Werk & Studie alle pijlers

Overledenen verzorgen, wie heeft hier ervaring mee?

25-09-2013 20:52 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



zoals de titel al zegt : ik heb een vacature gezien bij een uitvaartorganisatie hier in de buurt. Hier hoort ook het verzorgen van de overledenen bij. De vacature spreekt me aan en je krijgt een vast contract, maar ik twijfel over het verzorgen, of dat iets voor mij is.



Wie heeft er ervaring met dit werk en wil zijn / haar ervaringen delen?

Wat moet je precies doen?
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de blog net helemaal gelezen. Prachtig, heel 'mooi' om te lezen allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat je erg mooi schrijft Charlotdem, er spreekt liefde voor het vak uit. Ook is het leuk om de verschillen tussen NL en België te zien.



Ben je al klaar om de uitvaartwereld daar wat op zijn kop te zetten? Ik denk dat het voor de nabestaanden 'mooier' kan zij als ze er meer bij betrokken kunnen worden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
@charlotdem, je schrijft en beschrijft erg mooi op je blog. Ben vandaag een paar uur aan het (vrijwilligers)werk geweest, daardoor even weinig tijd gehad om lezen en bij te lezen maar zal zeker later nog reageren.
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
Charlottem zou je nog 1x je blog adres willen plaatsen. Dan zet ik hem in mijn favorieten.
Dikkie hij staat meerdere keren in het topic genoemd, je kunt toch even teruglezen?
Alle reacties Link kopieren
Link
anoniem_186789 wijzigde dit bericht op 01-11-2013 10:57
Reden: P
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een prachtige blog Charlotdem.

Ik heb hem toegevoegd aan mijn favorieten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geholpen bij mijn moeder, samen met iemand van de uitvaartmaatschappij. Ik vond het een heel mooi, toch ook wel intiem moment.

Heb haar opgemaakt, lippen gestift, aangekleed, haar gedaan. Het enige waar ik even bij weg ben gelopen was inderdaad toen er een paar hechtingen in haar mond gedaan werden. Dat hoefde ik niet per se te zien.

Of het emotioneel zwaar was? Nee, op dat moment niet, vond het fijn om dát stukje ook nog voor haar te kunnen doen.



Idem een aantal jaren later bij mijn man hoewel daar meer aan bij te werken was om hem wat toonbaarder te krijgen.
wij slapen nooit.
Wat een prachtig blog Charlot..
Alle reacties Link kopieren
Heel mooi Charlotte. Complimenten waarop je ook je eigen gevoel weergeeft. Ook al is het je werk, ik kan me indenken dat het je toch wat doet als je (best) intensief contact met de nabestaanden hebt.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
x
anoniem_186789 wijzigde dit bericht op 04-11-2013 14:15
Reden: x
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wauw Charlotte, net in 1 adem je blog gelezen.

Wat schrijf je mooi over je vak! Mijn man overweegt soms ook om die branche in te gaan, dus het interesseert me zeker! Ook misschien omdat mijn vader pas overleden is.

Ik zet je blog onder mijn favorieten!
Alle reacties Link kopieren
.
flipsyflopsy wijzigde dit bericht op 11-10-2013 00:01
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel charlotdem! Ik blijf je volgen!
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
Ik had het blog opgeslagen bij mijn favorieten.

Zonet wilde ik weer gaan lezen en helaas het blog bestaat niet meer.

Charlot,ben je gestopt met het werk of alleen met je blog?

Ik vind het erg jammer dat de pagina niet meer bestaat.
Alle reacties Link kopieren
Het blog is al een tijdje niet meer online, zo jammer. Ik heb nog gegoogled op dezelfde naam een tijd geleden, maar kon niets meer vinden. Ik hoop dat ze hier nog mee leest.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik zie nu ook dat ze al haar posts hier heeft verwijderd. Wat vreemd.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook al op google zitten zoeken.

Echt jammer zulke mooie blogs die stoppen.
Alle reacties Link kopieren
Hè wat zonde! Ik had hem in de favorieten staan van mijn telefoon, juist omdat ik ook interesse heb in dit vak en daarom destijds een aantal blogs had gelezen... Jammer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven