Gezondheid alle pijlers

Waarom eet jij biologisch?

19-02-2014 19:27 79 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af waarom mensen biologisch eten. Ik zou hier graag een discussie willen voeren over de pro's en de con's.



Ik begin:



Ik sta sceptisch tegenover biologisch voedel. Het kost klauwen vol geld en ik vind het er niet altijd even goed uitzien. Door het weglaten van pesticiden tijdens de teelt, krijgen bepaalde ziektes meer kans. Die zijn ook niet goed voor ons. Bedenk ook dat natuurlijke bestrijdingsmiddelen ook schadelijk kunnen zijn. Ik noem een voorbeeld; arcenicum; 100% natuurlijk maar zeer dodelijk. Daarnaast is bijv. Sterilon 100% kunstmatig maar zeer helend voor de mens.



Biologisch voedsel is genetisch niet anders dan regulier voedsel. Een biologisch geteelde sinaasappel bevat evenveel vezels en vitamines dan een reguliere.



Buiten het gezonde aspect vind ik biologisch produkten getuigen van een grote mate van decadentie. We hebben nl. een wereld te voeden, niet alleen individuen.Als iedereen biologisch zou gaan eten, zou er zich een ramp voltrekken; honderden miljoenen mensen zouden van de honger sterven.



Schieten maar!
quote:paque_pink schreef op 20 februari 2014 @ 17:26:

[...]



Ik zoeweer t je. Zonder ja ava te zien wist ik dat jij t was.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vegetarier en gebruik wel biologische eieren, melk en dat soort producten. Om de dieren nog enigszins een waardig bestaan te geven.
12 but mature for my age
Alle reacties Link kopieren
(Ontgeurde) kokosolie kun je als deo direct aanbrengen onder je oksels. Keltisch zeezout kun je gebruiken als (de betere) tandpasta. Zelf heb ik sindsdien geen tandsteen en bloedend tandsteen meer. Je gebit wordt er voelbaar heerlijk schoon van.



En ook ik eet alles biologisch, vlees, melk en kaas is zelfs van grasgevoerde koeien.

De rest vd boodschappen haal ik bij de biologische winkel, ja ook de afwasmiddel, schoonmaakmiddel, waspoeder enz.

Ik vind het (de voeding dan he :Imao: ) beter smaken, een eerlijker produkt en minder belastend voor dier, mens en milieu.
Ik eet biologisch vlees omdat ik dierenleed in de bio-industrie heel slecht trek. De koeien die ik consumeer kijk ik wekelijks in de ogen en ik zie en ervaar hun lekkere leven. Ze mogen in de winter in de loopstal, staan de hele lente en zomer op de wei en krijgen allemaal een kalf. De boerderij waar ik kom is niet volledig biologisch omdat het voer niet biologisch is, maar verkoopt het vlees wel aan de lokale slager. Ook is er hier een volledig biologische boer om de hoek die vlees van de eigen koeien verkoopt en dat is een volledige ecologisch bedrijf dat ook het eigen ruwvoer verbouwt en verwerkt.



Het is duurder, maar ik eet daarom ook minder vaak vlees. Varkens eet ik zelden, maar dan ook een scharrelvarken. Kippen eet ik ook alleen als ze gescharreld hebben.



Zelf wil ik nog groente in mijn tuin gaan verbouwen. Tomaat, sla en wortel. Soort mini-boerderij wordt het. Kan ik de resten aan mijn konijnen geven.



Iemand Samsara gezien? De beelden van die koeien in Azie, de kuikentjeslopendeband. Ik dacht dat ik een beroerte kreeg.



Dat is wel mijn grootste drijfveer om beter na te denken wat ik eet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven