Kinderen
alle pijlers
Roken en zwanger zijn
dinsdag 17 juni 2008 om 15:59
Hallo,
Ik ben vrijdag as. 11 weken zwanger en tot mijn ontzettend grote spijt en teleurstelling, is vandaag pas de eerste dag die ik volledig rookvrij ga doorbrengen. Ik ga ervan uit dat het me nu echt gaat lukken om niet weer een peuk op te steken en noem mezelf vanaf nu een niet-roker.
Wat ik me echter afvraag, is hoeveel schade het mijn kindje al heeft opgelopen door het roken van de afgelopen weken. Iemand enig idee?
Hoor graag!
Ik ben vrijdag as. 11 weken zwanger en tot mijn ontzettend grote spijt en teleurstelling, is vandaag pas de eerste dag die ik volledig rookvrij ga doorbrengen. Ik ga ervan uit dat het me nu echt gaat lukken om niet weer een peuk op te steken en noem mezelf vanaf nu een niet-roker.
Wat ik me echter afvraag, is hoeveel schade het mijn kindje al heeft opgelopen door het roken van de afgelopen weken. Iemand enig idee?
Hoor graag!
donderdag 26 juni 2008 om 23:15
Waarom is dat zo weird?
Iemand met geestelijke problemen kan heus weer overeind krabbelen hoor en kan daarna weer prima in staat zijn om kinderen op te voeden.
En dat stoppen met roken andere koek is dan opvoeden wist ze wel hoor, ze had er al 2.
En nee, geen slechte moeder, ik zeg het er maar meteen bij voordat dat ook al vast wordt ingevuld.
donderdag 26 juni 2008 om 23:20
Tante Sjhaan, als je hier iets zegt 'pro-roken', dan wordt dat bij voorbaat afgedaan als bullshit. Tijdens mijn eerste zwangerschap heeft mijn verloskundige ook gezegd dat als ik per se 'moest' (als in: niet kon stoppen), ik het best bij 5 sigaretten per dag kon houden. En ik heb geen zwangerschapsdepressie gehad, er is niemand overleden, en toch was er erg veel stress tijdens mijn zwangerschap.
En weet je? Ik heb dat wel eerder op het forum gemeld, maar dat gelooft men niet. Omdat het niet valt te rijmen met hun belevingswereld.
Stom he!
vrijdag 27 juni 2008 om 02:21
Sjaan ik vind jou verhaal een lulverhaal, omdat jij het beeld schetst van een psychisch zwaar instabiele vrouw aan de medicatie. Ik denk dan dat met zo'n beeld je helemaal niet aan kinderen moet beginnen.
Tilalia schetst volgens mij de juiste nuancering, haar VK zei dat als ze dan toch zonodig "moest" ze het in ieder geval bij 5 p.d. moest houden. Dat is heel iets anders dan dat de VK adviseert om 5 sigaretten per dag te roken.
Blijkbaar is het bij zoiets stoms als roken waarbij je gewoon weet dat je je kind en jezelf beschadigt gebruikelijk om woorden/opvattingen van anderen dusdanig te verdraaien dat je min of meer toestemming voor je gedrag hebt.
Tilalia schetst volgens mij de juiste nuancering, haar VK zei dat als ze dan toch zonodig "moest" ze het in ieder geval bij 5 p.d. moest houden. Dat is heel iets anders dan dat de VK adviseert om 5 sigaretten per dag te roken.
Blijkbaar is het bij zoiets stoms als roken waarbij je gewoon weet dat je je kind en jezelf beschadigt gebruikelijk om woorden/opvattingen van anderen dusdanig te verdraaien dat je min of meer toestemming voor je gedrag hebt.
vrijdag 27 juni 2008 om 03:45
Calvijn, fleurtje en fashionvictim schrijven een zelfde reactie, komt op hetzelfde neer als wat ik schreef. Ook lulverhalen?
Voor niet aan kinderen beginnen was het sowieso al te laat, ze had er al 2
Trouwens, ze zit nu niet meer aan medicatie en is ook niet meer instabiel o.i.d.
Het was een depressie en ze is er weer bovenop gelukkig, nu alweer zo'n 2 jaar.
Voor niet aan kinderen beginnen was het sowieso al te laat, ze had er al 2
Trouwens, ze zit nu niet meer aan medicatie en is ook niet meer instabiel o.i.d.
Het was een depressie en ze is er weer bovenop gelukkig, nu alweer zo'n 2 jaar.
vrijdag 27 juni 2008 om 07:51
Wat ik enorm stom en hypocriet vind aan dit hele verhaal, is dat jij en FV moord en brand schreeuwen als iemand geen borstvoeding geeft, maar jullie zitten goddomme gewoon te RO-KEN tijdens de zwangerschap, met een "briefje van de dokter".
Mijn klomp breekt dan hoor. Excuise me.
Niemand is perfect, zelfs ik niet. En misschien moeten jullie allemaal wel roken van de dokter, weet ik het. Maar hou dan ajb je mond over de imperfecties van andere mensen alhier.
vrijdag 27 juni 2008 om 08:56
Fashionvictim,
wil je z.s.m. mij mailen, met een werkend emailadres, op vivaangel5@gmail.com?
Mijn mail naar jou komt retour!
wil je z.s.m. mij mailen, met een werkend emailadres, op vivaangel5@gmail.com?
Mijn mail naar jou komt retour!
vrijdag 27 juni 2008 om 09:19
Goh, Nijntje, waar heb ik recht in iemands beeldscherm gezegd dat niet bv-geven walgelijk is? Dat die mensen dom zijn? Dat mijn klomp breekt? En ga zo maar door?
Ik vind het raar als iemand, zonder het te proberen, bij voorbaat al roept geen bv te gaan geven. Net als ik het raar vindt als iemand het niet eens probeert om te stoppen met roken als ze zwanger blijken. Jij verdraait mijn woorden om je punt te maken. Dat is pas hypocriet.
vrijdag 27 juni 2008 om 09:47
Sjongejonge wat is dit nou weer voor topic?? Kennen sommige mensen nou echt helemaal geen respect?????
Lekker makkelijk he zo'n topic...nu in het echte leven nog stoer zijn.
Hoop dat TO nog van zich laat horen want er wordt weer eens vreselijk afgedwaald hier.
TO?? Nogmaals is het je gelukt te stoppen??
Lekker makkelijk he zo'n topic...nu in het echte leven nog stoer zijn.
Hoop dat TO nog van zich laat horen want er wordt weer eens vreselijk afgedwaald hier.
TO?? Nogmaals is het je gelukt te stoppen??
vrijdag 27 juni 2008 om 09:48
maar tilalia, het is toch op zijn minst raar dat jij met feiten en statistieken en cijfers aankomt over verhoogde kansen bij fv en zelf diezelfde aandoeningen wijt aan het komt toch al voor in de familie. Terwijl een moeder die kiest voor fv onder het mom van allergie en astma komt toch al voor in de familie voor gek versleten wordt.
vrijdag 27 juni 2008 om 09:56
vrijdag 27 juni 2008 om 09:59
Jeetje... .daar gaan we weer.....
Er zijn dames die denken dat ze beter zijn dan een ander en zijn daar nog trots op ook!
Roken, hoe dan ook slecht. Maar kan het ook normaal gebracht worden?
Er wordt gescholden over en weer, andere dames moeten eerst maar even zwanger geschopt worden, ik vind dit vreselijk.
En ja, dan moet ik het onderwerp maar overslaan, overheen lezen of wat dan ook, maar waar is het respect voor elkaar gebleven?
ja, roken is slecht. Heel slecht zelfs. Maar om nou zo van leer te trekken...
TO, hoe is het met je? Ik hoop dat het roken gestopt is, als dat niet zo is, misschien flink geminderd, hoe dan ook, je zult vast je best doen.
Er zijn dames die denken dat ze beter zijn dan een ander en zijn daar nog trots op ook!
Roken, hoe dan ook slecht. Maar kan het ook normaal gebracht worden?
Er wordt gescholden over en weer, andere dames moeten eerst maar even zwanger geschopt worden, ik vind dit vreselijk.
En ja, dan moet ik het onderwerp maar overslaan, overheen lezen of wat dan ook, maar waar is het respect voor elkaar gebleven?
ja, roken is slecht. Heel slecht zelfs. Maar om nou zo van leer te trekken...
TO, hoe is het met je? Ik hoop dat het roken gestopt is, als dat niet zo is, misschien flink geminderd, hoe dan ook, je zult vast je best doen.
vrijdag 27 juni 2008 om 10:17
Ik heb nog nooit moord en brand geschreeuwd als iemand geen borstvoeding geeft, dat is een pertinente leugen. Ik heb me bovendien al eeuwen niet in borstvoedingsdiscussies gemengd. Vertellen waarom je zélf borstvoeding geeft of reageren met tips of een mening over hoe iemand wél borstvoeding had kunnen geven is iets heel anders dan beweren dat iedereen borstvoeding moet geven. De laatste borstvoedingsdiscussie waarin ik heb gereageerd is die van Rider, en ga maar even teruglezen, daarin zeg ik ook niets anders dan "jouw lijf, jouw tieten, jouw kind".
Ik gaf zélf niet eens borstvoeding omwille van de gezondheid en heb dat ook nooit beweerd, voor mij is dat altijd een leuke bijkomstigheid geweest maar echt niet de reden dat ik borstvoeding gaf.
Am Yisrael Chai!
vrijdag 27 juni 2008 om 10:20
Sorry Angel, maar ik heb geen hotmailadres oid. En gezien het feit dat ik niet weet wie jij op het forum bent heb ik eerlijk gezegd niet zoveel zin om met mijn normale emailadres te mailen. Als het een waarschuwing betreft: point taken.
Maar mag ik je er op zijn minst op wijzen dat het woord "kutopmerking" geen schelden is? Had het dan gewijzigd in "rotopmerking".
Am Yisrael Chai!
vrijdag 27 juni 2008 om 10:25