heen zijn waar de honden niet loslopen

Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Zelfs in losloopgebieden mag je hond andere mensen absoluut niet tot hinder zijn. Het is geen gebied speciaal voor honden het is een gebied waar het toegestaan is honden (mits goed onder appel en andere mensen niet lastig vallende) los mogen lopen.



Jammer dat dat bij de gemiddelde hondeneigenaar nog niet is doorgedrongen. Dus ja mensen die bang zijn voor honden zouden hier gemakkelijk kunnen vertoeven, ware het niet dat de gemiddelde honden eigenaar of niet naar zijn hond omkijkt of er weinig tot niets over te vertellen heeft.
Alle reacties Link kopieren
Misschien helpt een extra felle, verblindende voorlamp op je fiets.

Dan zien zij sterretjes, als ze niet opzij gaan
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 05 februari 2014 @ 20:26:

Ik loop nooit in het donker. Hier zie ik andere hardlopers trouwens nooit op de weg lopen, ook niet overdag.Alleen daar waar geen voetpaden zijn en dan is het een verkeersregel dat je links loopt, zodat je het verkeer ziet aankomen ipv dat het je achterop komt.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:baukje schreef op 06 februari 2014 @ 13:29:

[...]



Dat is natuurlijk de omgekeerde wereld. Zelfs in losloopgebieden mag je hond andere mensen absoluut niet tot hinder zijn. Het is geen gebied speciaal voor honden het is een gebied waar het toegestaan is honden (mits goed onder appel en andere mensen niet lastig vallende) los mogen lopen.



Jammer dat dat bij de gemiddelde hondeneigenaar nog niet is doorgedrongen. Dus ja mensen die bang zijn voor honden zouden hier gemakkelijk kunnen vertoeven, ware het niet dat de gemiddelde honden eigenaar of niet naar zijn hond omkijkt of er weinig tot niets over te vertellen heeft.Toen wij in onze omgeving speciale losloopgebieden voor honden kregen, waren er echt mensen, die wilden dat deze gebieden verboden werden voor joggers, want die klaagden dat de hond achter ze aanging. En dat was belachelijk, want het was een losloopgebied
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
quote:blanche778 schreef op 05 februari 2014 @ 20:59:

Ik ben ook zo niet fan van joggers, maar dat heeft een andere reden. Hier in de buurt is een behoorlijk groot park, waar in een bepaald gedeelte honden gewoon los mogen lopen. Het is al een aantal keer gebeurd dat ik een jogger werd uitgekaffert, omdat ze vonden dat mijn hond aan de lijn moest. Of van die gezellige angsthazen die nerveus op het hoekje gaan staan wachten, totdat de hond aan de lijn zit, omdat ze bang voor honden zijn.



Waarom ga je dan in vredesnaam joggen in een park waar het stikt van de honden als je bang voor honden bent??? Die logica ontgaat mij dan totaal.





Ook in een losloopgebied heeft jouw hond geen mensen aan te vallen, bespringen of toeblaffen.



Jee, en waarom zouden mensen in een park gaan joggen, effe denken hoor....



Alle reacties Link kopieren
Doe mij een bitterbal bij de mosterd!



Loop zelf regelmatig hard op het fietspad, terwijl er een brede stoep naast loopt - om eerder genoemde reden dat een stoep in de regel echt heel beroerd loopt. Tegen de rijrichting in omdat ik als voetganger kwetsbaar ben en tegenliggers liever zie aankomen. Ik ben me er dan echter van bewust dat ik ergens loop waar ik niet hoor, en ga meestal opzij als er een fietser aankomt.



En verlichting zou inderdaad wel verplicht mogen worden voor hardlopers.
quote:cadou schreef op 06 februari 2014 @ 09:54:

[...]





Als ik mij verplaats in een renner snap ik het wel hoor, want eigen belang, maar jullie draaien het echt om. Jullie lopen ergens waar je gewoon niet hoort. Een voetganger die op de weg tegen het verkeer in rent. Als je dat dan perse wilt, zorg dan dat je geen last bent voor de rest van het verkeer, en niet zorg jij maar voor nog betere verlichting.....Als er geen voetpad is dan mogen renner ook op het fietspad hoor. Jullie hebben geen exclusief recht om daar te fietsen!
quote:cadou schreef op 06 februari 2014 @ 09:46:

[...]





Wat een duffe vraag, je kan toch lezen?

Maar ja, in the heat of the moment wel ja. Ik noem dat sarcasme, maar jij zal er wel weer een complete karakterstudie uit concluderen.....sarcasme? Dan zou het ook enigszins grappig moeten zijn, dat is het totaal niet. Het is alleen maar dom
Alle reacties Link kopieren
Trouwens ik wijk uit naar de berm als een auto of fiets mij wil passeren.

Daarom is die hoofdlamp ook zo nuttig, dan zie ik een beetje waar ik loop.



Maar t is hier ook nauwelijks verlicht verder, althans op één van mijn looprondjes.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
En ik die wel loopt met lampjes moet altijd uitwijken voor fietsers zonder licht die helemaal in het donker zijn gekleed en niet opletten en over de stoep fietsen waar ik aan het hardlopen ben, maak je niet zo druk, accepteer van elkaar en leef je leven!!! Het leven is veel te kort om je hier druk om te maken, we doen allemaal weleens wat verkeerd!!!
Alle reacties Link kopieren
Toevallig gister een wielrenner in mn rug gehad, Was met hond in het park (losloopgebied) aan het wandelen, en ****** meneer belt even 1 sec terwijl die al half achter ons zat en niet meer kon remmen.... ik snel hond gepakt en klap rijdt zo snoeihard tegen mn rug aan....

En nog gillen ook jaa trut moet je maar sneller zijn, en dhr was nog verontwaardigd dat hond hem bijna aanviel.... eeuuuhhhhh.
Alle reacties Link kopieren
Erg he Flower die wielrenners.... je zou bijna nog blij moeten zijn dat ie uberhaupt een bel had, dat hebben ze ook niet allemaal.



Had afgelopen najaar een incidentje met zo'n wielrenner, krijg nog de kriebels als ik er aan terugdenk. (overigens was ik zelf op de fiets toen)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Wat was er bij jou gebeurd dan Moonlight?



Jaa het zijn soms net een stel kleine kinderen, ik fiets hier dus jij moet wegwezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven