Jongensnamen topic

14-01-2014 06:17 184 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer tijd voor een nieuw topic.



Het vorige topic vind je hier: Jongensnamen topic
quote:NYC schreef op 04 februari 2014 @ 21:32:

Wat vinden jullie van de naam Oscar voor een jongetje? Hier geen plannen voor een 2e hoor, maar heb een zwak voor denken over de leukste namen en heb Oscar momenteel hoog bij mijn favorieten.Prima naam.
quote:moppie1985 schreef op 05 februari 2014 @ 09:28:

Ook hier een twijfelende ruim 37 weken zwangere....

Hormonen?!?!?!



In principe zijn we er uit en gaat onze zoon Finn heten.

Op 2 staat Milan..Maar twijfel blijft toch steeds weer beetje terug komen.

Ook vind ik Wess erg leuk.

Vrienden van ons hebben alleen al een dochter Tess, dus valt hierdoor eigenlijk wel een beetje af...

Wat vinden jullie?

Finn vind ik de mooiste naam.



Milan

Wess



Maar goed dat is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Nyc, naam van zoon en de mogelijke namen voor onze tweede zoon staan beiden inderdaad in jouw top 100, wel ruim buiten de top 10. Nummers 3,5, en 7 hebben ook op de lijst gestaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:drijfkaarsje schreef op 05 februari 2014 @ 20:40:

Sinds vorige week weten we dat we een jongetje krijgen, onze eerste zoon.



We hebben nu een klein rijtje namen:

Stefan bovenaan

Wat vinden jullie van die naam?



En daaronder Hugo, Koen en Mark.

Ze passen allemaal wel goed bij de achternaam.



Graag jullie mening! Bedankt alvast.Muv Hugo vind ik het jaren 80 namen. Maar Hugo vind ik dan weer niet mooi. Vind je ipv Stefan Stef of Stan misschien nog wat?
Ik spreek toch geen Chinees?!
Alle reacties Link kopieren
@ tinkerbel: ik ben ook bang dat Stefan wel een beetje geweest is, maar we vinden het wel een hele mooie naam.

Stef is het dan net niet voor ons.

Stan is een optie, thanks
@drijfkaarsje, als jullie Stefan mooi vinden, zou ik me er niets van aantrekken dat het 'geweest' is. volgens mij komen de namen die in de jaren 80 in waren wel weer terug (zou ik een goed idee vinden trouwens!). Namen als Guus, Jan, Teun, Gijs, Siem etc. zijn zelfs een paar decennia helemaal uit geweest en staan nu allemaal weer in de top 50. Stefan vind ik een prima naam en je weet iig dat je kindje niet bij nog 2 Stefannen in de klas komt... Maar oke, da's mijn mening, het moet voor jullie natuurlijk goed voelen ;).



Andere optie is misschien Steven?
Stefan is dan misschien een naam die nu niet meer zoveel gegeven wordt, maar ik vind hem niet zó uit de tijd dat ik hem "echt niet vind kunnen" (niet dat dat aan mij is trouwens). Dat zou ik wel hebben bij namen als André, Marco, Harry etc.



Ik vind Stefan leuker dan die korte (Oud-Hollandse) namen die je nu veel hoort zoals Teun en Gijs.

Ook Mark is een "jaren tachtig" naam die van mij best weer vaker gegeven mag gaan worden.
wauw! wat een inspiratie hier ineens!

Ik ben fan van nr 55 op de lijst: Sverre.

Pjotr en Kjell vind ik trouwens ook leuk.



Stefan: eigenlijk vind ik die verassend leuk. Moet toegeven dat ik er zelf niet op zou zijn gekomen, maar nu hij hier wordt overwogen snap ik het wel.
Alle reacties Link kopieren
Dit topic wordt gesloten op verzoek van TO. Het nieuwe deel is hier te vinden; Jongensnamen topic

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven