Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.



TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.





Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)





quote:banaanaap schreef op 27 februari 2014 @ 19:37:

Bevestigen is niet zo bewerkelijk. Dat kan ik wel. Dat ik daar niet aan gedacht heb!



Ja, maar ik vraag me af of dat wel goed lukt. Bij Zo'n koffer zijn ze wel uit het zicht. Maar moet niet te zwaar worden. Ik heb hier stoelpoten van die dikte. ook rond, maar rechtop. Zijn erg kwetsbaar. Er stonden bij de kringloop laatst wel 2 goedkope stoeltjes met dunne houten poten. Zitting van goedkoop plastic en echt bedoeld voor arme studenten die niet te zwaar zijn.



Die glazen tafeltjes met een aantal houten stokjes. Die vind ik ook leuk.
Alle reacties Link kopieren
Bij een kast zijn ze ook uit het zicht als ik een klein frontje plaats. Zo gedaan. Ben stiekem wel handig met hout.



Die stoelen zijn echt fantastisch! Maar ben sowieso wel fan van de Bråkig serie. Alleen het servies is heel raar gecombineerd verpakt. Sowieso: waarom alleen de onderkant van borden een kleur/patroon geven?
Bij de Blokker stonden dunne bezemstelen voor 1,76.

Bij de Xenos hebben ze ook enkele leuke stoelkussentjes voor iets van 6 - 10 euro. Ook effen in een neutrale kleur. Ik heb er in India print gezien voor 5,99. Die heb ik maar laten liggen. Ik heb er al een en eerst andere dingen afmaken en combineren. Ik heb al een paar zakken met kussentjes op zolder liggen.



Zo'n combinatie vind ik ook nog wel mooi, maar bij mij zou het niet staan. Ik vind het aanrecht wel mooi op de achtergrond. Is van Leen Bakker die stoelen en de tafel. Tafel vind ik mooi, maar best wel aan de prijs. Daar had ik die dus gezien.
Ja, maar ik vind ze toch wel duur.

Dit kastje van 79,95 zou je ook zelf kunnen maken van dit maar er dan een heel persoonlijke draai aan geven.



Maar moet je inderdaad wel leuke pootjes voor vinden.

De knopjes kan je in principe vervangen of er andere kleuren voor gebruiken. En... ik bedenk me net dat ik een stoel heb waarvan een knopje ontbreekt. Misschien dat die knopjes....

Oeps, mijn fantasie slaat weer op hol.

Maar als iemand onderstellen weet zoals de oranje van het andere kastje.. Ik lees het graag.



Moet even meten, maar kwam bij het zoeken dit nachtkastje tegen van hout voor 10 euro.

Maar bij de bouwmarkten kan je planken op maat laten zagen. Dan kost het wel wat meer. Maar deze stukken hout van de Ikea lenen zich ook om er creativiteit op bot te vieren. Kan je volgens mij ook stapelen als je ze vast zet.
Ook leuk om een saai kastje op te vrolijken. http://www.porseleinenknoppen.nl/c-2077594/komgrepen/



maar in je sieradenkast kan je ook kijken.





Zo'n MDF plaat en dan op de muur monteren met allerlei haakjes er op (eindje terug had ik een zelfmaakidee geplaatst.)

En dat dan op een lelijke muur of op een plek waar het handig is.


Nou, van het touw (is dus geen sisal!!!!) van de Blokker kan je geen lamp maken. Dat neemt geen behangsellijm op. Is een proef.

Kan wel worden uit gewassen. En het rechtstreeks op de ballon smeren dat gaat niet. Dat is statisch en de lijm gaat op een vreemde - maar voor natuurkundigen interessante - manier als grote druppels op de ballon zitten. Het blijft plakken en het touw blijft het buigzame touw. (Gelukkig heb ik er voldoende gebruiksmogelijkheden voor. Het is alleen verpakkingsmateriaal. Waarschijnlijk moet je daar bij "wol" ook op letten. Haar wordt nat, maar is alleen een laagje. Katoen is beter. Dat neemt juist goed vocht op. Het duurt wel wat langer om te drogen. En is ook eventueel later nog met spuitbus.... maar dat is nog een vraag. Ik kies wel een stukje geverfd voordat ik begin. Als ik het ga gebruiken. Ik heb hier nog een mooi stuk katoenen gordijnstof liggen. Dat was een restant. Kan het alleen niet zo snel vinden. Ik heb wel een paar textielstiften.... )



Ter info: let dus op het materiaal dat je kiest om op de ballon te plakken. Het moet de lijm die je gebruikt opnemen en het moet dus ook kunnen drogen. Het materiaal dat je er op smeert dat moet je insmeren met de lijm voordat je het er op plakt.
quote:banaanaap schreef op 27 februari 2014 @ 20:11:

Bij een kast zijn ze ook uit het zicht als ik een klein frontje plaats. Zo gedaan. Ben stiekem wel handig met hout.



Die stoelen zijn echt fantastisch! Maar ben sowieso wel fan van de Bråkig serie. Alleen het servies is heel raar gecombineerd verpakt. Sowieso: waarom alleen de onderkant van borden een kleur/patroon geven?



Nu snap ik ook wat het goede idee was. Een stevige basis gebruiken en daar dan iets moois om heen bouwen.



Die onderkant is bestemd voor op glazen bladen? Of voor in een vitrinekast?

Ik heb hier een verzameling van mokken die ik niet weg kan gooien. Ik vind die losse te mooi en stiekem passen ze qua kleur en vorm toch wel mooi bij elkaar.
O en wat kleur al niet kan doen. Had een fel gekleurd stoelkussentje op tafel liggen. Was even ontevreden.... Kussentje weg en ik was weer blij.....
Alle reacties Link kopieren




















Bij Jysk hebben ze een paar items staan waar eerder interesse was via deze site. Ik ga ze niet plakken. Kan vanaf foto ook niet zien wat voor materiaal het is. Maar eenvoudige kussentjes, een bruine plaid en een veelkleurig vloerkleed.

Is niet zo mooi als het vloerkleed op de foto hierboven onder dat groene kastje met die gele driehoek. Die is leuk, maar moet maar net passen.

Maar het is vanwege de voorjaarsvakantie op dit moment leuk om te kijken op meerdere plaatsen voor wie van koopjes houdt. Ik heb zelf ook een noodzakelijke aankoop met 20% trouwe klantenkorting (ik krijg de nieuwsbrief en sta geregistreerd via gratis klantenkaart) kunnen doen. Dat is wel lekker.



EDIT: De rechthoek is een ruit. Ja, ja, ik kan Nederlands, maar heb nu even haast.
Alle reacties Link kopieren
@hiltje



Het tapijt op je onderste plaatje ziet er mooi uit!
Ja, bij de Action hadden ze textielstiften. Als ik me niet vergis waren het 4 of 5 voor 1,29. Geel en zwart zat er ook in.

Krijg knutselneigingen. Moet daarna alleen gestreken worden.



Het blauw en rood wordt dan een weggevertje...

Voor mensen met kinderen die altijd lastig zijn of zo.

Thuis pas open maken.



Nou, dat kastje is anders ook mooi.

http://www.101woonideeen. ... hnieken-marmereffect.html





http://www.101woonideeen. ... nieken-sponstechniek.html



En deze had ik niet eerder gevonden. Is wel even slikken. http://www.101woonideeen. ... he-vormen-schilderen.html
Jammer, dat het materiaal bij zelf doen vaak meer kost dan kopen.

Moet je echt op iets dat je al hebt toepassen om het rendabel te maken, maar inspiratie genoeg. Ben aan het haken gegaan. Heb al gehaakte badmatten en zo gezien van oude kleding die je vooraf kan verven. Is vooral leuk om te doen.



De onderste is anders best wel leuk als die op de juiste plek wordt gezet. Vind ik.
Heeee, ik heb nog een oude autoband in mijn schuur liggen.

Als ik daar deze poef van maak dan spaar ik me de verwijderingsbijdrage uit.

http://www.101woonideeen. ... and-voor-binnen-en-buiten



Moet ik wel nog goedkoop materiaal verzamelen om er om heen te haken.

Misschien dat daarvoor sisalgaren of touw gebruikt kan worden.



Ik houd me aanbevolen voor andere ideeen en toevoegingen.



En ja, die toevoeging over de handcreme is zeker op te volgen. Je krijgt er droge handen van. Maar met dikke naalden kan je ook de vingertopjes van een dunne (versleten) handschoen proberen te gebruiken. Zo een voor gevoelige handen. Die zweten niet zo en beschermen de handen wel. En met dikke haaknaalden en garen hoef je minder fijngevoelig te zijn. Moet het alleen nog wel proberen of het kan. Dat haken met huidhoudschoenen aan.
Alle reacties Link kopieren
Weer wat plaatjes



































Alle reacties Link kopieren
































Alle reacties Link kopieren












































Alle reacties Link kopieren
























Alle reacties Link kopieren
















































































Nou, ik zag gisteren het handwerktouw hangen in een boom. Dat was ik kwijt. Kwam van een werkstuk dat nooit af is gemaakt. Mocht het niet meenemen van de handwerkjuf. Toch gedaan omdat ik thuis wel zou afmaken. Pubers doen nooit wat ze beloven.

Maar ik zie nu toch wel een duidelijk verschil tussen het gewone bindtouw van de Blokker en dit. Het echte is geverfd in een mooie bruine kleur en heeft geen lelijke uitstulpingen. Ik speur dus verder waar het echte is gebleven. Het moet nog ergens zijn.



Wel is er van dat dunne touw en dat is antracietkleurig. Dat zou voor vlechtwerk gebruikt kunnen worden in een metalen raamwerk. Voor lampen zoals deze ...... (kannievinden.)



Wel deze die oubollig overkomt, maar bij bepaalde inrichting komt dit soort weer totaal anders over. Voor de prijs hoef je het niet te laten.

O ja, .... en wat ik bij de buren heb gezien. Dat hoef ik niet meer. Die doen afbreuk aan alles wat mooi is. Begin toch te begrijpen waarom bepaalde mensen alleen maar onbetaalbaar willen...



De 1e kost 49,90, 2e 1119,50 en 3e 109,50 (Ik weet niet meer waar, maar google op "raamwerk lampen met ijzer en je ziet ze vanzelf verschijnen."



EDIT: en dit is ook een mooie lamp voor 45 euro. Past alleen niet bij mij. Is er ook in zwart en wit, maar dan past het nog niet.



Ik heb trouwens zo'n brozen fitting liggen (plus nog een paar andere waarvan de glazen kappen gesneuveld zijn.) En zoek er een vervangende kap voor. Iemand ideetjes? Er zitten schroefjes aan waarmee het glas vast wordt geklemd. Heb nog wel de schermen liggen, maar een paar brokjes en een brokje zitten in de stofzuiger. Dus lijmen lukt niet. Nee, die zak blijft dicht. Alleen voor goud gaat die open.
Alle reacties Link kopieren
Peperduur New York huis vol met kunst, design en custom made meubels, uit Elle Decor. Ik vind het werkelijk prachtig. Dure huizen zijn vaak zo tuttig, klassiek of over the top. Maar dit is fun en toch topkwaliteit.







































Alle reacties Link kopieren
Leuk idee: alleen de bovenste helft van de muur behangen



Alle reacties Link kopieren
Dat huis in New York: super! Die driehoekige Hirst is ook vet.

Ga nu even dat plasje kwijl hier opvegen. Thanks hiltje!
Alle reacties Link kopieren
Ja, die driehoek in die hal is van Damien Hirst idd. Vast ook onbetaalbaar duur

Ik krijg er wel spontaan zelfmaak-ideeen bij, als ik het zie.



Daar moet pumps toch wel tips voor hebben, hoe je met verf of behang op hardboard zelf zoiets knutselt.
Alle reacties Link kopieren
Oh, maar een Hirst ga ik niet naknutselen hoor. Mij niet gezien. Dan liever niks.



Alhoewel, deze van Banksy is ook wel tof (al schijnen er geruchten te zijn dat Hirst en Banksy dezelfde persoon zijn). http://goldwoody.com/wp-c ... c9ff_z-e1293348941660.jpg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven